BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 30

Onderwerp: Ultieme hamburger?

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Ultieme burger is denk ik een utopie.
    Zoals boven al aangegeven smaken verschillen.
    Vind het wel leuk om andere smaken te proberen, gehakt zelf te draaien en zelf te kruiden.

Video is wel een lange zit
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knoeier66 Bekijk Berichten
    Ultieme burger is denk ik een utopie.
    Zoals boven al aangegeven smaken verschillen.
    Maar er moet toch wel een burger bestaan die iedereen wel kan waarderen? Een soort gemiddelde van de Hier geposte ideeŽn.

Een kipburger is het in ieder geval niet. Wel een burger maar geen hamburger.

Zelf doe ik alleen rundvlees. Ik haal gehakt bij een veehouder uit de buurt en dat is heel mooi van structuur en vetgehalte voor hamburgers. Ik ga komend weekend denk ik weer een schot wagen in mijn zoektocht naar de ultieme burger. De Italiaanse bol lijkt me een goed uitgangspunt; -)

Verstuurd vanaf mijn jumbo joe met Tapatalk
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

Mucking up the keyboard with sauce Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    I survived the zone
    houtskooltje's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten

Btw; Ik klik nergens op wat niet bekend is... Voor ik het weet heb je een of ander virus op je telefoon/tablet/laptop.
    Geloof er niks van
    ODC Kensington 57 ~ BGE Large ~ Weber 47 Compact ~ BGE Minimax ~ Rookton rvs ~Igrill ~ Thermapen ~D.O. ~ buitenkeuken met flesopener ~ UDS 100L ~ Driepoot

Going whole hog Burnt the End
    I survived the zone
    Rook Rookie's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Post Thanks / Like
    Fan van Heston Blumenthal maar zoals deze sterren chef kookt is vaak niet helemaal haalbaar. Heeft een heel team om zich heen enz..

Er zijn echter veel tips en technieken [deels] bruikbaar. Zo gebruik ik de eerste twee fase's van zijn perfect chips . Derde fase niet maar sindsdien eten wij alleen nog frites op dergelijke wijze bereidt.

Wat betreft producten voor gehakt, hamburger, meatballs en welke variant dan ook, sinds enkele jaren de Jupiter vleesmolen in gebruik. Via forum sponsor gekocht en geen sec. spijt. Wordt nu verkocht onder de naam no8 ENTERPRISE

De perfecte hamburger? Voor mij begint die bij goede producten en combinatie daarvan. En niet van gehakt bestaande uit????

Zal binnenkort wat foto's plaatsen (met tekst) van hamburgers, die wij lekker vinden.

WGA (old style)
    OTG 57
    Kamado

Ga nooit te paard als een vriend te voet gaat.

QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rook Rookie Bekijk Berichten

De perfecte hamburger? Voor mij begint die bij goede producten en combinatie daarvan. En niet van gehakt bestaande uit????

Zal binnenkort wat foto's plaatsen (met tekst) van hamburgers, die wij lekker vinden.
    Daar kan ik inderdaad nog een hoop mee winnen. Ga binnenkort eens mijn lidl hand-vleesmolen aan runder-gehakt maken onderwerpen.
    Wat is geschikt vlees qua vetgehalte voor hamburgers?

Ben benieuwd naar je hamburgers. Uit onbevestigde geruchten heb ik begrepen dat volgende maand hamburgermaand gaat worden voor QtB, dus dan kun je je helemaal uitleven.
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikbeter Bekijk Berichten
    Uit onbevestigde geruchten heb ik begrepen dat volgende maand hamburgermaand gaat worden voor QtB
    die kans is vrij groot
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2015
    Post Thanks / Like
    Die hele serie van Blumenthal is geniaal om te kijken. En af en toe om te proberen iets van na te maken (lukt never nooit niet natuurlijk).
    Sterker nog, er zijn hele websites gewijd aan het (proberen) na te maken van Heston's recepten.

Maar bovenal: hij stelt dat dit ZIJN zoektocht is naar ZIJN perfecte hamburger...

Hamburgers zijn net als Kunst: elk zijn smaak.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Dť minde nie...

O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Killed,grilled and ate Steven Raichlen Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikbeter Bekijk Berichten
    Maar er moet toch wel een burger bestaan die iedereen wel kan waarderen? Een soort gemiddelde van de Hier geposte ideeŽn.

Een kipburger is het in ieder geval niet. Wel een burger maar geen hamburger.
    Ik kan je denk ik een kipburger voorschotelen waarbij je t bord zelfs opvreet,maar die ga je dan wel betalen(dat bord dus )
    Odc 480 Gas BBQ,Basterd cast iron pan,ikea fantast thermometer en 2 lidl thermometers.

QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk Berichten
    Ik kan je denk ik een kipburger voorschotelen waarbij je t bord zelfs opvreet,maar die ga je dan wel betalen(dat bord dus )
    Helemaal mee eens. TN. Maar volgens mij is een hamburger per definitie van rundvlees. Een burger van kip heet "kipburger".

Verstuurd vanaf mijn jumbo joe met Tapatalk

Forum Rechten