BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: Ultieme hamburger?

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like

Ultieme hamburger?

Een 'simpele' hamburger kan echt super lekker zijn.
    Maar hoe ziet de ultieme hamburger eruit?

Door een collega werd ik getipt om dit filmpje van top chefkok Hestor Blumenthal en zijn zoektocht naar de ultieme hamburger te kijken. Erg amusant.
    Maar dan ga je je afvragen hoe de beste gastronomische hamburger eruit ziet.
    Wat voor broodje?
    Wat voor vlees?
    Wat voor kruiden?
    Wat erop?
    Welke saus?
    Hoe dik moet het geheel zijn?
    Hoe zwaar de hamburger zelf?
    Kaas erop of kaas erdoor?

Ik weet dat dit smaak afhankelijk is en dat dat heel persoonlijk is, maar wellicht kunnen we hier komen tot een optimum.

Zelf had ik een week geleden hamburgers gemaakt die ik erg geslaagd vond.
    Door het vlees had ik geraspte kaas gemengd en alleen maar wat kruiden (uit mijn hoofd, paprika poeder, uienpoeder, knoflookpoeder, mosterdpoeder, peper en zout. Geen ui, geen ketchup, geen ei.
    De vleessmaak kwam goed naar voren.
    De hamburgers zelf waren ca 160 gram de stuk en best dik.

Goed, dit lijkt me een mooie aftrap voor een flinke discussie en misschien een leuk opzetje naar een QtB?
    Laatst gewijzigd door rikbeter; 10-04-19 om 14:26.
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Kan het filmpje niet zien Paul, iets over privacy settings : "Sorry, Because of its privacy settings, this video cannot be played here."

Tja, de ultieme burger, lekker sappig, niet te dun, ergens tussen de 150 en 250 gram wat mij betreft, halfom vind ik vaak lekkerder dan alleen rund. Niet teveel kruiden, meestal pezo, knoflookpoeder en uipoeder, soms een kneep ketchup, soms niet. Heel belangrijk, hij moet op het broodje passen, daarmee bedoel ik eigenlijk dat hij minimaal net zo groot moet zijn als het broodje, liever nog dat hij er iets tussenuit piept Hamburgers krimpen behoorlijk dus ik probeer ze altijd zo groot te maken dat ze na het bakken nog wel te zien zijn en niet dat je de burger moet zoeken tussen het brood. Stukje bacon, ouwe kaas of blauwe schimmelkaas, rauwe of gebakken uien, eventueel een lekker spiegeleitje erop, verse sla, tomaatje, eventueel komkommer en/of augurk en zo kun je eigenlijk al heel snel een ultieme burger bouwen. Dan de saus, da's wel een dingetje, blijft heel erg persoonlijk. Mayo met een beetje (gerookte) knoflook en wat curry of ketchup vind ik meestal lekkerder dan een een bbq saus. Hamburgersaus van sausguru vind ik ook wel een aanrader.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado

Goeie wijn is nog steeds gin bier

QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Filmpje is eigenlijk een link. Klik hier en daar eens op.

Verstuurd vanaf mijn jumbo joe met Tapatalk
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Hier en daar geklikt Filmpje gezien.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    De ultieme burger en de beste gastronomische burger bestaat in mijn ogen niet, die is namelijk voor iedereen verschillend. Ik ken forumleden die na een bbqwedstrijd waar ze heerlijke gerechten hebben bereid naar de mc drek rijden om te eten.

Die qtb met burgers zit er aan te komen had ik gehoord...

Btw; Ik klik nergens op wat niet bekend is... Voor ik het weet heb je een of ander virus op je telefoon/tablet/laptop.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    De ultieme burger en de beste gastronomische burger bestaat in mijn ogen niet, die is namelijk voor iedereen verschillend. Ik ken forumleden die na een bbqwedstrijd waar ze heerlijke gerechten hebben bereid naar de mc drek rijden om te eten.
    Ja het lijkt inderdaad een utopie, de ultieme burger.
    Maar ja er is veel ervaring op dit forum, die wellicht wat kunnen zeggen over bepaalde dingen.

Maar inderdaad de Mac hamburger is precies het tegenovergestelde wat ik hier bedoel.

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikbeter Bekijk Berichten
    Ja het lijkt inderdaad een utopie, de ultieme burger.
    Och, valt wel mee hoor, het punt is denk ik meer dat je dat gevoel wel bij diverse burgers krijgt, ik wel althans, misschien is iedere burger op zijn eigen manier wel de ultieme burger Paul
    Behalve die mcdrekzooi, da's geen burger. Die geef ik nog geeneens aan de hond.

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Mijn ultieme hamburger bestaat uit:
    Italiaanse bol. Half om gehakt met pittige kruidenmix. Spek, ei en gekarameliseerde ui.
    Zaanse mayo onderop, kansas red saus er boven.

Zal m binnenkort met verslag posten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Killed,grilled and ate Steven Raichlen Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Ik heb geen ultieme burger
    Ik heb ze tot zover gemaakt met rundgehakt waar kruiden doorheen zaten,als ook met kipgehakt waar ik weer andere kruiden en dingen doorheen gooide,alles smaakte me prima.
    Het is en blijft een kwestie van smaak vrees ik,de ene mot geen ui,de ander mot geen burger zonder ui,en dat telt zo voor elk ingrediŽnt ben ik bang.
    In elk geval is alles wat we zelf maken beter dan de schoenzool die je bij de Mac haalt,daarover zal iedereen t eens zijn ongeacht verdere smaak verschillen
    Odc 480 Gas BBQ,Basterd cast iron pan,ikea fantast thermometer en 2 lidl thermometers.

QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Btw; Ik klik nergens op wat niet bekend is... Voor ik het weet heb je een of ander virus op je telefoon/tablet/laptop.
    Dit is een video op vimeo. Als je het nog niet gezien hebt is het wel een amusante film. Bijna een wetenschappelijke benadering van het fenomeen hamburger.

Forum Rechten