BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Vraag over accessoires van Primo

Hibachi
    Ingeschreven
    Mar 2019
    Post Thanks / Like

Vraag over accessoires van Primo

Binnenkort ga ik een Primo XL aanschaffen en ik twijfel nog een beetje over welke accessoires wel of niet.

Ik heb het dan oa over het gietijzeren rooster en de gietijzeren bakplaat (plancha). Kan iemand uitleggen wanneer je het beste het rooster gebruikt en wanneer de plancha? En is het misschien een beetje overdone om ze beide te bestellen?

Verder vraag ik me af na wat gespeur op het internet of de firebox divider nodig is? Het schijnt dat sommigen deze niet gebruiken omdat je de kolen ook gewoon slechts aan 1 kant kan leggen. En het alleen maar onhandig is als je van opzet wilt veranderen dat je deze er dan weer in of uit moet zetten. In andere verhalen lees je wel weer dat het een essentieel accessoire is. Wat denken jullie er van?

En tenslotte vraag ik me af wat door jullie de beste borstel wordt bevonden voor het reinigen van de roosters? Moet je dan ook nog rekening houden met het niet beschadigen van de beschermlaag van de roosters? En dat het daarom wel of niet van een bepaald materiaal moet zijn?

Alvast bedankt!

Kolenschepper chbrand's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, zijn de accessoires voor de Primo XL niet het meest goedkoop

Ik kan verder alleen voor mijzelf spreken, maar de firebox divider is voor mij onmisbaar.
    Het grootste gedeelte van mijn bbq sessies heb ik deze er in zitten, alleen voor het lange low&slow haal ik hem er uit.
    Je krijgt het vast wel voor elkaar om een stapel kolen te maken zonder divider, maar dan ga je alles stapelen tegen de zijkant en heb je (denk ik) de luchtgaten zitten snel dicht zitten.

Een plancha gebruik je naar mijn weten meer voor dingen als ei, spek, ui, ... opbakken.
    Dit lukt mij net zo goed in een ronde gietijzeren bakpan/bakplaat en deze zijn een stukje goedkoper te krijgen

Een grillrooster is goed te gebruiken voor de mooie 'sear marks' op een steak of hamburger.
    Deze heb ik zelf momenteel nog niet liggen, maar gaat er nog wel een keertje komen.
    Hier zijn echter ook interessante alternatieven voor zoals Grill Grates (https://www.meerbarbecue.nl/grill-gr...l-1-2-set.html).
    Hier ben ik voor mijzelf nog niet over uit, het is voor mij in ieder geval geen must have.

De accessoires die ik verder nog aan kan raden is het verhoogde rooster, deze gebruik ik zelf ook vaak.
    Zeker wanneer je een complete maaltijd op de bbq maakt, kan dit erg handig zijn.
    Verder (natuurlijk) de hittereflector stenen & rekken, deze moeten afzonderlijk besteld worden.

Ik heb me nooit echt verdiept in de schoonmaakborstels, naar mijn weten maakt dit niet veel uit omdat de gewone roosters geëmailleerd zijn.
    Maar wellicht kunnen anderen daar iets zinnigs over zeggen!
    Primo Oval XL

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Wij hebben de D-plates met houders, de verhoogde roosters, en de gietijzeren firebox divider. Op de divider na (wordt maar sporadisch gebruikt) word het allemaal intensief gebruikt. We hebben ook nog een fredstone, die is geweldig met brood bakken e.d.

Schoonmaakborstel? Net wat er in de aanbieding is.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Vwb de borstels ga ik altijd naar de Action, kosten €0,89 Het zijn deze borstels.
    Ideaal, heb er altijd een paar op voorraad.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Hibachi
    Ingeschreven
    Mar 2019
    Post Thanks / Like
    Bedankt allen voor de reacties. Hier heb ik wat aan.

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Ik destijds alles behalve de rib racks er bij gekocht.
    1 verhogingsrooster en daar wil ik nog 1 van bij hebben.
    De plancha gebruik ik het minst. Skillet of klein gietijzen schaaltje is handiger.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Motormuis Meeting the Parents
    Ring of Fire
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Mystery meats Boxtel III
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    I survived the zone
    MarkvanDord's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Post Thanks / Like
    Skillet is erg handig, in verschillende formaten verkrijgbaar en budget-technisch een stuk interessanter dan een plancha.
    In order of appearance:
    SJ - OTS 47 - 200 lt kick-ass / rock-solid UDS - WGA - Superfast BLACK Thermapen - BGE L - BGE MiniMAX
    Smoke 'em if you got 'em

Hibachi
    Ingeschreven
    Mar 2019
    Post Thanks / Like
    Waar kan je die Fredstone bestellen als ik vragen mag Eigenhymer?

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Driekje hier op het forum heeft connectie's en die heeft hem voor ons geregeld. Even een pm sturen.
    of anders de producent zelf even mailen: fredstone@fredstone.dk Die zullen je zeker kunnen vertellen hoe of wat.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Oompa Loompa Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Beef Jerky's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb geen firebox divider en zal m nooit aan schaffen.
    Zonder gaat altijd prima. Gewoon de primo volknikkeren met de kolen en niet 1 kant open houden. Dat werkt bij mij prima.
    Drink matig, doch regelmatig!

Forum Rechten