BBQpaleis BGE
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Eerste keer een brisket

BBQ freak Grill Canary's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Mooi stukkie van 7kg. Je gasten zullen vast geen honger hebben geleden.

Aansteker I survived the zone
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Nee beide niet... Ik ben vrij nieuw met bbq'n, ik doe het nu even langer dan een jaar en ik ben qua eten vrij traditioneel. Ik gebruik zo min mogelijk toevoeging en werk dan naar recept wat ik lekker vind (wil niet zeggen dat ik helemaal geen kruiden gebruik uiteraard en geen rekening hou met mijn gasten en familie). Maar omdat ik ergens moet beginnen heb ik nu het recept van Aaron Franklin gevolgd, trimmen, peper / zout en klaar. Kern temp heb ik op 95graden gezet en daar zit denk ik de crux. Dit is of te hoog of te laag... Maar ja volgende keer beter

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grill Canary Bekijk Berichten
    Mooi stukkie van 7kg. Je gasten zullen vast geen honger hebben geleden.
    Nee inderdaad, 7 kg brisket, 5 kilo pichana, 1.5 kilo zalm (geposheerd) was erg lekker allemaal...

Going whole hog Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Burnt the End
    I survived the zone
    LordRiffenstein's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pjanzen Bekijk Berichten
    Kern temp heb ik op 95graden gezet en daar zit denk ik de crux. Dit is of te hoog of te laag... Maar ja volgende keer beter
    Brisket puur op temperatuur garen is geen goeie manier om tot de beste resultaten te komen.
    Interne temperatuur bij brisket moet je enkel gebruiken als richtlijn.
    Als je in het dikste stuk van de flat 90 of meer meet, dan moet je gaan prikken om te voelen of die mals als boter is.
    De ene keer is dat bij 90, de andere bij 95 etc.
    Vaak meet je ergens en dan is die daar wel mals maar nog niet overal.

Toevoeging: Als ik goed zie, dan heb je je probe in de point gestopt ipv in de flat. Die zal altijd sneller gaar zijn dan je flat. Dus opletten dat je de probe in het dikste van je flat stopt. Met de point moet je eigenlijk geen rekening houden, als je flat gaar is, dan zal je point ook gaar zijn.

En wat de droge brisket betreft, hij ziet er wel goed uit maar je ziet dat die droog is, nog niet gaar. Maar je kan hier wel fantastische chili mee maken.
    Laatst gewijzigd door LordRiffenstein; 11-03-19 om 21:37.
    Pulled pork op de pellet grill??
    16u het gaat soms nog Traeger...wel lekker.
    Nette Lette 6mm 20" Long offset, Traeger Lil Tex Pro, Weber Master Touch GBS 57, Weber Go-Anywhere, Joy Stove Large, outdoor houtoven, resem gietijzer en nog wat speelgoed

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Ik ben mij zeer bewust dat kern temp maar een richtlijn is, maar je moet ergens beginnen. De probe zat redelijk in het dikste stuk maar inderdaad je moet uitgaan van het dunste in deze. Ik heb nog wat restanten (kilo of zo) deze ga ik mals maken in jus (ala sucade lapjes) althans dat ga ik proberen. Verder zijn het allemaal leer momenten

Forum Rechten