BGE vuurrook
Pagina 15 van de 15 EersteEerste ... 5131415
Resultaten 141 tot 149 van de 149

Onderwerp: Houtskoolmagazijn.nl

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Gister geprobeerd direct te bbqen met het houtskool.

Moet zeggen dat ik dat knap lastig vind. Dacht lekker makkelijk op de weber, deksel open en gaan. Maar dat werd zo enorm heet en de vlammen kwamen aan alle kanten omhoog.
    Vlees indirect gelegd, deksel erop en alles zoveel mogelijk geknepen, na 10 minuten vkees er weer op gelegd en deksel weer dicht.

Toen ging het wel. Andere hier al ervaring mee?

Ben direct bbqen (simpel speklapjes/hamburgers/stokkies enz) gewend op kokosbriketten.

En grootste nadeel was dat het enorm rookte door het vet wat van het vlees afdroop.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Mucking up the keyboard with sauce I survived the zone Meatlove's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Post Thanks / Like
    Ik doe praktisch altijd het deksel op de weber.
    Je kunt proberen minder kolen aan te steken als je direct gaat grillen. Onderste ventilatieschuif dicht, of op een kier. Het standaard lijstje eigenlijk...

Verstuurd vanaf mijn Porkcruise Evo X met Arduino.
    Niclan [2018] met Porkcruise™ Evo II© by Meatlove.
    Weber One Touch 47 [2010]
    Weber Go-Anywhere [2016]

"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end." -lennon-

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Op houtskool direct grillen is inderdaad anders dan op briketten. Het best is om zuiniger te zijn met de houtskool en desnoods vroeger bij te vullen. Ook het druipend vet zorgt inderdaad meer voor vlammen maar daar heb ik ook geen oplossing voor.
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ook gewoon direct bbq-en met de deksel dicht. Die zit er niet voor niets bij Je hebt dan ook geen flare-ups van druipend vet op de houtskool. Wel rook maarja, dat hoort er nu eenmaal bij met direct grillen.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Mucking up the keyboard with sauce I survived the zone Meatlove's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Post Thanks / Like
    En och, als je meer hebt met briketten, kun je prima grillen op de briketten van de supermarkt. Die van AH of Lidl bevielen mij prima, toen ik nog veelvuldig briketten gebruikte.

Verstuurd vanaf mijn Porkcruise Evo X met Arduino.
    Niclan [2018] met Porkcruise™ Evo II© by Meatlove.
    Weber One Touch 47 [2010]
    Weber Go-Anywhere [2016]

"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end." -lennon-

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Ty voor de tips, ik ga het sowieso nog een paar keer proberen met houtskool, vind het prettig als ik 1 bron kan gebruiken. Zoniet dan gaan we gewoon weer over op briketjes voor de keren dat we dat nog doen

Aansteker
    Ingeschreven
    Aug 2018
    Post Thanks / Like
    Als iemand in de provincie Antwerpen een pallet zou kopen, dan wil ik gerust een zak of 5 overnemen !

Going whole hog I survived the zone joostg's Avatar
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Kan aan mij liggen, maar de losse zakken kosten nu 17,95? Bij mijn vorige bestelling was dit nog 11 euro per zak. Dat is best wel een verschil
    2x WGA (2004)
    Primo Oval XL (2012)
    "Alere flammas"

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jan 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joostg Bekijk Berichten
    Kan aan mij liggen, maar de losse zakken kosten nu 17,95? Bij mijn vorige bestelling was dit nog 11 euro per zak. Dat is best wel een verschil
    Klopt, ik heb gemaild met de beste man, en die heeft dit moeten aanpassen omdat de prijzen van inkoop drastisch omhoog zijn gegaan. Tevens was die 11 euro per zak een winterprijs van de oude voorraad.

Koop in een grotere hoeveelheid en dit word alsnog goedkoper.

Forum Rechten