BGE vuurrook
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32

Onderwerp: BBQ (gas) wordt niet heet genoeg

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Tja, om nou een 50mbar drukregelaar aan te sluiten lijkt me niet de oplosssing. Je krijgt een verkeerde gas/zuurstof verhouding. Er is technisch iets niet in orde met de bbq of de gebruiksaanwijzing klopt niet.

Hoe dan ook, als het spoor dood loopt bij Boretti moet het verkooppunt de verantwoordelijkheid nemen.

Mochten ze dat doen zou mijn advies zijn, koop een Napoleon of een Weber.
    Boretti is top binnen maar buiten is een heel ander verhaal..
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Heb je de thermometer al in kokend water gehad? Dat ze een nieuw deksel sturen wil niet zeggen dat de thermometers kloppen. Er zit altijd wel een verschil in rooster en deksel temperatuur. Al eens gemeten wat de temp op het rooster is met alles vol gas? Anders wat Smart zegt, het is een bakbeest met 5 branders (als ik goed heb gegoogeld) dus zelfs met een verkeerde reduceer zou je naar mijn idee gewoon met gemak de 250 moeten kunnen halen. Als het gewoon echt niet klopt moet allesvoorbbq gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Hier een 2 pits spirit en die haalt vol gas zo'n 275 graden, duurt wel ff. (gemeten op het rooster)
    Laatst gewijzigd door fxs81; 14-08-18 om 10:55.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Heet! QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten
    Tja, om nou een 50mbar drukregelaar aan te sluiten lijkt me niet de oplosssing. Je krijgt een verkeerde gas/zuurstof verhouding. Er is technisch iets niet in orde met de bbq of de gebruiksaanwijzing klopt niet.

Hoe dan ook, als het spoor dood loopt bij Boretti moet het verkooppunt de verantwoordelijkheid nemen.

Misschien voor Ronaldinho66 goed om te weten dat Smart deskundig is omdat hij zich beroepsmatig met bbq's bezighoudt voor een grote tuinwinkelketen
    Weber Master Touch GBS 57 / Weber Go Anywhere / Foshan Nenghua 37
    (grow your own chillies)

Hibachi
    Ingeschreven
    Aug 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk Berichten
    Misschien voor Ronaldinho66 goed om te weten dat Smart deskundig is omdat hij zich beroepsmatig met bbq's bezighoudt voor een grote tuinwinkelketen
    Dank je wel voor deze informatie Pier! De argumenten die Smart aanvoert, heb ik ook voorgelegd aan Boretti. Ik heb ze zelfs middels een stukje chemisch rekenen laten zien dat er geen verschil is tussen propaan en butaan. Sterker nog, propaan zal zelfs nog iets meer energie kunnen leveren per kg verbrand gas. Helaas krijg ik het gevoel dat ons probleem niet serieus wordt genomen en dat de monteur die komt, ook niets gaat vinden. Niets ten nadele van de monteur, maar ik denk dat hij de juiste kennis gewoon mist. Ik heb dit issue in het verleden al een keer aangevoerd en toen werd er gezegd "je moet maar met de kap open grillen, dat doe ik ook". Dit zegt mijns inziens voldoende ....

Daarnaast is het vervelend dat AllesVoorBBQ zich verschuild en aangeeft "wij gaan hierin mee met Boretti".

Hibachi
    Ingeschreven
    Aug 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten

Dank je voor de reactie Smart! De argumenten die je aanvoert, heb ik ook voorgelegd aan Boretti. Ik heb ze zelfs middels een stukje chemisch rekenen laten zien dat er geen verschil is tussen propaan en butaan en dat de andere drukverdeler dus ook niets gaat doen (inmiddels is dit ook aangetoond). Sterker nog, propaan zal zelfs nog iets meer energie kunnen leveren per kg verbrand gas. Helaas krijg ik het gevoel dat ons probleem niet serieus wordt genomen en dat de monteur die komt, ook niets gaat vinden. Niets ten nadele van de monteur, maar ik denk dat hij de juiste kennis gewoon mist. Ik heb dit issue in het verleden namelijk al een keer aangevoerd en toen werd er gezegd "je moet maar met de kap open grillen, dat doe ik ook". Dit zegt mijns inziens voldoende .... vast nooit van indirect grillen gehoord

In de Luciano zit in de deksel een aanzienlijke opening, omdat het anders met de 4 branders voluit te heet zou worden. Dit is dan weer het volgende argument dat er wordt gebruikt, want daardoor kan het niet heet genoeg worden onder de kap. Hebben jullie hier ervaring mee?

Daarnaast is het vervelend dat AllesVoorBBQ aangeeft "wij gaan hierin mee met Boretti" en dus helemaal niets doet.

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Graag gedaan hoor.
    Het wordt zo een gevalletje kastje muur.
    Elke gasbbq heeft gaten/sleuven om de hitte kwijt te raken. Dat dit te groot is ben ik nog niet eerder tegen gekomen.
    Woon je in Noord holland?
    Pm me anders even je 06, dat praat wat makkelijker.
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldinho66 Bekijk Berichten

Daarnaast is het vervelend dat AllesVoorBBQ aangeeft "wij gaan hierin mee met Boretti" en dus helemaal niets doet.
    Wat een topfirma zo te horen. De winkel hoort het eerste aanspreekpunt te zijn voor klachten en dan moeten zijn dit maar doorgeven aan Boretti. Dat ze hier direct Boretti volgens zegt voor mij weer meer dan genoeg, een winkel zonder enige kennis van zaken. Een gasbarbecue hoort volgens mij toch minimaal 250 graden te kunnen halen (aan het rooster weliswaar).
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht_van Bekijk Berichten
    Wat een topfirma zo te horen. De winkel hoort het eerste aanspreekpunt te zijn voor klachten en dan moeten zijn dit maar doorgeven aan Boretti. Dat ze hier direct Boretti volgens zegt voor mij weer meer dan genoeg, een winkel zonder enige kennis van zaken. Een gasbarbecue hoort volgens mij toch minimaal 250 graden te kunnen halen (aan het rooster weliswaar).
    ik vind dit wel een beetje kort door de bocht, ik heb daar al diverse keren spullen gekocht en altijd goed geholpen, ook met spullen die niet op de site stonden kwamen ze met net en correct advies, op vragen waar ze niet direct antwoord op hadden kwamen ze een dag later op terug. Dat ze dit geval niet netjes oppakken ben ik het mee eens maar om te zeggen dat ze geen kennis van zaken hebben dat vind ik niet waar. Gewoon even voor de goede orde, heb er geen aandelen
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Heet! QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Maar dat proberen af te schuiven naar de fabrikant is blijkbaar niet uit te roeien. Heel ergerlijk kan dat zijn.
    Tip: zorg dat je ze op tijd per brief of mail verantwoordelijk houdt voor een goede werking en geef ze een redelijke termijn om het op te lossen. Als je hiervoor een rechtsbijstandsverzekering hebt wordt het een stuk gemakkelijker (hopelijk).
    Weber Master Touch GBS 57 / Weber Go Anywhere / Foshan Nenghua 37
    (grow your own chillies)

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Als je de fabrikant volgt in al die redeneringen dan heb je volgens mij toch geen kennis van zaken. En als je dit doet gewoon uit gemak als weet je dat het niet klopt dan ben je nog veel erger, dan heb je de kennis en doe je je dom voor.
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten