BGE vuurrook
Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 113

Onderwerp: gehakt molen kopen,maar wat is goed en niet te duur ?

Heet! QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Vorig jaar stond ik voor dezelfde beslissing. Voorkeur was electrisch maar het mocht niet teveel kosten.
    Het werd toch een handmolen, Porkert 8. Absoluut een goed en onverwoestbaar degelijk ding. Voordeel was ook dat er nog genoeg geld overbleef voor worstenpijpjes, darmen en een vulbus.
    Ik gebruik 'm geregeld voor gehakt, hamburgers en maak af en toe zelf droge worst en worstjes voor op de Q. Leuk om met kruiden te experimenteren.
    Ik heb nu het boek Worstenbijbel besteld, want van 't weekend wil ik me voor het eerst wagen aan het maken van pikante salami (met de eigen kweek pepers). Zal verslagje posten.
    WMT 57 en WGA
    (grow your own chillies)

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Ik was al een poos op zoek in kringloopwinkels naar een gehaktmolen. Tot mijn vrouw toevallig in de Lidl eentje tegenkwam.

Ze had hem gelijk voor me gekocht, deze dus :
    https://www.lidl-shop.nl/ERNESTO-Vle...der/p100220172

Niet zo onverslijtbaar als een stalen versie, maar ook een stuk goedkoper. Volgens mij had ze er 7 euro voor betaald. Was in de bak onverkoopbaar spul van Lidl belandt en daarom nog goedkoper (?)
    Ik heb er eigenlijk alleen maar kippendijen mee vermalen voor kipballetjes en een kippendijengehaktcake en dat ging prima. Is gemakkelijk schoon te maken en je kan binnenin kijken. Voor mijn gebruik voldoet deze prima.

Zie filmpje:
    Laatst gewijzigd door rikbeter; 09-08-18 om 09:07.
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

Going whole hog I survived the zone the Ozzynator's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Op amazon (punkt DE hè) staan er ook diverse voor rond de 25€.

sent from a galaxy far, far away
    Weber Mastertouch GBS 57 cm, Smokey Joe Premium, Go Anywhere en een WSM 47. Ook een Barbecook Chef Cook. iGrill 2. En altijd 2 kratjes Jupiler op voorraad.

Mucking up the keyboard with sauce Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk Berichten
    Vorig jaar stond ik voor dezelfde beslissing. Voorkeur was electrisch maar het mocht niet teveel kosten.
    Het werd toch een handmolen, Porkert 8. Absoluut een goed en onverwoestbaar degelijk ding. Voordeel was ook dat er nog genoeg geld overbleef voor worstenpijpjes, darmen en een vulbus.
    Ik gebruik 'm geregeld voor gehakt, hamburgers en maak af en toe zelf droge worst en worstjes voor op de Q. Leuk om met kruiden te experimenteren.
    Hoeveel gepiel kost het een nieuweling om bv worstjes te maken ?
    Reden voor de vraag,en tegelijk een kijkje in mijn wereld,ik heb nu al meer dan 10 jaar de diagnose artrose die door mn lijf zwerft en gaande weg alles onderhanden zal nemen,niet op de leuke manier zeg maar,voor nu zowel rug als wat andere dingen,maar mn handen worden nu ook al niet meer gespaart ben ik bang
    Dat is voor mij (buiten de extra kosten om voor t maken van een worstje om) iets wat zwaar meeweegt,hoe behendig/vingervlug moet je zijn ?

@rikbeter,

Dat lidl ding ziet r interessant uit,jammer dat je m tot zover enkel voor kip hebt gebruikt.
    Ik zou r ook "zwaardere vlees soorten mee willen vermalen,maar vrees of dat dat ding daar tegen bestand is ??
    Odc 480 Gas BBQ,Basterd cast iron pan,ikea fantast thermometer en 2 lidl thermometers.

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    *dubbele post zie ik nu*
    Laatst gewijzigd door Tijgernootje; 15-08-18 om 20:34.
    Odc 480 Gas BBQ,Basterd cast iron pan,ikea fantast thermometer en 2 lidl thermometers.

Dik doun in' Tune Back to Skool L&T VIII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Nose to tail
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    I survived the zone
    hertekop's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Post Thanks / Like
    kijk eens bij vuur en rook voor een goede porkert

grtn hertekop
    Member http://www.allseasoned.nl team.
    Gesponsord door : http://www.vlees.nu
    Fueled by : http://www.terlanco.nl
    drinks suplied by :https://www.kleinduimpje.nl/
    open vuur ondersteund door :http://www.brandgoed.nl
    BBQ sponsored by :http://www.backwoods-smoker.com
    keeping it cool by :https://www.orioncoolers.com

Heet! QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk Berichten
    Reden voor de vraag,en tegelijk een kijkje in mijn wereld,ik heb nu al meer dan 10 jaar de diagnose artrose die door mn lijf zwerft en gaande weg alles onderhanden zal nemen,niet op de leuke manier zeg maar,voor nu zowel rug als wat andere dingen,maar mn handen worden nu ook al niet meer gespaart ben ik bang
    Dat is voor mij (buiten de extra kosten om voor t maken van een worstje om) iets wat zwaar meeweegt,hoe behendig/vingervlug moet je zijn ?
    Dat is kortweg gezegd klote voor je. Dat even allereerst gezegd.
    Ik weet echt niet hoe 'behendig' je moet zijn, met jouw artrose, voor bediening van een porkert. Zou je es moeten proberen. Ik weet wel dat je met een electrisch apparaat ook aan het werk komt. Je hoeft alleen de molen niet rond te draaien dat is het enige verschil denk ik. Maar zwaar is dat niet.
    WMT 57 en WGA
    (grow your own chillies)

Aanjager Back to Skool L&T VIII
    QtB Topdog
    I survived the zone
    rikbeter's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk Berichten

@rikbeter,

Dat lidl ding ziet r interessant uit,jammer dat je m tot zover enkel voor kip hebt gebruikt.
    Ik zou r ook "zwaardere vlees soorten mee willen vermalen,maar vrees of dat dat ding daar tegen bestand is ??
    Inderdaad geen fijne diagnose. Worsten maken is ook niet mijn ding. Zwaardere vleessoorten heb ik nog niet geprobeerd. Voor het 'gaatjes plaatje' draaien 4 mesjes rond, dus ik denk wel dat ze raad weet met zwaarder vlees. Het is op mijn te doen lijst maar ik heb het nog niet geprobeerd. Maar ja voor 7 euro kan ik er geen buil aan vallen zeg maar...
    Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster.

forumgenoot van allemaal interessante en creatieve mensen

Rooksnuiver brord's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Post Thanks / Like
    Ik kwam er achter dat mijn vriendin een gehakt molen op haar keukenmachine heeft. Ikke happy natuurlijk. Zelf gehakt maken voor de burgers

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Aller eerst thnx voor de reactie's.
    Ik ga me nog is achter de oren krabben over wat handig kan zijn.
    Mocht iemand ondertussen nog tips of iets dergelijks hebben,ik hou me daarvoor aanbevolen

Forum Rechten