BGE vuurrook
Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 64

Onderwerp: Kamado Joe Jr komt niet op temperatuur

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Post Thanks / Like
    Dan kijk je toch over de thermometer die stuk zou kunnen zijn. Elke kool die rood gloeit haalt een hoge temperatuur, dat is gewoon fysisch ni anders mogelijk. Kool is kool. Ofwel komt dat van hard hout, ofwel van zacht hout. Als TS aangeeft dat hij met een verfbrander de kolen in 5 minuten roodgloeiend heeft dan moet die kamado met open schuiven en open deksel naar 300° gaan. Tenzij die zak nat geworden is, de kolen even langs de buitenkant gloeien en dan langzaam terug doven. Maar met het weer van de voorbije weken lijkt mij dat ook uit te sluiten.

Wat hier al eerder gezegd werd, wat niet ideaal is maar waar je wel je probleem mee gaat uitsluiten. Brikettenstarter nemen, vol kappen, aansteken, alles roodgloeiend laten worden, leegkappen in de kamado, alle schuiven open en 5 minuten wachten. Zit je dan niet op 300° dan is je thermometer stuk. Als je geen hebt, in de action liggen ze mss nog voor 3 euro 50. En ofwel zie ik dan iets over het hoofd, ofwel moet je met een straffe uitleg komen waardoor het op die manier nog aan de houtskool zou kunnen liggen Dan heeft fire up een goedkope zak houtskool op de markt gebracht waarop je vlees ni kan verbranden...

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik zou idd ook even de thermometer in kokend water houden en kijken of die goed is.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    begin bij het begin, check je thermometer en haal andere brandstof en kijk wat het doet.
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Pitmaster
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Post Thanks / Like
    Ik heb mijn kleine kamado mee gehad op vakantie. Geen kolen mee “die koop ik wel in Frankrijk”.

Spijt als haren op mijn hoofd. Zulke slechte kolen, kleine rotstukjes slecht gepyrolyseerd. Bijna niet aan te krijgen en al helemaal niet hoog in temperatuur. Na twee keer proberen de zak weggeflikkerd en een andere zak gekocht. Gewoon weer in 15 minuten op 250 graden en zo heet als ik het hebben wil. Conclusie kolen maken het verschil. Weber is echt ruk. Goede kwaliteit restauranthoutskool wil je.
    Kamado Joe Classic / Kamado Joe Junior / Kamado Vida XL Small / Weber OTG 57 / Sous Vide / Thermapen / DIY bbq controller / Isomac Zaffiro PID / Jura Z5

Where's the Garlic? Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Forum competition Judge
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Burnt the End
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Made Big Things on Small Grills
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    Steaked out around the fire
    I survived the zone
    Super Moderator
    Driekje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Mocht allemaal niet lukken dan is dit misschien een optie; 19 augustus forumtreffen Delft...als je hem mee kunt nemen zullen we het daar wellicht voor elkaar krijgen. http://www.bbqforum.nl/forum/showthr...-augustus-2018
    Das maar een stukje. Je moet er daar nog wel een klein eindje mee lopen dus een karretje of zo is erg makkelijk.
    "Shallots are for babies; Onions are for men; garlic is for heroes."

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    weet niet of 19 Augustus doorgaat Dirk , heb gepolst , maar weinig animo
    Laatst gewijzigd door pa1ntje; 07-08-18 om 17:52.
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Da's mijn laatste werkdag voor de vakantie dus ik kan helaas niet Ron.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Basis principe van vuurtje stoken, je hebt brandstof nodig, heb hittebron nodig om de brandstof op brandbare temperatuur te krijgen en je hebt zuurstof nodig.

Één of meerdere van deze elementen werken niet goed bij jou. Je geeft aan dat je twee verschillende hitte bronnen hebt geprobeerd. Dat je de brandstof op ontbrandingstemperatuur hebt gekregen. Dus dat zal het niet zijn

Nu blijft zuurstof en brandstof over. Eerst zuurstof. Je geeft aan dat als je alles open zet, dat de temperatuur nog steeds niet genoeg wordt. Dat kan zijn dus dat er als nog niet genoeg zuurstof bij komt. Om te testen dat het niet ergens lucht blijft vast zitten, kan je volgende doen. Haal alle kolen uit. Doe deksel dicht. Gooi luchttoevoer beneden en boven open. Zet onder aan een haardroger en zet die aan. Kijk of je boven lucht voelt komen. Als dat wel geval is, heb je goed lucht toevoer. Als dat niet geval is, is er iets niet goed met je Joe Jr.
    Als wel lucht voelt, kan trouwens nog steeds aan zuurstof liggen. Ik weet niet waar je de BBQ aansteekt. Maar is er genoeg open lucht met frisse zuurstof in de buurt?

Dan ten tweede, kolen. Je geeft aan dat je maar één zak hebt geprobeerd. Het kan heel goed aan liggen dat de kolen slecht zijn. Haal ergens gewoon een houtskool zak. Zelfs bij Lidl moet voldoende Inn om 300+ gr te krijgen.

Dan als laatste, als dit allemaal niet werkt, leen van een vriend ofzo één ketel BBQ en gooi zelfde kolen daarin op dezelfde locatie als de BBQ nu staat. Als dat gewoon wel goed gaat, mag je de de Joe Jr zeker terug sturen.

Aansteker hansje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door razortje Bekijk Berichten
    Ik woon in Maassluis (Zuid Holland).
    Volgens mij kan ik jou BBQ vanuit mijn slaapkamer zien. Ik had je graag geholpen, ben alleen tot het eind van de maand met vakantie.

Andere kolen lijkt mij de oplossing.

Zal mijn buurman een mail sturen en vragen of hij je wil helpen. (wij wonen rechts kijkend vanaf je bakon. Mijn buurman heeft die grote witte auto)
    Weber Spirit E320, Big Green Egg mini, large en Weber master-touch 57cm

Wise in the Tao of Pork Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Made Big Things on Small Grills IV
    Mystery meats Boxtel III
    Finger licking Q II
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    JohanDeJong's Avatar
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansje Bekijk Berichten
    Volgens mij kan ik jou BBQ vanuit mijn slaapkamer zien. Ik had je graag geholpen, ben alleen tot het eind van de maand met vakantie.

Andere kolen lijkt mij de oplossing.

Zal mijn buurman een mail sturen en vragen of hij je wil helpen. (wij wonen rechts kijkend vanaf je bakon. Mijn buurman heeft die grote witte auto)
    Ben benieuwd!
    KCBS Certified BBQ Judge

"Intelligence is something we are born with. BBQ’ing is a skill that must be learned"

Member of PureBBQ sponsored by Vuur en Rook, F-Dick and KLAUWE the bbq & smoking drum Meat by Home Made & Livar Fueled by MasterFire & House of Charcoal Temp. controled by QMaster Europe
    EK'12 *13e* | WK'13 *Survivor* | Kampioen Der Lage Landen 2014 | Reserve GC Nederlands Low & Slow BBQ 2014 | NL Grand Champion Pork 2014 | Survivor Jack Daniels 2015 | NL Grand Champion Chicken 2015 | WBQA NL Kampioen 2015

Forum Rechten