BGE vuurrook
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 64

Onderwerp: Kamado Joe Jr komt niet op temperatuur

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketsheuvel Bekijk Berichten
    Vreemd idd.

Wellicht kan je je regio eens delen. De meeste hier zullen je best eens willen helpen op locatie, mits ze een beetje in de buurt wonen.

Mvg Mark (uit Kaatsheuvel)

Als het na een wisseling van kolen niet wil sluit ik me volledig bij Ketsheuvel aan.

Hibachi
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketsheuvel Bekijk Berichten
    Vreemd idd.

Wellicht kan je je regio eens delen. De meeste hier zullen je best eens willen helpen op locatie, mits ze een beetje in de buurt wonen.

Mvg Mark (uit Kaatsheuvel)
    Ik woon in Maassluis (Zuid Holland).

Bedankt voor alle reacties, ook al weet ik nog steeds niet wat nu te doen (behalve dat ik een keertje wat andere kolen ga uitproberen...)

Maar even in het algemeen, zijn deze kolen dan zo slecht van FireUp? ( Deze: https://www.karwei.nl/assortiment/fi...0-kg/p/B563605 )

En even nog een vraag voor wat meer duidelijkheid: Krijgt iedereen hier zijn Kamado op 400 graden als die zou willen met alleen de schuifjes open? (Want dat lijkt mij de basis toch... van daaruit kan je namelijk door schuifjes iets meer dicht te doen de temperatuur regelen)
    Laatst gewijzigd door razortje; 04-08-18 om 23:45.

Going whole hog I survived the zone ketsheuvel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met deze kolen niet makkelijk zou moeten kunnen grillen (250grd).

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Daar durf ik niet veel over te zeggen, weet wel dat er verschil zit in de gele zak van fire-up en de zak die je daar hebt. Ik kan echt aanraden om de weberkooltjes te proberen, zoveel gebruikt een kamado niet dus je kan er lang mee doen. Van de Weberkooltjes weet ik uit ervaring dat ze in een klein model kamado goed werken. Overigens verzamel ik meestal de kleinere stukjes kool in het midden of op de plekken waar ik hem wil aansteken en leg de aansteekblokjes of whatever je wilt gebruiken(soms gewoon even de butaanbrander er 15 seconden op als ik vergeten ben aanmaakmateriaal te kopen) en laat ik de kamado openstaan totdat je het aanmaakmateriaal opgebrand is en de kolen zichtbaar gloeien(maar zou in theorie niet uit moeten maken, klep dicht of open). Het is een supervervelende kwestie en ik woon niet in de buurt anders was ik graag even langsgekomen om te kijken naar het probleem.

Maar aangezien alles al geprobeerd is behalve de kolen, probeer het eens en kom er dan op terug. Misschien heb je een slechte zak die ook nog eens een tijd buiten gelegen heeft of op vrijdag de dertiende geproduceert is.
    Laatst gewijzigd door Trainee; 05-08-18 om 00:08.

Going whole hog
    Ingeschreven
    Jan 2018
    Post Thanks / Like
    Hm, het zou mij verbazen moest het aan de kolen liggen. Je krijgt elke houtskool toch makkelijk boven de 250°? Wat ik merk aan mijn eigen mini action ei is dat ik de aanmaakblokjes best onderaan het rooster leg, ipv bovenop tussen de kolen. Zo gaat de houtskool van onder naar boven warm worden en dan kom ik makkelijk op 350°uit. Omgekeerd niet. En ik gebruik houtskool van de lidl.

Weber houtskool, tsja. Het zou in mijn ogen nooit het verschil mogen maken. Hun briketten trekken in ieder geval op niks.

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Ik gebruikte gele zak fire up en nu Echt prof. Met gemak krikg ik mijn Bastard compact op 300c.

Moet je met de huidige kool de temp ook kunnen halen? Ligt eraan. Kiep je de zak erin of doe je het met de hand?
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Als je de kamado nu in de zon zet , geeft je dekseltemp meter dan een graad of 35 aan ?
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Going whole hog I survived the zone roydonne's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Post Thanks / Like
    De Joe Jr zit geen aslade in...
    wie dölder gebroewe, wie baeter beer
    (hoe gekker gebrouwen, hoe beter bier.....
    ook als men zich niet precies aan het recept houdt, kan het resultaat meevallen)

[B]Weber OTP 57 met grill spit, Kamado Big Joe II , Kamado Joe Jr, Weber Igrill2

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan G Bekijk Berichten
    Hm, het zou mij verbazen moest het aan de kolen liggen. Je krijgt elke houtskool toch makkelijk boven de 250°? Wat ik merk aan mijn eigen mini action ei is dat ik de aanmaakblokjes best onderaan het rooster leg, ipv bovenop tussen de kolen. Zo gaat de houtskool van onder naar boven warm worden en dan kom ik makkelijk op 350°uit. Omgekeerd niet. En ik gebruik houtskool van de lidl.

Weber houtskool, tsja. Het zou in mijn ogen nooit het verschil mogen maken. Hun briketten trekken in ieder geval op niks.
    Briketten werken zowiezo niet in een kamado, de houtskool werkt top voor mij. Het zou volgens mij ook geen verschil mogen maken, maar het is het enige wat nog resteerd wat Lennard zelf kan proberen.

Anyway, ik volg dit draadje even want ik ben zeer benieuwd wat het nou uiteindelijk is. Hopelijk komt hij er snel uit.

Vuurwerk Burnt the End
    I survived the zone
    Dion's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Is je thermometer wel goed?

Forum Rechten