BBQpaleis BGE
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: Tropische kipspies en simpel beginnen.

Killed,grilled and ate Steven Raichlen QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Ik hou nogal van pittig, maar is 2 eetlepels(!) chilipoeder niet wat veel om door de wraps te doen? Als je tenminste echte chilipoeder bedoelt?
    WMT 57 en WGA
    (grow your own chillies)

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Ik kwam een beetje tot die conclusie met de gedachte dat ik natuurlijk niet alles aan mix er doorheen zou doen. Ik ben gewoon heel veel recepten gaan opzoeken en heb daar een mengelmoes van gemaakt die wellicht niet volledig in verhouding staan tot de hoeveelheden die ik gebruik. Zo moet ik nog uitwerken hoeveel ik exact in verhouding tot elkaar nodig ben om er een goed uitgeschreven recept van te maken. Dus als ik de mix heb gemaakt voor de wraps moet ik even wegen hoeveel ik nu exact ga gebruiken van de mix.

Maar wellicht dat ik ondanks dat tot de conclusie kom dat bepaalde verhoudingen niet kloppen, het is even oefenen en uittesten.

Killed,grilled and ate Steven Raichlen QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Pier's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Uitproberen is ook het leukste
    'Simpel beginnen' zoals in je topic staat vind ik het trouwens niet hoor. Je neemt zeker niet de makkelijkste weg.
    Lekker bezig.
    WMT 57 en WGA
    (grow your own chillies)

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Nu ik er over nadenk moet ik toegeven dat 2 el teveel is en het beter 1 el kan zijn, ik heb de combinatie deels uit een Mexicaan chili con carne recept gehaald.

Het "simpele" zit er in dat ik geen ingewikkelde technieken wil gebruiken in de Q, omdat ik daar nog veel over moet leren.

Edit: Bedankt voor de tip, ik had het niet door.

Beetje verder uitgewerkt en mogelijk een deel mayo vervangen met yoghurt ivm capsaïcine.

Laatst gewijzigd door Sigrid; 10-07-18 om 22:50.

Where's the Garlic? Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Forum competition Judge
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Burnt the End
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Made Big Things on Small Grills
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    Steaked out around the fire
    I survived the zone
    Super Moderator
    Driekje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Ik zou het te bereiden eten niet eens op spiesen doen. Grill kippedijen apart en neem halve paprika's, courgette, ananas, appel en kruid je eten met peper en zout. De knoflooksaus maakt het geheel compleet. Kijk ook eens in de receptenhoek voor sauzen en kiprecepten.
    "Shallots are for babies; Onions are for men; garlic is for heroes."

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    Daar kan ik niets mee en is echt totaal anders dan wat ik van plan ben. Een kleine aanpassing zou ik kunnen verwerken, maar dit is een totaal ander recept wat jij voorstel.

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2018
    Post Thanks / Like
    Klinkt allemaal heel spannend, leuke combinaties ook!
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Wel foto's graag! Veel succes!

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sigrid Bekijk Berichten
    Beste mensen,

Aangezien ik een absolute noob ben en nog veel te leren heb als het aankomt op recepten en de bereiding van alles, heb ik mij voorgenomen om eerst de aankomende tijd mij te richten op simpele spiesen voor direct grillen. Ik wil dan ook graag beginnen met een tropische en kruidige kipspies, graag zou ik er wat extra groente en/of fruit tussen willen hebben als dat mogelijk is.

Wat probeer ik te vinden:
    1. Combinatie voor een geschikte marinade wat echt duidelijk smaak geeft.
    2. Combinatie van wat extra groente en of/fruit voor op de spies.
    3. Combinatie van verse kruiden en/of een soort salsa dressing mix.
    4. Zorgen dat de kip niet gortdroog gaat worden en de groenten aanbranden.

Ik hoop dat jullie mij op gang kunnen brengen en mij inspiratie laten opdoen over welke combinaties passen.

Vriendelijke groet,
    Sigrid.
    Je vraagt hier toch duidelijk om advies wat te combineren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Driekje Bekijk Berichten
    Ik zou het te bereiden eten niet eens op spiesen doen. Grill kippedijen apart en neem halve paprika's, courgette, ananas, appel en kruid je eten met peper en zout. De knoflooksaus maakt het geheel compleet. Kijk ook eens in de receptenhoek voor sauzen en kiprecepten.
    Hier wordt je toch duidelijk een advies gegeven. Grill het apart en je verbrand niet het een voordat het ander gaar is of veel te gaar. Tevens wordt je verwezen naar een deel van dit forum waar allerlei recepten staan die je van pas zouden komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sigrid Bekijk Berichten
    Daar kan ik niets mee en is echt totaal anders dan wat ik van plan ben. Een kleine aanpassing zou ik kunnen verwerken, maar dit is een totaal ander recept wat jij voorstel.
    Tja... Dan weet ik het ook niet. Grillen van verschillende groenten en vlees op een spies is een vak apart. Als je het indirect zou kunnen barbecueen is het nog wat anders.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch home made barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 x Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, div.WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, Joy, Evirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Kolenschepper I survived the zone
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Post Thanks / Like
    Waarom bij de smiezen ananas en mango en rode en groene paprika?
    Waarom niet enkel ananas dit is wat steviger dan mango ik zou de groene paprika vervangen voor rode ui.
    Qua sauzen zou ik persoonlijk chimichurri er bij gooien een heerlijke smaakexplosie van tomaat, ui, knoflook, limoen en een vleugje pittigheid van een rood pepertje en het combineer lekker met een spies van kippendijen, rode paprika en ananas.
    En een saus op basis van knoflook of met een volle smaak van knoflook dan geef ik de voorkeur voor tzatziki ( 1 beker griekse yoghurt 500ml, 3/4 komkommer geraspt en flink uit laten lekken/knijpen, 2 tenen knoflook fijn gesneden en een beetje olijfolie ). Net iets steviger dan knoflooksaus en net iets smaakvoller

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2018
    Post Thanks / Like
    @Eigenhymer, ik neem wel degelijk zoveel mogelijk advies mee. Zo ben ik nu nog even aan het nadenken over het indirect garen om daarna kort direct te grillen. Ook het voorstel van @Driekje blijft wel in mijn gedachte, maar heb dan volgens mij een compleet ander recept dan wat ik aan het uitdenken ben. Maar ik kan natuurlijk later altijd dat recept eens proberen. Verder heb ik op het forum navraag gedaan voor de pizza steen en heb daar ook handige informatie uit gehaald. Daarnaast heb ik het advies over genomen om kippendijen te gebruiken en er rekening mee te houden dat ik er niet te grote blokken van ga maken.

@MysteriOus, inmiddels had ik al grotendeels ingekocht en kan beamen dat de mango behoorlijk zacht is. Wellicht is het dan ook verstandiger om deze er uit te laten en gewoon niet te vervangen door iets anders.

Tzatziki heb ik 1 keer geprobeerd (kant en klaar) en heb dat toen niet lekker gevonden. Maar wellicht kan ik het een keer zelf maken voor de volgende keer om te proberen.

--

Al met al, iedereen bedankt voor de tips en ga morgen maar eens kijken of het een succes gaat worden.

Forum Rechten