BBQpaleis BGE
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 58

Onderwerp: Een nieuwe BBQ, wat koop ik??!

Aansteker
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like

Een nieuwe BBQ, wat koop ik??!

Hallo allemaal!

Zoals in mijn intro even aangegeven ben ik bezig met de aanschaf van een nieuwe BBQ. Nu ik eindelijk een huis met tuin heb wil ik groter uitpakken dan mijn tafelbbq waar ik het tot nu toe mee heb moeten doen. De grote vraag is nu alleen,, wat koop ik??!

Op een rijtje; ik wil het liefste een bbq waarop ik zowel met gas, als ook met kolen aan de slag kan. Dit omdat het met gas wat sneller gaat (dit meer voor de werkdagen of snelle trek) maar ook zeker een stuk voor kolen, het smaakt toch altijd meer naar een BBQ . Ook zie ik veel over smoken, en dit lijkt mij ook erg tof om te doen.

Met deze voorkeuren kwam ik gisteren bij de Makro het volgende speeltje tegen;

https://www.makro.nl/cat/nl/products...arbecue-4-in-1

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit eigen merk, Tarrington House, van de Makro? Wat is jullie mening, als ervaren knoeiers, als jullie dit model, en de prijs, zo zien?

De reden dat ik kijk naar een meerdere in 1 is deels ruimte, maar voornamelijk het feit dat ik eigenlijk niet meerdere verschillende BBQ's in de tuin wil hebben, maar liever 1 grote complete.

Hebben jullie tips om op te letten bij de aanschaf? Mogelijk nog tips om ergens anders te kijken voor goeie BBQ's.

Ik hoor het erg graag en voor vragen weten jullie mij te vinden! Allemaal alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Groeten,

Robin

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Kolenschepper
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like

Een nieuwe BBQ, wat koop ik??!

Geen ervaring met deze bbq/ buitenkeuken.
    Maar ziet er uit als een mooie en degelijke bbq.
    Wel even goed navragen van welk materiaal het is gemaakt en de dikte ervan. Ook eventuele garantie tijd is niet geheel onbelangrijk.
    Laatst gewijzigd door Patrick1976; 13-04-18 om 09:20.

Aansteker
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrick1976 Bekijk Berichten
    Geen ervaring met deze bbq/ buitenkeuken.
    Maar ziet er uit als een mooie en degelijke bbq.
    Wel even goed navragen van welk materiaal het is gemaakt en de dikte ervan. Ook eventuele garantie tijd is niet geheel onbelangrijk.
    He patrick,

Dank voor je tips. Ik heb m gisteren zien staan, wat heen en weer geschommeld aan de deksels en blijft goed staan. Ik vond het op het oog vrij dun staal, maar moet zeggen dat ik dat idee van de meeste BBQ's heb, weet immers ook niet goed wat hierin 'goed' is. Op gevoel gok ik dat t staal ergens rond de 2 mm dik zal zijn geweest maar durf dit niet hard te zeggen..

Kolenschepper
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Ik las dat je het liefste een alles in 1 bbq zou willen, ook qua ruimte. Voor snel bbq en event smoke sessies.
    Als ik kijken naar de afmeting van de door jou genoemde bbq,
    Zou je ook kunnen overwegen om miss toch te gaan voor een simpele gas bbq voor het snelle werk en een mooie weber 57, voor lekkere en lange smoke sessies. Nemen qua ruimte nauwelijks meer plaats in. Zeker als je twijfelt over de kwaliteit, dan zit je met een weber 57 altijd safe, en voor een gas bbq zou je voor een soortgelijk iets kunnen kijken. Wil je echt een goede all in 1 kwaliteits bbq,
    Dan jou je ook eens kunnen kijken voor een boretti, die zijn alleen wel een stuk prijziger dan een huismerk van de makro, maar wel degelijk.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Vind het wel een leuk ding, geen ervaring mee, ik heb ook geen idee hoe duurzaam ze zijn, je krijgt wel veel bbq voor je geld. Choices, choices....
    Zie ze op internet onder diverse namen, de meeste heten Grand Canyon wat ik zo snel zie.
    Praxis heeft de simpelere variant voor 100 euro minder zie ik: https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/barbecue/gasbarbecue/gas-en-houtskoolbarbecue-'grand-canyon-2'-geŽmailleerd-staal-13-kw/5576562
    120 ltr UDS | Shitty Budget Controller | Weber Spirit E-210 Original | WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Aansteker
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    Vind het wel een leuk ding, geen ervaring mee, ik heb ook geen idee hoe duurzaam ze zijn, je krijgt wel veel bbq voor je geld. Choices, choices....
    Zie ze op internet onder diverse namen, de meeste heten Grand Canyon wat ik zo snel zie.
    Praxis heeft de simpelere variant voor 100 euro minder zie ik: https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/barbecue/gasbarbecue/gas-en-houtskoolbarbecue-'grand-canyon-2'-geŽmailleerd-staal-13-kw/5576562
    Dit klopt, nadeel is, praxis had m vorige week in de folder staan, maar er zijn maar 2 filialen in Nederland die m hebben staan.. ze hebben bijna nergens geleverd gekregen begreep ik van de medewerker. Ook is die van een ander merk dat ik ook niet ken en dus een beetje mijn twijfels bij heb. Ik ben geen held in internetbestellingen en durf dat dus niet goed aan.

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Die van de Makro heeft ook meer mogelijkheden aan de houtskoolkant maar kwam hem net tegen dus vandaar toch maar ff de link. Voor de goede orde, ik heb zowel houtskoolbbq's als ook een gasbbq en het duurt bij beide even lang voor ik kan beginnen hoor, met 10 minuutjes zijn ze klaar voor het vlees/vis. De gasser is wel wat makkelijker te regelen qua temperatuur tot je doorhebt bij de houtskool bbq hoe de schuiven moeten staan, nu maakt het eiegnlijk niets meer uit.
    120 ltr UDS | Shitty Budget Controller | Weber Spirit E-210 Original | WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition

Aansteker
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patrick1976 Bekijk Berichten
    Ik las dat je het liefste een alles in 1 bbq zou willen, ook qua ruimte. Voor snel bbq en event smoke sessies.
    Als ik kijken naar de afmeting van de door jou genoemde bbq,
    Zou je ook kunnen overwegen om miss toch te gaan voor een simpele gas bbq voor het snelle werk en een mooie weber 57, voor lekkere en lange smoke sessies. Nemen qua ruimte nauwelijks meer plaats in. Zeker als je twijfelt over de kwaliteit, dan zit je met een weber 57 altijd safe, en voor een gas bbq zou je voor een soortgelijk iets kunnen kijken. Wil je echt een goede all in 1 kwaliteits bbq,
    Dan jou je ook eens kunnen kijken voor een boretti, die zijn alleen wel een stuk prijziger dan een huismerk van de makro, maar wel degelijk.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Boretti had ik inderdaad ook voorbij zien komen. Even uit mijn hoofd de boretti carbon gezien bij de intratuin. Mooi stevig model, maar ik vond het dus jammer dat deze enkel houtskool was.

Eigenlijk zie ik het niet zo zitten om met meerdere Q's te staan, maar het is natuurlijk het overwegen waard. Heb je toevallig ook nog tips in gas q's?

I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Wat is je totale budget?

Aansteker
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fxs81 Bekijk Berichten
    Die van de Makro heeft ook meer mogelijkheden aan de houtskoolkant maar kwam hem net tegen dus vandaar toch maar ff de link. Voor de goede orde, ik heb zowel houtskoolbbq's als ook een gasbbq en het duurt bij beide even lang voor ik kan beginnen hoor, met 10 minuutjes zijn ze klaar voor het vlees/vis. De gasser is wel wat makkelijker te regelen qua temperatuur tot je doorhebt bij de houtskool bbq hoe de schuiven moeten staan, nu maakt het eiegnlijk niets meer uit.
    Ik snap het haha. Ik had m ook gezien, die Q was eigenlijk mijn start van onderzoek naar een meer-in-1.

Maar als ik jou goed begrijp zit er in snelheid van starten dus weinig verschil tussen kolen en gas. Toch merkte ik met mijn tafelbbq (kolen met blower eronder) dat ie er soms bijna een half uur over deed voor hij goed warm was. Deed ik dan iets verkeerd wellicht?

Als een gas namelijk niet sneller is, begrijp ik eigenlijk niet zo goed wat dan een voordeel van een gasQ is, jij (Of anderen) een idee?

Forum Rechten