BBQpaleis BGE
Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 58 van de 58

Onderwerp: Een nieuwe BBQ, wat koop ik??!

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    gelukkig maar , hij doet ut
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Rooksnuiver BobbieW's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Was zeker geweldig! Zit alleen nog met t schoonmaken. Lees hier voornamelijk alleen opstoken en met de borstel het rooster een keer vegen en de rest van de Q zie ik weinig over. Toch blijft dat rooster vettig, is dat juist een aanrader of vliegt dat dalijk in de fik? en dat kolenrooster idem. Hoe houd ik de rest ook een beetje schoon? Dat systeem onder in de weber om t as weg te schuiven is leuk bedacht, maar komt niet door de hele ketel dus blijf ook hier drie vieze stukken houden, iemand tips om dit bij te houden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    als je onder je vlees een lekbakje , of alufolie legt , blijft je ketel redelijk schoon
    de losse as die blijft liggen , kun je dan simpel je aspan invegen
    als je niets onder je vlees legt , krijg je een mengsel van as en vet onderin je ketel
    dit verwijder je het makkelijkste met een plamuurmes
    je rooster mag best wat vettig zijn , dat zorgt ervoor dat ie langer meegaat
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Gaaf hoor, mooie maiden run
    Wat Pa1ntje zegt, als je wel al dikke klonten en klodders aangekoekt hebt zitten (ervaringsdeskundige) kun je ook een keer gewoon een bultje kolen in het midden leggen als je iets gaat grillen. Dat brand dan vanzelf weg, hoef je daarna als hij is afgekoelt het alleen maar weg te vegen. Tegenwoordig leg ik altijd wat alufolie op het onderste rooster onder het vlees, dan drupt het daarop en heb je minder aangekoekte meuk.
    Weber Spirit E-210 Original | WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Haha ik was inderdaad zonder lekbakje los gegaan en de ribbetjes tussendoor nog wat bijgesmeerd met marinade. Die marinade bestond ook uit olijfolie en die is dus onder in de ketel beland. Nu moet ik zeggen dat het mij alles meevalt, de ketel is vooral erg stoffig (van verkoolde briketten) en beetje vettig.

Top tip om de kolen op alufolie te leggen! Die ga ik meenemen, zal mijn ketel indd een stuk schoner houden en daar wordt ik toch wel weer blij van .

Going whole hog I survived the zone pvermeij's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobbieW Bekijk Berichten
    Top tip om de kolen op alufolie te leggen! Die ga ik meenemen, zal mijn ketel indd een stuk schoner houden en daar wordt ik toch wel weer blij van .
    Het is wel de bedoeling dat de alufolie alleen onder het vlees en niet onder de kolen komt te liggen.
    Hierdoor dwing je ook alle lucht langs de kolen waardoor de temperatuur van je BBQ ook beter te regelen is.
    * Weber OTP 57
    * 2 x Weber Go Anywhere

Ingeschreven
    Apr 2018
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvermeij Bekijk Berichten
    Het is wel de bedoeling dat de alufolie alleen onder het vlees en niet onder de kolen komt te liggen.
    Hierdoor dwing je ook alle lucht langs de kolen waardoor de temperatuur van je BBQ ook beter te regelen is.
    Haha verkeerd gelezen, thanks. Maar onder de kolen zou toch ook kunnen als je er gaatjes in prikt misschien?

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Nee, niet doen, er kan dan niet genoeg zuurstof bijkomen en je hebt kans dat je de folie gaat verbranden, alleen onder het vlees is het beste.
    Weber Spirit E-210 Original | WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten