BGE vuurrook
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 55

Onderwerp: Opzoek naar een nieuwe BBknoei

Mucking up the keyboard with sauce Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Hoi Blackbully,

Wat je zegt over 3 branders en je eten in het midden,dat was ook een gedachtegang van mezelf.
    Ik heb hier al bereidingen voorbij zien komen waarbij zowel wat hoogte alsook indirect eten bereiden nodig zijn ,deze dingen wil ik dan ook in de toekomst hier kunnen uitvoeren.

Hoi fxs81,

Dat het veel vragen zijn,dat weet ik,zoals ik al zei,tot zover ben ik gewoon een doorsnee knoeier,en die hoeven niet heel veel te weten of te kunnen
    Nu ik merk dat ik meer wil gaan proberen en het dan ook graag goed wil doen,ben ik ineens een knoeier die te weinig weet en hier met hulp z'n horizon wil verbreden

Meer branders is voor mij gelijk aan meer oppervlak om te kunnen bbqén,niet dat ik het wekelijks echt nodig zal hebben omdat de groep hier niet vaak niet groter is dan een man of 6,maar die extra ruimte geeft me wel de mogelijkheid om meerdere soorten vlees of spare ribs bv te kunnen garen zonder dat e.e.a. elkaar in de weg ligt
    (het moet voor mij de bbq worden die nooit meer vervangen hoeft te worden)
    Voor de extra hitte hoeft het dus i.d.d. niet,ook niet voor mij,ik ken tot zover geen gerecht dat vraagt om extreme hitte voor het gaar worden.
    Bovendien als je de brander niet aan zet,dan verstookt deze ook geen gas.

In hoeverre is temperatuur op een gas bbknoei eigenlijk in te stellen op de huidige modellen ?
    De enigste vorm van controle die ik had op de huidige was ofwel de knop van de gas fles wat open of dicht draaien of de gas toevoer wat afknijpen door de knop ietsjes dicht te draaien.
    Deelbare roosters is eigenlijk ook wel iets waar ik van zeg,dat is handig als je div dingen wilt bereiden.

Gietijzeren roosters houden warmte beter vast,klinkt logisch,maar in hoeverre moet ik dan denken aan extra schoonmaakwerk/onderhoud met die roosters zoals blackbully zegt ?

Zowiezo ben ik druk bezig met rondsnuffelen op internet en van de week ga ik is kijken in Breda,daar zit een winkel(met webshop) genaamd allesvoorbbq,dat ik een bepaald budget heb wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook maar perse op moet.
    Dat duur niet automatisch ook betekent het best,dat is me bekend,enkel de merken waar ik nu naar kijk,die ken ik niet,en wat objectieve info daarover is welkom.
    De winkelier geloof ik ook niet zomaar,die is er veelal voor de verkoop ofwel des te meer dure dingen hij verkoopt,des te beter voor zn "c.v. "

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb ook wel spullen besteld bij allesvoorbbq en daar ook via de chat keurig voorzien van info, zijn ook niet te beroerd om e.e.a. uit te zoeken als ze het niet meteen weten. Voelde heel vertrouwd aan en de kennis is daar wel aanwezig.
    Veel vragen is niet erg hoor, de bbq wijsheid hebben we allemaal moeten leren en ik weet nog steeds maar een beetje naar mijn eigen mening.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tijgernootje Bekijk Berichten
    (het moet voor mij de bbq worden die nooit meer vervangen hoeft te worden)
    Ik vrees dat je je budget toch wat zal moeten optrekken als je dit wil, voor 400 euro zal je volgens mij niks vinden met die kwaliteit dat het 20 jaar of meer meegaat.

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Als de basis goed blijft en je kan de onderdelen blijven bestellen,dan kan je een heel eind komen

Pitmaster
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Post Thanks / Like
    En de Weber Q2000 of Q2200 dan? ik ben van de kamado, maar als ik zou willen gassen dan zou dat mijn keuze zijn. Hij voldoet ook aan je eisen wat betreft prijs, grill oppervlak en compact makkelijk meenemen.
    Laatst gewijzigd door Mad Wally; 22-03-18 om 13:02.
    Kamado Joe Classic / Kamado Joe Junior / Kamado Vida XL Small / Weber OTG 57 / Sous Vide / Thermapen / DIY bbq controller / Isomac Zaffiro PID / Jura Z5

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Als ik wil gassen dan doe ik dat tegenwoordig in Duitsland. In Frankrijk is het te duur...
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Going whole hog henri.wolbrink's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Post Thanks / Like
    Erg veel vragen en wensen. En 400€ zul je dan best snel bereiken voor kwaliteit/accessories/onderdelen en service.
    Ik zou zelf voor een goede gebruikte weber gaan. Met wat zoeken inclusief wat leuke accesorios.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Ik kocht twee jaar geleden een Broilking met twee branders voor 50 euri, best tevreden mee
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Where's the Garlic? Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Forum competition Judge
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Burnt the End
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Made Big Things on Small Grills
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    Steaked out around the fire
    I survived the zone
    Super Moderator
    Driekje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Ik zeg ook de ODC op gas. Kogelmodel met dubbele brander indien mogelijk. Misschien een 2e handsje..
    "Shallots are for babies; Onions are for men; garlic is for heroes."

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Wensen,ja idd genoeg,dat ik er aan zal moeten schaven daar ben ik al achter.
    Na een bezoekje aan allesvoorbbq in Breda werd ik er ook niet wijs van,geen info van een verkoper en merendeels weber wat de pot schaft in die winkel,met gemiddeld 5soorten van maar 4 merken,was het al snel klaar,daar.
    (de dingen die ik wilde zien,die waren er niet)
    Bij thuis komst kwam ik dit ding nog tegen,maar ik heb geen idee welke het is,online chat werkte niet :/
    https://www.trend24.nl/BBQ-Gas-3bran...-Hoes-Gasslang

en deze

https://www.allesvoorbbq.nl/outdoorc...sea-480-g.html

Is een kogel model outdoorchef echt voor van alles bruikbaar ?
    Marktplaats heeft in elk geval geen interessant iets voor me naar voren getoverd.
    Laatst gewijzigd door Tijgernootje; 22-03-18 om 20:39.

Forum Rechten