BGE vuurrook
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55

Onderwerp: Opzoek naar een nieuwe BBknoei

Mucking up the keyboard with sauce Tijgernootje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like

Opzoek naar een nieuwe BBknoei

Dan wordt het dus tijd om te gaan bezinnen op een betaalbare vervanger.
    Uitgangspunten zijn als volgt:

-betaalbaar,meer als 400 geef ik er liever niet aan uit,als t kan liever minder.
    (budget is hier momenteel niet echt groot,helaas)

-toch weer een gas model,het aansluiten en gaan principe bevalt me heel goed.

-bbq oppervlak niet minder dan 46x31cm,daarop kan ik voor ongeveer 3-4 man mee uit de voeten.
    Uitgebreide maaltijden zijn hier niet aan de orde,kom vaak niet verder dan even uitje of paprika op t rooster naast t vlees en thats it,ook ben ik hier nooit met meer dan 10 man bezig om te bbqén.

-compact model,na het lekkere weer seizoen moet de bbknoei de schuur in en ik heb daar geen ruimte voor een grote complete keuken om t zomaar te zeggen,en ook moet ik er alleen de baas van kunnen.
    -ik wil (als t kan) wel iets waar ik veelzijdig mee aan de slag kan,nu is het speklapje,biefstukje,hamburger en dat soort standaard dingen,maar doordat ik meer ben gaan experimenteren in de keuken,is de kans groot dat ik de BBknoei ook wel is in wil gaan zetten voor bv kip langzaam gaar maken,of bv langzaam klaar gemaakt spare ribs,dat soort dingen.
    (direct en indirect garen van vlees)

-voorkeur voor een thermometer in/op de bbq.
    Op de huidige had ik niks en mis die extra indicatie dat je vlees bijna klaar is toch wel,een stukje handige luxe zeg maar.

-betaalbare accessoires die lang leverbaar blijven,is ook een must.

Qua merken ben ik voor gas bbknoei's totaal een groentje,dus advies en tips zijn meer dan welkom en zeker gewenst.
    (qua ervaring ben ik enkel maar gekomen met dit merk,en opzich is het ding robuust,maar ja dat helpt niets met de keus voor z'n opvolger)
    Dit telt ook voor accesoires,ik ben zoals gezegd,hobby knoeier,maar ik merk door het gebruik van dit gas ding en wat ik hier allemaal lees,dat mn interesse voor kwaliteit en meer met een volgende gas knoei willen is aangewakkerd

Na wat zoeken ben ik interessante dingen dingen tegen gekomen van o.a. Grandhall,Cadac,Outdoorchef en camping gaz
    Maar hoe is de kwaliteit van en levensduur van die dingen ?
    Zijn er mensen met ervaring,al dan niet tevreden mensen,met do's en dont's ?
    Laatst gewijzigd door Tijgernootje; 20-03-18 om 19:04.

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Ik heb geen ervaring met gas Q's , maar er zullen zeker mensen hier zijn die je wel kunnen helpen
    Succes met je keuze
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Geen ervaring met de merken die je opnoemt maar volgens mij zijn die allemaal wel okay hoor. Ik zou gewoon ergens gaan kijken. Zie je meteen wat je koopt. Ik zou wel minimaal voor twee branders gaan. 1 links en 1 rechts, is echt ideaal voor als je indirect wil, gewoon de brander waar je het vlees legt uitzetten en je zit meteen indirect. Heb dat zelf ook en maak er vaak gebruik van.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

BiBliotheQuaris Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Seafood Surprise 2016
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Rookplezier's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    fxs81+1
    Het leven is als een frikandel, Je maakt het zelf speciaal (Gerard en Ton Koopmans)

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    fxs81+2
    Of koop een odc gaskogel in de maat die je wilt.. betaalbaar en een fijne bbq voor direct of indirect.
    Laatst gewijzigd door Eigenhymer; 20-03-18 om 21:32.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    ODC gaskogel ?
    Sorry voor de groentjes vraag,maar net als andere voor mij vreemde afkortingen die ik voorbij zien komen,heb ik geen idee wat dan ODC is.
    Ik gok op een merk ?

Wel wil ik i.d.d. gaan voor een gas knoei met minstens 2,liever 3 branders.
    3 branders is meer oppervlak om te knoeien en dus meer ruimte voor allerlei vlees,althans zo ver kom ik nu qua gedachte's.
    Ik denk dat dit klopt ?

Dingen bekijken is een must,ik wil graag zien wat ik koop,dat voorkomt een deel van de potentiele teleurstelling.
    Als we het hebben over kwaliteit van gebruikte materialen,wat is dan beter ?
    RVS rooster is minder dan emaille ?
    Kortom wat zijn de ideale materialen voor roosters en voor het vormen van een bbq ?
    Hoe zit dat met materiaal van "de buitenkeuken" die je dr vaak bij krijgt,wat is tegenwoordig duurzamer/beter bestand tegen veelvuldig gebruik ?
    Ik zeg niet dat het in 1 bbq te vinden is,maar een graad meter helpt wel om de best mogelijk combinatie eruit te vissen.

Bij o.a. alles voor bbq punt nl
    Kwam ik de volgende interessante dingen tegen:
    Outdoorchef Canberra 4G
    Grandhall Premium GT3
    Cadac Entertainer 3b+sb (elders goedkoper gevonden)
    Grandhall xenon 3
    Cadac titan 3b

Via de site van de wit uit schijndel (camping en bbq shop)struikelde ik nog over een Camping gaz 3 series classic lbs
    Maar is dus wederom de vraag,hoeveel kwaliteit bied een bbknoei uit de genoemde exemplaren,wat heeft voorkeur en waarom ?
    Grandhall xenon 223

Burnt the beans Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    blackbully's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Post Thanks / Like
    Odc = out door chef

Verder zelf niet voldoende ervaring met gas om je te helpen.

Had ooit een gasser met 4 pitten. Vond het schoonmaken/houden veel werk. Ding rookte harder als mijn kamado. Dus tegenwoordig gewoon kolen op mijn inpandig balkon
    BB's Q-babe / 2x KamadoJoe Classic / KamadoJoe Junior / WSM37 / WGA nieuw model / WGA oud model /Wildo kacheltje /Joy stove / hibachi / Ikipele / gietijzeren minivarken hibachi / 2x Tournebroche / linfyr / Le Maitre

Ingeschreven
    Mar 2018
    Post Thanks / Like
    Maar wellicht wel genoeg inzicht over wat zijn de beste materialen voor roosters een bbknoei's ?

Burnt the beans Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    blackbully's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Post Thanks / Like
    Makkelijkst is rvs of verchroomd ( voor roosters) gietijzer grilt fijn, maar is meer onderhoud ( gooi zelf klein stuk gietijzer op rvs rooster voor grillmarks )

Hoe meer massa de Q heeft hoe constanter de temperatuur.

Zelf ben ik erg blij met hoogte in de Q ( stapelen van het voedsel, of ruimte voor lekbakje )

Buitenkant van de Q kan ik weinig zinnigs over zeggen, geen idee welke keuzes er zijn.

Wat ik bij mijn gasser fijn vond voor indirect was de buitenste branders aan, en het voedsel in het midden. Mooi egale warmte. Als je maar aan 1 kant een brander aan hebt moet je vaker keren, of fratsen uithalen dat de luchtstroom goed langs de producten gaat.
    BB's Q-babe / 2x KamadoJoe Classic / KamadoJoe Junior / WSM37 / WGA nieuw model / WGA oud model /Wildo kacheltje /Joy stove / hibachi / Ikipele / gietijzeren minivarken hibachi / 2x Tournebroche / linfyr / Le Maitre

Sleeveless Q Burnt the End
    I survived the zone
    fxs81's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Post Thanks / Like
    Okay, dat zijn veel vragen, ik Q best vaak op mijn Spirit e210 van weber dus zal voor zover mogelijk eens kijken hoever ik kom met antwoorden.
    Ik heb destijds bewust gekozen voor de 2 branders ipv 3, als ik indirect wil is het toch vaak met een lagere temperatuur en met 1 brander aan kom ik iets boven de 180 graden uit, in de winter rond de 170. Met 2 branders kom ik over de 300 graden uit en heb zelfs al pizza gebakken op de spirit. Ik heb een oppervalk van 52*45cm en daar kan ik ong. 18 burgers op kwijt in 1x, voor mij dus meer dan genoeg ruimte om direct te bbq-en voor een flinke groep en de helft van het rooster is dan dus 26*45 cm, daar kan je dus een flink stuk vlees op kwijt voor indirect. De spirit is boven je budget maar dat is de enige gasser die ik heb dus voor het vergelijk moet je het daarmee doen daarbij komt natuurlijk, hoe meer branders hoe meer gas je kan verstoken, wellicht kan een gasser met meer branders heter maar in hoeverre heb je dat nodig en het kost ook meer gas.

Ik wilde graag perse gietijzeren roosters omdat die hitte beter vasthouden en je dan mooie streepjes op het vlees kan zetten, het oog wil immers ook wat. Als de keus gaat tussen rvs en emaille zou ik altijd rvs nemen, dat gaat langer mee, emaille kan op een gegeven moment gaan brokkelen.

Voor de rest blijft het advies, ga eens ergens kijken, ik heb geen ervaring met de genoemde bbq's, 400 euro is best veel geld en ik zou dan toch het beste voor mijn centjes willen hebben. Ook youtube staat bol van de reviews, de 1 beter dan de ander en de duurste hoeft helemaal niet de beste te zijn.

Have fun met je zoektocht.
    Laatst gewijzigd door fxs81; 21-03-18 om 13:09.
    WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | Kamado Joe Classic II | WlanThermo mini V2 | Amstel mini kamado | Joefyr | Diverse Gietijzeren speeltjes

Goeie wijn is nog steeds gin bier

Forum Rechten