BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Koud roken op een Cobb

Hibachi ruud50's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like

Koud roken op een Cobb

Zijn er hier personen die ervaring hebben met een koude rookgenerator in een Cobb.
    Ik zou dat eens willen proberen of gaat dit niet?

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruud50 Bekijk Berichten
    Zijn er hier personen die ervaring hebben met een koude rookgenerator in een Cobb.
    Ik zou dat eens willen proberen of gaat dit niet?
    Gaat met gemak! Korfje eruit en daar de csg zetten. Kan ook zonder csg, maar dan korte sessie. Mot in folie, korfje omdraaien, 1 briket eronder of spiritusbrander op laagste stand. Basisplaat met daarop rooster. Zo rook ik nog weleens kaas..
    Post je foto's? Ben benieuwd naar je aanpak/resultaat.
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Hibachi ruud50's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    @Smart, bedankt voor deze tip dit ga ik zeker proberen, eerst nog een csg aanschaffen.
    Resultaat zal ik posten.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten
    Gaat met gemak! Korfje eruit en daar de csg zetten. Kan ook zonder csg, maar dan korte sessie. Mot in folie, korfje omdraaien, 1 briket eronder of spiritusbrander op laagste stand. Basisplaat met daarop rooster. Zo rook ik nog weleens kaas..
    Wordt de temperatuur niet veel te hoog met een briket of spiritusbrander in zo een kleine ruimte als de Cobb? Voor kaas te roken zal het niet echt kwaad kunnen, maar vlees of vis??

Je kunt het ook gewoon in een grote oude kartonnen doos doen. csg erin, boven in de doos een paar pennen doorsteken waar je een rooster op legt en klaar. wel de onderkant uit de doos snijden.
    Laatst gewijzigd door Eigenhymer; 22-12-17 om 10:17.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Wordt de temperatuur niet veel te hoog met een briket of spiritusbrander in zo een kleine ruimte als de Cobb? Voor kaas te roken zal het niet echt kwaad kunnen, maar vlees of vis?.
    Temp zal wel toenemen, maar heb t niet gemeten. De kaas begon niet te zweten in ieder geval..
    Unique drum Jupiler Smoker - Bastard compact in Bekvam keukentje - WGA

Hibachi ruud50's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2017
    Post Thanks / Like
    Inmiddels een csg besteld bij Ali zodra deze er is ga ik het eens proberen, moet me nog wel verdiepen hoe e.a. werkt ben nog een groentje in het land der rokers.

Forum Rechten