BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Pulled Pork, eerste keer

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Post Thanks / Like

Pulled Pork, eerste keer

Hallo allen,

Ook ik ga het eindelijk eens doen; het bereiden van een pulled pork.
    Na weken (misschien wel maanden) jaloers naar alle verslagen gekeken te hebben, heb ik vorige week m'n grote mond open getrokken naar vrienden en gezegd dat ik morgen pulled pork zal maken.
    Ik zal het wedstrijdrecept van Noskos aanhouden, heb alleen de BBQ-saus niet maar heb een Pulled Pork BBQ saus van Apollo gehaald bij de Sligro. Ik zal uiteraard proberen om het hele proces vast te leggen met foto's.

Ik moet alleen wel één ding opbiechten... Ik BBQ op een gasweber.

Voor degene die nog lezen, bedankt voor jullie vertrouwen! Ik heb al eerder spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode en die waren ook verrukkelijk, ik voorzie dus geen problemen m.b.t. mijn Weber Spirit.

Ik heb een procureur van 2,7 kg gehaald, is dat genoeg voor broodjes voor 10 personen?

Mucking up the keyboard with sauce
    Ingeschreven
    Jun 2017
    Post Thanks / Like
    Waarom zouden we stoppen met lezen omdat je een bbq op gas hebt, is volgens mij niks mis mee.

Als je het kort uitrekend zonder rekening te houden met gewichtsverlies enzo heb je 270 gram beleg per broodje, dat worden toch grote broodjes hoor. Je hebt zeker voldoende.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk
    WGA met gietijzeren roosters,WGA op gas met grillgrates, Primo oval Xl met grillgrates en heatermeter, Weber performer 47, Action kamado.
    Barbecue may not be the road to world peace, but it's a start. Anthony Bourdain

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Post Thanks / Like
    pfieuw, gelukkig maar. Het gaat trouwens wel om 270g onbereid vlees per persoon, na gewichtsverlies blijft er hopelijk 1.8 kilo over die ik dan (hopelijk) over 15 - 20 broojdes kan verdelen.

Er zijn genoeg mensen die in eerste instantie neerkijken op een gasbbq, totdat ik ze uitnodig om een hapje te eten, dan zijn ze direct overtuigd ^^

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Niks mis mee met een gasser. Heb er zelf ook jarenlang met plezier op gekookt en een hoop leuke dingen op gemaakt o.a. PP.
    Succes en we zijn dol op foto's
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Aansteker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knoeier66 Bekijk Berichten
    Niks mis mee met een gasser. Heb er zelf ook jarenlang met plezier op gekookt en een hoop leuke dingen op gemaakt o.a. PP.
    Succes en we zijn dol op foto's
    Gek genoeg heb ik geen enkel verslag kunnen vinden van PP op een gasser.. Nu maar hopen dat het goed gaat en mijn collega-gassers hier inspiratie uit halen

BBQ Privateer QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    DennisH's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Post Thanks / Like
    Laat dat verslag maar komen, succes!
    Experientia docet stultos
    Certified KCBS Judge
    Proud member of the Serial Soul Smokers
    Kamado Auplex Large - DIY RF Offset Smoker - Varkensspit - BBQ Guru CyberQ Wifi - DO Petromax 6FT 2x - DO Petromax 3FT - El Fuego DO 12QT - Skillet - Petromax FE90 - WGA - Green Forrest GF300E - GrillGrate 3x - Coox stove - UDS - Joy Charcoal Stove Large - Bastard One Minute Lighter - Campmaid Oudoor Grill Set - Feuerhand Pyron

Killed,grilled and ate Steven Raichlen I survived the zone
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?t=33873

Weet niet of dit werk via tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
    Primo XL / WGA met thermometer / Maverick ET-732 / Rode Chinese thermapen kloon / 1,5 x Fantast

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Ik heb afgelopen lente pulled pork gemaakt op mijn Weber Genesis, alleen was ik toen nog geen lid van dit forum, en daarom geen verslag

Het enige waar ik een beetje mee worstelde was de temperatuurbeheersing, dit omdat er aan de achterkant van het deksel een flinke kier zit, om te ventileren, en hierdoor behoorlijk gevoelig is voor windvlagen.

Ook begon de temperatuur op een gegeven moment behoorlijk op te lopen, ondanks dat ik slechts 1 brander aan had, dit heb ik creatief opgelost door er een bak met warm water in te zetten, en hierdoor werd de temperatuur weer stabiel.

Ik ga het nog wel een keer maken, maar dan met tips van dit forum, zoals bijvoorbeeld de sateprikker test. Ik had destijds een kerntemperatuurmeter in mijn vlees zitten, en nadat de kerntemperatuur na 10 uur was bereikt, dacht ik dat ik nadat ik hem na een uur te laten rusten in folie dat ie heerlijk mals zou zijn.

Nou dat viel eigenlijk een beetje tegen, sommige stukken waren toch nog steviger als gedacht, terwijl ik dit dus had kunnen testen door middel van de sateprikkertest. Op sommige plekken inprikken, en als deze er zonder weerstand doorheen gaat, dan is ie pas gaar , maar dat wist ik destijds niet.

Ook had ik een rub er op gedaan, die eigenlijk alleen maar zoet was, en vooral een pepertje mistte, evenals mijn saus die alleen maar zoet was.

Ik had wel de noskos injectiemix aangehouden, en dat gaf het vlees een beetje smaak, maar de rub en saus doe ik de volgende keer anders.

Ik zal zo even kijken of ik de foto's nog kan vinden, en dan zal ik ze hier even uploaden
    Weber Genesis (2016), thermapen MK4 "hot coals" edition, Igrill 2, grill grates, A-maze-N smoker tube

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik wens je veel succes
    Weber Genesis (2016), thermapen MK4 "hot coals" edition, Igrill 2, grill grates, A-maze-N smoker tube

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Het gaat om de pp, niet om de Q
    Je zult genoeg overhouden om met 10 personen broodjes van te eten
    Succes en veel plezier !
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten