BGE vuurrook
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Uuni 3 pizza oven

Nose Gunner Ring of Fire
    Pulled from 6ft Under
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    I survived the zone
    Forum Moderator
    elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Post Thanks / Like
    Heb er ook een en stook hem met appelsnippers, werkt ook heel goed
    Proud member LetzQ1 x BGE XL 8 x BGE large, 2 x BGE medium, 4 x BGE mini max, 1 x UDS, 1 x Lacajachina en werkzaam bij Big Green Egg Nederland

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Yes, de pellets zijn binnen. Vanmiddag gaat er vuur in en zal ik wat foto's maken

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    zo, vanmiddag voor het eerst de uuni aangestoken. Het was vooral om te kijken hoe het ongeveer ging en misschien iets van een flat bread er in. Ik was in m'n eentje dus best wel druk dus geen tijd voor actie foto's. Vanavond pizza's maken dus dan misschien wel wat actiefoto's.
    Uiteindelijk heb ik pellets gehaald bij de praxis, EN+ A1 kwaliteit dus zit wel goed. Er is een grote uuni community op facebook die zeer actief is en daar lees ik meerdere mensen die EN+ A1 pellets gebruiken. Kosten van deze pellets zijn 3 euro voor 10kg dus stookkosten heb je dan praktisch niet.

Van het assembleren van de Uuni heb ik helaas geen foto's van maar is echt super makkelijk. Het meeste werk is het uitpakken van de verschillende onderdelen De Uuni 2S moest helemaal in elkaar worden geschroefd zoals te zien is in de review van pitmaster X op youtube. De Uuni 3 is voor het grootste gedeelte in de fabriek in elkaar gezet met popnagels dus dat scheelt een hoop werk. Alleen het handvat moest aan de deur vast geschroeft worden. De rest was alleen 'op z'n plek zetten in de oven'
    Dan ziet hij er dus zo uit

De pellets gaan in de firebox

Ik heb de pellets aangestoken door de firebox er uit te halen en de bovenste laag met een gasbrander aan te steken. Dit was in iets van 20-30 seconden gedaan. Daarna firebox naar binnen en laten branden. Pas als het vuur een beetje goed aan het branden is rustig de hopper vullen.
    Het kleine gaatje aan de voorkant van de firebox is om de pellets aan te steken met een MEPP brander maar die heb ik niet.

Ik had er wel direct een hoop lol in. Het vuur komt namelijk best wel precies, je wilt eigenlijk een zo constant mogelijke vlam hebben. Maar wind en de hoeveelheid pellets in de hopper spelen een grote rol. Ik merkte dat met de firebox dicht er net te weinig zuurstof bij het vuur kwam dus de firebox een centimeter open gezet en hoorde direct het vuur mooi aantrekken.
    Halverwege de run begon het te regenen wat even voor wat paniek zorgde
    Uiteindelijk heb ik er een stuk of 3 flatbreads in gemaakt waarvan de laatste eetbaar was maar geen foto van dus niet gebeurd.
    Nadat de Uuni was afgekoeld dus steen er uit gehaald en toen was goed te zijn dat het voorste stukje niet zo heet wordt en dus een hoop roet op de steen achter laat.

Zo staat de Uuni er nu bij te wachten op de pizza vanavond

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Mooi ding, staat ook op mijn verlanglijstje. Benieuwd naar de actiefoto's!
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / Blueprints custom made smoker / el cheapo kamado 13 inch /rvs swinggrill/ ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer SuperFast Thermapen Limited edition / Thermapen Mk4 black Grillmarks

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    Ik vind het ook een erg gaaf ding , veel plezier ermee , maar dat gaat wel lukken zo te zien
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

BBQ Privateer QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    DennisH's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Post Thanks / Like
    Mooi speelgoed, staat hier ook op het verlanglijstje!
    Experientia docet stultos
    Certified KCBS Judge
    Proud member of the Serial Soul Smokers
    Kamado Auplex Large - DIY RF Offset Smoker - Varkensspit - BBQ Guru CyberQ Wifi - DO Petromax 6FT 2x - DO Petromax 3FT - El Fuego DO 12QT - Skillet - Petromax FE90 - WGA - Green Forrest GF300E - GrillGrate 3x - Coox stove - UDS - Joy Charcoal Stove Large - Bastard One Minute Lighter - Campmaid Oudoor Grill Set - Feuerhand Pyron

Mugshot Moinkman Made Big Things on Small Grills
    I survived the zone
    Lerxst's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Post Thanks / Like
    Ik heb de Uuni 3 en ben er razend enthousiast over ! Vreet wel nogal wat pellets, maar binnen 10 minuten slaan de vlammer er uit ! Pracht apparaat !
    Primo Oval XL / Weber Go Anywhere / Super Duper Megafast Black Thermapen /Certified MOINK baller !
    KCBS Certified Master Judge & Table Captain #67060

Ingeschreven
    Jun 2019
    Post Thanks / Like
    Sorry dat ik dit oude bericht omhoogbump, maar hoe bevalt het voor de rest met uuni en met deze specifieke pellets.

Ik hoor veel mensen dat je die niet mag gebruiken, maar na mijn eerste sessie , en dat toen mij 20 euro aan "premiuim" pellets het na 6 pizza begeven hadden. heb ik voor de laatse 3 soortgelijke gebruikt.

Ik en de gasten proeften eigenlijk geen verschil.

Het prijs verschilt scheelt ook nog al. 3.99 voor 10kilo, en 10 euro voor een 4.4 ons zakje.

Met vriendelijke groeten.
    Laatst gewijzigd door Roro; 17-06-19 om 13:01.

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Sorry voor mijn zeer late reactie. Ben de laatste tijd hier niet meer zo actief..
    Maar mij bevielen deze pellets prima. Het is eerlijk gezegd wel weer even geleden dat ik de oven aan heb gehad. Maar het is vrij simpel, om de pellets te persen moet er zacht hout tussen zitten met redelijk was hars er in. Vervolgens wordt onder hoge druk de hars weer vloeibaar er vormt zo een natuurlijke binder van de pellets.

Hoofdletter Q Meeting the Parents
    Ring of Fire
    Pulled from 6ft Under
    Mystery meats Boxtel III
    QtB Topdog
    Mystery meats Boxtel II
    Burnt the End
    I survived the zone
    HuubBarbiTruuk's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Post Thanks / Like
    https://www.youtube.com/watch?v=tXsP...&index=2&t=28s

Bij 32 minuten ook even de Uuni twee aansteken
    3xBGE-Large26-05-2012,17-07-20152 BGE-mini-max02-06-2018BGE-mini 06-12-2014 1x BGE XL, I-Grill2BBQ Guru, MeadowCreekPR42(verkocht 2017) ,Turnpike Smoker PQ100S 1BGE kolen,107 Peko,90 Dammers,1 BLRA-, 8 Josper,27 V&R-- 2306kg op gebruikt

Certified MOINKballer 2013 "De Brethoniere"kruidenmixen/Proud Member of LetzQ BBQ Team/RTL4GrillMasters2015,"De Brethoniere"barbecueteam,2e NK Culinair2016, SBWN Beste culinaire bbqteam van Nederland 2017

Forum Rechten