BGE vuurrook
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Uuni 3 pizza oven

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like

Uuni 3 pizza oven

Ik weet niet of dit te veel een niet Q vraag is maar ik vroeg me af wie er ervaring heeft met de Uuni pizza oven? Ik sta zelf op het punt er 1 aan te schaffen en vroeg me vooral af welke pellets jullie gebruiken?
    Op de site van Uuni staat:
    With Uuni, you can use pellets that are meant for heating so as long as they're of good quality. In Europe this is easy; there's a pellet standard called ENPlus A1 that defines the source wood quality, manufacturing methods and moisture levels. Those pellets are great as they have a low moisture content, they only ever use virgin stem tree (i.e. no construction waste), there's no bark and they only use natural lubricants in the dye which extrudes the pellet. If you buy and use those, you're on to a winner. Those are what the Uuni Team uses.
    Maar EN+ A1 pellets mogen ook bijvoorbeeld dennenhout bevatten en dat lijkt me dan weer niet zo lekker? Iemand hier een mening over?

Jan-Willem

Going whole hog I survived the zone ketsheuvel's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Ik heb hem zelf niet, maar ben verslaafd aan dit YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/allthingsbbq

En daar komt hij volgens mij ook nogal eens voorbij.

Grtz Mark

Rooksnuiver I survived the zone
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    geen ervaring mee, maar wil je jouw ervaring delen als je hem aanschaft?

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Thanks ketsheuvel! Mooi youtube kanaal, ga ik volgen
    Uiteraard MarcelM, ik laat het weten. Ik heb de vraag ook bij de maker van de uuni en bij hotdevil neergelegd. Ik zit namelijk te kijken naar deze pellet: http://www.hotdevil.nl/din-pellets/
    Dat zijn dus is dus puur eikenhout, en 1 van de weinige shops waar je per zak kan bestellen en niet direct per pellet
    Voor iedereen die het niet weet, die pellets worden dus gemaakt door de hout stukjes onder hele hoge druk door een matrijs te persen. Hierbij komt de pectine vrij die in het hout zit. Deze pectine bind vervolgens alle hout deeltjes waardoor de pellets hun vorm behouden. Er komt dus verder geen extra bindmiddel aan te pas.

Going whole hog henkverhaar's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Post Thanks / Like
    Als ik me goed herinner (ik ben er al een tijd niet geweest) waren de oordelen over de Uuni pizzaovens op het pizzamaking.com forum wel positief...
    Zeepopera?
    Henk's Scheerkraam, home of the famous Dutch Moss Shaving Soap and ASB

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2014
    Post Thanks / Like
    Ik heb de Uuni 2 en ben zeer positief over deze pizza-oven. Zelf nog een pizzasteen in gemaakt (haakse slijper doet wonderen met een iets te grote steen) en dat geeft een mooie bodem. Ook de alu-plaats doet het goed!!!

Qua pellets gebruik ik pellets van Green Forrest.

Sculptor of Wood Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Ring of Fire

Ingeschreven
    Aug 2014
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perlanp Bekijk Berichten
    Ik zit namelijk te kijken naar deze pellet: http://www.hotdevil.nl/din-pellets/
    Dat zijn dus is dus puur eikenhout, en 1 van de weinige shops waar je per zak kan bestellen en niet direct per pellet
    Per 'pellet' bestellen is misschien ook wat zuinig, per pallet is dan weet het andere uiterste

Marcel, je gaat je toch niet laten bekeren ?

PerlanP, ik heb er een een test over gelezen op een amerikaans forum, was behoorlijk positief (was volgens mij een vroeger model)
    Weber One Touch 57, Weber One Touch 47, 2x Weber Go Anywhere
    Heksenketel 10, 25, 100 liter

Pizza/houtoven in aanbouw 2016/2017 (bijna klaar)
    De Goulashmeister...
    Pleasing everyone is impossible, pissing everyone off is a piece of cake

Going whole hog Feet in the Mud - L&T V
    Burnt the End
    I survived the zone
    Mac's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Ik heb ook een Uuni (model 2), en ondanks dat ik hem niet heel veel gebruikt hebt ben ik er wel blij mee die keren dat ik er mee heb gespeeld. (ivm tijdgebrek komt het er te vaak niet van)
    https://www.macsbbqpit.com/uuni2-pizza-oven/

En wat pellets betreft, die haal ik gewoon per zak van 9 kg bij onze forum sponsor Vuur en Rook, en zijn te verkrijgen in vele verschillende houtsoorten.
    http://www.vuurenrook.nl/bbq-more/bb...ets/page4.html

Mac
    Mijn BBQ & Charcuterie Blog: Mac's BBQ Pit Twitter:https://twitter.com/macsbbqpit
    Forum beheerder: Charcutrie & Worst
    Big Green Egg XL / Small, Weber WSM 47, Weber WGA

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    Thanks. Ik heb toch even verder gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat ook EN+ A1 pellets vaak prima gebruikt kunnen worden. De reden dat vaak naaldbomen hout wordt gebruikt is dat het hars een natuurlijke binder is. Er bestaat geen norm voor 'food grade pellets' dus eigenlijk is het onzin als daar mee geadverteerd wordt. Belangrijk is te weten uit welk hout het komt(puur ontschorst hout) en het vocht gehalte. Vaak zijn bbq pellets niet eens zo droog zodat ze beter roken. Ik denk dus dat ik de eiken pellets uit de eerste post ga bestellen en laat weten hoe ze bevallen

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Jul 2016
    Post Thanks / Like
    En de uuni 3 is binnen Komende week moeten de pellets nog komen dus er kan nog geen vuur in
    Ik heb er ook de sizzler pan bij bestelt dus ik kan er ook andere dingen dan pizza in maken. Ik ben trouwens ook wel benieuwd of je de temperatuur kan temperen door de luchtinlaat iets te blokkeren zodat ik er ook bijvoorbeeld een keer ciabatta in kan bakken.

Forum Rechten