BGE vuurrook
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: Roest op flavorized bars (Weber Spirit) wat te doen?

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like

Roest op flavorized bars (Weber Spirit) wat te doen?

Ik heb nu bijna een jaar de Weber spirit (2 burner) in mijn bezit. Ik ben erg tevreden hierover.

Ik had gisteren besloten om deze grondig schoon te maken nadat die de gehele winter buiten onder de hoes heeft gestaan en binnenkort weer wil gaan grillen. Tot mijn verbazing zag ik tijdens de schoonmaak, dat de flavorized bars roest begongen te vertonen. Met name 1 bar met flink wat roest plekken. Iemand hier die dit ook heeft meegemaakt met de spirit of misschien de genesis? Ik ben met de staalborstel erover heen geweest maar geen resultaat. Misschien poging wagen met baking soda en cola???

Wat kan ik hier het beste tegen doen, gewoon blijven gebruiken of toch maar nieuwe bar(s) bestellen?

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Moderator
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    heet stoken , en dan afborstelen
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Paintje+1

Tevens wel af en toe laten luchten? (eens in de paar weken)

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Zijn dit de normale flavorizer bars? Ik heb zelf 13 jaar gewerkt met een Genesis gold C, deze had de RVS flavorizer bars, en ondanks dat ik hem onder een hoes buiten op mijn dakterras in weer en wind had staan, heb ik dit eerlijk gezegd nooit gezien.

Ik zou eerst proberen wat Pa1ntje voorstelt, mocht dit niet helpen, en je besluit nieuwe flavorizer bars te gaan kopen, laat je dan goed voorlichten, en vraag of ze ook RVS flavorizer bars voor je kunnen bestellen

Of bestel ze gewoon zelf online natuurlijk

Ik heb ze hier (denk ik) gevonden voor je: http://www.weber.com/NL/nl/accessoir...d=4788#start=1

In ieder geval succes met het oplossen van je probleem

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten
    Paintje+1

Tevens wel af en toe laten luchten? (eens in de paar weken)
    Morgen, gaat de grill aan als de weersvooruitzichten ook zo blijven. Dan zal ik het een poging wagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Ebing Bekijk Berichten
    Zijn dit de normale flavorizer bars? Ik heb zelf 13 jaar gewerkt met een Genesis gold C, deze had de RVS flavorizer bars, en ondanks dat ik hem onder een hoes buiten op mijn dakterras in weer en wind had staan, heb ik dit eerlijk gezegd nooit gezien.

Ik zou eerst proberen wat Pa1ntje voorstelt, mocht dit niet helpen, en je besluit nieuwe flavorizer bars te gaan kopen, laat je dan goed voorlichten, en vraag of ze ook RVS flavorizer bars voor je kunnen bestellen

Of bestel ze gewoon zelf online natuurlijk

Ik heb ze hier (denk ik) gevonden voor je: http://www.weber.com/NL/nl/accessoir...d=4788#start=1

In ieder geval succes met het oplossen van je probleem
    Arjan, dit zijn de normale porselein ge-emailleerde flavorizer bars. Deze zitten standaard bij de spirit (2 burners). Ik heb gezocht naar RVS bars, maar voor dit model (nieuw model met front knobs) zijn er geen RVS bars voor de spirit met 2 branders.

De link die jij hebt gestuurd is volgens mij voor de oude Spirit waar de knoppen aan de zijkant zitten. Deze bars hebben een andere lengte namelijk. Ik ga het opmeten aangezien de afmetingen erbij staan. Als het niet lukt met afborstelen dan is dit een serieuze optie/poging waard.

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    Gezien de leeftijd niet gedacht aan garantie?

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Oke, sorry had er inderdaad overheen gelezen dat ie pas een jaar oud was.

Dan zou ik zeker doen wat smart zegt, roest na 1 jaar zou haast niet mogen.

En van wat ik hier heb gelezen, schijnt de service van Weber nog niet eens de beroerdste te zijn

Wellicht dat je bij hun dan ook gelijk de vraag neer kan leggen of er ook RVS flavorizer bars verkrijgbaar zijn voor jouw model, misschien dat ze die dan willen opsturen met een kleine bijbetaling.

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten
    Gezien de leeftijd niet gedacht aan garantie?
    Oke, sorry had er inderdaad overheen gelezen dat ie pas een jaar oud was.

Dan zou ik zeker doen wat smart zegt, roest na 1 jaar zou haast niet mogen.

En van wat ik hier heb gelezen, schijnt de service van Weber nog niet eens de beroerdste te zijn

Wellicht dat je bij hun dan ook gelijk de vraag neer kan leggen of er ook RVS flavorizer bars verkrijgbaar zijn voor jouw model, misschien dat ze die dan willen opsturen met een kleine bijbetaling.
    Daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht. Moet ik wel de aankoopbon ergens gaan zoeken. Ik ga ze sowieso even benaderen. Ik zal de topic updaten!

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Succes ermee, we lezen wel wat er uitgekomen is

Mochten er nou geen RVS flavorizer bars zijn in jouw maat, dan zou je ook nog de iets grotere kunnen nemen, en dan een klein stukje er vanaf zagen/slijpen.

Mocht je dit willen doen, gebruik dan wel een nieuwe zaag/slijpschijf, want als er "verontreiniging" van gewoon staal op zit, zou je alsnog roestvorming kunnen krijgen, en dat wil je natuurlijk niet

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Succes ermee, we lezen wel wat er uitgekomen is

Mochten er nou geen RVS flavorizer bars zijn in jouw maat, dan zou je ook nog de iets grotere kunnen nemen, en dan een klein stukje er vanaf zagen/slijpen.

Mocht je dit willen doen, gebruik dan wel een nieuwe zaag/slijpschijf, want als er "verontreiniging" van gewoon staal op zit, zou je alsnog roestvorming kunnen krijgen, en dat wil je natuurlijk niet
    Als je geemaileerd materiaal doorzaagd krijg je geheid roestvorming op de plek waar hij doorgezaagd is.
    Ik denk trouwens dat het voor de werking geen b*l uitmaakt of er een beetje roest op zit.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Forum Rechten