BGE vuurrook
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Onderwerp: Roest op flavorized bars (Weber Spirit) wat te doen?

Oompa Loompa Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    I survived the zone
    Beef Jerky's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Ebing Bekijk Berichten
    Dat is de boel opzettelijk bedriegen, en denk niet dat dit solomon's insteek is geweest, hij heeft weber pas gecontacteerd nadat hem er hier op werd gewezen

Valide punt is dan wel weer, dat als gevolg van het opzettelijk bedriegen van een fabrikant, de klant scherper gaat kijken naar zijn serviceverlening, en dat solomon dus waarschijnlijk zal moeten bloeden door dit soort wanpraktijken.
    Precies wat ik bedoel.
    Drink matig, doch regelmatig!

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Gents,

Zoals Arjan al aangeeft. Absoluut niet mijn insteek om nieuwe bars te krijgen. Je hebt een bepaalde verwachting en dat is niet na regelmatig onderhoud (dus ook vetten) dat na 11 maanden 2 bars onder de roest zit, waarvan 1 wel heel erg roestig is. Ik heb nog geen reactie gehad nadat ik dit heb aangegeven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smart Bekijk Berichten
    Eerlijk is eerlijk, ik sta er ook van te kijken. Maar staan ze in hun recht? Jazeker. Contact gehad met Albert Jan?
    Anders indien je er niet uit komt pm me maar.
    Meestal krijg ik wel wat voor elkaar bij ze. (zie Atos)
    Ik heb met een of andere Jeroen contact gehad. Ik wacht het nog heel even af, anders zal ik nog contact opnemen via pm. Thanks!

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Nu zijn Flavorizers geen roosters. Feit is en blijft gewoon dat de roosters van Weber (en de meeste fabrikanten) gewoon ruk zijn. De kwaliteit is niet meer wat je ervan verwachten mag. Dus ofwel RVS roosters kopen of gietijzeren. Of zelf een stalen rooster maken en lekker vet houden.
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, Blue Prints offset smokeraanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, Niclan, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Nu zijn Flavorizers geen roosters. Feit is en blijft gewoon dat de roosters van Weber (en de meeste fabrikanten) gewoon ruk zijn. De kwaliteit is niet meer wat je ervan verwachten mag. Dus ofwel RVS roosters kopen of gietijzeren. Of zelf een stalen rooster maken en lekker vet houden.
    Hmmm ik heb geen van beiden genomen, heb er voor gekozen om het weber rooster geheel te vervangen door zogeheten grill grates, deze zijn gemaakt van geanodiseerd aluminium, en schijnen de levensduur van je barbecue te overleven.

Heb hieronder wel de RVS flavorizer bars zitten, maar deze zullen door de grill grates aanzienlijk minder vet te verduren krijgen.

Heb nog wel een opdracht uit staan bij Karel en Willem van turnpike smokers om een groot indirect rooster te laten maken van RVS, die ik bovenop de grill grates kan zetten, aangezien deze minder geschikt zijn voor indirect grillen.

@Solomon: heb je ook aangegeven of ze eventueel bereid zijn om met een coulance regeling (met kleine bijbetaling) je de RVS flavorizer bars op te sturen?

Hiermee geef je ook aan, dat het je niet te doen is om "gratis" nieuwe flavorizer bars te krijgen, maar dat je gewoon zuinig bent met je spullen, en daar best wat voor over hebt

Ik hoop dat je snel wat van ze mag vernemen, succes er mee!

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Ebing Bekijk Berichten
    Hmmm ik heb geen van beiden genomen, heb er voor gekozen om het weber rooster geheel te vervangen door zogeheten grill grates, deze zijn gemaakt van geanodiseerd aluminium, en schijnen de levensduur van je barbecue te overleven.

Heb hieronder wel de RVS flavorizer bars zitten, maar deze zullen door de grill grates aanzienlijk minder vet te verduren krijgen.

Heb nog wel een opdracht uit staan bij Karel en Willem van turnpike smokers om een groot indirect rooster te laten maken van RVS, die ik bovenop de grill grates kan zetten, aangezien deze minder geschikt zijn voor indirect grillen.

@Solomon: heb je ook aangegeven of ze eventueel bereid zijn om met een coulance regeling (met kleine bijbetaling) je de RVS flavorizer bars op te sturen?

Hiermee geef je ook aan, dat het je niet te doen is om "gratis" nieuwe flavorizer bars te krijgen, maar dat je gewoon zuinig bent met je spullen, en daar best wat voor over hebt

Ik hoop dat je snel wat van ze mag vernemen, succes er mee!
    Hi Arjan,

Heb ik inderdaad aangegeven. Helaas willen ze hieraan niet meewerken.

In deze situatie kan ik u nogmaals meegeven dat de roosters niet onder garantie vallen. Wat ik u nog wel graag wil meegeven is het feit dat ongeacht de bars roesten, u er nog jarenlang plezier van kan hebben bij het onderhoud wat u al op de juiste manier doet. Helaas is het niet mogelijk om deze bars te vervangen door RVS bars omdat deze niet in het assortiment zijn opgenomen.

Beetje jammer dit, maar ja ik ga maar kijken of ik RVS flavorizers kan aanschaffen of anders laten maken.

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Ah, ze geven netjes aan dat de RVS flavorizers niet in het assortiment zitten, wat er dus waarschijnlijk op neer komt, dat ze voor jouw model niet te verkrijgen zijn.

Dan kom je waarschijnlijk toch uit op het verzagen/slijpen van de iets langere variant, zoals ik al eerder aangaf.

Wel erg spijtig dat men bij weber niet wil wijken, en jammer dat het voor jou zo gelopen is.

Mocht je langere RVS flavorizers gaan verzagen/slijpen, denk dan nog even aan de nieuwe zaag/slijpschijf, dit om eventuele besmetting met " gewoon" staal (wat wel kan gaan roesten) te voorkomen.

Hou ons op de hoogte of het gelukt is

Pitmaster I survived the zone robtje's Avatar
    Ingeschreven
    May 2017
    Post Thanks / Like
    Mijn flavorizer bars vertonen na 1,5 jaar ook serieuze roest plekken. Altijd een hoes over de bbq en in de winter ook onder een afdak.. Maar blijkbaar niet voldoende.

Als ik hierboven lees zal ik dus niet moeten rekenen op garantie hiervoor.

Ik denk niet dat de roest invloed heeft op de smaak... Maar ik vrees dat er uiteindelijk wel gaten zullen in komen en ik dus nieuwe zal mogen aankopen 😒

Forum Rechten