BGE vuurrook
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 37

Onderwerp: Roest op flavorized bars (Weber Spirit) wat te doen?

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Als je geemaileerd materiaal doorzaagd krijg je geheid roestvorming op de plek waar hij doorgezaagd is.
    Ik denk trouwens dat het voor de werking geen b*l uitmaakt of er een beetje roest op zit.
    Nee, maar ik bedoelde de RVS flavorizer bars doorzagen eigenhymer

En ja, het zal voor de werking inderdaad niks uitmaken, het is vaak het idee wat tussen de oren zit (roest+voedsel).

Heel stom, maar dat idee zit er bij mij dus ook in, en vandaar dat ik ook andere opties aandraag

Heb zelf net een nieuwe Genesis (oktober 2016) en ben wederom voor de RVS versie gegaan, gewoon omdat het mij persoonlijk een prettiger gevoel geeft

Maar uiteraard kan Solomon dit het beste voor zichzelf beslissen, maar eerlijk is eerlijk, de werking zal er inderdaad niet minder om wezen

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Ebing Bekijk Berichten
    Nee, maar ik bedoelde de RVS flavorizer bars doorzagen eigenhymer

En ja, het zal voor de werking inderdaad niks uitmaken, het is vaak het idee wat tussen de oren zit (roest+voedsel).

Heel stom, maar dat idee zit er bij mij dus ook in, en vandaar dat ik ook andere opties aandraag

Heb zelf net een nieuwe Genesis (oktober 2016) en ben wederom voor de RVS versie gegaan, gewoon omdat het mij persoonlijk een prettiger gevoel geeft

Maar uiteraard kan Solomon dit het beste voor zichzelf beslissen, maar eerlijk is eerlijk, de werking zal er inderdaad niet minder om wezen

Zagen is niet echt mijn ding, maar Arjan zegt (tussen de oren zitten), heb ik dus ook. Voor de werking inderdaad zal het niet bijster veel uitmaken. De Genesis is mij te groot, maar dan zou ik ook voor de GBS en RVS versie gaan. Is trouwens ook een lust voor het oog.

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door solomon Bekijk Berichten
    Zagen is niet echt mijn ding, maar Arjan zegt (tussen de oren zitten), heb ik dus ook. Voor de werking inderdaad zal het niet bijster veel uitmaken. De Genesis is mij te groot, maar dan zou ik ook voor de GBS en RVS versie gaan. Is trouwens ook een lust voor het oog.
    Die heb je ook in een spirit uitvoering hoor

De spirit S320 en 330 zijn ook van RVS, echter is dat natuurlijk best prijzig, om een goed werkende barbecue met alleen roest op de flavorizer bars te gaan vervangen door een compleet nieuwe RVS barbecue

Misschien wel iets om rekening mee te houden, voor als je huidige barbecue aan het eind van zijn levensduur is

Ben trouwens wel benieuwd wat Weber hier zelf van gaat zeggen.

Hou ons op de hoogte.

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    May 2015
    Post Thanks / Like
    Ik zou het wel melden bij Weber maar ondertussen die flavorizers gewoon blijven gebruiken.
    Het doel is dat ze vallend vet vangen en laten verbranden: de rook trekt dan in je eten.
    En ze komen echt nooit in contact met je vlees, dus mijn advies: lekker vet maken. Waar vet zit, komt geen roest

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Ik houd jullie op de hoogte. Heb het inmiddels bij Weber aangekaart. Ik wacht op reactie.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Ik merk hier wel dat over het algemeen genomen de "gassers" hier in de winter weinig gebruikt worden en dat het nogal poetsers zijn. Als je hem gewoon het hele jaar door een keer of twee keer per week gebruikt heb je nergens last van. De binnenkant een beetje vettig laten en van roest heb je dan geen last. Dat is de simpelste (en leukste) oplossing.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

The Q-Review Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    I survived the zone
    Smart's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Post Thanks / Like
    En gewoon ingepakt houden in alufolie scheelt een hoop..

Kolenschepper gerardnl's Avatar
    Ingeschreven
    May 2015
    Post Thanks / Like
    ik denk dat je wel nieuwe kunt verwachten bij weber 1 jaar is wel erg snel vind ik succes ermee

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Ik merk hier wel dat over het algemeen genomen de "gassers" hier in de winter weinig gebruikt worden en dat het nogal poetsers zijn. Als je hem gewoon het hele jaar door een keer of twee keer per week gebruikt heb je nergens last van. De binnenkant een beetje vettig laten en van roest heb je dan geen last. Dat is de simpelste (en leukste) oplossing.
    Nou nee hoor, mijn flavorizer bars maakte ik gemiddeld 1 x per seizoen schoon, dus kan nou niet echt zeggen dat ik zo'n poetser ben (zou het misschien daar dan aan gelegen hebben?

Nog sterker zelfs, op mijn nieuwe Genesis heb ik mijn originele rooster vervangen door grill grates, en hier wordt zelfs aangeraden deze slechts 1 x per jaar een "badje" te geven, enkel de vlees/marinade resten er af borstelen, het vleesvocht/vet trekt in de grill grates wat uiteindelijk meer smaak op zal bouwen.

Eerlijk is eerlijk, ik heb hem deze winter inderdaad niet gebruikt, aangezien mijn barbecue op mijn dakterras staat, en ik wel afhankelijk ben van droog weer.

Als de het houtwerk aan de buitenzijde van mijn gevel vervangen is door kunststof, dan maar eens een overkapping aanvragen, dat is ook weer een nadeel van een huurwoning

Hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerardnl Bekijk Berichten
    ik denk dat je wel nieuwe kunt verwachten bij weber 1 jaar is wel erg snel vind ik succes ermee
    Hmm, ik denk het niet. Zie hier het antwoord van onze vriend bij Weber:

Bedankt voor het invullen van ons klachtenformulier en spijtig te vernemen dat u problemen ondervindt met uw flavorizers.

De roestplekken hebben geen directe invloed op de werking van de barbecue. Het garantietermijn van de flavorizers zit op het doorroesten / doorbranden van het materiaal en betreft twee jaar. Het is absoluut geen probleem om de barbecue te blijven gebruiken met de huidige flavorizers.

Vet de flavorizers na ieder gebruik in om op die manier verdere roestvorming te voorkomen.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.
    Ik ga toch aankaarten dat ik wel meer kwaliteit verwacht en geen roestvorming van hun producten na 10/11 maanden en ze wil inruilen voor RVS, desnoods met bijbetaling.

Forum Rechten