BBQpaleis BGE
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: NICLAN: Tweede en derde week. Laatste deel

Rooksnuiver
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Post Thanks / Like
    Och, ik merk nu na zo'n tijdje niet heel veel verschil met kool of briket.
    Vorige week de bak helemaal volgegooid met briketten en lange staafjes, allemaal kokos en dan nog flinke stukken rookhout. Zolang ik de temp op tijd afknijp, blijft de Niclan mooi op 105 graden. Wel is het punt waar de Niclan stabiel blijft (en niet toch ieder half uurtje een graad stijgt) heel belangrijk. Ik weet niet of dat op een keramische ook zo is? Het is iedere keer even zoeken naar dat punt. Natuurlijk alleen belangrijk als je echt hele lange rooksessies hebt. Bij de normale 5/6 uurtjes is een paar graden stijging niet zo heel erg.

Gewoon geduld hebben. Het gaat op meerdere manieren. Maar zoals ik reeds eerder zei: Ik ben helemaal fan van de hotdevil kokosbriketten. Dan blijf ik liever erbij.
    Ik ga wel volgende maand wss een bbq controller aanschaffen. Moet mijn centen toch ergens aan verspillen, nietwaar?
    Dit weekeinde een 5 KG brisket erop gooien. Ben heel benieuwd. En morgen een mooie roast proberen.
    Laatst gewijzigd door Geitekaas; 10-11-16 om 15:03.

Ingeschreven
    Feb 2018
    Post Thanks / Like
    Hallo, een vraag je hebt de niclan kamodo nu al een tijdje. Kan je hem aanraden voor de huidige prijs van 299 of zou je voor een andere BBQ gaan?

Kolenschepper
    Ingeschreven
    Apr 2016
    Post Thanks / Like
    Hier in de Webber ook de hotdevil briketten, gaan wel lang mee.
    Vorig jaar 50kg gaan ophalen en nu heb ik nog 25kg over. (Min 1x/week gebruik)
    Voor zijn prijs erg fijne briketten.
    Big Green Egg Medium
    Weber MT-57 GBS

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    Leuk verslag. Dit zou nog wel eens een upgrade van mijn Weber 47 kunnen worden. Hoe bevalt hij op dit moment?

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk

Aansteker K-J's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Ik zie dat TS al een tijd niet meer forum actief is, maar misschien mag ik de Niclan geďnteresseerden doorwijzen naar het bbq forum op tweakers. Op dat forum posten een aantal Niclan eigenaren actief.

Killed,grilled and ate Steven Raichlen Meatlove's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Post Thanks / Like
    Heb je een link voor ons?
    Niclan [2018] Weber One Touch 47 [2010] met Porkcruise™ Evo© by Meatlove. Weber Go-Anywhere [2016]
    "Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end." -lennon-

Aansteker K-J's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like

Killed,grilled and ate Steven Raichlen Meatlove's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Post Thanks / Like
    Ik had het stiekem al gevonden. Er staat handige info in. Zo blijk ik niet de enige te zijn die het ringetje weghaalde tussen de helften van de bovenste damper. En zijn er meer mensen die moeite hebben met de temperatuurbeheersing.

Een kleine shoutout naar de leden hier: Wie heeft er nog een klein reststukje vilt liggen? Ik wil ook proberen de onderste schuif beter te laten afdichten.
    Niclan [2018] Weber One Touch 47 [2010] met Porkcruise™ Evo© by Meatlove. Weber Go-Anywhere [2016]
    "Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end." -lennon-

Mr. Lollypop Meeting the Parents
    Made Big Things on Small Grills VII
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    pa1ntje's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    heb ik wel voor je
    Weber OTP 47 met grill spit Weber 57 met houten handvaten UDS 210L SMOKEY JOE 60L UDS WGA Maverick 732 Heatermeter Kamado Large Kamado mini Forumgenoot van de Grillmaster 2015
    http://www.bbqforum.nl/forum/image.php?type=sigpic&userid=4618&dateline=1388401043

Aansteker K-J's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Post Thanks / Like
    Heb ik ook nog steeds last mee. De mijne is inmiddels hermetisch afgesloten (denk ik), maar nog steeds weglopende temperaturen.

Forum Rechten