BGE vuurrook
Pagina 13 van de 16 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 153

Onderwerp: Praktijktest briketten

Pitmaster Kevin-b's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2019
    Post Thanks / Like
    Zouden deze dan stijgen in waarde?
    Ik heb nog 3 dozen staan
    WGA - Weber MTP - UDS

Rooksnuiver jobec's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin-b Bekijk Berichten
    Zouden deze dan stijgen in waarde?
    Ik heb nog 3 dozen staan
    Heb je ze toevallig al eens getest?

De Wafeltjes Meneer Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    I survived the zone
    EddyDP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Post Thanks / Like
    Tom Cococha is getest geweest zie post #84 van dit draadje.
    Eigen citaat: Een gepensioneerde is zoals een oude computer, traag, ontoereikend geheugen en niet meer upgradebaar, maar hij functioneert nog, zolang je de stekker niet uittrekt.

** 2012-2013 Certified MOINK baller! **

Rooksnuiver jobec's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2019
    Post Thanks / Like
    dacht dat hij het over die flamous briketten had

Pitmaster I survived the zone
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Gemeente Noordenveld, en dan het grootste dorp daarvan
    Post Thanks / Like
    Met interesse deze test gelezen.
    Volgens mij hier niet de Terlanco kokosbriketten voorbij zien komen.
    In andere draadjes zie ik dat leden dit soms per pallet laten aanvoeren, en daarmee ga ik er vanuit dat ze tevreden zijn over die kokosbriketten.
    In weer andere draadjes komt naar voren dat de huismerk kokosbriketten van de Welkoop in eenzelfde binnenzak zitten als die van Terlanco.
    Daarom op weg naar het treffen in A' knoal bij een Welkoop op de route een zak van deze briketten gehaald.
    Heb geen echte vergelijkingstest uitgevoerd, maar na een zak volledig te hebben opgestookt zijn mijn bevindingen dat deze briketten zeer moeilijk starten, zowel in een grote starter als in de Ikea homemade starter.
    Blijven voor het gevoel ook niet lang heet en geven (niet gemeten) veel as welke dik is en zowel in SJ UDS MT57 en WGA voor verminderde luchttoevoer zorgen.
    Ervaren gebruikers van de Terlanco kokos dit ook?

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Hier een Terlanco fan. Het starten van deze briketten ervaar ik niet als lastig, al gaat houtskool wel sneller is mijn ervaring. De Ikea starter is leuk bedacht maar de schoorsteenwerking is door het grote aantal gaatjes minimaal. Deze briketten (maar ook andere) starten daarin niet van harte. De hoeveelheid as is inderdaad groter dan bij bijvoorbeeld ecobrasa of dammers, maar van verstikking heb ik geen last gehad. Wat betreft lang genoeg heet blijven heb ik eigenlijk ook geen problemen. Met een normale starter kan ik sowieso 3 uren grillen en bbq-en en meestal langer. Dat is voor de gemiddelde cateringklus voldoende in mijn beleving. Ook voor het low&slow gebruik ik ze geregeld, de UDS kan met een half zakje prima 20 kg PP maken. Uiteraard zijn er betere merken die minder as hebben en langer en heter branden. Maar wanneer ik een grote hoeveelheid Terlanco koop, zit mijn kostprijs per kg onder de helft van wederom bijvoorbeeld dammers/ecobrasa/best. Bij mijn huidige verbruik, zo'n twee pallets per jaar, maakt die kostprijs voor mij het verschil.
    Uiteraard blijft dit een persoonlijke ervaring. Voor iets wat ik weg gooi / verbrand, wil ik het minimale betalen, zonder al te veel concessies te doen vwb kwaliteit.
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / Blueprints custom made smoker / el cheapo kamado 13 inch /rvs swinggrill/ ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer SuperFast Thermapen Limited edition / Thermapen Mk4 black Grillmarks

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Laat ik nou net jou als één van de gebruikers voorbij hebben zien komen die pallets vol van Terlanco besteld.
    Uit je reactie 1 ding al opgeslagen, de Ikea starter is leuk, maar alleen voor noodgevallen.
    Overigens gaan de briketten van Weber hierin als de brandweer, maar heel ander soort briket, dus geen vergelijk.
    Ikea gaat hier mogelijk nog een aanpassing krijgen om meer schoorsteen te worden.

Zal me nog eens verdiepen in hoe en waar de briketten te plaatsen in de verschillende Q's
    Mogelijk dat daarin het verschil zit, of je een snake of Minion gebruikt, of de methode van Weber bijvoorbeeld kolenmandjes vol en daar de gloeiende briketten op.
    Plaats op het kolenrooster kan natuurlijk ook nog een rol spelen hoewel we al zo ongeveer alle opstellingen hebben geprobeerd.

Momenteel met de briketten van Weber die ik vers haal per 2 zakken dezelfde ervaring.

Atos, jouw verhaal en uitleg duidelijk, ik denk dat ik toch eens ga proberen wat Terlanco te scoren, want wie weet krijgt de Welkoop het afval van Terlanco en zit daar het verschil in.
    Laatst gewijzigd door Hakar; 06-03-20 om 10:18.

Bouwt het zelf wel Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Atos's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Nogmaals, het blijft een persoonlijke ervaring hoor. Wat ik meestal wel doe is de niet gebruikte briketten van een sessie laten doven en hergebruiken. Dat scheelt al veel in gewenste temperatuur. Ik denk overigens wel, dat van de meeste bekende kokosschaal briketten, deze van terlanco het minst heet worden. Maar misschien wil @Smart ons nogmaals verblijden met een gedegen test...
    En last but not least... misschien liggen mijn standaarden wel heel anders dan die van een ander. Ik weet van mezelf dat ik toch best wel een zuunigerd kan zijn.
    UDS L PartyQ controled / Kickass custom weber meubel 57 / 2XOTP 67 / Meadow Creek PR42 / 1x UDS M Smartfire controlled / WGA / Blueprints custom made smoker / el cheapo kamado 13 inch /rvs swinggrill/ ProQ CSG / Barbecooler / Driepoot met vuurfust / rookoventje / DO 3qt en 9qt / shitload aan gietijzer SuperFast Thermapen Limited edition / Thermapen Mk4 black Grillmarks

Ingeschreven
    Aug 2015
    Post Thanks / Like
    Binnenkort heb ik 1 of 2 zakken kokos van Terlanco, en kan ik het zelf ervaren hoe deze het doen.
    Een praktijktest was bij mij nog niet mogelijk, daar ik geen WGA had.
    Zal het begin van de test nog eens grondig doorlezen en proberen te snappen hoe de test is gedaan.
    Zou het zomaar kunnen dat ik een aanvulling op de test kan geven.

Je laatste aanhaling wat jezelf betreft is toch niks mee?
    Smokey Joe UDS, Weber MT Edition 57, Weber Original 57, WGA 2014, steeds meer gietijzer, 3 generaties Bekväm, voormalig DDR gietijzeren onderstel Peiga Grill.

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Un zuunige fries? de gifde toch nie...
    O.a.: Black Betty 1800 kg smokertrailer, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, 4 Outdoor Chefs, Primo Oval XL400, 2 x Niclan, Kamado joe junior, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoven, 2 Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 2x 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, 6 WGA's zonder en met houten & kunstof handvat, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, 2 Envirofit stove, div. Do's etc. etc. www.backyard-smokeaholics.nl

Forum Rechten