BGE vuurrook
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: DO in het ei, graag suggesties.

Going whole hog
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Post Thanks / Like

DO in het ei, graag suggesties.

Sinds vandaag heb ik een DO.
    Die zal ik voornamelijk in mijn medium ei gaan gebruiken, want op mijn dakterras doe ik liever geen open kolen
    Nu heb ik er nog geen ervaring mee, dus vandaar mijn vraag welke temperaturen anderen aanhouden.
    Bij sudderen van stooflappen denk ik bijvoorbeeld aan 110 graden en in een recept van BGE zelf houden ze voor Cock au Vin 150 aan (http://www.biggreenegg.eu/nl/inspira...-om-te-stoven/)
    Graag wat suggesties over bij welk soort recept je welke temp gebruikt.
    Linkjes naar recepten zijn ook welkom!
    Vast dank

Rooksnuiver Fonzie030's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Deze zal ik eens volgen, ben zelf ook benieuwd aangezien ik sinds een paar dagen ook een DO in bezit heb.

Hoofdletter Q Meeting the Parents
    Ring of Fire
    Pulled from 6ft Under
    Mystery meats Boxtel III
    QtB Topdog
    Mystery meats Boxtel II
    Burnt the End
    I survived the zone
    HuubBarbiTruuk's Avatar
    Ingeschreven
    May 2012
    Post Thanks / Like
    Ik doe stoofrecepten op 100/110 graden krijg je een prachtige"blub" in de pan als een ouderwets petroleumstelletje
    En dan met platesetter en op het rooster.
    3xBGE-Large26-05-2012,17-07-20152 BGE-mini-max02-06-2018BGE-mini 06-12-2014 1x BGE XL, I-Grill2BBQ Guru, MeadowCreekPR42(verkocht 2017) ,Turnpike Smoker PQ100S 1BGE kolen,107 Peko,90 Dammers,1 BLRA-, 8 Josper,27 V&R-- 2306kg op gebruikt

Certified MOINKballer 2013 "De Brethoniere"kruidenmixen/Proud Member of LetzQ BBQ Team/RTL4GrillMasters2015,"De Brethoniere"barbecueteam,2e NK Culinair2016, SBWN Beste culinaire bbqteam van Nederland 2017

Going whole hog
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HuubBarbiTruuk Bekijk Berichten
    Ik doe stoofrecepten op 100/110 graden krijg je een prachtige"blub" in de pan als een ouderwets petroleumstelletje
    En dan met platesetter en op het rooster.
    Dank voor advies. Vandaag eerste stoof gemaakt (rundvlees met balsamico), ruim 5 uur op 105. Laatste uur met pan open.
    Boterzacht en erg lekker. Smaakt toch weer anders dan uit slowcooker of op sudderplaatje.
    Wordt vervolgd

Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorte Bekijk Berichten
    Dank voor advies. Vandaag eerste stoof gemaakt (rundvlees met balsamico), ruim 5 uur op 105. Laatste uur met pan open.
    Boterzacht en erg lekker. Smaakt toch weer anders dan uit slowcooker of op sudderplaatje.
    Wordt vervolgd
    Met pan open proef je dan nog beetje de rook van de bbq?

Spullen! Meeting the Parents
    Finger Licking Q V
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Finger Licking Q IV
    Pulled from 6ft Under
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    QtB Topdog
    Burnt the End
    I survived the zone
    Eigenhymer's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Hier gaan de stoofrecepten, sauzen en pastasauzen ook altijd indirect met een temp. zo rond de 100 a 110 graden. lekker lang mooi rustig laten gaan. Soms met wat rookhout tussen de kolen. Ja, je proeft dat... verschrikkelijk lekker wordt het dan.
    O.a.: Blue Prints offset smoker op aanhanger, 25 Inch HM barrelbbq, 16 Inch Oklahoma Joe Longhorn, ODC Classic Charcoal 570, Primo Oval XL400, Niclan, ODC citygril Charcoal, ODC citygril gas, 200 ltr Barrelbbq, 2 x rookoventje, Pruttel(schrot)pot, 2 Swing Grill, 200 ltr UDS, 110 ltr UDS, WGA's met houten, kunstof en zonder handvaten, Cramer bovengril, 2 x Planchaplaat op wokbrander, HM Ofyr, koffergril, Weber perforumer deluxe, 2 Joy's, Envirofit stove, div. Do's www.backyard-smokeaholics.nl

Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eigenhymer Bekijk Berichten
    Hier gaan de stoofrecepten, sauzen en pastasauzen ook altijd indirect met een temp. zo rond de 100 a 110 graden. lekker lang mooi rustig laten gaan. Soms met wat rookhout tussen de kolen. Ja, je proeft dat... verschrikkelijk lekker wordt het dan.
    Mooi! dan gaat er hier binnenkort sowieso een stoofpotje erop, lijkt me idd heerlijk met beetje rooksmaak.

Ingeschreven
    Jun 2016
    Post Thanks / Like
    hier vorige week ook een stoofpot gemaakt op de kamado.
    Inderdaad zo rond de 110 graden met deflector. Heeft er een uurtje of 8 op gestaan. heerlijk.
    Daarbij brood gebakken op de Q. heerlijke combi!

Vorige week heeft mijn vriendin ook mini giet ijzeren potjes (10cm) gevonden van Brabantia erg leuk voor er bij!

Kolenschepper
    Ingeschreven
    May 2016
    Post Thanks / Like
    Gisteren nog rendang op het ei.
    Kan het niet uitleggen maar smaak is zoveel beter dan gewoon uit de pan.

Going whole hog Joop130's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Post Thanks / Like
    ben blij deze berichten te lezen , heb twee DO's en veel gietijzeren pannen , dacht vaak dat het enkel me vuur spelen was.
    Nu ik lees dat je ook smaak toevoegd , zie ik de meer waarde.
    Weber Smokey Mountain 57 , Maverick ET732, DO 6 qt , driepoot met rooster en vuurschaal, WGA, Hibachi ,Weber OTP 57,MaverickTiptopTemp, O-fire custom made.
    Wil jij de gebraden haan hier zijn? Vraag dan of je op de BBQ mag zitten.

Forum Rechten