BGE vuurrook
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41

Onderwerp: BK BBQ 2015 - Zo 26 April 2015

Smokers' Captain Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Finger licking Q II
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Fishing for Chicken
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Nose to tail
    Made Big Things on Small Grills
    Steaked out around the fire
    Putteing on the Ribs
    Super Moderator
    joeyckmans's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Post Thanks / Like
    Soms vraag ik 40€ per persoon. maar dat ga ik niet doen voor zo een bende hoor
    Lowland smokers powered by ecobrasa, Dammers houtskool, de bbqfabriek en True2BBQ
    NK low and slow BBQ 2013 NK BBQ 2011, 2012 / BKBBQ Survivor 2010, EKBBQ survivor 2012, THE JACK survivor 2013 , BBQ Der Lage Landen survivor 2014
    " Ervaring is de les die je trekt uit de som van je fouten"

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Ik ben er ontstemd over dat het gebrek aan sponsoren blijkbaar opgevangen moet worden door de teams.
    Want die investeren toch al niets...

Als een evenement niet winstgevend te maken is, dan kan je beter het mes zetten in alles wat niets met de wedstrijd te maken heeft.

Is het niet eens tijd om dit soort wedstrijden terug te brengen naar de basis?
    Gewoon een veldje huren, jurytent, een koelcel en water etc.. voor voedsel hygiene?

Dan hoef je geen sponsortenten, publieksverkoop, muziekpodia en dergelijke voor te schieten.

WBQA evenementen zijn in veel landen namelijk vooral dat geworden: evenementen.

Is het ooit begonnen met een simpele wedstrijd? Of was het altijd al zo?
    Groeten,
    Jeroen

Mestre na Arte do Churrasco Pulled from 6ft Under
    V.I.B.
    Mystery meats Boxtel III
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Forum competition Judge
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Fishing for Chicken
    Made Big Things on Small Grills
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    Putteing on the Ribs
    Laegh en Traegh Survivor
    I survived the zone
    Mike's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Is het niet eens tijd om dit soort wedstrijden terug te brengen naar de basis?
    Voor wie en waarom organiseert men barbecue wedstrijden? Hoe zijn de belangen van de deelnemers gediend met deelname aan een jaarlijks groter groeiend publieksevenement. Als er vanuit de barbecue branche geen financiële ondersteuning is voor de organisatie en diens activiteiten, wat is dan het bestaansrecht van een 'barbecue vereniging'?
    Heaven is eating Foie-Gras to the sound of trumpets

Big Bob's Quiz Back to Skool L&T VIII
    Pulled from 6ft Under
    Burnt the End
    I survived the zone
    haxquiz's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Post Thanks / Like
    Dat is een beste prijs voor een wedstrijd!
    Member of AllSeasoned BBQ team
    Fueled by:Terlanco Briketten Meat supplied by:Vlees.nu
    Drinks by: Klein Duimpje, Rubs and spices running through my veins Firefly
    and cooking on a Primo Ceramic Grill en Backwoods smoker Cruise control with Flame Boss!

Qlinarist
    Ingeschreven
    Sep 2009
    Post Thanks / Like
    1.000 € - 681 € = 319 € Winst als je als beste uit de bus komt. Niet dat je het daar voor moet doen natuurlijk. Misschien toch ook maar eens solliciteren naar de job van cateraar op zaterdagavond. Kan je nog goed aan verdienen....
    NK BBQ 2012, Winner International Trophy NKBBQ 2012, 1e plaats varken, 2de plaats kip, 2de plaats vis, 2e plaats dessert *** NK BBQ 2011, Winner International Trophy NKBBQ2011, 1e plaats kip, 1ste plaats dessert *** WK BBQ 2011, 3e plaats dessert *** BK 2010 3e varken, 4e dessert, 9e vis, 9e ambiance, 5e klassement *** NK 2010 1e dessert, 2e rund, 3e kip, 1ste klassement / BK BBQ 2009 4e Ambiance, 9e dessert, 9e varken, 13e klassement *** www.coolinary.be www.Qlinaria.be

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Laat ik overigens het beestje bij de naam noemen: Het zijn de evenementen van de BBQA die al jaren meer in de trant van een volksfeest gezien moeten worden, dan als een barbecue wedstrijd. Dit is iets dat ik de laatste 6-8 jaar heb meegemaakt.

Het komt voort uit twee dingen.

Het eerste is dat vreselijk Fire, fun and food motto. De teams zijn er niet om aan de wedstrijd mee te doen, maar om het publiek te vermaken. Deze evenementen zijn opgezet om de visie die sommige mensen binnen de WBQA hebben over barbecue te promoten. Daarom werd er in het begin van de eeuw eerst meer en meer toegewerkt naar de zogenaamde 'Culinaire' BBQ, waarna er in 2010 plotseling het tapijt onder de voeten werd weggetrokken. Men was blijkbaar tot de conclusie gekomen dat het 'Back to basics' aantrekkelijker zou zijn voor het publiek. Dit is me bij het EK in Torhout letterlijk verteld. Vandaar dat we sinds het WK in Gronau werken met een soort gedrocht aan regels dat een compromis moet zijn tussen de Amerikaanse en Europese manier van koken, waar niemand wat aan heeft. Maak een keuze!

Het tweede is de overdreven moeite die men vooral in Belgie doet om de sponsoren te vriend te houden. Dit is iets wat ik vanaf mijn eerste WK in 2008 heb mee mogen maken. Regels worden veranderd en gesponsorde teams worden bevoordeeld (herinneren we ons Torhout nog?).

De BBQA heeft niets geleerd van alles wat er in de laatste 6-8 jaar is gebeurd en toont zich ontstemd als er kritiek is van de mensen die deze evenementen daadwerkelijk inhoud geven.

Dat wilde ik even kwijt.
    Groeten,
    Jeroen

The smokin' Gurnard Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Finger Licking Q V
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Seafood Surprise 2015
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    Finger licking Q II
    QtB Topdog
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Nose to tail
    I survived the zone
    Super Moderator
    EvdP's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Post Thanks / Like
    Ik begrijp de frustraties om dit soort bedragen. Het is voor de meesten toch slechts hobby. ( en ook voor de pro's kan ik me voorstellen dat deze bedragen niet te verantwoorden zijn.) ik zou zeggen lekker boycotten met z'n allen. Er komen steeds meer wedstrijden dus men hoeft zich niet te vervelen.
    WEBER OTG 57 / WGA / BGE Large/ Weber 47 compact met Pizzaring

Looking for a Cure Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Made Big Things on Small Grills II
    I survived the zone
    BBQvirus's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Het is te zot voor woorden dit soort bedragen. Elke organisatie die denkt hiermee een groot publieks trekkend evenement op te zetten loopt zichzelf heel hard voorbij. Ik zou zeggen laat ze dat lekker doen dan is er snel geen BBQA meer. Ik begrijp dat dat heel triest is voor die teams die graag volgens de WBQARegels BBQ bedrijven, maar dit kan niet de bedoeling zijn en het kan zeker niet de bedoeling zijn dat het een onderonsje van professionals wordt zonder de getalenteerde en vaak beter presterende amateurs. Na een crash van de BBQA zal er wel een nieuwe organisator opstaan die meer realiteitszin heeft maar dit smeekt om het wegblijven van veel teams.
    Member of "Brood&Barbecue" BBQ Team
    LB "El Cheapo" 37 cm smoker, Weber OTO 47 cm uit 1991, uit 1999, uit 2001 Weber OTO 57 cm uit 1983, uit 1999, uit 2010 2 UDS L, 1 x Gietijzeren Hibachi met gietijzeren rooster en spit. 1 WGA 2011. Qvist Dutch Oven "Wolf" 9 qt, 1 "DPR" 1e oplage, Smeg houtgestookt buitenfornuis Het is pas een goede dag als de Q branden mag Stay Hungry, Stay Q-ing !

Going whole hog I survived the zone
    Ingeschreven
    Sep 2010
    Post Thanks / Like
    Onbegrijpelijk, maar jammergenoeg in alles wat aan populariteit wint komt dezelfde ziekte binnen. Vroeger liep ik marathons van atletiekclubjes waar je dan 5 euro betaalde en je had douche, bevoorrading en medaille, tegenwoordig nemen sportsmanaging bureau's de boel over en betaal je voor hetzelfde rondje lopen vaak al meer dan 50 euro en moet je dan nog bijv je medaille zelf bekostigen.

Om maar te schetsen dat wellicht ook in de WBQA weer zo'n malloot zit die denkt de kip met de gouden eieren gevonden te hebben. Na onze eerste wedstrijd waren we aan het twijfelen met ons team om naast KCBS toch maar eens het andere circuit te doen. Op deze manier wordt de keuze wel heel makkelijk voor ons, voor 681 euro kan ik al een paar KCBS wedstrijden bekostigen, als ik niet met de ganse ploeg op restaurant ga en 35 euro kosten per persoon maak uiteraard...
    De beste manier om vuur te maken met twee stokjes, is er voor zorgen dat één ervan een lucifer is...

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Dank je Achiel, dat is nou juist waar ik zo verdrietig over ben.

Doordat de WBQA/BBQA zich zo autoritair en onaanspreekbaar opstelt ten opzichte van de teams loopt men massaal over naar de KCBS manier.
    Een KCBS wedstrijd is betaalbaar, gezellig en je kan al redelijk succesvol zijn als je het samen met je partner doet (Ik noem Bunch of Swines).

De WBQA organiseert al jaren wedstrijden en er is altijd gezeik over, kijk daarentegen eens hoe snel het met Tony Stone is gegaan en alle wedstrijden die daarna zijn opgestart.
    Er is nu gewoon een Europese tour KCBS stijl waar je aan mee kunt doen als (semi)-prof en als amateur kan je makkelijk instappen in een regionale wedstrijd.

Was dat niet ooit de bedoeling?

Alleen verwaarlozen we nu , wat mij betreft, onze eigen manier van buitenkoken. Er is meer dan de Amerikaanse manier; Vis bijvoorbeeld en groenten, of een mooi dessert.
    En dat laatste werd vorig jaar ineens gebagatelliseerd door de organisatie van het BK met de opmerking:" Ik gooi voor dessert ook alleen maar een camembert op de grill", dus de helft van de punten.

Bij zo'n opmerking ontploft er bijna iets bij me. Het gaat niet om jou!

Nu hoeven er wat mij betreft niet meteen hele torens gebouwd te worden op zo'n bord, maar een beetje meer presentatie dan een bedje van peterselie mag ook wel.
    We zijn de jaren 70 gelukkig al weer bijna vergeten, qua bord opmaak...Alleen de KCBS gaat nog even door.
    003.jpg

Ik heb wel plezier beleefd aan de Amsterdam BBQ Challenge, zoals die door Julius werd georganiseerd.
    Alleen was de inschrijving me te kort, de jury iets te subjectief en aanwezig en het materiaal te beperkt. Er valt nog veel te verbeteren.
    Maar als je een beetje kan doorbouwen op zo'n concept, misschien dat er dan ooit een leuke 'culinaire' BBQ wedstrijd uitkomt.
    Hoogeveen is volgens mijn BBQ-vrienden op de goede weg.

Ik ga hierover nadenken, misschien wil ik vanuit mijn eigen regio wel iets organiseren.
    Groeten,
    Jeroen

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten