BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: CampingGaz,Weber, ruzie??

Hibachi
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Post Thanks / Like

CampingGaz,Weber, ruzie??

Hoi allemaal,

Ik heb een Weber gasbbq, de Q100, daar moet ik elke keer van die kleine wegwerptankjes voor kopen. Nu heb ik hier thuis nog een blauwe CampingGaztank waar weinig meer mee wordt gedaan en die wil ik nu gaan gebruiken op de Weber. Mijn vraag is: kan dit, maken die twee dingen geen ruzie samen met ontploffing tot gevolg? Waar moet ik op letten? Gasdrukregelaar of andere zaken?
    Ik ben al wezen zoeken op dit forum maar kom er niet achter en zou het fijn vinden als jullie me op weg kunnen helpen.

Prins Carneval I survived the zone balian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Volgens mij niet, die wegwerp klik je erin en deze sluit zich vanzelf af hier zit volgens mij geen schroefdraad op. Als je een origineel metalen gastankje hebt van campinggaz zo'n nummer 901 bijvoorbeeld kun je deze alleen gebruiken als je hierop een drukregelar schroeft met gasslang of een accesoire die rechtstreeks op het flesje past, zoals bv een lamp of gaspitje.
    Als je bedoelt dat je nog van een ander merk...bv campinggaz of ander merk een wegwerptankje hebt kun je dit gebruiken de drukregeling zit in het apparaat en niet in de fles dus dat geeft geen probleem.
    übung macht den meister
    Certificate of Participation in World MOINK Ball Day, June 2th, 2012
    OTO '57 1997, OTG '57 2011, WSM '57 2009, SJ premium 2011. Fueled by Terlanco en Flamy.
    Facebook: https://www.facebook.com/rens.smeets.7 Twitter: https://mobile.twitter.com/Rens_Smeets

Going whole hog bosbeest's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Post Thanks / Like
    Gaat niet, wat weber wel heeft is een slang met drukregelaar om grote gasflessen te kunnen gebruiken.

En volgens mij is camping gaz butaan, en geen propaan, wat weber adviseert.
    WGA, OT prem57, 1980 vintage 57 kettle, 1986 groene 47 lady "greensleeves", smokey joe silver 1998

Hibachi
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Post Thanks / Like
    Ik bedoel dus zo'n blauwe 901 tank van het merk CampingGaz, niet een wegwerptank. Heb je nog een speciale drukregelaar nodig en van hoeveel bar?
    Mag je trouwens geen butaangas gebruiken op een Weber?

Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Je kunt wel butaan gebruiken maar propaan brand feller en geeft meer hitte, propaan wordt daarom geadviseerd voor bbq en bv dakbranders.
    De aansluiting van een butaan drukregelaar en propaan regelaar is ook anders. Campinggaz maakt inderdaad zelf drukregelaars voor op hun flessen. Je kunt dit niet aansluiten op een systeem waar je wegwerpflesjes in gebruikt. De drukregelaar moet afgestemd zijn op de druk die het toestel nodig heeft. Dat staat op het type plaatje. Dit kan bv 50 mbar zijn maar meestal is dat minder 25-30 mbar. Nogmaals de 901 krijg je niet passend op een systeem waar wegwerp flesjes in gaan. Trouwens als je zoiets wel zou kunnen aansluiten zou ik nooit het 901 campinggaz systeem kiezen dit is namelijk sowieso een heel duur systeem ook het gas is erg duur. Zoek gewoon op internet of bouwmarkt naar de goedkoopstebwegwerp flesjes. Als je zo een wegwerpfles van weber koopt of bij een bbq speciaalzaak of campingwinkel ben je altijd veel duurder uit dan dat je een flesje merkloos koopt bij een bouwmarkt die deze flesje bv ook verkoopt om te solderen of weet ik wat.
    übung macht den meister
    OTO '57 1997, OTG '57 2011, WSM '57 2009, SJ premium 2011. Fueled by Terlanco en Flamy.
    Facebook: https://www.facebook.com/rens.smeets.7 Twitter: https://mobile.twitter.com/Rens_Smeets

Going whole hog tbob's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door balian Bekijk Berichten
    Je kunt wel butaan gebruiken maar propaan brand feller en geeft meer hitte, propaan wordt daarom geadviseerd voor bbq en bv dakbranders.
    De aansluiting van een butaan drukregelaar en propaan regelaar is ook anders. Campinggaz maakt inderdaad zelf drukregelaars voor op hun flessen. Je kunt dit niet aansluiten op een systeem waar je wegwerpflesjes in gebruikt. De drukregelaar moet afgestemd zijn op de druk die het toestel nodig heeft. Dat staat op het type plaatje. Dit kan bv 50 mbar zijn maar meestal is dat minder 25-30 mbar. Nogmaals de 901 krijg je niet passend op een systeem waar wegwerp flesjes in gaan. Trouwens als je zoiets wel zou kunnen aansluiten zou ik nooit het 901 campinggaz systeem kiezen dit is namelijk sowieso een heel duur systeem ook het gas is erg duur. Zoek gewoon op internet of bouwmarkt naar de goedkoopstebwegwerp flesjes. Als je zo een wegwerpfles van weber koopt of bij een bbq speciaalzaak of campingwinkel ben je altijd veel duurder uit dan dat je een flesje merkloos koopt bij een bouwmarkt die deze flesje bv ook verkoopt om te solderen of weet ik wat.
    Dan ben ik toch wel benieuwd welk goedkoop gasflesje in de bouwmarkt ligt,
    De goedkoopste wat ik vindt voor de Q100 zijn die van Cadac
    >Weber One Touch Premium Performer 57 cm
    >Weber Char Q260 Ivory
    >Weber Q100 Red

Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    @TBOB Ik bedoelde dat je voor een heleboel modellen wegwerp tankjes je je scheel betaalt in de camping winkel of als er een merk zoals campinggaz of weber op staat. Vaak worden dezelfde modellen ook gebruik voor doe hetzelf doeleinden en zijn ze dan in bv een bouwmarkt goedkoper. Of dit specifiek geld voor een gasflesje dat in de q100 past durf ik niet te zeggen, dat is een kwestie van rond kijken, vandaar mijn tip zoek eens in bv een bouwmarkt of bv hengelsportwinkel. Maar zo te lezen heb je dat al eens gedaan en is cadac het goedkoopste.
    übung macht den meister

Smokes Ribs at Meatings Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Made Big Things on Small Grills VI
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Made Big Things on Small Grills IV
    Mystery meats Boxtel III
    Seafood Surprise 2014
    Finger licking Q II
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    Made Big Things on Small Grills II
    Nose to tail
    Made Big Things on Small Grills
    Steaked out around the fire
    Putteing on the Ribs
    I survived the zone
    bbqmaster's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Post Thanks / Like
    Gewoon een grote fles propaan 10kg aansluiten doe je een heel jaar mee voor €22
    KCBS Certified BBQ Judge

primo xl wga otp 47 big green egg mini big green egg minimax

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Pulled Pork en ruzie met techniek
    Door Gabrie in forum Laegh ende Traegh
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 30-10-11, 09:53
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 08-07-11, 12:58
  3. Campinggaz texas deluxe extra wie heeft er tips
    Door Masterhouten in forum Wat Ruik ik toch?
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 11-05-11, 19:26

Forum Rechten