BGE vuurrook
Pagina 2 van de 22 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 213

Onderwerp: Treffens voor "newbies"

Wise in the Tao of Pork Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Finger Licking Q III
    Bumpin' Road to BBQ L&T VI
    Made Big Things on Small Grills IV
    Mystery meats Boxtel III
    Finger licking Q II
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Frostbitten and tingled - L&T IV
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    Smoke on the Water - L&T III
    Steaked out around the fire II
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    JohanDeJong's Avatar
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door balian Bekijk Berichten
    Het is altijd vrij ver voor mij helaas, eindhoven gaat nog wel. Het moet natuurlijk ook in de planning thuis passen.
    ...zegt de man die voor 1000 man BBQed...tot in Eindhoven
    KCBS Certified BBQ Judge

"Intelligence is something we are born with. BBQ’ing is a skill that must be learned"

Member of PureBBQ sponsored by Vuur en Rook, F-Dick and KLAUWE the bbq & smoking drum Meat by Home Made & Livar Fueled by MasterFire & House of Charcoal Temp. controled by QMaster Europe
    EK'12 *13e* | WK'13 *Survivor* | Kampioen Der Lage Landen 2014 | Reserve GC Nederlands Low & Slow BBQ 2014 | NL Grand Champion Pork 2014 | Survivor Jack Daniels 2015 | NL Grand Champion Chicken 2015 | WBQA NL Kampioen 2015

Prins Carneval I survived the zone balian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohanDeJong Bekijk Berichten
    ...zegt de man die voor 1000 man BBQed...tot in Eindhoven
    Jaja ik weet het, tis eigenlijk gewoon krom wat ik schrijf...haha
    übung macht den meister
    Certificate of Participation in World MOINK Ball Day, June 2th, 2012
    OTO '57 1997, OTG '57 2011, WSM '57 2009, SJ premium 2011. Fueled by Terlanco en Flamy.
    Facebook: https://www.facebook.com/rens.smeets.7 Twitter: https://mobile.twitter.com/Rens_Smeets

Going whole hog Steaked out around the fire II
    I survived the zone
    Kaneda's Avatar
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Sleepstealer en ik zijn vorig jaar als "Newbies" in Eindhoven geweest.
    Echt heel leuk!
    En dit jaar gaan we zeker ons best doen er weer bij te zijn! (Heb die dag wel cursus dus zal wel wat later op de dag worden)

Heb zeer veel geleerd, heerlijk gegeten en een geweldige sfeer!
    Er werd ook mannen-koffie geschonken, zeker een aanrader!!!

Heb graag dit jaar naar meerdere meetings gewild, maar wegens mijn oude werk en onregelmatige diensten kwam het er niet van.
    Nu ga ik mijn best doen er zo veel mogelijk bij te wonen!!!
    Weber One-Touch Premium 57cm
    Weber Go-Anywhere

Pitmaster Smoker's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Eindhoven ben ik zeker aanwezig.

Delft is doodleuk 190 kilometer enkel....
    One touch Premium 47CM
    Lerende ! Kan domme vragen stellen !

Glowing in the Dark Meeting the Parents
    Pulled from 6ft Under
    Mystery meats Boxtel III
    Finger licking Q II
    Mystery meats Boxtel II
    Mystery meats Boxtel
    Burnt the End
    I survived the zone
    gloei's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    ik ga er wel bij zijn in E-hoven samen met derk..... en mailo ..die komt ook wel ff
    waar rook is hoeft geen vuur te zijn

Wise in the Tao of Pork Meeting the Parents
    No Fire in the Hole
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Pulled from 6ft Under
    Made Big Things on Small Grills V
    Finger Licking Q III
    Made Big Things on Small Grills IV
    Mystery meats Boxtel III
    Finger licking Q II
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Made Big Things on Small Grills III
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    JohanDeJong's Avatar
    Ingeschreven
    May 2011
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gloei Bekijk Berichten
    ik ga er wel bij zijn in E-hoven samen met derk..... en mailo ..die komt ook wel ff
    Cool!!
    KCBS Certified BBQ Judge

"Intelligence is something we are born with. BBQ’ing is a skill that must be learned"

Member of PureBBQ sponsored by Vuur en Rook, F-Dick and KLAUWE the bbq & smoking drum Meat by Home Made & Livar Fueled by MasterFire & House of Charcoal Temp. controled by QMaster Europe
    EK'12 *13e* | WK'13 *Survivor* | Kampioen Der Lage Landen 2014 | Reserve GC Nederlands Low & Slow BBQ 2014 | NL Grand Champion Pork 2014 | Survivor Jack Daniels 2015 | NL Grand Champion Chicken 2015 | WBQA NL Kampioen 2015

Van Vuur en Staal Back to Skool L&T VIII
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Mystery meats Boxtel III
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Mystery meats Boxtel
    Hitte in de Koffer 2012
    Fishing for Chicken
    Burnt the End
    A Pig's Head full of Chili - L&T II
    I survived the zone
    Forum Moderator
    kobold's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Post Thanks / Like
    Tja jullie hebben allemaal lekker praten zeg! Ik zal daar een beetje gaan staan prutsen tussen die goeroe's en kampioenen, ik kijk wel link uit...
    Als ik het zelf thuis maak lijkt het op de foto's altijd veel mooier als in het echt, en nu zal je ook nog eens zien dat alles mislukt....
    Trouwens, hoe leg ik dit thuis uit dat je met zijn allen een weekend een beetje primitief gaat zitten klooien, bijna geen slaap, en moet ik ook nog tussen wildvreemde lui een slaapplekje gaan opzoeken..en die snurken, laten scheten, stinken naar rook...
    Nee, als ik er naar toe ga dan neem ik mijn partner wel mee en gaan we wel een dagje aapjes kijken, beetje de sfeer proeven en dan kijk ik wel of ik de volgende keer mijn spullen zal meenemen als ik het dan nog steeds leuk vindt....

Wat ik hierboven omschrijf is de primaire reactie van veel leden die voor het eerst overwegen een treffen te bezoeken...
    Je kent niemand ..echt, ja van het forum, maar nu worden die berichten die je op het web gebraakt heb ineens herkend door al die gasten die hier rondlopen... Héy! jij bent die of die, ik heb je gelezen, of heb je dat nog gedaan?

En hoe weten die gasten dat?
    Inderdaad, door zo'n handig naamkaartje, met je forum naam en de naam waarmee je aangesproken wenst te worden erop.
    En helpt dat? ehrm.. nee, eigenlijk niet, je bent zo gewend aan forum namen, dus roep je die ook gewoon tegen elkaar.
    Kobold blijft kobold en wordt geen Peter, Virus geen Marc, tot je elkaar als persoon leert kennen...

Eenmaal aangekomen zal je merken dat de soep niet zo heet gegeten word als je gedacht had, je kunt gewoon een plekje uitzoeken, is het putweer en iemand heeft nog plek onder zijn tent kan je bijschuiven, en ga gewoon lekker aan de gang!

Probeer ook gerust iets uit dat je nog nooit gedaan hebt, hier en nu is het moment dat je al de kennis en kunde hebt rondlopen die je kunt voorstellen, van slagers die je kunnen vertellen hoe je je vlees moet schoonmaken en prepareren, chefkoks die tips en truuks vertellen die je nergens kan lezen en brethren die je soms wat toeschuiven en gevraagd en ongevraagd van advies voorzien.

De gezelligheid gaat gewoon 24 uur door, en het word wel rustiger na een uur of 1, er blijven mensen actief. (er moeten ketels op temperatuur gehouden worden he?)
    's morgens beginnen mensen de boel weer op te stoken voor zaken als Mannenkoffie, baked beans, verse broodjes ui de DO, scrambled eggs etc..
    Een soort festival stemming, maar dan zonder bands, je zult zelf moeten zingen!

om te citeren uit een ander draadje, waar iemand vroeg of het wel de bedoeling was of ze een bbq mee mocht nemen terwijl ze niet van plan was aan de wedstrijd deel te nemen:

Heel eenvoudig, niets moet alles mag (nou ja, wat maatschappelijk aanvaard is plus een beetje) en zonder que ben je eh.. naakt, zoals naar het zwembad gaan zonder badpak.
    Als er een plekje vrij is en je vraagt het vriendelijk mag je vast het badpak /bbq van een ander gebruiken maar die zit vast niet zo lekker als die van jezelf.

En verder, doe wat je wil, maar neem zeker niet te veel mee, dat is echt de meest gemaakte fout, je hoeft geen weeshuis te voeden!
    gewoon 2 of 3 dingen die je leuk vind, een keteltje vol, als het klaar is voor een uur of 22:00 dan knipper je 2x met je ogen en het is weg, daarna duurt het langer...
    Om 02:00 is iedereen die nog niet slaapt verzadigd en kom je er niet meer van af...(of je gaat mensen er voor wekken, die ooit hebben laten ontvallen dat ze voor bepaalde gerechten uit bed gehaald kunnen worden, instant succes!)
    verder is het geweldig om langer als 3 minuten met iemand over je passie te praten zonder dat ze je glazig aan staan te kijken (en je krijgt nog verdomd goeie feedback ook!)

Kort samengevat is het stom lullen, bier /wijn /whatever drinken en elkaars ketel leegvreten, de wedstrijd is in het leven geroepen om dit allemaal legitiem te maken. no sweat, no stress!

en zo steekt de vork eigenlijk in de war.....
    Laatst gewijzigd door kobold; 13-09-12 om 08:57.
    Ik had hier iets leuks neer kunnen zetten
    Reverse flow gastanksmoker 't Ding ,Bar-B-Kettle 57, Ranch Kettle 96 'UFO', 22" UDS 'Tonnie' Overseas certified MOINK-baller 2011, 2012
    Member of AllSeasoned BBQ team Fueled by:Terlanco Briketten Meat supplied by:Vlees.nu Drinks by: Klein Duimpje,
    Sauce running through my veins Hickory devil and cooking on a Backwoods smoker!

Smokers' Captain Meeting the Parents
    Back to Skool L&T VIII
    Ring of Fire
    Seafood Surprise 2016
    Finger Licking Q IV
    Groet'n uut Grolloo L&T VII
    Pulled from 6ft Under
    Finger Licking Q III
    Finger licking Q II
    Feet in the Mud - L&T V
    Mystery meats Boxtel II
    Finger licking Q
    Mystery meats Boxtel
    Fishing for Chicken
    Made Big Things on Small Grills II
    Nose to tail
    Made Big Things on Small Grills
    Steaked out around the fire
    Putteing on the Ribs
    Super Moderator
    joeyckmans's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Post Thanks / Like
    hear hear!
    Lowland smokers powered by ecobrasa, Dammers houtskool, de bbqfabriek en True2BBQ
    NK low and slow BBQ 2013 NK BBQ 2011, 2012 / BKBBQ Survivor 2010, EKBBQ survivor 2012, THE JACK survivor 2013 , BBQ Der Lage Landen survivor 2014
    " Ervaring is de les die je trekt uit de som van je fouten"

Grill Instructor Nose to tail
    I survived the zone
    tokugawa's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Post Thanks / Like
    Ik kom de volgende meeting in mijn eigen badpak na het lezen van kobold zijn verhaal!!!

Goed verhaal, hoop dat de 'nieuwelingen' dit de drempel over trekt om toch te komen. Ik weet hoe gezellig het is/kan zijn, ondanks dat ik zelf niet vaak aanwezig ben (werk en zo). En door de diversiteit aan mensen is er altijd wel iemand waarmee het 'klikt'.
    Wie kan mij uitleggen hoe je tekst hier kan krijgen? B.V.D.

Aansteker Magic Dragon's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Ik zou ook graag komen, Eindhoven is niet zo heel ver maar ik zit nog met een paar practische zaken die ik op orde zou moeten kunnen stellen voor ik kan bevestigen.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. afspreken mini treffens
    Door theun2969 in forum BBQ Evenementen
    Reacties: 51
    Laatste Bericht: 08-05-11, 21:38

Forum Rechten