BGE vuurrook
Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Burnt the End - Brisket titel

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like

Burnt the End - Brisket titel

Brethren,

Vanaf vandaag, 10 februari 2012, is het mogelijk om de volgende titel te krijgen: Burnt the End

Dit is voor leden, die een draad hebben geplaatst, waarin ze de bereiding van een Brisket beschrijven.

Het mag een packer, point of flat zijn. Minimale bereidingstijd is tussen de 8 en 12 uur, afhankelijk van de grootte van het stuk.

We willen foto's zien van de voorbereiding, tijdens het roken op de Q en een foto van het resultaat: Haaks op de draad gesneden, juicy plakken brisket.

Dit is bijvoorbeeld een rauwe point.

Bereiding:

Een hele packer, niet gekant (zoals ik later heb geleerd)

Nog niet heel juicy, maar wel mooie smokering.

Te dik gesneden, maar wel goed gelukt:

We zien ook graag een bakje met Burnt Ends, dat zijn blokjes van de point of afsnijsel die met saus terug op de Q gaan.

Je begrijpt dat Brisketbereiding voor velen onder ons een nieuwe uitdaging is.

Het is ook zeker niet makkelijk.

Ik heb er zelf weken op geoefend en was eigenlijk maar 1 keer tevreden. Veel hangt af van de vetdooradering van het vlees. Ik raad ook aan om het met US beef of Australisch rundvlees te doen (Wagyu kan natuurlijk ook).

Het is een typische Amerikaanse bereiding, die door Belgische en Nederlandse slagers als erg vreemd wordt bevonden.
    (Iemand had het zelfs over rookvervuiling van de Pastrami ).

Je mag een 'crutch' gebruiken, zoals een folie-periode en je mag injecteren.

Ik heb ook niet een standaard kerntemperatuur voor je, die kan je wel elders vinden.

In mijn ervaring is de brisket klaar als hij klaar is. Als je voeler er zonder tegenstand doorheen gaat, dan is hij gaar.

Als je plakjes juicy zijn, maar niet meteen uit elkaar vallen, dan is hij perfect gelukt.

That's it, Happy Smokin'

Edit 2018:

De titel is voor Brisket en de burnt ends van die brisket zijn niet eens verplicht. Het is niet bedoeld voor stukjes buikspek die afzonderlijk worden gerookt en dan met saus worden bestreken. Dat noemt men ook wel 'burnt ends', maar heeft niets met deze titel te maken. Ik kan ook stukje wortel roken en met saus bestrijken en dat dan burnt ends noemen. Er is nu zelfs 'pulled carrot'..... (Het is beter dat ik hier ophou).
    Laatst gewijzigd door Admin; 08-05-18 om 07:57.
    Groeten,
    Jeroen

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Brisket & Burnt Ends
    Door SouthernDutch in forum Laegh ende Traegh
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 07-06-13, 08:49
  2. Eerste poging Beef Brisket voor de " burnt the end" titel :-)
    Door Grimooow in forum Laegh ende Traegh
    Reacties: 36
    Laatste Bericht: 12-04-13, 19:55
  3. Brisket until thé ends are burnt. Obelix-BBQ
    Door Obelix-BBQ in forum Laegh ende Traegh
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 09-12-12, 08:50
  4. Burnt the End - Brisket titel - RHV Discussie.
    Door Admin in forum Rond het Vuur
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 26-02-12, 03:59

Forum Rechten