BGE vuurrook
Pagina 3 van de 25 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 248

Onderwerp: Restaurant houtskool in een Kamado

Speeding into a new sunrise A Pig's Head full of Chili - L&T II
    I survived the zone
    Drossie's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Admin Bekijk Berichten
    Je zou denken van wel, een hoge gemiddelde kwaliteit van ingredienten moet toch ook goede houtskool opleveren?
    In Nederland is de ISPC van de Hanos, dus die hebben Peko en Fire-up.

Die blauwe zakken ken ik niet, kan je daar een foto van plaatsen?
    Ja hoor. Heb zonet voor het eerst met het houtskool gewerkt en ben erg tevreden. Bovenaan de zak zit het vol grote stukken houtskool, niet ZO groot dan Black Ranch, maar wel behoorlijk groot.
    De stukken wegen ook veel minder dan Black Ranch, wellicht een minder harde houtsoort die gebruikt is. Ik heb enkel wat steaks gebakken, morgen kan ik meer vertellen over low&slow, want dan maak ik ribbetjes.
    Het aanmaken is zeer gemakkelijk. In vergelijking met Black Ranch, brandt het houtskool VEEL sneller. Het geeft geen vieze geurtjes of rook bij het aansteken. Over de hoeveelheid as kan ik nog niets zeggen: ik had de vorige as nog niet opgeruimd en ik denk dat er van zo kort te grillen nog bijna geen as zal zijn.
    In vergelijking met Black Ranch vind ik wel dat het vlees wel sterker naar houtskool smaakte.
    De prijs ken ik niet meer precies. Was ergens tussen 12 en 13€/kg, maar vanaf 30kg (3 zakken) ging er bijna 2€ vanaf als ik me niet vergis.
    Weet iemand of de houtskool ook in de winter blijft liggen in de Makro? Of moet ik nu ene voorraadje inslaan?

Hieronder de foto's. De kleine stukjes houtskool die je in het BGE ziet liggen, zijn restanten Black Ranch.

Laatst gewijzigd door Drossie; 06-08-11 om 19:03.
    BGE Large - OTG A 57 - WGA - WSM 47 - Superfast PURPLE Thermapen

hibachi
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Post Thanks / Like
    Yup die heb ik een of twee folders terug gezien, bij de BBQ aanbiedingen, maar die folder was verdwenen van de server. Wat jij beschrijft is door Admin al eerder in de thread uitgelegd. Black Ranch is harder hout, dat verder gepyroliseert is, enz. Voordelen, nadelen, ik denk dat ik eerst eens een doosje kokosbriketten van Dammers ga uitproberen. Maar weet door deze thread nu wel dat ik in geval van houtskool zoiets als Black ranch moet hebben dat verder gepyroliseert is, want dat geeft zo te horen voor mij al genoeg rook en rooksmaak.

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Top! Goeie informatieve foto's.

Dit ziet er uit als Europees loofhout houtskool, dat is ongeveer hetzelfde als de Peko.

Minder lange levensduur, lichter in gewicht, meer houtsmaak omdat het minder ver gepyroliseerd is.

Als het enige nadeel is dat het minder lang mee gaat, dan zou ik deze aanhouden.
    Je leert vanzelf goed inschatten hoeveel je kan gebruiken.
    Groeten,
    Jeroen

A true Performer I survived the zone
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Post Thanks / Like
    Vandaag heb ik mijn eerste zak Sligro houtskool (horecakwaliteit, 10 kg) open gemaakt. Viel behoorlijk tegen in vergelijking met de Peko van de Hanos. Veel kleine stukjes die de ventiltiegaatjes verstoppen. Heb na de sessie met de stofzuiger alles schoongemaakt. Gelukkig heb ik maar één zak gekocht. Geen Sligro houtskool meer voor mij...
    Weber Performer / nog een Weber Performer / WSM 57 / SJ Silver / DO / Campercook / Cobb Honey / Berghoff Small

Speeding into a new sunrise A Pig's Head full of Chili - L&T II
    I survived the zone
    Drossie's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Post Thanks / Like
    Vandaag deel 2 van de test van het houtskool van de Makro.
    Vandaag Low&Slow: 4,5u ribbetjes. Ik schrok er opnieuw van hoe snel ik kon beginnen ivm Black Ranch. Het houtskool brandt echt in enkele minuten.
    Opnieuw geen vieze geurtjes bij het aansteken en al helemaal geen rook. Moet morgen nog even naar het verbruik kijken, maar op het eerste zicht viel dit zeer goed mee.
    Op de zak staat overigens dat minstens 80% van de stukken groter zijn dan 8cm!

Dit wordt dus mijn nieuw vast houtskool. Weet iemand of de houtskool blijft liggen in de Makro in de winter? Of moet ik nu een voorraadje halen?
    Laatst gewijzigd door Drossie; 07-08-11 om 22:52.
    BGE Large - OTG A 57 - WGA - WSM 47 - Superfast PURPLE Thermapen

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeberPerformer Bekijk Berichten
    Vandaag heb ik mijn eerste zak Sligro houtskool (horecakwaliteit, 10 kg) open gemaakt. Viel behoorlijk tegen in vergelijking met de Peko van de Hanos. Veel kleine stukjes die de ventiltiegaatjes verstoppen. Heb na de sessie met de stofzuiger alles schoongemaakt. Gelukkig heb ik maar één zak gekocht. Geen Sligro houtskool meer voor mij...
    Ik heb daar ook hele slechte ervaring mee.
    Groeten,
    Jeroen

The Clogfather
    Burnt the End
    I survived the zone
    Forum Beheerder
    Admin's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WeberPerformer Bekijk Berichten
    Ik heb daar ook hele slechte ervaring mee.
    Groeten,
    Jeroen

Going whole hog I survived the zone weberitis's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Post Thanks / Like
    Als ik lang ga op de primo, mix ik grote brokken BR (onderin) ook wel eens met wat dammers kokosbrikketen. Werkt ideaal.
    'Experience is the name we give to our mistakes'

Grill Instructor Nose to tail
    I survived the zone
    tokugawa's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door weberitis Bekijk Berichten
    Als ik lang ga op de primo, mix ik grote brokken BR (onderin) ook wel eens met wat dammers kokosbrikketen. Werkt ideaal.
    Wat is in jouw ogen het voordeel hiervan i.p.v. alleen met houtskool?
    Wie kan mij uitleggen hoe je tekst hier kan krijgen? B.V.D.

Going whole hog I survived the zone weberitis's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Post Thanks / Like
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tokugawa Bekijk Berichten
    Wat is in jouw ogen het voordeel hiervan i.p.v. alleen met houtskool?

Start sneller in de starter dan BR alleen en omdat ik nog 5 dozen heb (van voor de Primo) waar ik vanaf wil. Bij een langere sessie branden ze helemaal op en verstoppen ze geen luchtgaten.
    In de ketels vindt ik Dammers nl een beetje tegenvallen tov Ecobrassa en de gele doos van Boerenbond/Welkoop, ze breken echt veel te snel en vallen dan door het rooster.
    Gisteren BR gemixed met een restje Frans houtskool van de vakantie (leek een beetje op FireUp) en dat was helemaal ideaal.
    'Experience is the name we give to our mistakes'

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 12
    Laatste Bericht: 31-07-15, 20:12
  2. Dammers Restaurant Houtskool
    Door Reza in forum Houtskool en Briketten
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 17-08-12, 14:27
  3. Oklahoma Joe BBQ restaurant
    Door Roon in forum Rond het Vuur
    Reacties: 26
    Laatste Bericht: 25-05-12, 12:11