Ja hoor. Heb zonet voor het eerst met het houtskool gewerkt en ben erg tevreden. Bovenaan de zak zit het vol grote stukken houtskool, niet ZO groot dan Black Ranch, maar wel behoorlijk groot.
De stukken wegen ook veel minder dan Black Ranch, wellicht een minder harde houtsoort die gebruikt is. Ik heb enkel wat steaks gebakken, morgen kan ik meer vertellen over low&slow, want dan maak ik ribbetjes.
Het aanmaken is zeer gemakkelijk. In vergelijking met Black Ranch, brandt het houtskool VEEL sneller. Het geeft geen vieze geurtjes of rook bij het aansteken. Over de hoeveelheid as kan ik nog niets zeggen: ik had de vorige as nog niet opgeruimd en ik denk dat er van zo kort te grillen nog bijna geen as zal zijn.
In vergelijking met Black Ranch vind ik wel dat het vlees wel sterker naar houtskool smaakte.
De prijs ken ik niet meer precies. Was ergens tussen 12 en 13€/kg, maar vanaf 30kg (3 zakken) ging er bijna 2€ vanaf als ik me niet vergis.
Weet iemand of de houtskool ook in de winter blijft liggen in de Makro? Of moet ik nu ene voorraadje inslaan?
Hieronder de foto's. De kleine stukjes houtskool die je in het BGE ziet liggen, zijn restanten Black Ranch.
![]()