PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar koop ik

riona
22-12-10, 10:20
Waar kan ik Liquid smoke kopen in Nederland, of komt dat alleen uit het buitenland?
Weet iemand wat, en wie heeft er ervaring mee?

Lerxst
22-12-10, 10:27
Ik heb nog wel een flesje voor je, gratis af te halen in Vijfhuizen !

Dirk

noskos
22-12-10, 11:47
Draadje verplaatst, draadjes in het recepten deel moeten beginnen met en recept!

Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam zit een winkeltje dat allerlei Amerikaanse dingen verkoopt en die hebben het staan, ze zitten vlak bij het Leidseplen. Tussen het Leidseplein en de bloemenmarkt....

riona
22-12-10, 11:48
Prima waar en waneer hoor ik graag van je en hartelijk dank voor dit aanbod.

riona
22-12-10, 12:14
Ik kom uit Beverwijk moet te doen zijn .
Bedankt

riona
22-12-10, 12:18
Hallo Dirk hoe doen we dit met adressen en of tel ?

Niek
22-12-10, 12:22
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/h8smkJDFIOg?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/h8smkJDFIOg?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
<object width="480" height="385"></object>
Kijk eerst ff dit filmpje voor je aan liquid smoke begint.

Liquid smoke is a big NO NO! ;)

Mike
22-12-10, 12:44
BIG no no, BOY!
Check ook ff bij Harm Scholte van Barons BBQ Business in Hoofddorp.

riona
22-12-10, 13:44
Heel verhaal maar, wat is er waar heb je zelf ook ervaring met LIqiud smoke ,of geloof je alles wat er gezegd wordt?

riona
22-12-10, 13:46
Ga ik ook even kijken In Hoofddorp

Niek
22-12-10, 14:01
Liquid smoke is een goedje om rooksmaak te geven aan bijvoorbeeld sauzen. Een goedje dat dus in de industrie wordt gebruikt om er vervolgens BBQ SMOKE FLAVOUR op te zetten terwijk het dus een chemisch smaakje is.

Ik (en met mij de meeste op dit forum) roken ons vlees/saus/vis lekker zelf en zo doende hebben we die chemische rommel niet nodig.

Daarom is het een big NO NO volgens de meneer in het filmpje.

noskos
22-12-10, 15:10
Liquid Smoke is een natuurproduct, het wordt verkregen door hout te verbranden en de rookdeeltjes in water op te vangen.....

Ik heb het hier ook in de kast staan, het staat al jaren in de kast, gebruik het eigenlijk nooit, met het barbecueŽn kun je zelf die smaak toevoegen, heb je geen flesje voor nodig maar een handje rookhout ;-)

Niek
22-12-10, 15:19
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/golG6qfsPV8?fs=1&amp;hl=nl_NL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/golG6qfsPV8?fs=1&amp;hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

noskos
22-12-10, 16:02
Een natuurlijk product dus waar ook nog eens de schadelijke stoffen uit zijn gehaald...

Niek
22-12-10, 16:15
Het is inderdaad door de natuur gevormd. Maar dan wel met hulp van een fabriek.

Maar wat je zegt. Waar hebben wij (bbq-ers) het voor nodig? Wij hebben 100% natuurlijke rook. ;)

noskos
22-12-10, 17:05
Er is een aflevering van Good Eats (Alton Brown) waarin hij het zelf maakt weet niet meer precies hoe hij het deed maar was vrij simpel om zelf te doen, zou niet weten waarom je het wilt doen, maar het kan wel ;-)

Frits
22-12-10, 17:24
Ron, je kan natuurlijk gewoon liquid smoke gebruiken.

Alleen is het natuurlijk veel mooier om te zeggen dat je bbq saus die heerlijke subtiele rooksmaak heeft gekregen van twee uur op de bbq in de rook te hebben gestaan, ipv een flesje ;).

demoslager
22-12-10, 22:19
Heb er een tijdje mee gewerkt.Schouders koken voor het HARDROCK cafe in de liquid smoke.Wat een bende

M & M
22-12-10, 23:57
Hallo,
Ik heb mezelf nog niet formeel voorgesteld en zal dit binnenkort op de juiste plek doen, wat betreft de vloeibare rook of ook wel rookaroma genoemd.
Dit is in de handel gekomen o.a. Om slagers die wel een worstmakerij hadden maar geen vergunning meer om te roken ( in de bebouwde kom) te helpen.

Het gebruik varieerd van toevoegen aan het product tot het er in dompelen b.v. Rookworst.

Zoals hierboven terecht aangegeven is het geen chemisch product, en zeker geen rommel.....maar gebruik het met maten want het valt niet mee om het concentraat zo verfijnd op het product aan te brengen als met "onze" smokers. En zelf daarmee kan je te zwaar roken.:-o

Maar het is dus eigenlijk een noodoplossing waar je desgewenst gemak van kan hebben.;-)

Ik denk dat de meeste leden voor een "echte" lik of smoke zullen gaan, maar dat heeft denk ik meer te maken met de hobby,passie van de leden dan dat dit iets zegt over de kwaliteit van de rookaroma.

Ik zou zeggen proberen, vind je het niets weet je dat ook.....anders kom je er niet achter.... Toch?:-D

Gr. M & M

demoslager
23-12-10, 06:48
Ik vond het wel rommel hoor.

Thor
23-12-10, 09:28
Heb er een tijdje mee gewerkt.Schouders koken voor het HARDROCK cafe in de liquid smoke.Wat een bende
Ik vond het wel rommel hoor.Okť, maar waarÚm dan?

M & M
23-12-10, 19:25
Goeie vraag Thor, iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening. Maar als je die onderbouwd kan een ander er iets van leren.;-)

Zelf heb ik het ook niet staan..... Maar mocht ik eens rook extract nodig hebben voor een saus of zo...... Zal ik dit niet zo snel zelf maken denk ik.:pout:

Frank
23-12-10, 19:31
Je moet maar een heel klein beetje gebruiken anders krijg je een hele bittere smaak

willyowinki
23-12-10, 22:51
Eichholz,Leidsestraat 48,Amsterdam.

demoslager
24-12-10, 05:23
Okť, maar waarÚm dan?

Wij kookten er schouders in.Deze bende(mijn mening) ging helemaal in je handen en kleding zitten.Was er met geen mogelijkheid af te krijgen.Product werd inderdaad gauw bitter.Zeg niet dat je het niet moet gebruiken.Ik heb er alleen slechte ervaringen mee.De klant ook want die gebruikt het ook niet meer.

Thor
25-12-10, 23:19
Wij kookten er schouders in.Deze bende(mijn mening) ging helemaal in je handen en kleding zitten.Was er met geen mogelijkheid af te krijgen.Product werd inderdaad gauw bitter...Kijk, daar kan ik wat mee ;-) Thanks!

riona
29-12-10, 06:19
Ik wil graag iedereen die zijn menig heeft gegeven voor of tegen bedanken .
Het lijkt voor mij een goed alternatief om minder overlast te bezorgen voor de buren, en ga het proberen .