PDA

Bekijk Volledige Versie : Gerechten voor op de Q100

Swedish Sjef
05-11-10, 23:21
Hi,

Binnenkort heb ik 4 vrienden over de vloer. Ik wilde voor het eten de Q100 aanzetten en dan lekker wat echte vleesgerechten erop klaarmaken. Momenteel heb ik even weinig inspiratie.
* eentje wilde ik een keer proberen: moink balls, maar kan dit op de Q100?

Alvast bedankt!!

Sander

Frits
06-11-10, 07:56
Als je op de Q100 idirect kan grillen kan je gewoon MOINK balls maken. ABT zijn ook mooi als hete starter.

Maar op een Q100 met mooi gietijzer rooster zit ik meer te denken aan een mooi T-bone steak :D.

Driekje
06-11-10, 09:28
Ik vind het altijd leuk om een beetje rond de bbq te blijven hangen dus meerdere kleine hapje zijn mijn idee.
Spiesje met gamba's, gerookte kippen borrelpootjes, satetje, MOINK'S, ABT, etc. Als het een maaltijd moet zijn dan ga ik met Frits mee. Succes.

spiffs
06-11-10, 11:01
Ik zeg tri-tipje, heet aanzetten en daarna bbq uit en op die manier na garen. Volgens mij moet dat kunnen
Ikzelf heb hem na het aanzetten op de Q200 op een indirecte brikettenbbq gelegd, maar volgens mij moet het ook kunnen als je de Q100 uitzet, door het gietijzer rooster blijft ie nog wel een tijd op temp

BramBBQ
06-11-10, 13:21
Die Q100 is perfect voor grillen. Samen met FrankvW tijdens een bedrijfsBBQ flink koteletten en karbo's staan grillen op de Q100. Ik vind houtskool leuker, maar dit apparaat is echt wel top qua grillmarks

spiffs
06-11-10, 13:26
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1090706.jpg

Fred
06-11-10, 14:45
Ik heb jaren alleen op de q 100 gewerkt. Gerechten die langzaam moeten garen zijn een probleem. Roken van vis en vlees dee ik in een albatros rookoventje wat precies op de q100 paste! Verder ideaal voor alle gril gerechten.
Maak lekkere spiesjes, gril een mooie biefstuk en pof er een lekker aardappeltje met een knoflooksausje van een hele bol knoflook die je bij de aardappels legt en als de knoflook gaar is uitknijpt in creme frech.

Swedish Sjef
06-11-10, 17:30
Bedankt voor de ideetjes. Nu even het forum afstruinen wat sommige dingen betekenen ;-)
@ Spiffs, wat is dat mooie stukje vlees (kip?)

Sorry, ben nog beetje nOOb..

spiffs
06-11-10, 23:32
Het is een stukje rund, tri-tip, ezeltje of liesstuk genaamd. Als je het goed klaar maakt een erg lekker stukje vlees.
Ik had het hierklaar gemaakt
http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?7266-Mijn-vakantie-is-vandaag-begonnen!&highlight=Goed+begin
Makro Amsterdam verkoopt het vers

kobold
07-11-10, 00:30
Mwog, pizza'tje laten bezorgen? Wordt de Q ook niet vies!