PDA

Bekijk Volledige Versie : Weber Kettle Pizza Insert

noskos
29-08-10, 00:27
Kwam deze tegen op Serious Eats: http://bit.ly/aoKOc0

Frits
29-08-10, 06:57
Ziet er goed uit, misschien iets om samen met de rottiserie zelf te maken?

Drossie
29-08-10, 07:13
Ik was het ding al tegengekomen op Brethren. Ziet er leuk uit en als het echt zo goed werkt, valt de prijs ook goed mee eigenlijk.
Alleen jammer dat de verzending zo duur zal zijn...

Frits
29-08-10, 07:23
Moet toch zelf te maken zijn, rvs rondmaken en gat uitslijpen. of een ring van een olievat slijpen? Of denk ik er nu te makkelijk over ;)

Drossie
29-08-10, 07:25
Moet toch zelf te maken zijn, rvs rondmaken en gat uitslijpen. of een ring van een olievat slijpen? Of denk ik er nu te makkelijk over ;)

Als het gaat over 'zelf doen' kan ik enkel een spijker in de muur slaan en daar houdt het ongeveer op... :wink:
En ik heb nog even verder gelezen over dat ding en blijkbaar gebruiken zij geen pizzasteen, maar zo'n metalen pizzapan.

Frits
29-08-10, 08:01
Met pizzasteen moet het ook lukken :D

noskos
29-08-10, 12:55
Ik denk dat het zelf maken uit een olievat goed moet lukken! En dan past hij ook beter, nu rust dat ding toch op 4 pennen. Je kunt dan een bodem maken van steen en misschien er nog een deurtje in zetten.

Frits
29-08-10, 14:15
Ik denk dat het zelf maken uit een olievat goed moet lukken! En dan past hij ook beter, nu rust dat ding toch op 4 pennen. Je kunt dan een bodem maken van steen en misschien er nog een deurtje in zetten.

En dan wat gaten in de onderkant maken voor de trek en de eventuele rooksmaak?

noskos
29-08-10, 14:33
Ja, ik denk een cirkel van steen ongeveer de grootte van een pizzasteen op de bodem. dan heb je toch trek in de Q en kan het vuur gewoon zijn gang gaan.

Fred
04-09-10, 20:18
Leuke optie! Ik zou er wel een steen inleggen.