PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar koop ik kruiden?

MaartenJackie
22-07-10, 22:29
M'n eerste post, ik heb lopen zoeken op het forum maar kan niks vinden. Mijn vraag is waar koop ik lekkere bekende kruiden? Online mag ook.

Met vriendelijke groet de groene griller.

noskos
22-07-10, 22:32
Gewone kruiden bij de Appie, en dingen die ik in wat grotere hoeveelheden gebruik zoals knoflookpoeder e.d. in grotere verpakkingen bij de Makro of de Toko. Of ben je op zoek naar BBQ Rubs?!?

Die kun je zelf maken, anders heeft het BBQ Paleis in Cuyk de kruiden van Steven Raichlen en sinds kort van Dizzy Pig, die zijn erg lekker ;-)

MaartenJackie
22-07-10, 23:29
Bedankt voor die site, ik zoek wat kant en klare kruiden. Kan ik ergens die bekende dizzy pig kopen online? Het bbq paleis verkoopt het alleen vanuit de thuis winkel als ik het zo zie.

Ik ga morgen even naar de ah en kijken wat ze daar hebben. Bedankt

noskos
22-07-10, 23:34
Appie heeft geen kant en klare rubs, wel "losse" kruiden. Ralph is de enige die Dizzy Pig verkoopt hier in Nederland, je kunt hem even een mailtje sturen en dan is hij vast wel bereid om ze naar je op te sturen!

De sligro heeft ook nog 2 rubs! Bone Suckin' Sauce Rub en Dinosaur Rub. Ze staan daar in de sectie met de Indische spullen, althans bij mijn Sligro in R'dam Spaanse Polder. De Bone Suckin' is een beetje laf, maar daar kun je met wat cayenne o.i.d. wel wat van maken. De Dinosaur heb ik nog niet geprobeerd.

Mike
23-07-10, 09:36
Smokey Al verkoopt o.a. de rubs van het Zuid-Afrikaanse NOMU (niet strikt barbecue maar wel de moeite waard). Kruiden & Specerijen heeft een groeiend online aanbod van het Amerikaanse Excalibur Seasoning. Je kan ook 'ns binnen wandelen bij Oil & Vinegar. Voor vers groen spul in een potje koop je PUUR Aroma van kwekerij Radder in Margraten o.a. bij de grote Intratuin vestigingen

FrankvW
23-07-10, 09:39
Ik zou meteen gaan naar http://www.kruidenspecerijen.nl/ van ons mede forumlid MTEN (Martijn) gaan, hij heeft een enorme hoeveelheid kennis en produkten, kant en klaar. Het is zowel een webshop als een echte winkel.

[edit] ik zie dat Mike me net voor was...

noskos
23-07-10, 10:49
Ja die vergeet ik helemaal, stom! Ook voor al uw BBQ sauzen ;-)

MaartenJackie
23-07-10, 16:56
Bedankt voor de tips heren, ik ben net begonnen met grillen. Als ik dat onder de knie heb ga ik net rubs aan de gang.
ik ga het een en ander bestellen

Gr

Jord
24-07-10, 10:30
Rubs zijn ook prima zelf te maken, ik mis dan alleen dat ene ingredient dat de amerikaanse rubs zo lekker maken nl de "natural smoke flavors" Weet iemand of deze niet ergens bij een speciaalzaak los verkrijgbaar zijn? Dan ga ik naar de sligro en meteen emmers samenstellen.

Wie weet dat mijn broer iets weet als hij terug is van vakantie, komt zijn studie levensmiddelentechnologie nog eens van pas......

noskos
24-07-10, 10:33
Liquid smoke weet ik wel te vinden, maar jij bedoelt waarschijnlijk in poedervorm. Als je zelf rookhout gebruikt heb je dat eigenlijk niet nodig. En ik heb hier bergen Amerikaanse rubs staan waar het niet inzit en die heerlijk zijn!

Jord
24-07-10, 12:45
Zo'n vermoeden had ik al, dat die rooksmaak niet nodig is. Liquid smoke gaat bij mij ook altijd in de koffer mee (na een schietgebedje dat hij heel blijft). Dan gaan we maar eens naar de sligro en de kruiden per kilo inkopen en zelf mengen. Nu betaal ik teveel voor kleine potjes.

Frits
24-07-10, 13:35
En ik maar denken dat liquid smoke uit den boze is.....

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/h8smkJDFIOg&color1=0xb1b1b1&color2=0xd0d0d0&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/h8smkJDFIOg&color1=0xb1b1b1&color2=0xd0d0d0&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>

Jord, je kan bij Smokey-Al gerookt paprika poeder kopen daar zijn veel leden heel goed over te spreken.

Barba(cue)papa
24-07-10, 16:35
En ik maar denken dat liquid smoke uit den boze is.....

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/h8smkJDFIOg&color1=0xb1b1b1&color2=0xd0d0d0&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/h8smkJDFIOg&color1=0xb1b1b1&color2=0xd0d0d0&hl=en_US&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>

Jord, je kan bij Smokey-Al gerookt paprika poeder kopen daar zijn veel leden heel goed over te spreken.

Hahaha, mag die vent in die video wel. Heb direct de video op mijn (nieuwe) blogje gezet. Bedankt Frits ;)

Jord
24-07-10, 17:15
hahahahaaaaa, briljant!!!! Even een kop koffie gescoord en er lekker voor gaan zitten. Mooi, die gaat idd zo op de blog, deze vent verdient het beroemd te worden! Who the F is steven raichlin when you got backyard all showing you how its done!

Frits
24-07-10, 17:43
Hij is niet van mij, maar komt hier op het forum gelukkig geregeld voorbij ;)

Bertje
24-07-10, 17:57
"smokin like a choo choo train" briljant :D:)

phranq
24-07-10, 18:16
Ha die Maarten! Veel plezier hier! ;)

Jord
25-07-10, 01:10
idd briljant. hij staat op de blog incl. een verwijzing naar het forum hier.

theun2969
25-07-10, 10:33
als je een rook smaak aan je saus wil geven kun je gerookt zout gebruike:

Spreid 2 cups grof zeezout in een dun laagje uit op een vel aluminiumfolie of bakje en rook het ongeveer een half uur.
Laat het afkoelen en bewaar het zout in een dichte pot op een koele donkere plaats.

Jord
25-07-10, 12:02
Sweet! ik heb nu nog een potje gerookt zout uit amerika, maar als het zo simpel is gaan we het zelf maken!!!!

noskos
25-07-10, 13:27
En anders kun je gerookt zeezout kopen bij Smokey Al's Garlic, is Frans zeezout gerookt op één van de Wadden eilanden, is errug lekker!!!

tokugawa
25-07-10, 20:38
Zo'n vermoeden had ik al, dat die rooksmaak niet nodig is. Liquid smoke gaat bij mij ook altijd in de koffer mee (na een schietgebedje dat hij heel blijft). Dan gaan we maar eens naar de sligro en de kruiden per kilo inkopen en zelf mengen. Nu betaal ik teveel voor kleine potjes.

Kilobakken specerijen en kruiden kopen? je bent nogal wat van plan!!! Waarom zoveel? Als je het langer bewaard dan een bepaalde tijd, gaat de smaak achteruit. Of gebruik je kilo-emmers specerijen/kruiden in een jaar?

Je kan ook eens langs Beverwijk rijden, daar liggen ook heel veel specerijen en kruiden. In kleinere verpakkingen, maar ook in grotere .... en nog voordeliger dan in de groothandel.