PDA

Bekijk Volledige Versie : De ideale instap gasbarbecue bestaat hij?

raul09
06-05-10, 19:39
Dag allemaal.
Ik ben volledig nieuw in het gas barbecue gebeuren en ben dus op zoek naar eentje.
Ik heb altijd met houtskool gewerkt maar ik wil een extra bbq voor wekelijks gebruik en eigenlijk dienende als extra fornuis.
Mijn zoektocht heeft mij naar veel merken geleid zoals brahma, broil king, campingaz en dergelijke. Hier stuit ik dan op outdoorchef en weber.
Eerst had ik 2-300 in gedachten maar dan lees je over geld niet waard zijn.

Kunnen jullie mij leiden?
Wensen zijn gas bb waar ik zowel kan vlees op bereiden als ook groenten via wokpan of iets dergelijks.
De bbq smaak zoveel mogelijk benaderen is ook een must.

Alvast bedankt voor de raadgevingen

Frits
06-05-10, 19:43
Bram, ik heb zelf geen ervaring met gas, ik zie wel vaak Weber gas bbq's op Marktplaats voorbij komen voor een redelijke prijs.

joeyckmans
06-05-10, 19:52
Wel, een goede vriend van me heeft een outdoorchef voor "dagelijks" gebruik. En ik moet zeggen die is echt handig. Het "gas funnel systeem" werkt goed en je kan er alle richtingen mee uit. En er zijn de nodige hebbedingetjes zoals een wok of een groenterooster.

Ad
06-05-10, 19:55
Voor gas

Kijk naar Outdoor Chef of Weber.

Als ik zelf zou "instappen" en het forum als leidraad gebruiken, ik heb hier nog niemand van houtskool naar exclusief gas zien overstappen. Ik heb wel meerdere mensen van gas naar houtskool zien overstappen.

Als jullie met z'n tweeen zijn, kijk eens naar een Weber Go Anywhere leuk instap model en erg portable. Er zijn hier meerdere mensen die die bbq erbij hebben. Of een OTS 47 of 57.

Ad,

spiffs
06-05-10, 19:55
Ik heb zelf een weber spirit gehad, fijn ding, maar wilde meer en ben dus van gas -> kolen gegaan, ik hou het forum hier nog steeds verantwoordelijk voor :P