PDA

Bekijk Volledige Versie : MAVERICK ET-73

marco w
16-10-09, 19:13
Waar hebben jullie hem gekocht?? Ik wil hem ook gaan bestellen, maar ik weet niet welke site nou betrouwbaar is..

noskos
16-10-09, 20:24
Ik had hem via een online store bij een vriendin in de VS laten bezorgen, maar achteraf ben ik toch niet zo blij met de maverick, hij wijkt n.l. een hoop af.

tokugawa
16-10-09, 20:37
kan je hem niet ijken Dennis?

noskos
16-10-09, 22:24
Nog niets over gevonden...

Frits
16-10-09, 22:28
Harold, via Amazon heb je nooit problemen, geloof 47 $.

Admin
16-10-09, 23:34
fred's music and BBQ misschien?

spiffs
17-10-09, 03:54
Gaat BGE ze niet binnenkort importeren?
Ik had het geluk dat Marcel naar Amerika ging en die heeft er 1 voor me meegenomen.

Frits
17-10-09, 06:15
Wijkt die van jou niet af Spiffs, Noskos is er niet zo tevreden over.

marco w
17-10-09, 07:14
Misschien is het dan toch geen aanrader om hem te kopen als ik dat zo hoor.
@spiffs jij hebt er toch ook een van weber?

spiffs
17-10-09, 07:23
ik moet de mijne nog ijken in kokend water :oops:
maar ik geloof dat ie niet veel afweek met de weber thermometer, het nadeel van de weber vind ik:
het bereik is minder
voorgeprogrameerde temperatuur, je kan geen temp zelf instellen, je stelt het product in en weber geeft daar een temp bij.
Voordeel Weber:
als het signaal wegvalt, geeft hij een alarm

voordelen maverick:
2 temp tegelijk (dome en kern)
je kan een laag temp alarm, te hoog temp alarm en een timer instellen

nadeel:
als het signaal wegvalt (buiten bereik) geeft hij geen akoestisch alarm, dus je staan naar de laatst bekende temp te staren op je display
draadjes van de probes zijn erg dun en kwetsbaar, maar die zijn te vervangen via de site begreep ik

ps gebruiksaanwijzing mavericj
http://www.maverickhousewares.com/manuals/ET73.pdf

marco w
17-10-09, 07:43
[quote]2 temp tegelijk (dome en kern)
je kan een laag temp alarm, te hoog temp alarm en een timer instellen[quote]

Dit vind ik dus ideal, stel je valt in slaap en je temp zakt de ver geeft hij een alarm

Johnie
17-10-09, 07:44
Ik heb mijn Maverick destijds ook via Marcel kunnen regelen.
Ik heb hem onlangs geijkt en er zat zowel in de food-, als de smoker-thermometer geen afwijking.

Punt is alleen dat de smoker themometer afwijkt van de thermometer die op de kap van je bbq zit.
Maar dat is verklaarbaar, omdat de smoker thermometer op 'grid-niveau' meet en je bbq thermometer op 'dome-niveau'.
Daar moet je even rekening mee houden.

spiffs
17-10-09, 07:47
klopt! ik vraag me altijd af welke temp ze in recepten aanhouden. meestal zie je mensen die eenthermometer door de luchtopenng in deksel steken. dus bovenkant deksel, en daar zitten volgens mij de meeste inbouw thermometers ook, weber zit boven in, bij de gassers halverwege, ij de BGE zit ie ook niet op grill niveau.... bij mij maakt het 10 tot 20C verschil geloof ik (tussen grill en dome temp)

Johnie
17-10-09, 07:50
Bij mij ook.
Ik hou de dome temperatuur aan.

spiffs
17-10-09, 08:00
ja, ik gok dat ze dome temp bedoelen in de recepten, dus dan zit ik er 10 tot 20C naast, het is geen excacte wetenschap :) (we're not building an atomic bomb!)

noskos
17-10-09, 10:53
Ik zal ze weer eens in kokend water hangen maar zo uit mijn hoofd gaf de ene probe 20 F te weinig aan en de andere 10 F. Ik vind dat vrij veel. Heb trouwens geen idee of dat in mijn probes of in het apparaat zit.
Zou ik natuurlijk wel kunnen ondervinden door de probes om te draaien :-)

spiffs
17-10-09, 11:23
wat ik wel weet, is dat je niet een ander merk probe erin moet stoppen, die van weber heeft een veel dikkere kabel, en dat zal wel meer weerstand geven, want toen ik die probe in de maverick deed, klopte er niks meer van de meting

noskos
17-10-09, 11:30
Dikkere kabel minder weerstand ;-) Zal eerder in het gebruikte elementje zitten dan in de kabel denk ik.

Frits
17-10-09, 11:32
Ik dacht dat die dikkere kabel vooral was om hogere temperaturen te kunnen doorstaan, oftewel dat het draadje binnenin niet doorsmelt

Ad
17-10-09, 14:21
Ik "clip" mijn smoker thermometer van mij ET73 gewoon aan het uiteinde van mijn dome thermometer.

Het verschil in weerstand tussen een dikke en een dunne draad voor de voltages waar je een thermocouple bij gebruikt zijn te verwaarlozen, het is de karakteristiek van het elementje.

Ad,