PDA

Bekijk Volledige Versie : Een vrouwelijke auteur van BBQ boek.

Bushie
22-11-18, 18:38
Vrienden ik balanceer nu nog meer op het randje.
Maar kennen jullie een vrouwelijke auteur van een BBQ book?.

De dames waar voor ik BBQ hebben een uit gesproken smaak,gezelligheid sfeer en styling .
Wij mannen grommen, drinken , t doek onder de kin en oude jongens krentenbrood!!
Dus is er zo’ n boek?

Grtn bushie

EddyDP
22-11-18, 18:57
Weet niet waar je naar toe wil.

Kan je de dames waarvoor je bbqet niet bevredigen met jouw smaak? :-)

Waarom heb je daarvoor een boek nodig?

fxs81
22-11-18, 18:59
Ik zou zeggen google eens, dan zie je zo of die er zijn toch.

EddyDP
22-11-18, 19:05
Dit was mijn eerste BBQ-boek, jawel van een dame.
Ik dacht 1974 of 1975https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181122/feca8e0ccbebcd2285e1a5698b4aca9c.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

caeyers
22-11-18, 19:18
De vrouwen thuis laten?

Snap je punt niet goed.

pa1ntje
22-11-18, 19:26
De vrouwen thuis laten?

Snap je punt niet goed.

ik ook niet...

brecht_van
22-11-18, 20:03
Je mag nog zoveel boeken lezen als je wilt, het grommen zal niet verdwijnen denk ik. Hetgeen je van de barbecue tovert daarintegen wel.

Bushie
22-11-18, 21:26
Sorry misschien verkeerde humor!
Ik kon geen schrijfster vinden van een BBQ boek.

Eigenhymer
22-11-18, 21:26
Bushi, ik begrijp je vragen niet. Je bent al lid van dit forum sinds april 2014. Na november 2014 niets meer van je laten horen hier en sinds een dag of 10 of zo ben je ineens weer heel erg actief. Je hebt in die dagen 10 treats geplaatst, maar de meeste begrijp ik niet zo goed. Deze ook weer, ik begrijp je vraagstelling niet zo goed.
Dit kan ook aan mij liggen, maar misschien kun je de boel eens verduidelijken.

EddyDP
22-11-18, 21:29
@ Eigenheymer, wel hier van het zelfde laken een broek.

Bushie
22-11-18, 21:47
2014 dat is al weer een tijd terug, het zalmplankje denk ik.

Wedervraag storen mijn vragen?

Als je newbie op een forum kom , heb je heel wat te lezen.
Maar eindelijk heb je ook veel vragen.
Ik heb zelf een bushcraft forum gehad.
Daarin was soms de drempel te hoog om vragen te stellen.de oudgediende ,schrijven gauw lees maar terug of Google.
Dit vind ik jammer, in dezelfde zin zou ook gewoon het antwoord kunnen staan.
Als echt mijn vragen leest.
Welke mes
Vrouwelijke BBQ schrijver.
Ingrediënten uit de natuur
Wanneer begon bij jou het virus
Enz
Dat is bij mij gewoon interesse ! Maar misschien niet goed voor dit forum
Grtn bushie

EddyDP
22-11-18, 21:57
Vrienden ik balanceer nu nog meer op het randje.
Maar kennen jullie een vrouwelijke auteur van een BBQ book?.

De dames waar voor ik BBQ hebben een uit gesproken smaak,gezelligheid sfeer en styling .

Grtn bushie

Wel, mag ik dan meer weten over die dames, ik kan wellicht een appetijtelig gerechtje voorstellen dat hen zekers naar hogere sferen kan leiden :-D

En voor de rest, niet lullen a.u.b

pa1ntje
22-11-18, 21:58
Wedervraag storen mijn vragen?
Grtn bushie

Bij een groot aantal van de onlangs geposte draadjes kwam het woord "wazig" in me op
Stoort me niet , maar antwoord dan meestal niet

Eigenhymer
22-11-18, 22:20
Ik stoor me nooit aan vragen, ik begrijp ze enkel soms niet. Ze zijn inderdaad een beetje wazig. En dan ben ik altijd nieuwsgierig waarom iemand bijvoorbeeld 4 jaar van het forum af is. Zie het hetzelfde als jou vraag "wanneer begon bij jou het virus?"

fxs81
22-11-18, 23:05
Tuurlijk staat vragen vrij maar vond deze zo algemeen dat ik zelf de neiging kreeg om op google te gaan zoeken naar bbq boeken van vrouwelijke schrijvers. Meteen bedenk ik me dan, tja, dat kan hij zelf ook. Termen in de openingspost als, "ik balanceer nu nog meer op het randje" doet het op mij overkomen dat je het erom doet, vandaar ook mijn reactie over google. Nogmaals, als je vragen hebt moet je ze stellen, dat doe ik ook maar bedenk ook even hoe een ander de vraagstelling zou kunnen lezen. Uit je antwoord hierboven maak ik op dat ik het dus verkeerd begrepen heb, de google reactie mag je dan ook negeren ;-)

Pier
22-11-18, 23:11
Mij stoort het wel. Is mijn 'probleem' natuurlijk. De vragen zijn met een tempo zoals kleine kinderen hebben als ze 'vragen om het vragen'. Van kleine kinderen kan ik het goed hebben overigens.
Ik vraag me dan af of het echte belangstelling is (want je gaat zelden inhoudelijk op de reacties interwijl het vaak geen oppervlakkige vragen zijn). Maar hoppa, daar is de volgende vraag alweer...dus nee, niet echt serieus bedoeld.
Ik ben daarom al snel afgehaakt.

Edit: nog even aanvullend @Bushie:
Je hebt een bushcraftforum gehad? Dan heb je vast en zeker ervaring met buitenkoken. Ik zou het een stuk leuker vinden als je je kennis ook hier zou willen delen. Ipv al die vragen dan interessante posts over buitenkoken, recepten, verslagen met foto's, etc.
Als voormalig 'forumeigenaar' weet je dat leden die ook wat brengen veel waardevoller zijn dan alleen maar halen.

Bushie
23-11-18, 06:20
No hard feelings.
Ik heb mij keurig aan de forum regels gehouden ,niemand gekwetst of beoordeeld.
Maar als ik wazig of onbegrijpbaar overkom, en advies krijg wat ik beter wel of niet kan doen.
Is dit gewoon niet mijn forum!,
De moderators moeten mij dan ook maar verwijderen !

Grtn bushie

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Pier
23-11-18, 08:16
Waarom zou je verwijderd moeten worden als je je aan de forumregels houdt?

Jammer dat je niet ingaat op de uitnodiging in tweede deel van m'n post.

Bushie
23-11-18, 08:47
Het is gewoon jammer dat er een oordeel is geuit zonder dat men mij persoonlijk heeft gezien of meegemaakt !

Ps ben laseroperator van beroep.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EvdP
23-11-18, 09:31
No hard feelings.
Ik heb mij keurig aan de forum regels gehouden ,niemand gekwetst of beoordeeld.
Maar als ik wazig of onbegrijpbaar overkom, en advies krijg wat ik beter wel of niet kan doen.
Is dit gewoon niet mijn forum!,
De moderators moeten mij dan ook maar verwijderen !

Grtn bushie

No hard feelings is in ieder geval wederzijds. Dat om te beginnen, we zijn niet de moeilijkste.
Verder ben ik wel van mening dat het vreemd overkomt als je 4 jaar niks van je laat horen en nu ineens de ene na de andere vraag stelt. Dan denk ik:'als je de afgelopen 4 jaar actief had meegedaan met het forum had je veel van de antwoorden op die vragen al gehad.' Maar dat geeft niet, vragen staat immers vrij. We zijn op dit forum uitdrukkelijk blij met oudgedienden die steeds (opnieuw) hun kennis delen. Verwijzen naar google is de weg van de minste weerstand. Aan de andere kant is het zo dat je wellicht meer respons krijgt als je laat zien dat je zelf al wat gezocht hebt. "ik heb dit en dit recept gevonden, wat vinden jullie daarvan."
Verder vind ik dat er op een aantal van de threads die je geopend hebt zeker voldoende en inhoudelijk gereageerd is door diverse forumleden.

Misschien wat kleine misverstanden, zeker geen reden om je van het forum te laten uitschrijven i.m.o.
Mocht je conclusie zijn dat dat wel het geval is, kun je je per PM wenden tot Admin.

EvdP
23-11-18, 09:35
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d3oAGDIJ29r9jAwuGJtpoLkyyXWWnGi9HBsCZhiJbJw/edit#gid=0

On topic: wellicht vind je hier ook wat vrouwelijke auteurs.

Bushie
23-11-18, 10:21
Misschien was ik wel niet in staat actief bezig te zijn ziek of zoiets .
Wel merk dat deze gedachte niet is bedacht maar juist een negatieve.
Afijn te lang al geschreven .
Het is goed zo !

pa1ntje
23-11-18, 18:27
Misschien was ik wel niet in staat actief bezig te zijn ziek of zoiets .
Wel merk dat deze gedachte niet is bedacht maar juist een negatieve.
Afijn te lang al geschreven .
Het is goed zo !

het zal aan mij liggen , maar ik kan er niet echt wijs uit..
mocht je op het forum blijven ; veel plezier hier nog
mocht je je laten verwijderen ; succes met alles wat je nog gaat doen

Bushie
23-11-18, 18:37
Ik ben te enthousiast !
Was en vond het leuk dingen te plaatsen. Vragen te stellen.
Maar dit word heel onduidelijke.
Terwijl ik wel leuke feedback kreeg op mijn post.
Schrijf mij maar uit !!!

Smart
24-11-18, 00:27
Het is gewoon jammer dat er een oordeel is geuit zonder dat men mij persoonlijk heeft gezien of meegemaakt !

Ps ben laseroperator van beroep.

Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkIk heb meermalen dit geheel doorgelezen en ben geen 'geveld oordeel' tegen gekomen eerlijk gezegd.
Waar doel je op?

Ik ben vroeger weleens actief geweest op een fietsforum puur om mijn fiets te verkopen.
Om je fiets in die sectie te koop te zetten moest je minimaal 25 posts hebben geplaatst.
Ik heb veel posts geplaatst die geen waarde hadden omdat mij de kennis ontbrak. Je begrijpt, die advertentie was snel verwijderd.

Daar deed jouw posts mij aan denken.

Wellicht ben je wat over enthousiast waardoor het geforceerd overkomt.

Mijn advies: laat het rusten of stuur een pm naar Admin.

Meatlove
24-11-18, 23:06
Mijn mening is dat jij een golflengte hebt waar moeilijk op af te stemmen is. Dat maakt jou als mens niet minder dan een ander! Het is meer dat je een vrij unieke schrijfstijl hebt.

Dit forum is juist laagdrempelig. Wat je ook post, er komt altijd een (positieve) reactie op. Zelfs als je verbrande speklappen uit je rookton haalt, is men nog aardig voor je.
Dat er een club is van forumleden die zeer actief zijn is ook de reden dat je vragen krijgt. Ze willen graag helpen, maar begrijpen je niet zo goed. Dat is hoe het op mij overgekomen is.
(ik schreef ook mee op een ander forum, waar ik onlangs met een hoop gedonder weggegaan ben. Daar was de sfeer echt wel anders...)

Ik zou het ook leuk vinden als je bleef en ons over koken op de bushcraft-wijze zou kunnen vertellen.

Joop130
25-11-18, 07:10
Mijn mening is dat jij een golflengte hebt waar moeilijk op af te stemmen is. Dat maakt jou als mens niet minder dan een ander! Het is meer dat je een vrij unieke schrijfstijl hebt.

Dit forum is juist laagdrempelig. Wat je ook post, er komt altijd een (positieve) reactie op. Zelfs als je verbrande speklappen uit je rookton haalt, is men nog aardig voor je.
Dat er een club is van forumleden die zeer actief zijn is ook de reden dat je vragen krijgt. Ze willen graag helpen, maar begrijpen je niet zo goed. Dat is hoe het op mij overgekomen is.
(ik schreef ook mee op een ander forum, waar ik onlangs met een hoop gedonder weggegaan ben. Daar was de sfeer echt wel anders...)

Ik zou het ook leuk vinden als je bleef en ons over koken op de bushcraft-wijze zou kunnen vertellen.

mooi stukje tekst Meatlove , er is nog iets anders , wij hoeven niet te reageren , heb je een andere zienswijze , laat de post gaan.
Mogelijk is dan een reactie van andere die wel in zienswijze overeen komen goed.

Diversiteit is een rijkdom.

Pier
25-11-18, 08:42
Mooie laatste regel Joop [emoji1303]

LordRiffenstein
26-11-18, 12:24
Om op de originele vraag terug te komen;

https://i.ebayimg.com/images/g/MqEAAOSwNnRYlajZ/s-l600.jpg

Prima boek!

Bushie
26-11-18, 18:01
Heerlijk een origineel antwoord !!
Bedankt !

joeyckmans
26-11-18, 18:09
Cooking with fire van Paula Marcoux, één van mijn meest favoriete boeken. Soms zit ik er gewoon in te bladeren :)

joeyckmans
26-11-18, 18:11
Bikken in de buitenlucht van Carol Tennant; BBQ uit de jaren vijftig.

Admin
26-11-18, 20:30
Ik ben bezig met een vegetarisch boek, is dat misschien wat?
Heb niet per se het idee dat vegetarische boeken door en voor vrouwen zijn, maar goed..

Een favoriete BBQ-blogger is Therese Gaughan: https://www.kitchenexile.com/
Die is heel erg geen vegetarier.

Ik vind verder dat jullie allemaal heel lief ruzie maken, herstel: meningsverschillen hebben.
Graag zo houden en ik was niet van plan iemand uit te schrijven vandaag.

Pier
26-11-18, 22:52
Wij zijn ook lief :love:

Meatlove
28-11-18, 10:18
Ik vind verder dat jullie allemaal heel lief ruzie maken, herstel: meningsverschillen hebben.

Ik hoop dat deze regel ook gelezen wordt door het beheer van een ander bepaald forum...
Het ligt volgens mij echt aan de sfeer hier dat er op deze manier geschreven wordt. En nogmaals, dat is naar mijn beleving altijd warm en vriendelijk. :)

Verstuurd vanaf mijn Porkcruise Evo 2 met Arduino.

Eigenhymer
28-11-18, 13:46
Ik zit maar actief op een forum. En ik ben altjd vriendelijk en nieuwsgierig/leergierig. En warm zegt Jeannette. :whistling:

Dus hoe het er op een ander forum aan toegaat weet ik niet. Maar dat is voor hier toch ook niet van belang.

**Reminder** weer eens inloggen...

Pier
28-11-18, 17:15
En ik ben altjd vriendelijk en nieuwsgierig/leergierig. En warm zegt Jeannette. :whistling:
Jeannette zei tegen mij heel wat anders...;-)

pa1ntje
28-11-18, 17:22
tegen mij ook ;-)

Eigenhymer
30-11-18, 09:53
Zeg, mij niet kwalijk nemen als Jeannette tegen jullie zegt dat jullie maar een stelletje kouwe kikkers zijn.
Daar kan ik ook niets aan doen. :-D :-D

fxs81
30-11-18, 09:59
Ikke niet hoor, ik ben warm, zacht & comfortabel ;-)

Jeanny
30-11-18, 11:28
Jeannette zei tegen mij heel wat anders...;-)

tegen mij ook ;-)

Foei kindertjes.. Niet jokken... Ik heb gezegd dat jullie echt nog kleine jongens waren en een voorbeeld aan Marcel moesten nemen.
Maar dat komt hard aan begrijp ik.. ;-) :-D

Jeanny
30-11-18, 11:30
Zeg, mij niet kwalijk nemen als Jeannette tegen jullie zegt dat jullie maar een stelletje kouwe kikkers zijn.
Daar kan ik ook niets aan doen. :-D :-D

Jij mag ook niet jokken... Ik heb helemaal niets gezegd tegen jou over die kindertjes. :-D

Ikke niet hoor, ik ben warm, zacht & comfortabel ;-)

:-D :-D om een of andere reden kan ik dat wel geloven.. :-D :-D

Eigenhymer
30-11-18, 12:49
Jij mag ook niet jokken... Ik heb helemaal niets gezegd tegen jou over die kindertjes. :-D

Oeps.... :cry: :-T

Meatlove
30-11-18, 13:12
Ik zeg maar niets. Voor je het weet heb ik @fraulein Fleischliebe, met deegroller en al, achter mij aan. ;)

Dion
30-11-18, 13:33
Geen last van. Mijn @vrouw is hier toch niet en ook taggen heeft geen nut:

@Ilona, @Baas, @slavendrijver, @koningin, @keukenhulp

Het doet allemaal niets...

knoeier66
30-11-18, 16:45
:OT:
Lees ik net op nu.nl: Marjolijn Rosendaal en Anya van de Wetering schreven het boek Gegrild en Geroosterd, dat in januari uitkomt.

pa1ntje
30-11-18, 18:34
Foei kindertjes.. Niet jokken... Ik heb gezegd dat jullie echt nog kleine jongens waren en een voorbeeld aan Marcel moesten nemen.
Maar dat komt hard aan begrijp ik.. ;-) :-D

precies als afgesproken , netjes hoor ;-)

Jeanny
30-11-18, 20:00
Foei Ronnie je zult wel niets krijgen van sinterklaas dit jaar.

Rookplezier
30-11-18, 20:00
Ik zeg maar niets. Voor je het weet heb ik @fraulein Fleischliebe, met deegroller en al, achter mij aan. ;)

Vooral dat "en al", zoals koekenpan komt hard aan :D

BB's Q-babe
05-12-18, 01:42
Zal ik even balanceren.... ( ben zelf vrouw volgens mijn geboorte akte)
Maar ja is kath... ( nee niet doen voor er iemand anders uit zijn slof schiet)

Bbq is voor iedereen en sommige mensen hebben wensen.... bij mij krijgen ze die niet! Ze vreten maar wat de post schaft!( behalve bij allergische reacties, dan ben ik heel voorzichtig)
Tafels worden niet leuk aangekleed ( heeft geen nut bij een vreetfestiviteit) Het moet lekker zijn en praktisch op te dienen en meer niet.
Dan nog wat feitjes :

Sommige vrouwen kunnen beter zuipen en kunnen beter tegen drank dan mannen.
En vaak lullen vrouwen ook eerder de man onder tafel.

Feit : mannen eten meer maar zijn vaak ook dikker dan een vrouw!

En ik heb geen idee welke vrouw een bbq kookboek heeft geschreven wat nog leverbaar is......

Dick3G
05-12-18, 06:39
"de Barbecue bijbel" van Linda Tubby. Bij Bol.com, € 30,40, alleen 2e hands, maar wel als nieuw. Veltman Uitgevers Utrecht.

joeyckmans
05-12-18, 19:14
Zal ik even balanceren.... ( ben zelf vrouw volgens mijn geboorte akte)
Maar ja is kath... ( nee niet doen voor er iemand anders uit zijn slof schiet)

Bbq is voor iedereen en sommige mensen hebben wensen.... bij mij krijgen ze die niet! Ze vreten maar wat de post schaft!( behalve bij allergische reacties, dan ben ik heel voorzichtig)
Tafels worden niet leuk aangekleed ( heeft geen nut bij een vreetfestiviteit) Het moet lekker zijn en praktisch op te dienen en meer niet.
Dan nog wat feitjes :

Sommige vrouwen kunnen beter zuipen en kunnen beter tegen drank dan mannen.
En vaak lullen vrouwen ook eerder de man onder tafel.

Feit : mannen eten meer maar zijn vaak ook dikker dan een vrouw!

En ik heb geen idee welke vrouw een bbq kookboek heeft geschreven wat nog leverbaar is......

rofl :)

joyce-bk
06-12-18, 16:23
Ik ben vrouw en kan mooi aangeklede tafels zeer waarderen, maar alleen als er ook lekker eten op terecht komt. Zonder het eerste is het nog steeds een prima BBQ, zonder het tweede niet.

Dat gezegd hebbende, ik ken geen barbecuekookboeken geschreven door vrouwen, maar wel kookboeken geschreven door vrouwen waarin recepten staan die je met een beetje creativiteit ook prima op een Q kan bereiden. Bijvoorbeeld Nieuwe Klassiekers van Donna Hay (https://www.bol.com/nl/p/nieuwe-klassiekers/9200000026532978/), alleen al een aanrader vanwege de foto's waar je meteen honger van krijgt.

Missbbq
16-12-18, 19:06
Madame Charlotte. Zij heeft meerdere BBQ boeken geschreven. Is geregeld jury bij BBQ evenementen.

Missbbq
16-12-18, 19:07
Ik ben vrouw en kan mooi aangeklede tafels zeer waarderen, maar alleen als er ook lekker eten op terecht komt. Zonder het eerste is het nog steeds een prima BBQ, zonder het tweede niet.

Dat gezegd hebbende, ik ken geen barbecuekookboeken geschreven door vrouwen, maar wel kookboeken geschreven door vrouwen waarin recepten staan die je met een beetje creativiteit ook prima op een Q kan bereiden. Bijvoorbeeld Nieuwe Klassiekers van Donna Hay (https://www.bol.com/nl/p/nieuwe-klassiekers/9200000026532978/), alleen al een aanrader vanwege de foto's waar je meteen honger van krijgt.

Eens!! Mooie bordjes op een mooie tafel met smaakvol eten! En idd bijna alle gerechten zijn wel om te toveren naar de BBQ. Oh ja, lekker wijntje, biertje of cocktail erbij kan natuurlijk niet missen.

Dion
16-12-18, 19:23
Alcohol kan prima missen hoor. Water of icetea siert hier de tafel.

pa1ntje
16-12-18, 19:47
het gaat om het eten , niet om de drankjes
ik kan water waarderen , maar bier ook
zolang er maar iets lekkers te eten bij zit ;-)

Dion
16-12-18, 19:50
Dat dus.

Was gister in een café in Düsseldorf en daar hadden ze bier water en appelsap. En niets te eten... Dan moet ik sowieso niets.

Eigenhymer
17-12-18, 15:18
Eens!! Mooie bordjes op een mooie tafel met smaakvol eten! En idd bijna alle gerechten zijn wel om te toveren naar de BBQ. Oh ja, lekker wijntje, biertje of cocktail erbij kan natuurlijk niet missen.

Helemaal mee eens.. Een lekker wijntje of biertje vind ik er toch wel bij horen. Watertje erbij kan, maar dan enkel als ik de Bob ben. Als je lekker aan het eten bent wil je ook iets lekkers erbij drinken.