PDA

Bekijk Volledige Versie : Weber dutch oven

Bbqmo
13-06-18, 20:40
Nou ben ik verwend en heb de weber dutch oven gehad, ik het eea lezen en zie dat er op de bovenkant ook vaak briketten moeten. Mijn deksel loopt schuin af #weber. HOE DAN????

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wgroenwold
13-06-18, 21:27
Dat is meer met de ‘buitenkook’ DO’s. Dan kan je warmte van boven en onder op die manier doen om de oven te creëren. Met de Weber kan je dat met de dome/deksel doen. Dan gaat de warmte rond in de dome.

nielss055
14-06-18, 08:29
Wgroenwold +1.

Die van Weber is inderdaad gemaakt op te gebruiken in de ketel bbq, al dan niet met GBS rooster.
Er zitten ook geen pootjes onder toch? Dus er kunnen ook geen briketten direct onder.

Eigenhymer
14-06-18, 08:50
Wgroenwold +1.

Die van Weber is inderdaad gemaakt op te gebruiken in de ketel bbq, al dan niet met GBS rooster.
Er zitten ook geen pootjes onder toch? Dus er kunnen ook geen briketten direct onder.

Dat klopt helemaal Niels, de DO die Weber verkoopt is eigenlijk alleen een gietijzeren pan voor op het fornuis of in hun GBS systeem. Maar door gebruik te maken van een pannenknecht of trivet kun je ook met deze DO zonder pootjes koken op houtvuur of kolen. Je kunt dan enkel geen bovenwarmte gebruiken.

Smart
14-06-18, 09:26
Gelukkig kost die trivet bijna niks..[emoji849]

Eigenhymer
14-06-18, 09:33
Met een beetje handigheid maak je die zelf voor een appel en een half ei. ;-)

nielss055
14-06-18, 09:38
Typisch Weber wel..
Zonde.