PDA

Bekijk Volledige Versie : BBQ boekenlijst

Pagina's : [1] 2 3

Mike
23-12-08, 22:08
Omdat je nu eenmaal niet alles zelf kan bedenken en de stelregel: Beter Goed Gejat, Dan Slecht Zelf Gemaakt, naar mijn smaak ook geldt voor de BBQ, is een dikke stapel BBQ kookboeken net zo onmisbaar als keukenlades vol met de laatste BBQ snufjes en accessoires. Ik heb uit de boekenkast de volgende titels tevoorschijn gehaald:

BBQ USA - Steven Raichlen
How To Grill - Steven Raichlen
Sublime Smoke - Jamison end Jamison
Italian Grill - Mario Batali
Outdoor Cooking 2 - Felix Alen
Grillen Voor Binnen En Buiten - Linda Tubby

Deze boeken waren - en zijn nog steeds - een inspiratie en leidraad voor veel wat ik op de BBQ bereid. Ik ben benieuwd wat jullie op het nachtkastje hebben liggen?

Johnie
27-12-08, 08:01
Ik heb de 'How to grill' van Steven Raichlen (erg goed!) liggen en wat kleinere boekjes van oa Weber.

Gr, Jan

Admin
27-12-08, 09:01
How to grill (wie niet)
Smoke & Spice - Jamison & Jamison

En daarna wordt het bij mij meer gericht op specialiteiten:

Groot Indonesisch Kookboek- Beb Vuyk
Charcuterie - Ruhlman en Polcyn (voor worst, confit en pates)
The bread baker's apprentice - Reinhardt

Verder dan mijn standaard kookboeken en de bekende culinaria's om in te bladeren.

Harry
27-12-08, 10:20
In aanvulling op de boekenlijst:

Steven Raichlen: Ribs;Ribs:Ribs
Seven Raichlen: Sauces & Marinades
Steven Raichlen: Beercan Chicken
Robb Walsh: Legends of Texas Barbecue Cook Book

Groeten Harry

noskos
27-12-08, 10:51
De meeste van de hier genoemde Steven Raichlen boeken gebruik ik ook, vind ik nog steeds één van de beste schrijvers. Smoke & Spice, maar daar ben ik niet echt heel tevreden over.

Verder:
Jack Daniel's Old Time Barbecue Book
Celebrating Barbecue: The Ultimate Guide to America's 4 Regional Styles of 'Cue - Dotty Griffith
The Big Book of Barbecue Sides - Rick Browne
Where There's Smoke, There's Flavor : Real Barbecue--The Tastier Alternative to Grilling - Richard Langer
Marinades, Rubs, Brines, Cures, & Glazes: Revised And Expanded - Jim Tarantino
En nog wat van de kleine weber boekjes.

Admin
29-12-08, 00:09
Dat boek van Robb Walsh: Legends of Texas Barbecue Cook Book, heb ik een keer geleend van m'n bovenburen (Inderdaad- Een Texaan).

Ik vergat Ainsley Harriot - BBQ Bible, dat is een leuk boek omdat het verschillende BBQ-culturen bezoekt (was ook een tv-serie), zoals Zuid-afrika, Australie, Carribean en Zuid-Oost Azie.

noskos
29-12-08, 13:02
Misschien een tip, omdat de pond zo laag staat is het nu heel voordelig om op amazon.co.uk (dus de Engelse amazon) BBQ boeken te kopen, als je bij een boek bij "used" kijkt, staan er ook nieuwe tussen voor een stuk minder dan de amazon prijs, het versturen naar Nederland kost 3, 94 pond per boek, iets van 4 euro. Kijk wel even of de verkoper internationaal verstuurt.

Ik heb gisteren 4 boeken besteld voor minder dan 11 euro per stuk, inclusief verzenden, bij Bol zijn ze zowat het dubbele!

Admin
29-12-08, 22:45
moet je wel een credit-kaart hebben, amazoon accepteert nog steeds geen paipal
(tiepfouten zijn overigens expres)

noskos
30-12-08, 12:56
Beetje wereldburger... :wink:
Ik heb een debitcard van PayPal, kan ik ook gewoon mee betalen op amazon.

Mike
31-12-08, 16:43
Bedankt Noski!

Ik heb voor een aardig prijsje twee boeken bij Amazon.co.uk besteld. De titels:
World's Best Barbecue en Extreme Barbecue zijn veelbelovend. Ben benieuwd wanneer mijn pakketje arriveert. Mijn bestelling bij America's Test Kitchen van november jl. is er nog steeds niet. Maybe next year? Deze titels wil ik nog ff toevoegen aan mijn boekenlijstje:

Meat Buyers Guide / NAAMP: het meest complete overzicht van alle Amerikaanse vlees snitten. Mijn naslagwerk voor alle speciale rundvlees en varkensvlees cuts voor op de grill.
Over Eten En Koken / Harold McGee : onmisbaar leesvoer voor iedereen die meer dan serieus met eten en koken bezig is.

Fijne Jaarwisseling allemaal

Mike
11-01-09, 22:27
OK, de bij Amazon bestelde boekjes lagen vorige week in de bus. Het boekje Extreme Barbecue is lekker leesvoer met aardige verhalen en recepten. Binnenkort ook maar 'ns een exemplaar aanschaffen van Robb Walsh: Legends of Texas Barbecue. Het Sinterklaas kadootje van America's Test Kitchen is nog niet terecht. Wie mag ik een plezier doen met deze recepten boekjes:

Weber's Kleine Barbecue Boek / Weber
Weber's Barbecue a gogo / Weber
Nu Barbecueplezier / Outdoor Chef
Barbecue Genius Kookboek / Barbecue Genius (hardcover)
BBQ'ers Delight Cookbook / BBQ'ers Delight (Engels)
Quick & Tasty Barbecue
Outdoor Cooking (hardcover)

Voor slechts € 12,00 incl. BTW af te halen in Eindhoven. Ik wil de boekjes ook wel naar je opsturen maar dan zijn de porto kosten wel extra :lol:

Johnie
18-02-09, 17:43
Heb m'n boeken verzameling inmiddels uitgebreid met:

Smoke & Spice - Bill Jamison
Backyard BBQ (The art of Smokology) - Richard W McPeake
Mastering the craft of Smoking Food - Warren R. Anderson

Mike
18-02-09, 19:17
Dit leest als de complete doe-'t-ff-lekker-zelf cursus voor low 'n slow. Het boek van Jamison wordt door héél veel mensen genoemd als grote inspiratiebron.
BTW mijn bestelling van America's Test Kitchen is twee weken terug eindelijk bezorgd; geen idee waarom dit zo lang moest duren. Vol goede moed het eerste DVDtje in de player zijn alle schijffies alleen af te spelen op een regio 1 (N.Amerika) speler en dat staat niet op de doos en ook niet op de site van de webwinkel vermeld. Bij navraag blijft het angstig stil bij de klantenservice van America's Test Kitchen. Uiteindelijk bleek het geen al te grote ingreep om mijn Onkyo DVD player naar regio-vrij om te bouwen. DVD's doen het nu prima.

Heeft d'r iemand misschien een exemplaar te leen van Smokestack Lightning?

jarnos
19-02-09, 08:50
Ik doe eigenlijk alles een beetje op gevoel of anders van een recept van internet....Nu heb ik eens zitten kijken naar die boeken van Steven Raichlen, bbq bible en how to grill en die lijken mij wel wat,maar ik zie nergens recepten staan in de voorbeeld-pagina's. Zijn het een beetje ingredienten die een gemiddelde hollander in huis heeft? Nadeel van sommige boeken vind ik dat er dus met spullen gewerkt wordt die niemand in huis heeft en waarvan je dan een halve theelepel nodig hebt en de rest moet weggooien...

Admin
19-02-09, 13:23
Zijn het een beetje ingredienten die een gemiddelde hollander in huis heeft? Nadeel van sommige boeken vind ik dat er dus met spullen gewerkt wordt die niemand in huis heeft en waarvan je dan een halve theelepel nodig hebt en de rest moet weggooien...

Goede vraag:

De meeste rubs kan je maken met specerijen uit de kleine potjes van verstegen en conimex of supermarkt huismerken. Als je flink barbecuet en veel verschillende rubs uitprobeert is je voorraad na een maand of twee wel op, vooral de gedroogde knoflook gaat hard... :roll:

Alleen all-spice (Nederlandse naam Piment) en Maple syrup (ahornsiroop) waren tot voor kort moeilijk te krijgen. All spice staat nu vaak gewoon in het kruidenrek, zelfs als besje, en Maple syrup kan je kopen in alle reform en biologische winkels.

FrankvW
19-02-09, 15:45
Sommige 'basis'kruiden zijn ook bij de toko te vinden. Als je de (kilo)prijzen vergelijkt kan je soms heel grote verschillen tegenkomen. Ikzelf heb bij de toko zakjes paprika-uien- en knoflookpoeder aangeschaft, dezelfde hoeveelheid als bij de AH, maar wel voor 30 cent per zakje minder...
Ook ongemalen peper is vaak goedkoper bij de toko dan van Verstegen.

Net als die reclame: Kijk en Vergelijk.

Succes, Frank

Admin
19-02-09, 19:43
Sommige 'basis'kruiden zijn ook bij de toko te vinden.

Helemaal mee eens, ik koop ook liever geen exotische specerijen van conimex.

Alleen de vraag was volgens mij of deze ingredienten makkelijk te vinden zijn in kleine hoeveelheden en daarop is het antwoord: ja, bij elke supermarkt.

Als je naar de toko gaat, moet je er wel 1 zoeken waar ze het goede spul ook in kleine hoeveelheden verkopen, want een Chinese supermarkt verkoopt vaak in kilo of halve kilo-zakken. De meeste gemalen specerijen kan je na 6 maanden weggooien wat mij betreft, de kracht is er uit.

Ik koop bij de groothandel liefst bussen met hele noten, korrels of bessen. In die vorm gaat het allemaal wat langer mee. De ingredienten van rubkruiden kan je dan zelf in de keukenmachine of je vijzel fijnmalen.
Dat was een beetje off-topic, maar goed...

jarnos
21-02-09, 20:22
Ok bedankt,ik zal eens kijken of ik één van de twee op de kop kan tikken....

Mike
19-05-09, 10:14
Gisteren heeft de postbode dit voor mij meegebracht:

http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/SvenDrge.jpg

Ik ben benieuwd wat onze gastheer bij de Berlin BBQ 2009 allemaal te melden heeft.

spiffs
19-05-09, 23:51
Ik heb van de week via amazon:
Low and Slow: Master the Art of Barbecue in Five Easy Lessons
Big Bob Gibson's barbecue book
Ainsley Harriott's barbecue bible
en Smoke and spice gekocht.

Verder heb ik wat weber boeken en fantastiche vleesgerechten voor de bbq van Steven Raichlen

Ad
20-05-09, 08:15
Misschien in NL niet zo bekent maar hier wel heel erg bekent van Iron Chef, maar ook van Throw Down and Baoy meets grill.

Bobby Flay

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_?url=search-alias%3Daps&field-keywords=bobby+flay

Ik heb zelf dit boek: http://www.amazon.co.uk/Boy-Meets-Grill-Bobby-Flay/dp/0786864907/ref=sr_1_10?ie=UTF8&s=books&qid=1242799945&sr=8-10

Ad,

p.s. al bijgerecht zoek maar eens Mesa Potato Salad

http://www.foodnetwork.com/recipes/bobby-flay/mesa-grills-southwestern-potato-salad-recipe2/index.html

Mike
20-05-09, 12:24
@Ad
Vorig jaar heb ik van Bobby Flay: Boy Gets Grill gekocht. Tegelijkertijd ook Italian Grill van Mario Batali gekocht en eerlijk gezegd, heb ik tot nu nog nix van Bobby gekookt en al verschillende Italo-Americano recepten van Mario. Ik denk dat de laatste toch meer op mijn eigen freakie stylee lijkt. Het NY accent van Bobby bevalt me beter dan de oranje Crocs van Mario al draag ik deze zelf ook (dan wel weer in het zwart natuurlijk) :lol:

Deze heb ik daarnet in de Boekenvoordeel voor een 10tje meegenomen:
http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/9789054264354.jpg

noskos
20-05-09, 13:20
Ben niet zo'n Bobby Flay fan, vind Mario ook leuker bij Iron Chef :-) Maar mijn grote heldin van de Amerikaanse keuken is Paula Deen, alleen jammer dat ze geen BBQ doet :-D

Mike
20-05-09, 13:27
OK, tante Paula is een pittige snowbird. Ik had nog nooit van deze struise dame gehoord. Geen BBQ, ben net ff doorgeklikt naar http://smithfield.com/paula/index.php
Dus toch barbecue met Paula. Grote schrik :shock: karbo met aardbeiensalsa???

noskos
20-05-09, 13:35
Hahahaha Paula is echt over the top Southern, alles is met bergen boter, bacon, slagroom etc. Op Serious Eats hebben ze telkens weer een artikeltje met Paula Deen is Trying to Kill Us, als ze weer eens iets heeft gemaakt met mega veel vet e.d.

Maar buiten de dingen die ze maakt is het accent het allermooiste :-D

Maar we dwalen af, sorry :-D

Mike
20-05-09, 14:02
Paula is pure evil !! :evil: and we all love her 4 it: beef pattie topped with fried egg and bacon sandwiched between sticky glazed donuts...lovely!!

noskos
20-05-09, 14:03
Zat net ff op Amazon te kijken en ze heeft wel een BBQ DVD uitgebracht, die heb gelijk maar even besteld :-) Geen idee of het wat is trouwens...
(Mike je ziet hem wel weer langskomen!)

Ad
20-05-09, 16:00
Wat ik leuk vind vand Bobby Flay, en dingen die ik zelf ook vaak doe is de fusion van verschillende recepten en regionele smaken en kookwijzen, en die op een door de amateur te doen niveau brengen of het recept bewerken zodat het op de grill kan ipv de keuken.

Ad
20-05-09, 16:02
p.s. ik vind sommige Paula Deen recepten ook lekker maar in mijn gedachte is Paula meer de grootmoeder die alles kan koken, en niet zo traditioneel geschoold.

Mike
20-05-09, 23:10
@Ad
Ik zou mijn koters toch echt niet bij oma Paula laten eten.
@Noz
Ben toch wel benieuwd wat Paula laat zien op dit deeveedeetje
@Spiffs
Big Bob Gibson is berucht om de 'witte' barbecuesaus. De auteur van BBGBB: Chris Lily, heb ik een jaar of wat geleden mogen ontmoeten.

Heeft hier iemand al een exemplaar van Serious Barbecue door Adam Perry Lang?
In het magazine Jamie schrijft hij een en ander of beef value cuts; deze man weet waar hij over praat. Vorig jaar een paar keer heel inspirerende dingen gelezen over de Argentijnse chef Francis Mallman. Het schijnt dat hij nu ook een boek geschreven heeft. Wie weet meer?

spiffs
23-05-09, 19:24
Vandaag kwam de postbode et een heel fijn pakketje, de boeken die ik op amazon besteld had, en de grap is dat er twee secondhand boeken bij zitten, zien er keurig uit en koste..... jawel 0,01 engelse pond per stuk! verzendkosten nog geen 4 pond, dat laat je natuurlijk niet liggen. Maar ik was erg nieuwschierig naar big bob gibson's bbq book van chris lilly, en dat ziet er mooi uit, ik heb er gelijk wat uit klaar gemaakt, maar dat is een nieuw verhaal, en ja Mike, de big bob gibson BAR-B_Q white sauce staat er ook in!
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040925.jpg

Ad
23-05-09, 19:29
Nice purchase

Mike
23-05-09, 21:32
Goeie koop en goeiekoop bovendien. Boek van Jamison is toch wel de klassieker voor alle bereidingen met (hout)rook. Naar ik verwacht is het boek van Chris Lily een prima leidraad voor de echte Southern Style BBQ. De titel van het boek door Gary Wiviott leest als lichte ironie: 5 easy lessons. Zelfs na 5 jaar harde lessen als BBQ kokkie heb ik nog steeds geen benul van wat ik nou eigenlijk aan het doen 8) . Ainsley Harriott daarentegen wel. Ik heb van hem ook nog ergens een boekje staan en zeker zijn caraïbisch getinte recepten zijn zeker de moeite waard.

Helaas heb ik deze boeken niet kunnen vinden op Amazon.co.uk
Seven Fires: Grilling the Argentine Way door Francis Mallman
Wood Fired Cooking door Mary Carlin
The Bread Baker´s Apprentice...niet echt 100% BBQ boek maar, en Admin kan dit beamen, een zeer gezaghebbend boek over zelf brood bakken.
Nou ja, toen heb ik deze maar in USA gekocht en daarmee is het vakantiegeld ook weer uitgegeven.

Ad
23-05-09, 21:38
Hier, niet echt een BBQ boek perse, maar heel veel Caribische gerechten en veel recepten die gemakkelijk op de BBQ kunnen.

http://www.amazon.co.uk/Habanero-Cookbook-Dave-DeWitt/dp/0898156386/

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51A7erI0suL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA240_SH20_OU02_.jpg

Heel erg goed recept is salmon boracho (recept hier klik klik klik) (http://barbecueselwerd.forumcircle.com/viewtopic.php?p=1394#1394)

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/0898156386/ref=sib_dp_pt#reader-link

voor 3.60 used, goede koop.

Ad,

Harry
23-05-09, 22:45
Twee nieuwe boeken voor de toch aanzienlijke gevulde boekenkast:
* Plank cooking the essense of Natural Wood door Scott& Tiffany Haugen
over het grillen op een houtenplank met diverse houtsoorten en recepten.

* Weber's Way to Grill door Jamie Purviance
Zelfs een recept speciaal voor de WSM: Sweet ginger and soy glaced spareribs. Mooie foto's

Mike
25-05-09, 21:24
@Ad
Hot stuff! Als alternatief voor de eeuwige Calvé (vandaag weer die K*T radio commercisl gehoord) maak ik nog wel 'ns een pittig zoete gelei met limoen en hete Thai chilies. Knoflook, zout en pepers zijn voor mij niet te missen bij de betere BBQ.
@Harry
Planken is erg leuk. Elders op dit forum wordt gepost over dunne vellen hout om producten in te wikkelen en te roken. Ben benieuwd naar het boekje van onze Canadese vriend Purviance. Zijn website - zie ander draadje - is best wel de moeite waard.

Mijn bestelde boekies zijn nog onderweg.

spiffs
25-05-09, 21:37
normaal lees ik nooit zo veel maar het boek van gibson ligt zelfs op mijn nachtkastje! mooie recepten en ook wat geschiedenis over bob gibson. vandaag de witte saus gemaakt, heerlijk!

Mike
25-05-09, 21:43
..wij willen plaatjes zien, wij willen plaatjes zien, vieze plaatjes zien!

spiffs
25-05-09, 21:50
ik gok van de witte saus......

kijk even niet naar de kip, die was supermals (brined chicken with white saus, gibson's) maar zag er niet uit, zoals ik al melde, nog wat ruzie met de temperatuur! Maar de combi was erg lekker!
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040966.jpg

Mike
25-05-09, 23:07
Dit recept voor een BBG White Sauce heb ik al een tijdje geleden uit een tijdschrift geknipt. Lijkt 't d'r een beetje op?

1/2 cup mayonnaise *
1/4 cup white vinegar
1/2 teaspoon prepared horseradish
1/2 teaspoon kosher salt
1/2 teaspoon cracked black pepper
1/8 teaspoon cayenne
1 tablespoon extra fine sugar
1/2 teaspoon freshly squeezed lemon juice
2 tablespoons apple cider

* hier en daar wel 'ns gelezen dat de basis van de BBG Wite Sauce hele ordinaire slasaus zou zijn of zelfs Miracle Whip instant slagroom. Hoe dan ook ik denk dat deze dunne saus een héél leuk alternatief is voor altijd maar weer die sticky, smokey, all too sweet tomato based BBQ sausjes

spiffs
25-05-09, 23:14
2 cups mayonaise
1 cup distilled white vinegar
1/4 cup apple juice
2 teaspoons prepared horseradish
2 teaspoons ground black pepper ( zijn dit dan 2 spoons met bolletjes en dan malen, of 2 spoons gemalen peper?)
2 teaspoons fresh lemon juice
1 teaspoon salt
1/4 teaspoon cayenne pepper

er zitten wat verschillen in. ik wilde het restant invriezen, maar dat gaat volgens mij niet vanwege de mayo. het is afgesloten in de koelkast wel twee weken houdbaar staat er. en uiteraard een heel verhaal over de geschiedenis van de saus. zo'n leuk boek!

Mike
25-05-09, 23:30
...eerst malen, dan afmeten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan vers uit de pepermolen of nog beter zelf gekneusd uit de vijzel. Onze Hollandse mayo is wel anders dan de in de US veel gebruikte Hellmann's Mayonnaise. Ik ben benieuwd hoe de smaak zal zijn als je vers geraspte mierikswortel gebruikt in plaats van uit een potje. Misschien dan nog fijngehakte platte peterselie en verse dragon? Als basis voor een Coleslaw of Potato Salad is dit witte spul ook wel te gebruiken, denk ik.

Niek
26-05-09, 14:44
Vandaag kwam de postbode et een heel fijn pakketje, de boeken die ik op amazon besteld had, en de grap is dat er twee secondhand boeken bij zitten, zien er keurig uit en koste..... jawel 0,01 engelse pond per stuk! verzendkosten nog geen 4 pond, dat laat je natuurlijk niet liggen. Maar ik was erg nieuwschierig naar big bob gibson's bbq book van chris lilly, en dat ziet er mooi uit, ik heb er gelijk wat uit klaar gemaakt, maar dat is een nieuw verhaal, en ja Mike, de big bob gibson BAR-B_Q white sauce staat er ook in!
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040925.jpg

Klinkt wel erg aantrekkelijk. Ben ook is gaan kijken op amazon. Maar hoe krijg jij het voor elkaar dat die boeken maar 0,01 pond kosten?
Ik heb nu 2 boeken die ik wil hebben maar kosten bij elkaar 14,70 engelse pond zonder verzendkosten.

noskos
26-05-09, 14:52
Ik heb gisteren die van Ainsley ook voor 1 penny gekocht op Amazon.co.uk, vaak staan er meerdere edities van zo'n boek op en dan even kijken bij 2de hands...

Deze bijvoorbeeld:

http://www.amazon.co.uk/Ainsley-Harriotts-Barbecue-Bible-Harriott/dp/0563383666/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1243342366&sr=8-2

spiffs
26-05-09, 14:54
smoke and spice en barbecuebible waren seond hand in good condition, en koste echt maar 0,01 pound.
bv
http://www.amazon.co.uk/Ainsley-Harriotts-Barbecue-Bible-Harriott/dp/0563383666/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=books&qid=1243342279&sr=1-4
er zijn nog 26 used exemplaren, smoke and spice is er niet meer tweedehands geloof ik. Ik ga vanavond wel weer eens speuren. Hij is wat duurder maar het BBQ book is echt een heel mooi boek!

spiffs
26-05-09, 14:54
z@noksok, zijn wij even synchroon!

noskos
26-05-09, 14:58
@spiffs, volgens mij wel :-D

Verder kun je hetzelfde doen op amazon.com, daar zijn ook een hoop aanbieders die naar Europa verzenden. Van de week heb ik een aantal BBQ boeken besteld en even vergeleken, en dan scheelt het soms maar een Euro (UK is dan net goedkoper). Dus als je een boek graag wilt hebben en ze hebben hem niet op de UK site, kijk dan even op de Amerikaanse, er is ook nog een Franse en een Duitse Amazon, maar daar kom ik eigenlijk nooit...

spiffs
26-05-09, 14:58
ps je kan op amazon zoeken op books bbq en ergens rechts op de pagina bijna bovenaan selecteren " sort by: price low to high" dan zie je eerst de goedkoopste boeken

Niek
26-05-09, 15:00
Ik heb nu ook al een mooi lijstje:
- Ainsley Harriott's Barbecue Bible
- Smoke and Spice
- Weber's Charcoal Grilling: The Art of Cooking with Live Fire

Wat zijn de verzend kosten? Vanavond maar is naar mijn ouders en ff bestellen (heb zelf geen creditcard).

noskos
26-05-09, 15:04
Zie net dat op de Duitse Amazon het verzenden voor een boek 3 euro is, dus het loont wel om even tussen de verschillende sites te vergelijken! En je kan je zoekopdracht op enkel Engelse boeken richten.

noskos
26-05-09, 15:07
@ Niek

Je moet even kijken of degene waar je koopt interntionaal verzend (staat bij de omschrijving), bij Amazon UK is het 3,94 pond, dat is dus per boek! Dus kijk ook even op de Duitse of ze ze daar hebben!

Niek
26-05-09, 15:11
IK zit nu te kijken op de duitse amazon. Kost er een € 7,12 maar die verzend niet naar nederland.
Staat het zelfde boek ook bij voor € 144,-!!! Welke halve zool koopt die!

Misschien ff wachten want heb het idee dat die prijzen per dag verschillen.

spiffs
26-05-09, 15:14
klopt, dus hebben de boeken me 2x 3,94 + 0.02 pound gekost, alleen ik had me in de bible vergist, ik dacht dat het die van steven raichlen was, maar dat geeft niet.
hier nog even twee foto's uit het BBQ book
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040969.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040970.jpg

Niek
26-05-09, 15:16
Hmm ziet er goed uit.
Mijn vriendin zal wel weer zeggen: 'Alweer un boek! Je hebt er al zo veel'.

Tjah...... Hobby's kosten geld.

spiffs
26-05-09, 15:21
haha, ik ga stoppen met reclame maken voor dit boek! en hoe meer boeken, hoe meer recepten, hoe meer er voor haar gekookt wordt! toch?

Mike
26-05-09, 15:47
:o Ziet d'r netjes uit dat boekske van Big Chris Lilly: I want 1. Zou die d'r ook in hardcover zijn? :idea: boeken uitlenen doe ik liever niet maar zo af en toe 'n paar BBQ deeveedeetjes uit/lenen en kopiëren lijkt mij een prima idee. Wie pakt dit draadje op?

noskos
26-05-09, 15:54
:-D Nu je het toch over BBQ DVD's hebt....Mike. Mijn Rachlin DVD is weer veilig in het Westland aangekomen en ik zag dat hij een andere DVD uit je verzameling had overgehaald om met hem mee te reizen :-)

Als ik hem gezien heb (of er een kopietje van heb gemaakt) dan komt hij weer naar je retour! Misschien heb ik tegen die tijd Paula Deen's DVD binnen, kan ze gelijk mee, ik verwacht er niet veel van is meer entertainment, maar ach....

spiffs
26-05-09, 15:54
wat ik nu zelf doe is recepten in een word documentje intypen, en dat naar mijn iphone emailen, en die leg ik dan op het aanrecht tijdens het voorbereiden, zo voorkom ik een beetje, dat ik vieze vingers etc in de boeken krijg, en zo hoef ik ook niet steeds te bladeren door de boeken.
ik heb trouwens nog niet gezien of er ook een hardcover van is, volgens mij niet.

noskos
26-05-09, 15:56
Vieze vingers is juist een teken hier dat het een goed boek is, hoe meer vlekken des te vaker gebruikt, dus een goed boek :-)

Je kunt ook de tekst inscannen en dan een OCR programma over het plaatje gooien, hoef je niet te typen!
We kunnen ook een BBQ recepten app maken :-)

spiffs
26-05-09, 15:59
yep, maar de meeste boeken zijn paperback, en zonde als ze uitmekaar vallen, dat krijg je ook met inscannen, moet je ze plat drukken etc, en ach meestal zijn de recepten niet heel veel tekst.

Mike
26-05-09, 16:12
@Noskos
BGE deeveedeetje mag je hebben. Geef ik vaak weg bij demo's.
@Spiffs
Leuk idee om je IPhone zo te gebruiken.Ik heb in mijn Muppet Lab gewoon 'n ouwe PC met flatscreen aan de muur hangen voor mijn receptjes, inventarislijsten, boodschappenlijsten en banquetsheets. Zo heb je tenminste nog wat aan een tuinberging.

Aardig idee om een BBQ app te bedenken. Ben zelf geen handig computer type maar ik heb wel een knipselmap met hele leuke receppies die ik de afgelopen 5 jaren verzameld heb en dan nog een kast vol kookboeken en manuals.

Hilke
26-05-09, 16:32
klopt, dus hebben de boeken me 2x 3,94 + 0.02 pound gekost, alleen ik had me in de bible vergist, ik dacht dat het die van steven raichlen was, maar dat geeft niet.
hier nog even twee foto's uit het BBQ book
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040969.jpg

http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1040970.jpg

wat is de titel van dit boek, enkel BBQ Book?
Of heb je nog wat meer info?

Ik krijg er water van in de mond!

spiffs
26-05-09, 17:01
@Hillke,
Hier vind je meer gegevens

http://www.amazon.com/Big-Bob-Gibsons-BBQ-Book/dp/0307408116

Mike
26-05-09, 17:06
@Spiffs
Wacht ff; Musroom crusted? Is dit met een rub van o.a. gedroogde morilles d'r in?
Heb 'ns een keertje zoiets gemaakt met entrecôtes en da was nie vies. Receptje alleen kwijt geraakt. :?

spiffs
26-05-09, 17:26
u vraagt, wij draaien.
http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/scan.jpg

Niek
27-05-09, 08:44
Vandaag ga ik het BBQ Book van Big Bob Gibson en het boek Weber's Charcoal Grilling van Jamie Pruviance.
Samen voor 15,51 pond (excl verzendkosten).
Dat BBQ Book lijkt me echt super gezien de fotos van Spiffs.
Het boek Weber's Charcoal Grilling staat al langer op het verlanglijstje.

EDIT: Besteld!

spiffs
27-05-09, 08:57
ik heb net even een rekening er bij gepakt, maar volgens mij, als je nieuw besteld, dan betaal je 1x verzendkosten. Bestel je tweedehands, dan komen de verschillende boeken bij meerdere boekwinkels vandaan, dus betaal je per boek (zending) verzendkosten.
Alvast veel leesplezier Niek!

Niek
27-05-09, 15:13
Spiffs:
Hoelang duurde het ongeveer voordat je de boeken in huis had? Er staat bij mij tussen 4 en 13 juni. (nogal ruim begrip dus)

spiffs
27-05-09, 16:05
14de besteld en de 23ste binnen, valt dus wel mee.

Mike
04-06-09, 09:50
Kudos voor Amazon.com. Online besteld op 20 mei en bezorgd op 28 mei. Bloody Marvellous. Makes U want to buy even more stuff.. :D Hardcover van Francis Mallmann: Seven Fires, Grilling the Argentine Way was d'r ook bij en wat een fantastisch boek. Wat ik moet ik d'r meer over zeggen, dan Una Vaca Intera al asador. Doe dat maar 'ns googelen! Op het web is ook wel 't een en ander te lezen over Francis' infiernillo hout grill en Estancia del Sur in Uruguay.

http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/SevenFires.jpg

Ad
29-06-09, 19:17
Een aantal weken geleden liep ik bij Barnes and Noble binnen en liep naar het rek met koopjes

http://books.barnesandnoble.com/search/results.aspx?WRD=ultimate+barbecue+bible&box=ultimate%20barbecue%20bible&pos=-1

ook bij Amazon verkrijgbaar

http://www.amazon.com/Ultimate-Barbecue-Bible-Beverley-Jollands/dp/B001DAAXYY/

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51QGICYZ5%2BL._SS500_.jpg

Prachtig boek, vol foto's en heerlijke recepten.

==================
Editorial Reviews
Product Description
Format: Hardcover Publisher: Metro Books Pub. Date: March 2008 From the Publisher: The ultimate collection of 400 fabulous barbecue recipes to skewer, sear and sizzle this summer. Cooks of all levels can experiment with new ingredients, and every recipe is clearly illustrated with over 1500 step-by-step photographs to ensure success. Includes perfect dishes for all occasions, including elegant Grilled Lobster, crowd-pleasing Tandoori Drumsticks or tender, juicy Peppered Steaks in Beer and Garlic. Treat vegetarian guests with dishes such as the fragrant Thai Vegetable Cakes or meltingly delicious Grilled Aubergine Parcels, and discover a wide range of side dishes and salads to compliment every meal. Serve wonderful homemade appetizers, breads, relishes, ice creams and grilled desserts, as well as fruity drinks for kids and cocktails with a kick for adults.
==================

Ad,

p.s. Barbecue with a C ;-)

Mike
27-07-09, 11:56
Iemand bekend met met deze titel?
Omslag ziet er veelbelovend uit...bier en barbecue, get's me wet everytime :wink:
http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/hebbenjulliedezeal.jpg

Johnie
27-07-09, 12:44
Ja en dan ook nog geschreven door een vrouw!
Wat wil je nog meer.....?

Fardo NL
27-07-09, 17:16
een van mijn favo boeks is

Complete Barbequeboek

Auteur: Steven Raichlen

30 euro bij Bol.com: http://www.bol.com/nl/p/boeken/complete-barbecueboek/1001004001955064/index.html

http://www.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/9/0/6/1/1/9061129915.gif

spiffs
27-07-09, 18:56
bier en barbecue = BB, brigit bardot is ook BB, hmmm moet vast een goed boek zijn! laat iemand het ons weten?
en Fardo, dat is het boek waar het voor de meest mensen mee begonnen is (hier tenminste wel, al is het een variant die ik heb)

Mike
27-07-09, 19:03
Volgens zeggen is Raichlen al weer bezig met het samenstellen van een nieuw boek. Ik verwacht dat dit opnieuw een kakelbonte verzameling recepten en technieken zal zijn van over de hele wereld. Zoiets als de klassieke The Barbecue Bible uit 1998. De full colour 2008 jubileum versie is toch weer een goede aanvulling gebleken op de drie andere titels die ik van little Steven in de kast had staan. Favoriet blijft trouwens BBQ USA

noskos
27-07-09, 19:20
Hij is bezig met een nieuwe serie, hij reist daarvoor op het moment de hele wereld af, daar zal dan vast wel een bijpassend boek bij zitten.

BramBBQ
27-07-09, 20:08
Dan ben ik benieuwd naar zijn hollandse recepten. Krabbetjes met rode kool?

Mike
27-07-09, 20:24
:o Hé, da's een heel leuk idee...

100%NLBBQ

Een 'typisch Hollandsch' barbecue recept...

Ik ga 'ns wat zoeken.

spiffs
27-07-09, 20:28
de klassieke bal uit eigen ketel!

noskos
27-07-09, 22:22
Gerookte paling misschien?!? Niet zo denigrerend doen over onze keuken heren!

tokugawa
27-07-09, 23:00
Hutspot met bal gehakt ... uit roosteren, peen roosteren, aardappel poffen ... samen stampen ... gehaktbal grillen ...

(gelukkig eet ik al ruim 20 jaar geen Hollandse pot meer ... hutspot ... blegh)

Admin
28-07-09, 02:14
Typisch Hollands BBQ is speklappen en daar is aardig in te varieëren.
Paling is een goeie, forel zie ik ook wel..

BramBBQ
28-07-09, 08:29
mmm. gerookte paling. Ik krijg er weer zin!

Fardo NL
02-08-09, 11:30
Gisteren gehaald :)

http://www.bol.com/imgbase0/large/BOOKCOVER/FC/9/0/4/7/5/9047509161.gif

Er staan een aantal leuke recepten in

noskos
06-08-09, 13:52
Eindelijk mijn Big Bob Gibson's BBQ Book binnen, heeft even mogen duren;-)

Frits
06-08-09, 13:56
@Noskos, heb je de nederlandse of engelse versie?

noskos
06-08-09, 14:06
Eeh Engels, ik heb maar één Nederlands BBQ boek, dat is zo'n kleintje van Weber :-D Ik neem meestal de Engelse omdat die een stuk voordeliger is dan een eventuele Nederlandse uitgave. En de Nederlandse zijn vaak krom vertaald.

Frits
06-08-09, 14:18
Mijn meeste BBQ boeken zijn Engels, bij de vertaling gaat inderdaad vaak een hoop lol verloren. Koop de laatste tijd veel via Amazon en dan kijk ik vaak naar de tweedehandse.

noskos
06-08-09, 14:45
Kijk je dan ook op de Engelse en Amerikaanse Amazon?!? Daar zit vaak ook nog aardig wat verschil in totaal prijs!

Frits
06-08-09, 15:04
Ik kijk naar beide, bbq boeken zijn in de States nog goedkoper alleen het opsturen duurt wel langer, dus als het verschil niet te groot is kies ik de Engelse

Mike
10-08-09, 16:47
@Spiffs
Vandaag kwam de postbode et een heel fijn pakketje, de boeken die ik op amazon besteld had... Maar ik was erg nieuwschierig naar big bob gibson's bbq book van chris lilly, en dat ziet er mooi uit, ik heb er gelijk wat uit klaar gemaakt, maar dat is een nieuw verhaal, en ja Mike, de big bob gibson BAR-B_Q white sauce staat er ook in!
Now get ready to meet the man who made it all happen!I give you..:http://today.msnbc.msn.com/id/26184891/vp/30698556#30698556 8)

Frits
10-08-09, 17:07
Zag er lekker uit dat kippetje en wat een afschuwelijk mooie komodo kamado. Weet ik tenminste wat ik ga kopen als ik de staatsloterij win.

Malloot
10-08-09, 17:16
Gisteren was ik jarig en kreeg de volgende paperassen:

- Culinair barbequen (NL vertaling van How to Grill)
- BBQ USA
- Ribs, ribs, outrageous ribs
- The BBQ Bible

Ik heb weer iets om trek uit te krijgen de komende maanden.

spiffs
10-08-09, 18:23
nog gefeliciteerd en te gek kado!

noskos
10-08-09, 19:02
Nog gefeliciteerd Malloot! Leuke cadeaus zo.

Mike
10-08-09, 19:50
@Malloot
Goed gedaan jochie! Had je ook nog iets anders op je verlanglijstje staan? Stropdas, pokerset, zelfgebreide wanten? BBQ USA is mijn inspiratie. Veel lees en kookplezier. :wink:

BramBBQ
10-08-09, 20:03
BBQ usa en How to Grill staan bij mij op de verlanglijst.. eerst Low&Slow maar eens uit lezen. Heb ook Sublime smoke liggen van Cheryl Alters Jamison en Bill Jamison maar die is te saai voor woorden. Wel leuke recepten, maar als een boek zo saai is opgesteld heb ik er al geen zin meer in

Niek
10-08-09, 20:11
Vandaag Smoke & Spice binnen gekregen. Binnenkort is kijken of ik BBQ USA goedkoop op de kop kan tikken.

noskos
10-08-09, 20:27
Smoke & Spice heb ik, ik heb er twee recepten uit gemaakt, het konijn (Ragin' Rabbit, blz 167 in mijn editie) was dus echt niet gaar na de 1 1/4 tot 1 1/2 uur, duurde heel veel langer en was dus heel erg droog. The Renowned Mr. Brown was daarin tegen heerlijk.

BBQ USA, nieuw in de tweedehands sectie van Amazon.co.uk voor €15,11 inclusief verzendkosten.

http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/0761120157/ref=sr_1_olp_1?ie=UTF8&s=gateway&qid=1249928894&sr=8-1 de derde verzend buiten de UK.

Malloot
10-08-09, 20:32
@Malloot
Goed gedaan jochie! Had je ook nog iets anders op je verlanglijstje staan? Stropdas, pokerset, zelfgebreide wanten? BBQ USA is mijn inspiratie. Veel lees en kookplezier. :wink:

Ja, ik ben flink verwend,

Weber digitale draadloze thermometer (kan ik eindelijk ook eens goed low-and-slow)
Weber style kip houder
Weber sauce and mopping can
en een custom made schort en vele niet BBQ dingen.

Als beloning heb ik natuurlijk lekker staan BBQ-en ;)

spiffs
10-08-09, 22:11
leuk filmpje, leuk om Chris aan het werk te zien. en idd wat een mooi apparaat, heb even op hun site gekeken, pfff niet te betalen en niet te tillen. wel super degelijk, als je de dikte van de roosters alleen al ziet..... wauw!

Sparkey
10-08-09, 22:21
Norman nog gefeliciteerd met je verjaardag, hele mooie kado`s.....

toch fijn als je zomers jarig bent, als ik straks in december mijn verlanglijstje profileert dan zullen ze raar opkijken als ik de bbq-gerelateerde spulletjes het liefst toekomt :roll: :shock: :P

Aron.

BramBBQ
10-08-09, 22:27
@spiffs

Verkeerde draadje?

spiffs
10-08-09, 22:30
nope, zie tweede reactie van mike:
@Spiffs
Vandaag kwam de postbode et een heel fijn pakketje, de boeken die ik op amazon besteld had... Maar ik was erg nieuwschierig naar big bob gibson's bbq book van chris lilly, en dat ziet er mooi uit, ik heb er gelijk wat uit klaar gemaakt, maar dat is een nieuw verhaal, en ja Mike, de big bob gibson BAR-B_Q white sauce staat er ook in!

Now get ready to meet the man who made it all happen!I give you..:http://today.msnbc.msn.com/id/26184891/vp/30698556#30698556 Cool

noskos
10-08-09, 22:33
Ik heb vandaag Paul Kirk's Championship Barbecue Sauces: 175 Make-your-own Sauces, Marinades... besteld. Werd op de BBQ Brethren aangeraden als een goed boek met een hoop informatie over hoe je zelf saus, rubs e.d. kan maken.

tokugawa
10-08-09, 22:44
Ik heb vandaag Paul Kirk's Championship Barbecue Sauces: 175 Make-your-own Sauces, Marinades... besteld. Werd op de BBQ Brethren aangeraden als een goed boek met een hoop informatie over hoe je zelf saus, rubs e.d. kan maken.

heb hem gelijk in mijn verlanglijstje gezet bij bol.com (€ 12,99) ... einde van de maand bestel ik hem wel. Hoor graag van je of het wat is als je hem vóór die tijd hebt!!

tokugawa
10-08-09, 22:57
ik heb trouwens van de week deze 2 boeken van Steven Raichlen besteld:

Barbecue Bible - Sauces, Rubs and Marinades, Bastes, Butters & Glazes
Raichlen on Ribs, Ribs, Outrageous Ribs

Beide wel bekend bij velen van jullie?

noskos
10-08-09, 23:00
Heb ze alle twee :-) Volgens mij heb ik de raichlen collectie compleet, er is een nieuwere uitgebreide uitgave van de BBQ Bible, maar dat vind ik dan weer zonde.

tokugawa
10-08-09, 23:01
oké, maar dit is dan niet DE BBQ Bible, maar de bible alleen over sausen, rubs en marinades ... neem aan dat je die dus ook hebt?

noskos
10-08-09, 23:06
http://i257.photobucket.com/albums/hh207/dennoskos/boekenkast.jpg

Bovenste plank, vijfde van rechts....

Ad
11-08-09, 00:06

Goede tip, $6.73 used-very good, $3 shipping :-) besteld dus.

Bedankt Dennis.

Ad,

Mike
12-08-09, 08:18
alleen kaike, nie koope: http://www.weber.com/cookbook/WayToGrill/ :wink:

Frits
12-08-09, 09:20
Wel potverdrie#$#$%, die heb ik toch vorige week besteld. Maar toch bedankt voor de tip, Mike

spiffs
12-08-09, 09:26
ziet er mooi uit, maar ik gok dat het boek wat meer in detail treedt (dat hoop ik tenminste Frits :) )

Frits
12-08-09, 09:29
Ja, daar staan veel meer recepten in, ik vind een boek toch fijner dan de computer, misschien is een 'kindle'wat

Admin
12-08-09, 12:53
Ik krijg net van BOL te horen dat ze me: "Born To Grill - Cheryl Alters Jamison"
niet eens kunnen leveren!

Frits
12-08-09, 16:48
Bij Amazon.com heben ze tweedehands al vanaf 0,63 $ en nieuw vanaf 1,90 $ plus porto. Is wel een gokje waard denk ik zo

http://www.amazon.com/gp/offer-listing/1558321128/ref=sr_1_olp_2?ie=UTF8&qid=1250088343&sr=8-2

noskos
12-08-09, 16:57
Ik koop bijna alles uit de new & used sectie op amazon. tegenwoordig voornamelijk op de Engelse site, die is dan weer net iets goedkoper. Ik had samen met mijn Paul Kirk boek ook een boek van Rick Stein, geen BBQ maar een gewoon kookboek, besteld, dat boek kwam van amazon zelf en was vandaag al binnen! Twee dagen maar!

Frits
12-08-09, 18:45
Klopt Amazon.co.uk is stukken sneller, maar .com heeft vaak meer keus en vind ik toch vaak iets goedkoper. Je moet net mazzel hebben, als je een boek heel goedkoop ziet is het vaak ook zo weer weg. Dus als je het wilt hebben moet je eigenlijk gelijk beslissen.

Zaagmans
19-08-09, 09:55
Gister 'Low & Slow' en 'How to Grill' via de post van Bol.com mogen ontvangen.
Gisteravond al wat gelezen uit 'L&S' maar hij is wel erg op z'n houtskool gesteld. Heb ik juist een aantal zakken briketten gekocht, kan ik ze al weer aan de buurman geven...pffft... :wink:
Er wordt in dat boek trouwens ook gesproken over hardhouten houtskool, is dat gewoon de kool die je in de supermarkt koopt? Of moet je daarvoor naar een speciale shop?

@Noskos: ja ik was vergeten een smiley te plaatsen bij het 'buurman' verhaal. Ik gebruik ze natuurlijk gewoon voor grillen. 8)

noskos
19-08-09, 10:00
Je kunt je briketjes toch gewoon voor andere dingen gebruiken?!?

BramBBQ
19-08-09, 10:05
Low&slow heb ik ook gelezen en het "programma" :D gevolgd. Leuk om te doen! De humor in het boek is ook erg goed te doen. Je kan ook gewoon de houtskool skippen, maar denk er dan wel aan dat je minder vaak hoeft bij te vullen. Lees ook even het stukje over de Dont's..

Mike
19-08-09, 10:14
alleen kaike, nie koope 2
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/An6O3tNtr1I&rel=0&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&feature=player_profilepage&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/An6O3tNtr1I&rel=0&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&feature=player_profilepage&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>

@Zaagmans
Vraag BBQKeerl 'ns naar Schmitz Churrasco Holzkohle, Black Ranch of Big Green Egg houtskool.

Ad
19-08-09, 15:44

Goede tip, $6.73 used-very good, $3 shipping :-) besteld dus.

Bedankt Dennis.

Ad,

En gisteren binnen gekregen.

Interessant boek, zal deze week eens een paar rubs/sauzen proberen.

Ad,

noskos
19-08-09, 15:48
Hij viel vandaag bij mij in de bus! Ben er verder nog niet aan toegekomen.

tokugawa
22-08-09, 16:57
ik heb trouwens van de week deze 2 boeken van Steven Raichlen besteld:

Barbecue Bible - Sauces, Rubs and Marinades, Bastes, Butters & Glazes
Raichlen on Ribs, Ribs, Outrageous Ribs

Beide wel bekend bij velen van jullie?

damn!!! Begin augustus besteld deze boeken, zou 2-5 werkdagen duren.
Kreeg netjes een mailtje dat het langer zou duren: GEEN PROBLEEM voor mij.
enige tijd later kreeg ik een pakketje binnen met 2 hele rare romans, verkeerd geleverd. Vorige week donderdag was dat, meteen retour gestuurd. Kreeg gisteren pas bericht dat ze zijn geannuleerd bij BOL.com en dat ik opnieuw m'n bestelling moest plaatsen. Dus ik weer opnieuw bestellen (dit keer stond er: voor 21:00 uur besteld, de volgende dag binnen) en ja hoor, ik heb ze!!! Eindelijk!!!

tokugawa
22-08-09, 16:58
Ik wil trouwens van de week gaan kijken bij de Americm Discount Bookstore (of iets dergelijks) in de kalverstraat bij mij in het dorp. Kijken of ze daar ook BBQ boeken hebben .... iemand wel eens geweest daar om BBQ boeken te zoeken?

Sparkey
22-08-09, 18:11
Jahaaaaa tokugawa65, die zit niet op de kalverstraat maar op `t spui en het is american book center, ik haal er meestal als ik jouw dorp ben de mustang blaadjes en honkbalboekjes, maar achteraf heb ik de bbq boekjes gelaten voor wat het is ( maar dat is nu wel anders, hahahaha :mrgreen: ), ben dan gelijk ff dagje uit en een paar munten armer en boeken rijker, kijk maar ff op www.abc.nl en er is ook nog een filiaal in den haag op de lange poten.
Dus dagje ABC en als afzakkertje een broodje PP bij het hard rock cafe ??

Zelf ben ik vandaag wezen winkelen in den helder (spiffs-town) en was in de V&D deze tegengekomen en de eerste bbq- boek die ik voor mijn kookboeken verzameling gaat toevoegen, culinair barbequeën van steven raichlen * 17,95 in het nederlands,

http://i766.photobucket.com/albums/xx306/Sparkey-dog/22082009110.jpg

tokugawa
22-08-09, 20:59
Nee Sparkey, ik bedoelde niet de ABC (was even vergeten dat die er ook nog was), ik bedoelde toch echt de American Discount Bookcentre (of iets dergelijks) en die zit wel degelijk op de kalverstraat.

edit: Het hard Rock Cafe kom ik niet binnen ... voor geen goud!!! Too much wrong people i know from the past ....

Sparkey
22-08-09, 21:08
Oohhh, abc zat vroeger wel op de kalverstraat en is een jaar of 2-3 geleden verhuisd naar het spui, verder heb je de sleghte er nog zitten verderop, maar iets amerikaans niet meer of ik moet me sterk vergissen en heb ik iets gemist, zal volgende keer beter opletten.

thanks......

tokugawa
22-08-09, 21:10
Dan heette het vroeger (toen het nog op de Kalverstraat zat) anders ... ik weet bijna zeker te herinneren dat het iets met Discount moest heten. Dat het verhuisd is wist ik niet.

spiffs
22-08-09, 21:15
een nedelands boek van Raichlen! te gek. enne handige handschoenen wa? (zien er nog wel erg maagdelijk uit!)

ernie_the
27-08-09, 12:32
Low & Slow is binnen :D

Leuk om te lezen. idd goede humor.

Nu nog een beetje de "pupil" uithangen en wat lesjes volgen :wink: .

Fardo NL
27-08-09, 19:35
Jahaaaaa tokugawa65, die zit niet op de kalverstraat maar op `t spui en het is american book center, ik haal er meestal als ik jouw dorp ben de mustang blaadjes en honkbalboekjes, maar achteraf heb ik de bbq boekjes gelaten voor wat het is ( maar dat is nu wel anders, hahahaha :mrgreen: ), ben dan gelijk ff dagje uit en een paar munten armer en boeken rijker, kijk maar ff op www.abc.nl en er is ook nog een filiaal in den haag op de lange poten.

Zelf ben ik vandaag wezen winkelen in den helder (spiffs-town) en was in de V&D deze tegengekomen en de eerste bbq- boek die ik voor mijn kookboeken verzameling gaat toevoegen, culinair barbequeën van steven raichlen * 17,95 in het nederlands,

Goed boek is een herdruk van deze (met een nieuwe titel)

BramBBQ
27-08-09, 19:46
Ik dacht dat het een compleet nieuw boek was... beetje jammer

Mike
27-08-09, 20:55
Dit boek - hardcover !! - combineert recepten uit How To Grill en The Barbecue Bible. Volgens de Up In Smoke nieuwsbrief is Raichlen bezig met een nieuw boek, maar er is mij niet bekend of en wanneer deze verschijnt. Aanschaf van dit boek is zeker de moeite waard.

BramBBQ
27-08-09, 21:01
Dit boek - hardcover !! - combineert recepten uit How To Grill en The Barbecue Bible. Volgens de Up In Smoke nieuwsbrief is Raichlen bezig met een nieuw boek, maar er is mij niet bekend of en wanneer deze verschijnt. Aanschaf van dit boek is zeker de moeite waard.

Yep, Hier een tweet van 2 dagen geleden:

It's official! I just hit the send button for the last of the Planet Barbecue manuscript. Hence my silence. Book due out in May. 12:53 PM Aug 25th

Planet barbecue dus.

PS.
Ik heb vandaag beercan chicken binnen gekregen. Staan wel grappige dingen in zoals de ananas van Spiffs

spiffs
27-08-09, 22:55
Yep, daar komt het recept vandaan, ik had alles van de video, maar daar wer niet verteld wat het recept van de merengue was, maar gelukkig had Noskos het boek ook! Zo handig dit forum!

Niek
28-08-09, 11:08
Zojuist het nieuwe boek van Jamie Oliver besteld.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/jamie-s-amerika/1001004006852018/index.html

Gaat dus over Amerika. Ben benieuwd of er wat BBQ in staat.
Alleen wachten tot 15 oktober.... das nog lang!

Frits
28-08-09, 12:36
Vandaag terug gekomen van vakantie. En de postbode heeft een mooie verrassing gebracht.

http://lh3.ggpht.com/_0X-6vsoXry8/SpeyW0k8SHI/AAAAAAAAApg/FcgWbX4p7Dw/CIMG0121.JPG?imgmax=800

Het heeft ongeveer twee weken geduurd voor de oversteek van Amerika naar hier. Het Boek van Weber ziet er mooi uit met veel foto's, een beetje zoals de boeken van Kookschool, daar ga ik nog veel plezier aan beleven.

Frits
29-08-09, 15:46

Goed boek is een herdruk van deze (met een nieuwe titel)

Er is ook een paperback versie van te koop bij bol voor nog geen 15 €
http://www.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/9/0/6/1/1/9061129141.gif

en als je mazzel hebt bij de witte boekhandel voor 5€, het mooie is dat boven het boek staat van de auteur van het complete bbq boek terwijl dit de paperback is van dit boek is.

spiffs
29-08-09, 22:29
he, met die paperback is het voor mij ooit begonnen, ik liep er toen toevallig tegenaan en het was shock and awe voor mij! er ging een hele nieuwe wereld voor mij open! de rest is geschiedenis :)

Mike
30-08-09, 11:44
Sparkster! Ruim je dat schuurtje nou 'ns een keertje op. Dat Weber Wagentje past zo echt niet meer naar binnen :wink: De Nederlandse Raichlen's zijn helemaal prima; sommige recepten en ingrediëntenlijsten zijn wat funky vertaald..zeg maar lost in translation.
@Spiffs
Steven R.: Daisy Cuttin', Bunker Bustin' BarbeQue... 8)

spiffs
30-08-09, 11:51
Hell yeah! :twisted:

noskos
02-09-09, 12:47
@Niek, Je weet het vast al, maar die nieuwe show van Jamie Oliver is gisteren begonnen op channel 4 in de UK en is op het net te vinden.

Niek
02-09-09, 12:57
Ik weet inderdaad dat de nieuwe show is begonnen, maar waar kan ik het vinden?

Niek
02-09-09, 13:21
De 'uitzending gemist pagina' op channel4 is alleen te bekijken als je in de UK woont. :x

noskos
02-09-09, 13:27
uknova.com voor de torrent, je moet daar wel lid worden en je aan de ratio's houden anders gooien ze je er weer net zo vrolijk uit :-) Ze hebben een aparte sectie met kookprogramma's en zo'n beetje alles wat in Engeland wordt uitgezonden wat met eten heeft te maken is daar te vinden.

Niek
02-09-09, 13:40
Danku!
Net BitLord 1.1 gedownload en de torrent.
Maar zoals altijd weer is een error. Acces denied.
Ik ben echt slecht in deze dingen.

noskos
02-09-09, 13:59
utorrent is wat vriendelijker in het gebruik vind ik.

Niek
02-09-09, 14:17
Toevallig heb ik die net gedownload.

seeds: 0 (178)

Moet ik weer weet ik wat voor instellingen veranderen.

Niek
02-09-09, 14:57
Ik ga er thuis nog is rustig voor zitten.

BramBBQ
02-09-09, 16:06
Probeer eens een nieuwsserver. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Admin
02-09-09, 21:22
Even terug OT aub, deze draad gaat over boeken, niet over tv programma's en waar ze te downloaden

Ad
02-09-09, 22:45
Yes Sir!

http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_01511.jpg

Twee nieuwe aanwinsten.

Born to Grill is heel aardig, Championship BBQ Sauce is ook niet slecht, maar is een beetje moeizaam geschreven. Ik ben er in begonnen en heb het maar weer neergelegd.

Ad,

spiffs
02-09-09, 22:51
Leuk, dus we kunnen binnenkort weer heel wat foto reportages verwachten? :)

Admin
03-09-09, 10:20
Born to Grill kreeg ik niet besteld bij BOL.com, toch maar eens een creditcard nemen voor Amazon.
Ik ben benieuwd naar evt. probeersels uit dit boek

Mike
03-09-09, 12:34
Elders op dit forum heb ik al 'ns verwezen naar online plekken waar onze Canadese vriend Jamison zijn recepten laat zien. Ben ff kwijt in welk draadje. Boek van 'The Baron' lijkt mij wel leuk voor dry rubs en sausjes.

@Ad
Op de foto lijkt het dat je nieuwe aanwinsten, used & second hand zijn?

Ad
03-09-09, 16:17
@mike

Klopt, ik koop ongeveer 75% van mijn boeken used op amazon, soms voor "pennies on the dollar"

Voorbeelden

Harold used op Amazon zonder dustcover
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0158.jpg

Deze twee zouden verplicht moeten zijn voor iedereen (used amazon)
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0153.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0152.jpg

Hier een hele leuke collectie, schrijver is onbekend en meer een collector/redacteur dan kok (sales rack B&N $10.-)
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0155.jpg

Zelfde serie opnieuw $10 @ B&N
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0154.jpg

Een andere klassieker used @amazon
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0157.jpg

Hier eentje die ik nieuw gekocht heb op Amazon, wat hoort bij wat, welke smaken complimenteren, en wat bepaald smaak
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0156.jpg

En kadeau gekregen voor mijn verjaardag
http://i78.photobucket.com/albums/j82/XO-Studios/Barbeque/IMG_0159.jpg

Ad,

noskos
03-09-09, 16:27
Ik koop ook 99% uit de new & Used sectie, meestal zijn het gewoon nieuwe boeken die je krijgt.

http://www.abebooks.com/ Heeft soms ook goede aanbiedingen of boeken die bijna nergens anders te vinden zijn.

Mike
03-09-09, 17:10
@Ad
Harold McGhee, Oxford Companion en de prijswinnaars van de James Beard Awards; wat wil je nog meer? Toch maar weer 'ns snuffelen in de Used bakken bij Amazon.
@Noskos
Hé, ik heb 3736 matches voor kookboeken over barbecue & grilling. Daar moet toch iets tussen zitten voor weinagh! Goeie tip, gooozher.

marco w
05-09-09, 06:52
Zijn er van de boeken die jullie lezen ook ned. versies?
Zelf heb ik het complete bbq boek van Steven Raichel, ooit eens in de aanbieding gekocht voor 10,- euro bij de free record shop.

Grtz..

noskos
05-09-09, 09:29
Als je in dit draadje kijkt: http://barbecueselwerd.forumcircle.com/viewtopic.php?t=350&highlight=boekenkast dan zie je op de 2de foto dat er best wel wat Nederlandse BBQ boeken zijn.
BBQ is natuurlijk een echte Amerikaanse bezigheid, dus er zijn veel meer Engelstalige dan Nederlandstalige boeken.

Ik koop zelf graag de boeken in het Engels omdat de vertaling vaak niet optimaal is, bijvoorbeeld over welk stuk vlees te gebruiken e.d, en omdat de Engelse uitgaven vaak goedkoper zijn.

spiffs
05-09-09, 09:32
laatst bij de hanos volgens mij, uit de serie da's pas koken een bbq boek meegenomen, staan wel grappige dingen in.

noskos
25-09-09, 23:27
Vandaag arriveerde mijn Weber's Charcoal Grilling van Jamie Purviance

http://i257.photobucket.com/albums/hh207/dennoskos/weberscharcoalgrilling.png

Leuk boek met erg mooie foto's! Herkende al een aantal gerechten van de Weber Nation site waar Jamie de filmpjes op doet. Ook leuk dat er door het hele boek heen pagina's gewijd zijn aan bbq fanatiekelingen zoals bijvoorbeeld Jim Minion.

Niek
26-09-09, 08:25
Zo! Das snel!

De cajun-varkenshaasjes zijn ernstig lekker!

Frits
27-09-09, 22:16
Een aanrader Noskos?

noskos
27-09-09, 22:17
Ziet er erg mooi uit en ik had al wat van de recepten gemaakt zonder dat ik wist dat ze in dit boek ook staan.

Mike
05-10-09, 04:36
Kon het weer niet laten: toch weer online nieuwe BBQ boeken gekocht. Nou ja, vrouw nieuwe wintergarderobe en kinders naar Antwerpen Zoo, dan mag papa zichzelf iets kado doen. Reeds onderweg zijn:

Serious Barbecue door Adam Perry Lang. Ik heb op dit forum al eerder een en ander over deze chef geschreven en ik geloof dat zijn eerste kookboek zeker een aanwinst zal zijn. Niet al te lang geleden een van de basting sauces gebruikt bij een stukkie Tri Tip uit de offset barrel smoker en dat vonden we allemaal erg lekker.

Low & Slow: Master the Art of Barbecue in 5 Easy Lessons. Met dit boekje zou ik het dan eindelijk 'ns moeten kunnen...dat barbecueen.

RoboQ
05-10-09, 08:06
Low & Slow: Master the Art of Barbecue in 5 Easy Lessons. Met dit boekje zou ik het dan eindelijk 'ns moeten kunnen...dat barbecueen.

Heb mijzelf deze ook maar kado gedaan om de kennis en kunde op te vijzelen

Frits
06-10-09, 09:28
Gisteren 'Basic BBQ' boek van Peter de Clercq gekregen. Leuk boek met mooie foto's en leuke recepten. Achterin laat hij wat foto's zien van een het WK 2008 en wie staat daar tussen, voorover gebogen over een eitje, juist ja onze Admin Jeroen.

http://lh5.ggpht.com/_0X-6vsoXry8/SsrvUijwobI/AAAAAAAABJA/WA_7kDPZ55o/Basic%20BBQ.jpg?imgmax=800

tokugawa
06-10-09, 09:37
die heb ik ook Frits! Even checken of ik Jeroen kan vinden ...

Frits
06-10-09, 09:40
Pagina 138, er staat maar een eitje op..

tokugawa
06-10-09, 09:47
ik zie hem ....

RoboQ
06-10-09, 19:51
Vandaag de babeque bible van Steven Raichlen binnen, dat geeft weer nieuwe inspiratie...
(alleen beetje jammer van het weer)

Mike
07-10-09, 13:15
Complimenten aan A1Books.com en Deutsche Post. Het door mij via Amazon op 29 september jl. bestelde boek is binnen 7 dagen bij mij thuis bezorgd.
http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/Grar-1.jpg
Ik ben benieuwd naar de inhoud van dit boek. De auteur - al een paar jaar zeer actief op allerlei online bbq plekken - heeft op zijn zachtst gezegd een nogal uitgesproken mening. Kijk maar eens op zijn eigen forum: http://www.lowslowbbq.com/bb/. Nu nog een paar nachtjes slapen voor de levering van Adam Perry Lang' boek.

BramBBQ
07-10-09, 13:57
Succes met het boek Mike. Ik heb zijn lessen gevolg (en beschreven op mijn website) en ik vond het erg leuk om te doen. Het is allemaal erg basic.

joeyckmans
07-10-09, 19:40
vind het een goed boek. leest lekker, en er staan fatsoenlijke dingen in.

marco w
07-10-09, 20:13
[quote="Frits"]Gisteren 'Basic BBQ' boek van Peter de Clercq gekregen. Leuk boek met mooie foto's en leuke recepten. Achterin laat hij wat foto's zien van een het WK 2008 en wie staat daar tussen, voorover gebogen over een eitje, juist ja onze Admin Jeroen.

http://lh5.ggpht.com/_0X-6vsoXry8/SsrvUijwobI/AAAAAAAABJA/WA_7kDPZ55o/Basic%20BBQ.jpg?imgmax=800[/quote

Naar dit boek heb ik ook wel eens zitten kijken, maar was bang dat het niks zou zijn. Maar wel een goed boek dus?

Frits
07-10-09, 22:22
Harold ik heb het boek nog niet echt heel goed bekeken. Wat ik wel gezien heb is dat het wel een basis bbq boek is waar een paar basis dingen uitgelegd worden zoals hoe kan je voelen hoe het eten klaar is, maar ook stoomzakken, vuurkruiden en dergelijke. Er staan ook foto's van hoe je een lamsrack moet uitbenen en het boek is voorzien van veel mooie foto's. Je kan dus zeker niet zeggen dat het niks is, het ligt er een beetje aan hoeveel kennis je al hebt, voor mij is het een leuke aanvulling.

Mike
08-10-09, 20:06
Q-bags, vuurkruiden, nougat op een stokje; allemaal bijzonder leuk voor op de rooster en wat een toeval dat al deze leuke dingen door Ghecom / Peter de Clerq verkocht worden...Peter is overigens een prima gast en heeft als Belgisch wereldkampioen 2003 een bijzonder creatieve collectie recepten voor culinaire barbecue bedacht. Ik ben trouwens benieuwd wie op dit forum een eerst verslag doet van een dineetje in zijn restaurant Elckerlyc.

Vanmiddag een eerste stukje gelezen in het boek van Gary Wiviott. Zoals ik al van velen gehoord heb, is deze auteur een eigenwijs mannetje met een wel zeer uitgesproken mening... :!:

Sparkey
08-10-09, 22:07
8) Moest vandaag in Amsterdam wezen, en ff van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij American Bookcentre binnen te wandelen (zeg maar spurten), en naast de nodige mustangblaadjes ook bij de cookmagazines te snuffelen en heb een blaadje van Chile pepper ( www.chilepepper.com ) en heb BBQ Book van Big Bob Gibson ( 4,99) in het mandje gedaan.
Stond ook nog met de BBQ-bible (9,99)van Steven in mijn handen, maar wou niet hebberig wezen ( heb al de ned-vertaling ) dus weer teruggelegd, voor de andere liefhebbers :P , en zo met een aardige buit richting de kassa.
Op de Leidsestraat nog een flesje Jack Daniel`s honey smokehouse bbq-sause en een flesje Log Cabin syrup voor over mn panecake`s, tja je ben toch in de buurt hè.......
Al met al weer een volle tas mee naar huis... :lol:

Frits
08-10-09, 22:10
Dat is nog eens leuk boodschappen doen :D

Mike
09-10-09, 09:13
@Sparkey
Kijk, da's nou 'gesjelliug winkeluh'! Mijn vrouw ziet dat toch net iets anders...
Leuke recepten trouwens op: http://www.chilepepper.com/html/recipies.htm 8)

Mike
14-10-09, 16:21
Mary Karlin: Wood-Fired Cooking, 2009 Ten Speed Press USA is alweer een paar weken verplichte lectuur voor het slapen gaan. Voor liefhebbers van buiten koken is dit toch een verdraaid aardig boekje met veel recepten en advies voor koken in de open haard, in de hout oven en boven het kampvuur. In het volgende filmpje roostert de auteur de onvermijdelijke thnxgiving kalkoen op het magische groene eitje. Voor meer recepten ga naar: http://www.elementsoftaste.com/wood-fired-cooking.html#recipes

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DJ8uGvCd3r0&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DJ8uGvCd3r0&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Admin
14-10-09, 17:01
Plateholder?
Als thanksgiving kalkoen-pro beb ik een probleem met dit recept.
No stuffing!

Ad
14-10-09, 17:31
Platesetter

En kalkoen zonder stuffing kan trouwens good, maar ik vind zelf het recept van Fred's Music & BBQ beter.

Er zijn veel TG turkey recepten waar de stuffing word gemaakt als een apart bijgerecht.

Frits
14-10-09, 18:31
Mike, daar heb je wel een heel groot blikje voor nodig, zo'n beercanturkey

Jeroen, kan jij een keer dat kalkoen recept van je posten, dat wil ik wel een keer proberen.

Mike
14-10-09, 18:56
Tja, daar hebben jullie dan wel weer gelijk in. Een kk zonder inhoud is...tja, nogal hol van binnen and every man wants to stuff their bird and stuff it right. Misschien is dit de 2009 credit crunch variatie? Ik sluit mij trouwens aan bij AD en kies voor de bereiding van een 'stuffing' zonder deze eerst in het beest te proppen. De recepten van Mary Karlin op haar website zijn dan wel weer de moeite waard. Haar boekje dus ook.

Ad
14-10-09, 19:10
http://www.fredsmusicandbbq.com/TURKEY_GRILLIN_3_PART_SERIES_W_YUENGLING_BEER_s/450.htm

Enjoy

Ad,

Frits
14-10-09, 20:42
Ad, dat waren lekkere filmpjes, bedankt

Mike
22-10-09, 15:38
@Frits
Jamie Purviance; Weber's Way To Grill. Dit filmpje kwam ik tegen tussen de persberichten op de US Weber website...
http://www.weber.com/newsroom/waytogrill/

Wel potverdrie#$#$%, die heb ik toch vorige week besteld.
Ja sorry hoor. Let 'ns op de kleur van Jamie' gasbak...Brick Red.

Mike
22-10-09, 20:41
@Noskos

Vandaag arriveerde mijn Weber's Charcoal Grilling van Jamie Purviance . Leuk boek met erg mooie foto's! Herkende al een aantal gerechten van de Weber Nation site waar Jamie de filmpjes op doet.

Probeer dan ook 'ns deze website: http://www.livefirewisdom.com/ :wink:

Frits
22-10-09, 21:05
Mike, Weber's Way to Grill is een mooi boek met mooie recepten en duidelijke foto's. Heb dus zeker geen spijt van de aankoop ook al kan je een paar recepten ook op de site zien.

noskos
22-10-09, 22:51
@Mike, dank je voor de link! Ik zie op de voor pagina al Prime Rib staan :-D Denk dat ik in december maar weer eens Prime Rib moet gaan eten bij Lawry's (die van het seasoned salt) in Chicago. Hun specialiteit is namelijk Prime Rib :-D

Mike
30-10-09, 11:01
EINDELIJK! De nieuwste aanwinst voor in de boekenkast...en om uit te koken natuurlijk.
http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/2007vanHestb0001.jpg

Frits
30-10-09, 11:06
Als hier uit gekookt wordt verwachten wij foto's. Wat een lekkere stukken dik vlees MMMMMMMMMMMMMMMM

spiffs
03-11-09, 17:37
@Niek
Ik zag het nieuwe boek van jamie oliver in he foldertje van de bruna staan, jij had hem toch al binnen, is het wat?

Frits
03-11-09, 18:32
Er staat PP in en hush puppies in, moet dus wel goed zijn :D ben benieuwd naar de serie

Niek
03-11-09, 19:18
Ik heb inderdaad het boek Jamie's Amerika.

Het is weer een mooi boek en met vooral erg mooie foto's! Dus je kunt in ieder geval genoeg food-pron kijken.

Paar mooie recepten die in het boek staan:

- Burgers & Sliders (uiteraard!)
- Daisy May's BBQ Ribs
- Groene Salade met Candy Bacon
- Pan Pizza
- Killer mac 'n' cheese
- Egyptisch gevuld platbrood
- Zuidelijke rode bonen met varkensvlees
- Diverse gumbo's
- Zwart gebakken cajun-visfilets
- Paar recepten met 'gator'vlees
- Broodpudding met saus van chocola en bier
- Pecantaart met bourbon (!)
- Maisbrood met kaas en jalapenos
- Kip met mole
- Heet! Choco & churros (chocolademelk met chili)
- Diverse mexicaanse gerechten
- 1 steak 2 sauzen
- Mole chocolade taart
- Pulled Pork en coleslaw(!)
- Hush puppies
- Surf & turf
- Beer Can Chicken
- (bbq) wedstrijd kip
- 5* spare-ribs
- Mijn helfhaftige barbecuesaus
- Mijn barbecuemix (rub)
- De lekkerste baked beans
- Worcester-steak met paddenstoelen
- Een hoofdstuk over 'koken op een kampvuur'
- Chili con jamie

Hanneke
03-11-09, 19:48
Het boek van Jamie heb ik ook (in nederlands), en ben er ook blij mee. Tot nu toe alleen nog maar de pizza gemaakt en natuurlijk....pecantaart met bourbon :wink: . Allebei lekker, alhoewel ik in het vervolg de venkelzaadjes weglaat, dat overheerst alles en da´s zonde!

noskos
03-11-09, 20:03
Venkel in de pecan pie?!? Ik heb de serie gezien en vond het zijn minste tot nu toe en toen ik las dat het een half miljoen euro per aflevering kostte helemaal! Hij ging naar LA om Mexicaans te eten, WTF! Steek de grens ver en duik Mexico in!! [rant mode off]

Ik heb peace, love en barbecue van Mike Mills besteld, een BBQ boek dat zeer goede reviews krijg op zowel the BBQ Brethren en TVWB.
http://www.peaceloveandbarbecue.com/

Hanneke
03-11-09, 20:15
Neeee, venkel in het pizza recept bedoelde ik :roll: ik was weer niet duidelijk
:lol:

spiffs
03-11-09, 20:40
ik zie net dat als je bij de v&d voor min €100,- aan jamie hardware koopt, je het boek er gratis bij krijgt!
Ik denk dat ik maar een verlanglijstje richting spanje ga sturen!

Hanneke
03-11-09, 20:43
handig!! Heb je het boek én spulletjes...clever hoor Spiffs :wink:

spiffs
03-11-09, 20:54
oh nee, meer voor het boek, en ik zag al meer boeken voorbij komen. ik weet het, het klinkt gek uit de mond van een kerel, maar voorlopig heb ik hardware genoeg!

Hanneke
03-11-09, 21:08
dat denk je Spiffs, totdat je je afwerkplek ingericht hebt, en er dan toch nog wel wat bij kan!! :P

spiffs
03-11-09, 21:09
jawel, maar jullie denken steeds dat ik de pimp ben hier, maar hier staat toch echt een madam aan het roer!

Hanneke
03-11-09, 21:14
:P en zo hoort het :P
sorry, geintje.....

spiffs
03-11-09, 21:16
:P

Mike
03-11-09, 22:37
No pimping here! We R BBQ.

@Noskos
Mike Mills = The Legend. Dits is nijn eigen BBQ tall tale: tijdens het slotdiner van de NBBQA jaarbijeenkomst 2005 in Houston TX, zegt dochterlief tegen mij "..you should ask daddy for a thing or two on barbeque. I am sure he can help." Mike Mills bemoeit zich nu ook even met ons gesprekje; "...I guess you could help out in one of my places I am about to open in Vegas"." Ik was zo overrompeld dat ik niet veel beters wist te antwoorden dan: "I'll get back to you on that!". Wat denk je, visitekaartjes uitgewisseld en nooit geschreven of gebeld. Misschien moet ik z'n boek dan maar gaan lezen.

noskos
03-11-09, 22:47
@ Mike, ik zag dat hij drie zaken heeft in Vegas. Ik ben in Murphysboro, IL bij de 17th street bar & grill geweest en moet zeggen dat ik niet echt weg was van de ribs. Ze leken opgewarmd. Trouwens echt een hole in the wall dat Murphysboro :-) Maar de reacties over het boek zijn iedere keer weer positief en de pond is nog steeds erg gunstig, dus hij krijgt een herkansing ;-)

Mike
04-11-09, 21:38
We zullen hier dan vast nog wel lezen wat je van Mike Mills' boek vindt. Hopelijk geen opgewarmde hap :?

spiffs
08-11-09, 11:13
Kreeg dit gisteren van het beoek, het boek, ik kook met pappa!, erg leuk! zelfseen klein hoofdstukje over bbq!
De andere 2 geleend van Duco, het bundy kookboek is erg grappig.
Vooral de titels zijn erg grappig, Kip die zijn eigen saus maakt! :shock: (gelukkig geen haan!)
afwaswater vis .... haha

http://i708.photobucket.com/albums/ww85/spiffsmac/P1070105.jpg

Niek
09-11-09, 08:08
Nice books Spiffs!

Afgelopen zaterdag Low & Slow binnen gekregen. Leuk boek met goede recepten. Smoked Chili with PP.... 8)

Frits
09-11-09, 11:09
Dat wil ik vanmiddag ook gaan maken Niek, maar dan met mijn eigen recept :D

Niek
09-11-09, 11:31
Ik heb er ook een eigen recept van gemaakt. Het recept in het boek gaat uit van 8 personen en wij zijn maar met zijn 2en.
Dus heb nu een recept van J. Oliver en het gehakt vervangen door PP.

Ga het btw wel op het fornuis maken.

Frits
09-11-09, 12:38
Ik maak het op de kettle en gebruik nu hickory rookhout. Ben benieuwd of er nu ook een echte rooksmaak aankomt? Het enige ingredient dat nu rooksmaak toevoegd is de PP. Ik heb er speciaal geen bbqsuas bijgedaan om te kijken of er een extra rooksmaak aankomt als het een uur of twee op de Q staat met rookhout.

Niek
09-11-09, 12:41
Bij mij gaat er wat chipotle door. :twisted:

Ik denk dat je zeker wat rooksmaak krijgt. Zelfde effect als bij bbq-beans.

noskos
09-11-09, 12:45
Ik doe ook altijd een chipotle uit blik erbij en wat cacoapoeder :-)

Niek
09-11-09, 12:49
Ik heb alleen poeder. Maar doe er ook nog wat jalapenos uit potje er door.

noskos
09-11-09, 12:52
Zullen we het trouwens chili verhaal ergens anders voortzetten? We gaan een beetje OT :-)

fr33air
10-11-09, 14:05
meest gebruikte boeken van mij zijn;

Het complete Barbecue boek - Steven Raichlen
Dr. BBQ's Big-Time Barbeque Cookbook - Ray Lampe
Outdoor cooking - Peter De Clercq (dvd en receptenboek)

daarnaast heb ik nog wat verschillende bbq boekjes waar wel eens wat leuks instaat en je die dan koopt bij "Boekenvoordeel" voor minder dan 5 euro.

noskos
10-11-09, 14:38
Vandaag Peace, Love & Barbecue binnengekregen, erg leuk boek met een hoop recepten die er veel belovend uit zien.

Mike
12-11-09, 09:36
@Noskos
Het booek van Mike Mills staat ook in de TOP3 zoals samengesteld door Derrick Riches van About.Com Barbecues...

These books are the best you can buy and give you recipes, examples and enough instruction to get the beginner going and to make the master better. These books give you the knowledge and skills you need to make real barbecue on a real smoker whether it is gas, charcoal, electric or anything else. These books also explore the world of real barbecue through Q joints and competitions.

1) Smokestack Lightning: Adventures In The Heart Of Barbecue Country
This book has become a legend in barbecue not because of its loads of great recipes (which it doesn't have) or its careful, step by step instruction (which is also doesn't have), but because it so perfectly captures the culture and history of true Southern Barbecue. This book will give you not just a taste of real barbecue but enough knowledge to not only make your own great, low and slow, traditional barbecue. If you are serious about barbecue, you already own this book.

2) Peace, Love, & Barbecue : Recipes, Secrets, Tall Tales, and Outright Lies
Mike Mills is a legend in barbecue. He is the only man to win Grand Master and the Memphis in May barbecue competition. This book is as much a biography of this, as told by himself and hit daughter, as it is a cookbook. The recipes are great, but the story telling is better. This book will give you the recipes that won the Memphis in May competition and launched seven restaurants from New York to Las Vegas.

3) Smoke & Spice: Cooking with Smoke, the Real Way to Barbecue
This is The Book. When the Jamison's put this book together they created the real Bible of Barbecue, the one book most even modern barbecue cook starts with (and keeps going with). This is a great cookbook that puts barbecue in the hands of real people with hundreds of fantastic recipes for pretty much everything you can put in a smoker. If you want to learn to cook barbecue, this is the book to start with.

BobbyRoss
12-11-09, 23:04
Ik kan dan ook niet achter blijven wat betreft boeken over bbq.

Stephen Raichlen: Ribs, Ribs and ....., Bbq bible sauses, rubs and marinades. Het complete barbeque boek (nederlands).

Gewoon een algemeen boek over bbq.
Barbecuelexicon van roger Kimpel

Paul Kirk: Championship barbeque sauses.

noskos
13-11-09, 00:46
@Mike, ik las van een een paar mensen op The BBQ Brethren en TVWB dat ze het Smokestack Lightnin' boek tegen vonden vallen, maar als hij op about.com op 1 staat dan is het misschien wel de moeite waard om hem een keer te bestellen.

Ad
13-11-09, 02:50
@bobbyross

Ik heb dat Paul Kirk boek ook, hele goede informatie. Een beetje droge kost, maar zeker de moeite waard.

Ad,

noskos
13-11-09, 16:56
Vandaag toch maar even Smokestack Lightning besteld, samen met twee andere boeken, het diner boek is niet meteen barbecue maar ein een dinerboek zijn meestal wel leuke burger recepten te vinden en een hoop goede bijgerechten :-) De pond staat nog staat gunstig en de prijzen in de New & Used afdeling van de Engelse Amazon waren niet te hoog.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/514l-cC0UHL.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/618PLl-ETCL._SS500_.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51MP5D3YZGL._SS500_.jpg

noskos
13-11-09, 16:58
@BobbyRoss, ik durf te wedden dat MOINK niet in je barbecuelexicon boek staat :-D

Admin
13-11-09, 17:39
@Noski Ik moet nog steeds beginnen in smokestack lightning, elke keer als ik naar dat boek kijk hoor ik Howlin' Wolf in m'n hoofd.

Iets met train en spoonful.

Hoe dan ook: Hier twee nieuwe visboeken die ik eigenlijk voor Curacao had besteld, maar die kwamen aan toen ik in het vliegtuig zat. Ik durf nog niets over de inhoud te vertellen.

http://i258.photobucket.com/albums/hh254/Barbecueboy/curacao032.jpg

noskos
13-11-09, 19:31
Die zien er ook interessant uit! Ik wacht je recensie met spanning af!

Robson65
13-11-09, 20:11
stond er hier zoeven toch wel een amazone voor de deur zeker :D

http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Robson65/IMG_2711.jpg

jcasteel
13-11-09, 21:04
@ Admin

Ben benieuwd over je nieuwe boeken over vis ......

Frits
14-11-09, 07:55
Zo ook maar weer eens snuffellen op Amazon

BobbyRoss
17-11-09, 23:29
@AD: Heb er idd. veel informatie uit gehaald over kruiden, saus enz. Voor kip gebruik ik nu meestal ook het recept op blz 69.
Steve's hot chicken rub. Vaak smeer ik de kip eerst nog in met een beetje mosterd en dan deze kruiden erover. tot nu toe vond iedereen het erg lekker.

@Noskos: Ik durf er maar niet om te wedden, want ik kan het niet vinden in dat boek. Haha.
Had er nog nooit echt naar gekeken, maar door jou wil ik ook MOINK maken.

Ad
08-12-09, 15:56
Amazon had wat boeken aanbevolen voor mij, ik ben momenteel voorzien, maar het past bij het momentele actieve onderwerp:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51LJBR0iBIL._SS500_.jpg

The River Cottage Meat Book
http://www.amazon.com/dp/1580088430/

CHARCUTERIE AND FRENCH PORK COOKERY
http://www.amazon.com/dp/1902304888/

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41XBKC0487L._SS500_.jpg

The Whole Beast: Nose to Tail Eating
http://www.amazon.com/Whole-Beast-Nose-Tail-Eating/dp/0060585366/

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51FPmuYzMSL._SS500_.jpg

Great Sausage Recipes and Meat Curing
http://www.amazon.com/dp/0025668609/

Ad,

noskos
08-12-09, 15:58
Dan zou ik zeker River Cottage kopen, Hugh is één van mijn helden :-D En zijn boeken krijgen hele goede recensies, zeker dit boek over vlees.

Admin
08-12-09, 17:57
Ik vind de laatste wat droog (niet de worst).
Het is duidelijk voor hele fanatieke amateurs (Noskos?) en professionals.

djoe
18-12-09, 00:20
kent iemand deze?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/meat/1001004006526508/index.html

heb een kadobon van mn werk...op t eerste gezicht n leuk boek maar kan niet echt veel reviews vinden

Niek
18-12-09, 09:27
Ik heb er bij de Hanos door heen staan bladeren.
Erg mooi boek! Mooie illustraties en veel recepten die ook op de bbq kunnen.

Mike
25-12-09, 22:04
Tjeemig de peemig. Kom d'r net achter dat dit draadje het al doet sinds december vorig jaar. Hé da's leuk, bedankt allemaal.

Op http://www.eggheadforum.com wordt dit aangekondigd:

http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/bge_cookbook_2009.jpg

Big Green Egg Cookbook: Celebrating the World's Best Smoker & Grill and it was written by Big Green Egg. This edition of Big Green Egg Cookbook: Celebrating the World's Best Smoker & Grill is in a hardcover format. This books publish date is February 2010 and it has a suggested retail price of $50. There are 320 pages in the book and it was published by Andrews McMeel Publishers.

Big Green Egg schrijft:

The book that fans of the Big Green Egg have been waiting for! The 320-page, hardcover Big Green Egg Cookbook contains extensive color photography and more than 160 delicious recipes that utilize the unique cooking abilities of the EGG; many of the recipes were inspired by EGGheads and EGGfests. Inside you'll find inventive recipes that range from modern twists on tried-and-true barbecue favorites to gourmet recipes with sophisticated flavors. Available mid-January only at your local Big Green Egg dealer. Call now to reserve your copy!

...nou dat doen we dan maar. :wink:

Mike
27-12-09, 10:41
Goede voornemens voor 2010? Ik zou zeggen, dit boekje op je To Purchase lijstje:

http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/KCBScookbook.jpg

Vanaf dinsdag 27 april 2010 ligt deze titel in de winkels; nou ja in de USA dan. Winkelprijs naar verwachting USD 24.99. Of er nog korting zal zijn voor KCBS leden is mij nog niet bekend. Whatever, meer dan 300 pagina's barbecue leesvoer is de aanschaf meer dan waard. Dit schrijft de uitgever:

To celebrate its 25th anniversary, the Kansas City Barbeque Society is proud to serve up The Kansas City Barbeque Society Cookbook, 25th Anniversary Edition by Ardie Davis, Paul Kirk, and Carolyn Wells. Featuring more than 200 all-new, mouthwatering recipes (many from award-winning KCBS members and teams), this 25th anniversary edition also includes tips for competitive barbequing, juicy stories that shed light on life inside the barbeque society, and tons of beautiful full-color photographs. The previous Kansas City Barbeque Society cookbook has
gone through seven printings since it was originally selfpublished by the KCBS in 1996 and has sold over 114,000 copies. This 25th anniversary edition is a must-have for the libraries of professional and amateur barbequers—as well as an appetizing read for people who may not tend to the grill but do love to eat ’que.

The Kansas City Barbeque Society (a nonprofit group) is one of the oldest and most well-regarded barbeque organizations in the world, with more than 10,000 members worldwide.

About the Authors: A charter member of KCBS and former three-term member of
the Board of Directors, Ardie Davis founded the American Royal International BB Q Sauce, Rub, and Baste Contest and the Great American Barbecue Sauce, Baste, and Rub Contest. He is the author of five barbeque cookbooks. Paul Kirk, a charter member of the KCBS and member of the Board of Directors, operates the Baron’s School of Pitmasters. The author
of six barbeque cookbooks, he has won more than 475 cooking and barbequing awards, among them seven world championships, including the prestigious American Royal Open, the world’s largest barbeque contest. Carolyn Wells and her late husband, Gary, were two of the original founders of the Kansas City Barbeque Society. Carolyn is the Executive Director and continues to dedicate her time as an ambassador for the KCBS and for barbeque itself.

Frits
27-12-09, 18:37
Ja die wil ik ook, bedankt voor de tip Mike

djoe
27-12-09, 21:05
heb het eerder genoemde http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/meat/1001004006526508/index.html aangeschaft, en ik lees er gefascineerd in!
veel tips bij bereidingen, en stukken vlees benoemd waarvan ik nog nooit heb gehoord. erg duidelijk en leuk om te lezen, leest als een leesboek weg.

een aanrader dus.

OT: lees hier trouwens dat vlees zouten voor het braden of bakken (en dan heb ik het dus niet over mengen in gehakt) absoluut wél kan (en eigenlijk moét) in tegenstelling tot wat ik elders heb gehoord / gelezen. dit haalt de "vleessmaak" omhoog volgens Adrian Richardson (hij is trouwens een van de chefs in ready steady cook)

Mike
29-12-09, 20:24
@Djoe
Leuk dat je zo enthousiast bent over dit boek. Ik denkt dat je met de Engelse titels The River Cottage Cookbook van Whittingstall en Beef van Torode ook wel blij zou kunnen zijn. Jammer dat je d'r niet bij kunt zijn in Haarlemmerliede; ik had graag in je vleesboekje gebladerd.

FrankvW
31-12-09, 19:12
Begin dit jaar de bbq bible van steve raichlen besteld (engelse uitvoering) zag ik eergister hier ergens op het forum dat het boek ook in het nederlands te verkrijgen is :shock: ,dus gelijk ff kijken bij bol.com en ja,hoor afin ,boek ligt nu voor m,n neus en is een heel stuk makkelijker te volgen.Dus ga ik zeker een goed 2010 tegemoet.

FrankvW
31-12-09, 19:14
Ik heb het boek ook, daar ben je voorlopig wel even zoet mee :wink:

FrankvW
31-12-09, 19:15
daar zal je veel plezier aan beleven Marco