PDA

Bekijk Volledige Versie : Favoriete auteur

Rookplezier
17-02-17, 13:27
Favoriete auteurs, stemmen.

Het is tenslotte een beetje tijd om naar de stembus te gaan

Via DEZE LINK (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd2zP_KjVfdw586QF9lA3bjA_h0uahuzoQgOTTCET_f zYJTyA/viewform) kun je een stem uitbrengen op je favoriete auteur.

Na enige tijd (half uurtje ofzo) kun je het terugvinden in het tabblad Formulierreacties 5, links onderin de spreadsheet BoekenlijstBBQForum (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d3oAGDIJ29r9jAwuGJtpoLkyyXWWnGi9HBsCZhiJbJw/edit#gid=0)

Veel stemplezier,

Chris

Andrew
17-02-17, 17:15
Voor mij absoluut Francis Mallmann

joeyckmans
17-02-17, 18:15
Hmmm, moeilijk... Als je spreekt van een favoriete auteur moeten er al meer dan één boek van zijn. Ik verzamel BBQ-boeken en kijk altijd naar relevantie, haalbaarheid en de eenvoud in ingrediënten. Als ik dan eens in mijn boekenkast kijk kom ik op Bobby Flay, Peter De Clerq, Steven Raichlen en Jeroen Hazenbroek. Als ik dan verder filter naar de mate waarin de uitgebrachte boeken standaardwerken zijn geworden blijven Raichlen en Jeroen over. Jeroen heeft mij aangenaam verrast met zijn boeken en eigenlijk kijk ik nu al uit naar de volgende, dus voor mij Jeroen en Leonard.

Beef Jerky
17-02-17, 18:23
Jeroen en Leonard, Jamie Oliver.
Verder heb ik nog een favoriet boek, maar de auteur heeft het bij dat boek gelaten.

Admin
18-02-17, 08:40
Ik stem op Ainsley Harriot en Steven Raichlen. Ik denk dat de eerste boeken die je leest bepalend kunnen zijn voor hoe je verder gaat.
Ik heb Steven nu een paar keer ontmoet en hij is in het echt ook zo aardig als hij in beeld lijkt.
Francis Mallmann is een ontzettend inspirerende man, maar ook een eikel. Kijk zijn aflevering van Chef's table maar eens.

Rookplezier
24-02-17, 12:21
Jaja, er is al een Top 3 gevormd:

1 Jeroen Hazebroek
2 Steven Raichlen
3 Ainsley Harriot, Asimov, Francis Malmann, Jamie Oliver, jord althuizen, Adam Perry Lang

Beef Jerky
24-02-17, 14:16
Wat zijn jouw favoriete auteurs Chris?

Rookplezier
24-02-17, 16:18
Wat zijn jouw favoriete auteurs Chris?

Jaren is Anton Coppoolse mijn favoriet geweest met het boekje Feest met vlees. Dat boekje vertroetel ik als het ware.

Nadat ik de smoker gekocht had kreeg ik voor mijn verjaardag het boek Eten van de Barbecue met recepten van Brenda Kitchen. ISBN 9789036627771
Nog niet alle recepten heb ik gemaakt.

Verder het Handboek barbecue van Roger Kimpel en Yara Hackstein, ISBN 9789039622667
Voor de rest nog wat algemene boekjes.
In verhouding tot de kookboeken die ik heb is het voorgaande peanuts.

Daarom was ik zo gebrand om een overzichtelijke lijst te maken, ik wil namelijk mijn Q boekengala wat uitbreiden.

Om terug te komen op je vraag: van de boeken die ik las 1 Brenda Kitchen, 2 Roger Kimpel / yara Hackstein

Rookplezier
24-02-17, 16:19
Gniffel, die horen dus ook op de lijst te komen :D

ystava_nl
24-02-17, 16:46
Naast de boeken van Jeroen en Leonard eigenlijk maar 1 ander boek dat ik er nog wel eens bij pak. De Bread Baker's Appentice van Peter Reinhart. Geweldig boek over brood bakken.

pa1ntje
24-02-17, 20:59
uiteindelijk gestemd voor Raichlen , met jeroen erg kort op zijn hielen ;-)

spiffs
28-07-18, 09:20
Begonnen met een boek van Raichlen en per ongeluk het boek van Chris Lilly besteld en ben gaan lezen en verkocht! Hoogtepuntje was om met het team het restaurant van Big Bob Gibson te bezoeken.

fxs81
28-07-18, 09:34
Voor mij is dat Jeroen en Steven Raichlen, omdat ik meer boeken van jeroen heb op hem gestemd. Leonard hoort daar ook bij natuurlijk maargoed, je mag maar 1 naam ingeven.