PDA

Bekijk Volledige Versie : Rendez-vous rond de barbecue - Kurt Dekoninck

nielss055
04-01-17, 16:21
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/8/9/3/9200000011683984.jpg

Rendez-vous rond de barbecue

Auteur: Kurt Deconinck
ISBN: 9789058564580
Taal: Vlaams/Nederlands
Aantal pagina's: 125

Gekocht bij: Bol.com (https://www.bol.com/nl/p/rendez-vous-rond-de-barbecue/9200000011683984/)
Prijs: €5,-

Een BBQ boek voor €5, daar kan je geen buil aanvallen en dan ook nog van Kurt Deconinck, Belgisch barbecue kampioen 2008.
Daar verwacht je dan dus stiekem nog best veel van.

Nou, ik kan kort zijn, het valt zwaar tegen. De doelgroep is duidelijk de simpele-open bbq-speklapverbrandende-achtertuin-griller.

Het boek is als volgt onderverdeeld:
- Vis, schaal- & schelpiederen
- Vlees & gevogelte
- Slaatjes & side dishes
- Kids' favourites
- Zoete afsluiters

Staan er dan helemaal geen gerechten in om low & slow te bereiden?
Ja, wel een paar. Enkele simpele spin-offs van Fatty's (gehaktrol gevuld met mozerella), varkensrug gevuld met pindapasta (lees; veredelde pindakaas), een recept voor varkenskroon en zo nog enkele.
Ook staan er spareribs in, MAAR in het recept staat gewoon dat je ze eerst moet koken in Cola.... :cry::cry:
BK BBQ 2008 Kurt Deconinck schrijft een recept voor spareribs die je voor moet koken.. Leg het mij maar uit.

Maar goed, het is best een leuke gimmick voor die €5 om je collectie uit te breiden, maar het voegt zeker niks toe.

Smart
05-01-17, 07:14
Tnx voor je review niels , zat te twijfelen om deze in mijn collectie op te nemen. Je begrijpt.. zat!

JohanDeJong
05-01-17, 20:43
Mmm al een tijdje niks meer gehoord van Kurt...

nielss055
05-01-17, 22:25
Mmm al een tijdje niks meer gehoord van Kurt...
Dit boek is ook al weer eventjes geleden uitgebracht. Juni 2013 om precies te zijn.

Over zijn andere boek, BBQ Tapas, hoor ik wel redelijk goede verhalen.

pa1ntje
05-01-17, 22:28
Ik heb ook een boek van hem , ligt ergens op zolder , zal eens kijken welke dat is ;-)

Travelling Crow
05-01-17, 22:29
Goed boek om weg te geven aan me buurmannen, duidelijk hun pakkie an dus [emoji4][emoji1305]🤣

Bedankt voor de review

Gr. Mike

Beef Jerky
06-01-17, 10:59
Het boek BBQ tapas heb ik een tijd naar gezocht, maar kreeg het niet gevonden.
Dank je voor je review Niels.

nielss055
06-01-17, 11:01
Ik heb ook een boek van hem , ligt ergens op zolder , zal eens kijken welke dat is ;-)
Volgens mij heeft hij er maar 2; deze en BBQ tapas.

Johny Vee
06-01-17, 11:10
Volgens mij heeft hij er maar 2; deze en BBQ tapas.

Nog even in zijn voordeel. "maar" 2 zijn er toch nog altijd 2 meer dan de meesten hier.
Wellicht wat meer credits geven voor zijn bijdrage aan de BBQ wereld in een periode waarin veel mensen idd alleen nog maar met speklappen bezig waren.

Beef Jerky
06-01-17, 11:19
Als dat die BBQ tapas is, wil ik er graag een keer in kijken.

nielss055
06-01-17, 11:28
Nog even in zijn voordeel. "maar" 2 zijn er toch nog altijd 2 meer dan de meesten hier.
Wellicht wat meer credits geven voor zijn bijdrage aan de BBQ wereld in een periode waarin veel mensen idd alleen nog maar met speklappen bezig waren.

Aan de ene kant mee eens...
Aan de andere kant vind ik het erg beknopt voor een boek waarin word gepronkt met de titel "Belgisch kampioen BBQ".
Daarbij komt dat er in 2013 wel meer BBQ boeken zijn verschenen, ook van geen kampioenen, van een beter en hoger standaard.

Je verwacht gewoon meer vaan een schrijver als Kurt.

pa1ntje
06-01-17, 13:38
Net even gekeken , was een boek van Peter de Clerq , excuus mannen !

nielss055
06-01-17, 14:02
Net even gekeken , was een boek van Peter de Clerq , excuus mannen !

De BBQ Bijbel? Ik las dat de boeken van Peter wel goed zijn.
Zou je een reviewtopic willen maken?

pa1ntje
06-01-17, 14:08
het is het boek , just grillin , als ik tijd kan vinden (lees: zin heb) zal ik een review maken ;-)

EddyDP
06-01-17, 19:14
Ik heb volgende boeken van Peter De Clercq: Eigentijds Barbequen (2001) vooralleer hij (mede) kampioen werd in 2003 in Jamaica (Ook Pierre Hacha was er bij, gewezen invoerder in Bėlgie van Flamy briketten)
Uit dit boek komt ons berucht/beroemd scampi recept.
Peter De Clercq: BBQ Bijbel
Peter De Clercq: een compilatie in 4 kleine boekjes (eventueel te ruilen voor iets)
Kurt Dekonick: BBQ tapas.

Ik breng deze mee naar het wintertreffen.

joeyckmans
07-01-17, 18:05

Ik deel je mening Johny.