PDA

Bekijk Volledige Versie : Smokey Goodness - Jord Althuizen

nielss055
04-01-17, 08:59
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/0/2/6/9200000051926200_1.jpg

Smokey Goodness

Auteur: Jord Althuizen
ISBN: 9789021562292
Taal: Nederlands
Aantal pagina's: 192

Gekocht bij: Bruna
Prijs: €24,99

Het kon natuurlijk niet uitblijven. Jord Althuizen, de BBQ televisieheld van Nederland, heeft ook een boek. En dat noemt hij, het ultieme bbq boek. Dat zullen we nog wel eens zien.

We weten al een beetje wat we kunnen verwachten. Jord is een enthousiast vertegenwoordiger van Amerikaanse BBQ. Pulled pork, brisket en spareribs zijn de gerechten waar hij zich het hele jaar mee bezighoudt en zeker niet onverdienstelijk. Jord doet onder de naam Smokey Goodness al jaren mee met nationale en internationale bbq wedstrijden en mag zich wereldkampioen Whole hog noemen. En nou jij weer.
Smokey Goodness is een flink boek geworden. Een mooie hardcover met grote stoere foto’s van recepten, barbecue en Jord aan het werk. Stoer is ook echt het woord wat dit boek het best omschrijft. Mooie grote stukken vlees, rook en gloeiend hout.
Jord geeft een uitgebreide introductie van Amerikaanse barbecue en competitie barbecue volgens KCBS reglementen. Alle onderdelen van een KCBS wedstrijd, spareribs, brisket, kip en varkensschouder worden tot in detail uitgelegd, zodat je thuis op wedstrijdniveau zou kunnen gaan oefenen. Nu heeft een KCBS wedstrijd volgens ons niet veel met echte barbecue te maken, maar de bereidingswijze kan je wel een eind op weg helpen om constante kwaliteit op tafel te krijgen. En er komen nog genoeg andere mooie recepten langs.
De beschreven recepten zijn een mooie basis van echte barbecue en verplichte kost voor wie barbecue serieus neemt of zich er in wil verdiepen. Van vlees, vis en zelfs vegetarisch tot de gebruikte dry rubs en sauzen. Bijgerechten, snacks en toetjes maken het compleet. Heb je deze recepten onder de knie dan garanderen wij je een heldenstatus in je wijk en vriendenkring.
Ben je dan zelf nog niet tevreden dan kan je aan de slag met major league barbecue. Een heel varken of een compleet ribstuk, het wordt je haarfijn uitgelegd hoe het werkt en waar je op moet letten tijdens de vaak urenlange bereidingen. Wij zouden zelf graag eens de hillbilly hog roast proberen. Eerst maar eens een vriend zien te vinden die een stukje tuin op wil offeren.
Dit boek is n van de mooiste barbecue boeken die in onze boekenkast staat en het staat vol met hele nuttige informatie. De foto’s zijn prachtig, al zijn het er misschien wat veel. Je moet af en toe even doorbladeren om tot een volgend recept te komen. We moeten natuurlijk wel wat te zeiken hebben. Als je dit boek uit hebt, kan je meepraten over echte barbecue. En je bent deze en volgende zomer weer even bezig.
(Bron: BBQ-Helden.nl)

Wat valt hier nog aan toe te voegen? WAUW, wat een prachtig boek.
Wat een geweldige vormgeving, wat een geweldige recepten, wat een mooie meeslepende vervalen..
Wat, wat, wat en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor mij is dit het ultieme BBQ boek en ik ben dan ook trots bezitter.

Trouwens, wisten jullie dat Smokey Goodness 2, 224 pagina's dik, in de pijplijn zit?
http://www.eci.nl/images/active/ean/300/smokey-goodness-2-jord-althuizen-boek-cover-9789021564746.jpg
Word verwacht rond april 2017. Ik ga hem alvast reserveren!
Linkje: http://www.eci.nl/boeken/smokey_goodness_2-jord_althuizen-9789021564746?channable=e8661.OTc4OTAyMTU2NDc0Ng&utm_campaign=&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_source=google&utm_content=&gclid=CIen49P-p9ECFVXnGwodnaMOnw

ChrisjeT
04-01-17, 16:13
Heel mooi boek met schitterende foto's en mooie recepten!

Heb al een stuk of 4 recepten afgevinkt :-)

Motormuis
04-01-17, 16:20
Jammer dat deze er niet zijn als e-boek.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

nielss055
04-01-17, 16:24
Heel mooi boek met schitterende foto's en mooie recepten!

Heb al een stuk of 4 recepten afgevinkt :-)

Bij mij staat de Cuban Sandwich hoog op het lijstje.

Smart
04-01-17, 19:10
Helemaal eens niels! Weet je wat ik dacht nadat ik hem gelezen had: jord wordt mijn nieuwe werkgever! 😁

aldinho_nl
13-01-17, 09:01
Ik heb het boek voor kerst gekregen en ik en er ook erg blij mee.
Hopelijk gaat mijn 2e brisket die ik binnenkort ga maken beter worden dan de eerste.

LordRiffenstein
13-01-17, 11:31
Ik heb het boek ook voor kerst gekregen, stoer boek, geweldige foto's, leuke verhalen alleen vind ik het jammer dat er toch wat fouten instaan of zaken die niet helemaal kloppen. Maar heb al wat inspiratie gevonden en daar draait het allemaal om, niet?

aldinho_nl
14-01-17, 16:10
Ik heb het boek ook voor kerst gekregen, stoer boek, geweldige foto's, leuke verhalen alleen vind ik het jammer dat er toch wat fouten instaan of zaken die niet helemaal kloppen. Maar heb al wat inspiratie gevonden en daar draait het allemaal om, niet?

Wat klopt er niet in het boek?

LordRiffenstein
14-01-17, 18:14
Wat klopt er niet in het boek?

Zo uit het hoofd: een fout in de uitleg vd brisket, die wordt bij 80graden ingepakt en dan tot 80graden gegaard :pout:, bij moinkballs is er sprake van bbq saus maar geen uitleg om deze op de balls te doen.

Het zijn natuurlijk kleinigheden maar is toch jammer in zon boek.

nielss055
17-01-17, 00:15
Zo uit het hoofd: een fout in de uitleg vd brisket, die wordt bij 80graden ingepakt en dan tot 80graden gegaard :pout:, bij moinkballs is er sprake van bbq saus maar geen uitleg om deze op de balls te doen.

Het zijn natuurlijk kleinigheden maar is toch jammer in zon boek.
Ik heb de vijfde druk, maar daat staat de fout bij brisket niet in.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170116/effbecbb3605b711ce941122658180dd.jpg

LordRiffenstein
17-01-17, 10:41
Ik heb de vijfde druk, maar daat staat de fout bij brisket niet in.

Mijn fout, het is bij de Pulled Beef.
De manier waarop die tekst geschreven is, is misleidend vind ik en PB gaar je normaal tot maar dan 80graden (althans, dat staat zo in bijna alle recepten die je er over vindt).

Dus ik neem even mijn woorden terug :-o

OnlyTheBrave
17-01-17, 16:54
Ben erg benieuwd, komt morgen binnen als het goed is :)

Zappa
17-01-17, 19:49
Ik vind het een leuk boek. Het is vlot geschreven en het is een mix van reisverslag en kookboek. En met fraai fotowerk. Het is het eerste kookboek wat ik geheel heb uitgelezen.

Sweetpea
18-01-17, 05:52
Heb het boek al sinds het is uitgekomen. Wat ik fijn vind is dat je dit boek kunt gebruiken om andere te laten zien dat de BBQ niet alleen gebruikt wordt om supermarkt hamburgers, worstjes en BBQ pakketten op te verbranden.
Mijn favorieten:
Warm gerookte citroen-peperzalm
Spiced maple bacon
en de bijgerechten en sauzen.

Morgen vier ik mijn verjaardag op het werk (overigens al een tijdje geleden maar lekker op vakantie geweest). Traktatie: Koudgerookte zalmzijde, spareribs en bosbessen proseccopudding. Ja ik kom er niet af met een vlaai ;-)

Malignant
19-02-17, 17:55
Deel 1 was echt super.

Zojuist deel 2 gereserveerd via de SG website.
9 april is de release party.
Nog meer mensen die komen ?

http://www.smokeygoodness.nl/product/smokey-goodness-2-next-level-bbq-book-releaseparty/

pa1ntje
19-02-17, 22:45
OW , dat klinkt wel erg leuk , en is goed aan te rijden..
Even met het vrouwtje overleggen of ik dat weekend vrij ben ;-)

Motormuis
20-02-17, 09:09
Vrij ben ik dat weekend wel, maar ik denk niet in Nederland op dat moment.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Malignant
20-02-17, 12:12
OW , dat klinkt wel erg leuk , en is goed aan te rijden..
Even met het vrouwtje overleggen of ik dat weekend vrij ben ;-)

Daar maak je toch gewoon vrij voor, eerst inplannen en dan zeggen "Schat, we hebben wat te doen"
Gaat hier (meestal) gewoon goed.

knoeier66
20-02-17, 20:29
Deel 1 was echt super.

Zojuist deel 2 gereserveerd via de SG website.
9 april is de release party.
Nog meer mensen die komen ?

http://www.smokeygoodness.nl/product/smokey-goodness-2-next-level-bbq-book-releaseparty/

Ook gereserveerd. Ben benieuwd.

DennisH
21-02-17, 20:12
Ik ga ook, verjaardagscadeau van m'n vrouw!

Smart
21-02-17, 21:55
Gefeliciteerd Dennis!

DennisH
21-02-17, 22:40
Gefeliciteerd Dennis!
Dank je! maar 26-2 is het officieel, maar Esther was bang dat ik het mis liep!

Beef Jerky
22-02-17, 22:01
Leuk cadeau is dat!

Dorgers
21-11-17, 20:17
Ik heb gereserveerd voor de release

Smart
26-11-17, 08:10
Ik heb gereserveerd voor de releaseLeuk man, maak je wel foto's?

nielss055
29-11-17, 00:17
Deel 3 van Smokey Goodness is nu ook te reserveren via de site van Bruna. Mijne zojuist gereserveerd, nu wachten tot 10 april.. [emoji51]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nielss055
29-11-17, 00:17
Dubbelpost

Eigenhymer
29-11-17, 07:35
Dubbelpost

Als je dat bij de bruna maar niet ook gedaan hebt. Anders kun je er hier een boek doorverkopen. :-D

Malignant
09-10-18, 19:04
Webwinkel waar ik hem besteld heb had haast denk ik.

Vanmiddag al de nieuwe Winter BBQ mogen ontvangen :)
Zelfde stijl, en ben al diverse zeer lekkere dingen tegen gekomen.

Na de drukte van de vorige release party ( en de prijs van deze ) heb ik dat maar even geskipped, maar het boek is weer de moeite waard.
Lekkere voedende kost voor de koude dagen.

Tijgernootje
21-10-18, 14:34
Wat "moeten" we ons voorstellen bij deze schijnbaar nieuwe episode ?
Is t specifiek gericht op winterse kost,op enkel hoofd gerechten,of van alles en nog wat ?
Ben ergens wel benieuwd waar dit boek over gaat,ondanks dat ik deel 2 nog niet eens uit heb :-o

pa1ntje
21-10-18, 16:29
van alles en nog wat , leuk boek weer
als het financieel past gewoon kopen

Malignant
26-10-18, 07:12
Voor degene die meer inzicht wil in het laatste boek.
Making off video geeft een redelijk beeld weer.

https://www.youtube.com/watch?v=UftJpb73oQA

fxs81
26-10-18, 11:15
Dank voor het filmpje, heel gaaf.

Rookplezier
26-10-18, 11:42
Tof! Bedankt voor het delen

Dorgers
11-04-19, 13:25
Gaan er nog mensen as zondag naar de presentatie van zijn nieuwe boek?

Ik ben er weer bij met mijn zoon, lijkt me weer een leuk boek!

MVG Dennis

Redchilly
11-04-19, 13:31
Yup, ik ben er bij, samen met wederhelft en een paar vrienden.
Niet alleen de presentatie, maar ook het avondprogramma is geboekt :)

XJRBear
13-05-19, 12:57
Inmiddels te koop bij BOL.com