PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeebeestjes treffen 26, 27 en 28 juni 2015 Discussie.

Obelix-BBQ
04-05-15, 17:12
Laat je voorpret hier de vrije loop en klets lekker over het komende forumtreffen.

EvdP
04-05-15, 17:45
Zin in!!!!

pa1ntje
04-05-15, 19:20
Alhoewel wij niet heel erg van de vis zijn , is er toch een grote kans aanwezig dat we (of een aantal van ons) erbij gaan zijn
De verslaving van een treffen heeft blijkbaar toegeslagen ;-)

Obelix-BBQ
04-05-15, 20:09
Alhoewel wij niet heel erg van de vis zijn , is er toch een grote kans aanwezig dat we (of een aantal van ons) erbij gaan zijn
De verslaving van een treffen heeft blijkbaar toegeslagen ;-)

Zelf gemaakte vissticks of kibbeling mag ook :D

pa1ntje
04-05-15, 20:20
Ik maak het bijna nooit , maar lust het allemaal wel , vrouwtje houd er niet van
misschien kom ik met 1 van de kids , die eten ook wel alles

Petra
05-05-15, 01:42
Zelf gemaakte vissticks of kibbeling mag ook :D

De vissticks van Nemi vorig jaar....heerlijk!

Leuk dat het dit jaar al op vrijdag beginnen kan :-)

Phubar
05-05-15, 18:52
Ik maak het bijna nooit , maar lust het allemaal wel , vrouwtje houd er niet van
misschien kom ik met 1 van de kids , die eten ook wel alles

Vissticks of nuggets eet ze toch wel?
Hier mijn late midnight snack van vorig jaar;-)...SurPh&TurPh...ribeye (of picanha) met garnalen en glas noodles (waar vissaus en oestersaus in zat).

*Photo in courtesy of Petra*

http://i1367.photobucket.com/albums/r786/petra_rebenstorf1/Mobile%20Uploads/16D1B9E7-04BD-48E6-8363-3E99AB2B4892_zpskvtpdrb7.jpg

Petra
05-05-15, 21:33
Vissticks of nuggets eet ze toch wel?
Hier mijn late midnight snack van vorig jaar;-)...SurPh&TurPh...ribeye (of picanha) met garnalen en glas noodles (waar vissaus en oestersaus in zat).

*Photo in courtesy of Petra*

:love: Ook zo lekker.....

ystava_nl
07-05-15, 16:15
Ingeschreven: check
Camping geboekt: check
Inpaklijsten gemaakt : geen check (moet ik toch eens gaan doen)
Menu: Komt wel goed, zal iets met vis o.i.d. zijn :)

Als het weer goed genoeg is komt de rest (of in ieder geval een gedeelte) van de familie ook mee, die houden niet allemaal van vis, dus mogelijk maak ik ook nog wat 'gewoons'.

@Pa1ntje, kun jij ook rustig doen voor de familie :). Desnoods vegetarisch, dan is het tenminste geen vlees :-p

EvdP
10-05-15, 10:02
Ik zie alweer aardig wat inschrijvingen, mooi!

@Paintje: als je vrouw of kinderen moet overhalen met een stukje vlees geen probleem hoor!

Petra
12-05-15, 11:48
Ook ingeschreven :cool: voor sommige dingen moet je tijd maken hé

EvdP
12-05-15, 12:46
Ook ingeschreven :cool: voor sommige dingen moet je tijd maken hé

goed om te lezen Petra!

BBQAart
12-05-15, 15:57
Ik ben ook weer eens van de partij!

Phubar
12-05-15, 18:26
Ik ben ook weer eens van de partij!

Sjawel!

boesh
15-05-15, 12:41
Activiteiten:
Karel heeft vorig jaar al aangegeven dat het hem leuk leek om zelf schelpdieren te gaan zoeken (in het wild) Dus dat willen we dit jaar gaan proberen. Een nadeel is dat het tij hiervoor ongunstig valt. Laagwater is om 06.10 op zaterdag, wat inhoudt dat het water tot ca. 08.00 laag genoeg staat om terecht te kunnen. (Voor de enthousiastelingen is er ’s avonds rond 19.00 weer een kans) Aan deze activiteit zijn geen kosten verbonden, laarzen aan, emmer mee en lekker over het slik gaan scharrelen.

Op de Google sheet kan ik niet aangeven dat ik 's avonds om 19:00 schelpdieren wil gaan zoeken.. is het de bedoeling dat we dat alleen zaterdag ochtend gaan doen?
Of wil je alleen het aantal zaterdagochtend helden weten en is het " we zien wel" voor de zaterdagavond?

Voor degene die iets minder avontuurlijk zijn ingesteld, willen we zaterdagmiddag een VVV rondleiding over de oesterputten en de havens organiseren. Een wandeling van ca. anderhalf uur met een gids die alle ins en outs over het kweken van de verschillende schelpdieren weet te vertellen. We starten waarschijnlijk om 13.00. De prijs is €10 p.p.
Deelname aan de VVV rondleiding graag aangeven op het Excel formulier en bedrag optellen bij het inschrijfgeld.
Even zeker stellen: die 10,00 per persoon moet ik tegelijkertijd met het inschrijfgeld overboeken?
De Google sheet geeft aan dat het alleen doorgaat bij " genoeg deelname" : wat is "genoeg" ? 10 deelnemers? 20?

foxman
15-05-15, 13:26
Vragen jullie aub wel even na of je zomaar mag rapen.
Dit omdat de Oosterschelde een natuurpark is.
Zou lullig zijn als jullie een boete zouden krijgen!!
Wij moeten even kijken ivm de kids.
Kijken of er iets met mijn ex te regelen valt.

EvdP
15-05-15, 14:02
Op de Google sheet kan ik niet aangeven dat ik 's avonds om 19:00 schelpdieren wil gaan zoeken.. is het de bedoeling dat we dat alleen zaterdag ochtend gaan doen?
Of wil je alleen het aantal zaterdagochtend helden weten en is het " we zien wel" voor de zaterdagavond?

Het schelpen zoeken is volledig vrijblijvend. Karel heeft er een kolom voor in de spreadsheet gezet, maar dat was voor mij niet persé nodig geweest.
Je kan ad hoc beslissen om wel of toch maar niet mee te gaan. Met de zin "Voor de enthousiastelingen is er ’s avonds rond 19.00 weer een kans" heb ik alleen willen aangeven dat het 's avonds weer laagwater is. Dus wie alsnog of nogmaals wat wil gaan doen heeft dan nog een mogelijkheid.

Even zeker stellen: die 10,00 per persoon moet ik tegelijkertijd met het inschrijfgeld overboeken?
De Google sheet geeft aan dat het alleen doorgaat bij " genoeg deelname" : wat is "genoeg" ? 10 deelnemers? 20?

Je hebt gelijk, dit verdient nog enige uitleg:
De rondleiding kost €91.50 voor anderhalf uur. (staat op deze site) (http://www.rondleidingenyerseke.nl/prijzen.php)
De prijs per persoon is dus 91.5 gedeeld door het aantal deelnemers.
Omdat ik van tevoren niet weet hoeveel deelnemers er zullen zijn, maar toch een prijs wil noemen is daar €10 p.p. uitgekomen (schatting / gokje / lijkt me een redelijk bedrag?) Op basis daarvan zou dus 9 personen het minimum zijn.
Zouden er minder dan 9 aanmeldingen zijn moest ik met die personen in overleg of de meerprijs akkoord was. Bij behoorlijk meer aanmeldingen (zodat de prijs p.p. daalt) krijgen de deelnemers het verschil contant terug.

Zoals het er nu uit ziet wordt de 9 deelnemers wel gehaald.
De reden dat ik het wel vooraf overgemaakt wil hebben is zodat ik zeker weet dat degene die zich aanmeldt niet last minute afmeldt.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, zo niet, kom maar weer in de lucht.

PS. ik zie net dat er vanuit het VVV een maximum van 25 personen per gids is. Wordt vermoedelijk geen probleem maar ik houd het in de gaten.

EvdP
15-05-15, 14:09
Vragen jullie aub wel even na of je zomaar mag rapen.
Dit omdat de Oosterschelde een natuurpark is.
Zou lullig zijn als jullie een boete zouden krijgen!!

Bedankt voor de tip. Ik had hier al even naar gekeken. Verschillende bronnen op het internet (waaronder de site van het nationaalpark de Oosterschelde (http://www.np-oosterschelde.nl/bezoekersinfo.htm) zelf) bevestigen dat het rapen van schelpdieren is toegestaan met een maximum van 10 kg per persoon, en uiteraard niet op de percelen van de vissers.

Zilte zaligheden rapenOesters, mosselen en krukels zijn meestal te vinden aan de voet van de dijk en daardoor alleen bij laag water bereikbaar. Om teleurstellingen te voorkomen is het verstandig om even te kijken wanneer het laag water is. Een goede optie is te zoeken vanaf één van de verschillende kleine strandjes die rond de Oosterschelde liggen. Valt het aantal bij de strandjes tegen loop dan een stuk langs de voet van de dijk. Grote kans dat je ze dan wel tegen komt. Op heel veel plekken mag je zo langs de dijk lopen. Op de ontdekkaart (http://www.ontdekdeoosterschelde.nl/) staan de strandjes aangegeven. Wanneer het laag water is kan je hier (http://www.np-oosterschelde.nl/getijvoorspellingen.htm) opzoeken.

Het is toegestaan om alleen schelpdieren als oesters, krukels en mosselen mee te nemen. Dit tot een maximum van 10 kg/per persoon/per dag. Het is bijna overal mogelijk om langs de dijk en bij de strandjes te rapen. De slikken en schorren zijn een gedekte tafel voor veel vogelsoorten. Om ze hierbij niet te storen zijn deze gebieden niet toegankelijk. Dit geldt natuurlijk ook voor de percelen van de oester- en mossel kwekers. De percelen zijn herkenbaar aan de stokken.

Het grootste deel van het jaar kun je oesters eten. Ze zijn niet zo lekker als ze melken (voortplanten) en een aantal weken daarna. Het voorplanten kost veel energie waardoor ze erg mager zijn en wat wrang smaken. Melken vindt plaats als de temperatuur van het water boven de 15/16 graden Celsius komt.

De kwaliteit van het water in de Oosterschelde is heel goed. Rapen van schelpdieren in de vrije natuur is dus geen probleem. Wel opletten naar de omstandigheden als je ze raapt, het blijft een natuurproduct.
Veel plezier maar wees voorzichtig, de oesters zijn erg scherp en de dijk kan glad zijn door algen en wieren.

Daarnaast slapen de meeste opsporings ambtenaren op zaterdagochtend uit;-)

EvdP
22-05-15, 22:38
Mensen, wie naar dit treffen wil komen gelieve zo snel mogelijk in te schrijven en te betalen. Dan weet de organisatie een beetje waar ze aan toe is.

Sowieso voor de VVV- excursie, die hebben we tot eind mei in optie. Dus dan moet ik 'm vastleggen en betalen.

pa1ntje
22-05-15, 22:54
Planning is dat ik met mijn zoon kom van zaterdag tot zondag, heeft er iemand plek in de tent voor 2 verstekelingen ;-)
neem wel een wga mee denk ik , en moet nog eens gaan kijken voor zeebeestjes recepten

EvdP
22-05-15, 22:57
Partytenten is een puntje waar we naar moeten kijken Ronnie, voor zover ik nu kan zien neemt nog niemand een tent mee. Bedankt voor de tip

boesh
23-05-15, 08:31
...voor zover ik nu kan zien neemt nog niemand een tent mee.
De meeste team tenten zullen wel in Delft staan: http://www.delftbeerandbbq.nl/

EvdP
23-05-15, 09:38
Klopt Harrie
Vorig jaar had South West een tent, en Eddy dP dacht ik. Maar SW bestaat niet meer en de komst van Eddy is nog onzeker.

Dus ik hoop dat er nog een paar mensen bij komen met tent

Malignant
24-05-15, 09:26
Ik had er heel graag weer bij willen zijn, had al heel wat leuke ideeen verzonnen met mijn vader samen.
Maar helaas moet ik deze laten schieten, heb tickets liggen voor http://rootsinthepark.nl/ op zaterdag in Utrecht.
Keuze is altijd moeilijk tussen muziek of eten, maar is dit keer muziek geworden.

Geen gerookte paling dit jaar van ons.
Kan iedereen die twijfelt wel adviseren om te gaan, heel leuk en intiem treffen.
Was mijn eerste :)

EvdP
24-05-15, 17:20
Heel jammer Jan Kees. Ik had op je gerekend (en op je vader's gerookte paling;-)

bbqmaster
24-05-15, 17:43
Heel jammer Jan Kees. Ik had op je gerekend (en op je vader's gerookte paling;-)

die was lekker ja helaas moet ik me ook afmelden voor deze meeting dit wordt mijn eerste gemiste..

EvdP
26-05-15, 21:27
Nogmaals:

Mensen, wie naar dit treffen wil komen gelieve zo snel mogelijk in te schrijven en te betalen. Dan weet de organisatie een beetje waar ze aan toe is.

Sowieso voor de VVV- excursie, die hebben we tot eind mei in optie. Dus dan moet ik 'm vastleggen en betalen.

Op dit moment zijn er 10 deelnemers voor de excursie, dat is voldoende om het door te laten gaan.... .. mits iedereen betaalt;-)

pa1ntje
26-05-15, 22:02
betaling gedaan , sorry was druk !

ystava_nl
27-05-15, 22:55
Oeps, die betaling moet ik nog regelen. Gaat goed komen !

Petra
28-05-15, 09:36
Ik moet me helaas afmelden voor het treffen, sorry.

EvdP
28-05-15, 11:26
Oeps, die betaling moet ik nog regelen. Gaat goed komen !

OK Wim bedankt

EvdP
28-05-15, 11:27
Ik moet me helaas afmelden voor het treffen, sorry.

heel jammer Petra!

wimbo1977
28-05-15, 18:20
Misschien dat ik (+ gezin) er ook bij ben!
Staan dan op de camping....
Komt zsm uitsluitsel

EvdP
28-05-15, 18:22
Misschien dat ik (+ gezin) er ook bij ben!
Staan dan op de camping....
Komt zsm uitsluitsel

Zou leuk zijn Wim, van harte welkom

ystava_nl
28-05-15, 20:36
Ik heb nog een collega uitgenodigd, als hij komt, dan met de boot :). Leek hem wel leuk, maar moest nog even agenda checken en zo. Moet je dit voor een bepaalde datum weten ?

Lennart
29-05-15, 08:40
Inès en ik hebben ook betaald inclusief excursie. Gezellig!
Nog even de logistiek met wederom paardrijles en zondag zelfs een dansuitvoering van mijn dochter regelen, maar we gaan er uit komen ;-)

EvdP
29-05-15, 09:29
Ik heb nog een collega uitgenodigd, als hij komt, dan met de boot :). Leek hem wel leuk, maar moest nog even agenda checken en zo. Moet je dit voor een bepaalde datum weten ?

Extra deelname aan het treffen is altijd welkom, ook de laatste dag nog, dus dat is geen probleem.

Voor de excursie moet ik vandaag doorgeven aan de VVV, dan staat dat vast.
Deadline voor bestellingen houtskool moet ik even overleggen met BBQAart, maar dat wordt vermoedelijk 14 dagen van tevoren, dus vrijdag 12 juni.

wimbo1977
29-05-15, 13:10
Kogel is door de kerk...
Wij zijn erbij [emoji1] [emoji1]
Even de camping reserveren en de lijst invullen.
Excursie doen we niet aan mee.

EvdP
29-05-15, 19:26
Kogel is door de kerk...
Wij zijn erbij [emoji1] [emoji1]
Even de camping reserveren en de lijst invullen.
Excursie doen we niet aan mee.

Mooi!

wimbo1977
29-05-15, 19:26
Kan er ook in de buurt iets van vis gehaald worden?
[emoji12]

EvdP
29-05-15, 19:30
Piet's Viskeete (http://www.pietvanoost.nl/onze-viscounter/)(Karel's favoriete zaak) zit op loopafstand

Obelix-BBQ
29-05-15, 19:31
Vanavond geld overgemaakt.

wimbo1977
29-05-15, 19:49
Piet's Viskeete (http://www.pietvanoost.nl/onze-viscounter/)(Karel's favoriete zaak) zit op loopafstand
Dank je.

boesh
30-05-15, 14:12
Kan er ook in de buurt iets van vis gehaald worden?
[emoji12]

Ik ben vorige jaar bij http://www.pietvanoost.nl/ geweest.. is 550 meter bij het Treffen vandaan: https://goo.gl/maps/2Dvcd

Obelix-BBQ
31-05-15, 22:57
Ik ben vorige jaar bij http://www.pietvanoost.nl/ geweest.. is 550 meter bij het Treffen vandaan: https://goo.gl/maps/2Dvcd

Die bedoelt Erik haha

EvdP
10-06-15, 12:00
Het zou de eerste keer zijn dat mijn gezin mee komt naar een treffen, maar helaas gooit de turnvereniging roet in het eten. Fleur heeft 27 juni een selectiedag en dus komen ze niet naar yerseke...
Verder blijf ik maar denken wat ik wil maken, ik wil zoveel maken....

ystava_nl
11-06-15, 21:10
Leuk voor Fleur :), Jammer voor Papa.

Ik wil ook teveel maken ....

arnehulstein
11-06-15, 21:53
Als jullie nou te veel maken, dan kom ik eind zaterdagmiddag eens kijken of ik dat op kan maken. Ok? :angelnot:

pa1ntje
11-06-15, 21:56
zowieso ff langswippen arne , is lekker dichtbij toch ?

arnehulstein
11-06-15, 22:03
zowieso ff langswippen arne , is lekker dichtbij toch ?

Dat is wel de bedoeling idd. :) Als het eindelijk een keer in de buurt is, dan ga ik idd wel proberen te komen. :)

pa1ntje
11-06-15, 22:06
gezellig !!

EvdP
11-06-15, 22:14
Wees welkom Arne, leuk om je weer eens te zien.

foxman
14-06-15, 16:30
Wij kunnen helaas niet ivm onvoorziene omstandigheden.
Het zal ook eens mee zitten hier.

EvdP
14-06-15, 17:44
Heel jammer René!

Volgend jaar dan maar

Kun me nog 's Zeeuws praot'n

pa1ntje
14-06-15, 19:21
Ik wil ook wel Zeeuws praot'n hoor ;-)

foxman
14-06-15, 19:37
Hopelijk in Boxtel!

Heel jammer René!

Volgend jaar dan maar

Kun me nog 's Zeeuws praot'n

wimbo1977
16-06-15, 10:27
Als het zo blijft...... Zou toch mooi zijn.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/16/5610dbf550969bbd965c22890dc156c5.jpg

HH75
17-06-15, 17:16
Ben ik al te laat om aan te melden?

Het is een eindje rijden, maar ik zou graag willen komen. Ik heb alleen geen WGA of zo. Kan ik eventueel met wat garnalen of vis kunnen komen om dat te laten garen op een bbq van iemand anders? Want om nou met lege handen te komen...

Ik zou ook graag zaterdagmiddag met de rondleiding mee willen en eventueel 's avonds meedoen met het 'rapen'.

EvdP
17-06-15, 17:21
Ben ik al te laat om aan te melden?

Het is een eindje rijden, maar ik zou graag willen komen. Ik heb alleen geen WGA of zo. Kan ik eventueel met wat garnalen of vis kunnen komen om dat te laten garen op een bbq van iemand anders? Want om nou met lege handen te komen...

Ik zou ook graag zaterdagmiddag met de rondleiding mee willen en eventueel 's avonds meedoen met het 'rapen'.

Wees welkom! schrijf je in op de spreadsheet, maak de muntjes over en doe gezellig mee. Aan bbq's is vast geen gebrek, dus dat komt wel goed.

HH75
17-06-15, 17:48
Top! Ga ik doen. Enne... be gentle. It's my first time...

EDIT: Ik zie dat je ook houtskool kunt bestellen. Omdat ik binnenkort een kamado wil kopen, lijkt het me wel interessant. Maar kan vrij weinig ervaringen vinden met Masterfire. Is het aan te raden?

EDIT2: Misschien maar een Weber kogeltje meenemen om iets te maken. Wil natuurlijk wel een keer een titeltje onder mijn naam hebben...

EvdP
17-06-15, 19:17
Over de houtskool, ik ben zelf heel tevreden over de masterfire houtskool, zowel in de weber als in de kamado.
Ik weet alleen niet of BBQAart (die regelt de groepsaankoop) de bestelling al verstuurd heeft. Zet je bestelling er maar bij in de spreadsheet als je wil, dan kijken we of dat nog lukt.

Ook als je iets bereidt op de BBQ van een ander geldt het titeltje hoor, geen probleem. Maar als je er zelf één wil meenemen ook prima natuurlijk.

ystava_nl
17-06-15, 19:42
Ik heb een partytent aangeschaft, heb nog wel ruimte over voor anderen denk ik :). Verlichting is mogelijk nog een dingetje :-p, iemand lichtsnoer in de aanbieding ?

EvdP
17-06-15, 22:15
Ik had me over verlichting niet druk gemaakt Wim.
Het is donker van 23.00 tot 03.30

ystava_nl
17-06-15, 22:39
Dit keer niet, maar andere treffens wel :)
Daarnaast misschien een midnight snack, dan is een lichtje wel handig.

EvdP
17-06-15, 22:42
Jazeker, maar het is geen noodzaak als in januari.
Mooi trouwens dat je een tent meeneemt!

Speedmaster
18-06-15, 19:42
Hebben jullie enig idee tot hoe laat jullie er zondag zijn?
Wij gaan dat weekend naar Concert at Sea en rijden zondag terug, misschien leuk om ff langs te komen als dat kan?

Mochten er nog gegadigden voor wat kersenhout zijn, zie dit topic: http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?29433-Kersenhout-af-te-halen&highlight=kersenhout
dan kan ik wellicht wat meenemen.

EvdP
18-06-15, 20:05
Meestal is op treffend iedereen zondag rond 12.00 ingepakt.
Er wordt sowieso niet veel meer gemaakt.

EvdP
19-06-15, 09:56
Voor alle duidelijkheid: Bestelling voor houtskool is gedaan. Dus wie nu nog wil inschrijven voor het treffen; Graag! , maar het kan alleen nog zonder bestelling houtskool.

Mr.roadmaster
19-06-15, 22:28
Leuk
ff thuis overleggen.

pa1ntje
21-06-15, 22:26
Zaterdag eind van de ochtend , is er dan iemand of zijn jullie allemaal op stap (rapen en excursie)
anders kom ik later op de dag

ystava_nl
22-06-15, 07:54
Ik ben er wel volgens mij. Ga in ieder geval niet op excursie mee.

EvdP
22-06-15, 09:30
Zaterdag eind van de ochtend , is er dan iemand of zijn jullie allemaal op stap (rapen en excursie)
anders kom ik later op de dag

Het oesters rapen is ongeveer van 07.30 tot 09.30 (is al ruim genomen)
De rondleiding begint om 13.00 Dus eind van de ochtend zijn er zeker mensen op het terrein.
Wie niet mee gaat met de rondleiding 's middags, die bewaken het fort;-)

Hierbij tevens een verzoek aan de mensen die meegaan met de rondleiding: De rondleiding begint om 13.00, het is nog even wandelen naar het beginpunt, dus verzoek om om uiterlijk 12.30 aanwezig te zijn op het scoutingterrein.

boesh
23-06-15, 09:40
Hierbij tevens een verzoek aan de mensen die meegaan met de rondleiding: De rondleiding begint om 13.00, het is nog even wandelen naar het beginpunt, dus verzoek om om uiterlijk 12.30 aanwezig te zijn op het scoutingterrein.

Even zeker stellen.. die rondleiding met gids kan zonder laarzen? We houden droge voeten ?

ChrisjeT
23-06-15, 16:25
Hopelijk in Boxtel!

Wanneer is er weer een treffen in Boxtel dan?
My hometown namelijk :-)

EvdP
23-06-15, 17:18
Even zeker stellen.. die rondleiding met gids kan zonder laarzen? We houden droge voeten ?
Normaal gesproken is de rondleiding met droge voeten.

Gurktaler
23-06-15, 19:52
ga het (weer) niet redden. heb me laten verleiden tot een cateringklusje.

ystava_nl
23-06-15, 22:51
Wanneer is er weer een treffen in Boxtel dan?
My hometown namelijk :-)

Zie http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?16289-Aandacht!-Periodes-voor-de-forumtreffens : 3e weekend in oktober is het najaarstreffen, de laatste twee jaar in Boxtel en hopelijk blijft het daar nog even.

ChrisjeT
24-06-15, 09:51
Zie http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?16289-Aandacht!-Periodes-voor-de-forumtreffens : 3e weekend in oktober is het najaarstreffen, de laatste twee jaar in Boxtel en hopelijk blijft het daar nog even.

En waar is dat dan precies?
Ik heb anders ook wellicht nog wat ideeën voor geschikte locaties

wimbo1977
24-06-15, 10:26
En waar is dat dan precies?
Ik heb anders ook wellicht nog wat ideeën voor geschikte locaties
Camping den oorsprong.
Fantastische plek met erg vriendelijke mensen.
Zitten daar goed 😊

EvdP
24-06-15, 11:29
Ik heb de spreadsheet nog even aangepast, Heb zelf een partytentje gekocht 3X3. Ik zag in de sheet dat de partytent van Ystava_nl 6X3 is dus dan zitten we ruim genoeg lijkt me.
Iedereen die ingeschreven heeft, heeft inmiddels betaald, mooi!

Morgen de sleutel ophalen, en ff locatie scouten om oesters te zoeken.
Visjes besteld bij de visboer:-D Poon, pieterman, zalm, kreeft, mosselen en coquilles (voor 3 dagen hé)
Kortom: Voorpret!

Lennart
24-06-15, 14:36
Visjes besteld bij de visboer:-D Poon, pieterman, zalm, kreeft, mosselen en coquilles (voor 3 dagen hé)
Kortom: Voorpret!

Maak me gek :-D

arnehulstein
24-06-15, 15:37
locatie scouten

Oe, woordgrap! :D

Ga je oesters rapen in de buurt bij Yerseke, of rij je richting de Oesterdam? Beide zijn leuke plekken. Overigens ook prima plaatsen om kokkels te rapen. Voor een tussendoortje op de bbq met wat tomaten, dan maak je er een prima bordje spaghetti mee, bijvoorbeeld. Doe ik nog wel eens met de meiden. 10 min fietsen naar Kattendijke, half uurtje rapen voor een paar kilo en dan weer op huis aan. ;)

EvdP
24-06-15, 16:12
kattendijksedijk bedoel je?
ik zat te denken dichter bij Yerseke, maar ik bekijk het morgen even. Bedankt voor de tip.

Obelix-BBQ
24-06-15, 19:48
kattendijksedijk bedoel je?
ik zat te denken dichter bij Yerseke, maar ik bekijk het morgen even. Bedankt voor de tip.

Als er ook kokkels te vinden zijn ben ik voor.

EvdP
24-06-15, 20:19
Het is op zich maar een kwartiertje rijden karel, dus dan proberen we het gewoon daar.

@arnehulstein, nog een specifieke plek bij kattendijke

arnehulstein
24-06-15, 20:52
Het is op zich maar een kwartiertje rijden karel, dus dan proberen we het gewoon daar.

@arnehulstein, nog een specifieke plek bij kattendijke

Weinig oesters bij Kattendijke, kokkels weer wel. Voor oesters kun je beter dat kwartiertje de andere kant op rijden. Bij de oesterdam wordt veel geraapt voor persoonlijk gebruik. Maar misschien is er een oester visser in Yerseke die kan vertellen wat er rondom het dorp zelf kan?

EvdP
24-06-15, 21:04
Rondom yerseke hoop ik zelf wel wat oesters te kunnen vinden, dat moet niet zo'n probleem zijn.
Voor kokkels rijden we dan ff naar kattendijke

pa1ntje
24-06-15, 21:23
Ik hoop morgenavond even bij de makro te kunnen shoppen voor visjes
zou wel prettig zijn als ik wat hulp/tips over de bereiding kan krijgen
ik maak bijna nooit vis , en werk de laatste tijd zo absurd veel , dat ik weinig tijd/puf heb me er echt in te verdiepen
vandaag ook weer van 6;30 tot 20;30 op pad geweest :eek:

ystava_nl
24-06-15, 21:44
Experts genoeg om visjes te bereiden :)
Kabeljauw met biet schijnt ook te kunnen, kun je QTB ook nog doen :-p. Ik haal zelf zeewolffilet, in de aanbieding bij de sligro (hopelijk hebben ze het morgen nog).

EvdP
24-06-15, 21:46
Ik hoop morgenavond even bij de makro te kunnen shoppen voor visjes
zou wel prettig zijn als ik wat hulp/tips over de bereiding kan krijgen
ik maak bijna nooit vis , en werk de laatste tijd zo absurd veel , dat ik weinig tijd/puf heb me er echt in te verdiepen
vandaag ook weer van 6;30 tot 20;30 op pad geweest :eek:

Komt goed, dat is het mooie van een treffen.

EvdP
24-06-15, 21:47
Salade van haring met biet is toch een klassieker?

arnehulstein
24-06-15, 21:51
Check ff je sms Erik. Tenzij je nr gewijzigd is. ;)

arnehulstein
24-06-15, 21:55
Ok, ik neem zaterdag een paar mandjes oesters mee voor de liefhebbers. Zelf voor de citroen zorgen. En voor oestermessen. ;)

Lennart
24-06-15, 22:58
Ik zal een paar oestermessen en een maliënkolder handschoen meenemen. Toch jammer als iemand met een mes in/door zijn handpalm moet rondlopen het hele weekend ;-)

arnehulstein
24-06-15, 23:03
Lijkt mij een prima idee. ;)

pa1ntje
24-06-15, 23:38
Ik zal een paar oestermessen en een maliënkolder handschoen meenemen. Toch jammer als iemand met een mes in/door zijn handpalm moet rondlopen het hele weekend ;-)

als het een mooi mes is........;-)

HH75
25-06-15, 09:14
Als ik dit zo lees, zal ik mijn EHBO-tas maar meenemen... Maar doe ik sowieso wel. Zal er alleen wat extra brandwondenmateriaal indoen.

Maar morgen bij Makro maar even kijken of ik nog wat zeebeestjes kan vinden waarmee ik een beetje origineel uit de hoek kan komen.

Lennart
25-06-15, 11:34
Ik ga kijken of zeebaars in zoutkorst op open vuur wil lukken.
Kon het niet laten wat vongole mee te nemen om te wokken boven een vuurtje. Om te proberen ook wat krab-klauwen.
Mooie reuze garnalen voor mijn vrouw, die al heeft gedreigd niet te zullen delen (ze is echt gek op garnaal ;-))

Wellicht nog wat forel op een stokje of als ze in Yrseke verse sardientjes hebben dan dat....
Daarnaast ben ik gek op oesters dus ga me helemaal uitleven. Ook wat gegratineerde oesters met groene asperges en hollandaise saus.

We redden het wel denk ik :-D

EvdP
25-06-15, 11:37
Als je wil kan ik ook voor sardientjes kijken bij mijn visboer Lennart. Denk ik grotere kans van slagen dan in Yerseke

EvdP
25-06-15, 11:38
En nog een vraag voor de vrijdag - arriveerders: Hoe laat verwachten jullie in Yerseke te zijn?

HH75
25-06-15, 11:45
Mooie reuze garnalen voor mijn vrouw, die al heeft gedreigd niet te zullen delen (ze is echt gek op garnaal ;-))

Het is te flauw om hier een grap over jouw mannelijkheid te plaatsen, denk ik...

Lennart
25-06-15, 12:08
Het is te flauw om hier een grap over jouw mannelijkheid te plaatsen, denk ik...

Welke mannelijkheid ?:-D☺️

Lennart
25-06-15, 12:12
Als je wil kan ik ook voor sardientjes kijken bij mijn visboer Lennart. Denk ik grotere kans van slagen dan in Yerseke

Ik kon ze wel ingevroren krijgen, maar als jouw visboer verse heeft houd ik me aanbevolen!

We gaan vrijdag rond 4 uur rijden denk ik dus arriveren ergens rond 6 uur.

Nog een vraagje: Is er wat haardhout beschikbaar on site? Ik gooi ook wel wat achterin in auto, maar dan weet ik even hoeveel ik moet meenemen.

EvdP
25-06-15, 12:50
Fijn dat jullie er dan zijn, zit ik niet zo alleen ;-)
Heb even gebeld voor sardientjes, hebben ze in principe morgen vers. Ca €6,50 per kg dus zeg het maar.

wimbo1977
25-06-15, 14:29
ik moet helaas afzeggen :cry::cry:
geen idee wat het is maar ,bijna, iedereen hier in huis heeft er last van..allemaal doodmoe, snotverkouden, gewoon niet fit.
Baal er enorm van, vooral als ik zie wat voor lekkers er allemaal word gemaakt :eek:
Na een paar kleine dingen in huis ben ik al moe! Niet normaal....

EvdP
25-06-15, 14:35
ik moet helaas afzeggen :cry::cry:
geen idee wat het is maar ,bijna, iedereen hier in huis heeft er last van..allemaal doodmoe, snotverkouden, gewoon niet fit.
Baal er enorm van, vooral als ik zie wat voor lekkers er allemaal word gemaakt :eek:
Na een paar kleine dingen in huis ben ik al moe! Niet normaal....

Ontzettend jammer Wim!
Beterschap voor jullie allemaal gewenst!

EvdP
25-06-15, 14:36
Lennart ik had je vraag over haardhout over het hoofd gezien. In principe is er 1 kuub hout van Masterfire, wordt morgen bezorgd als alles goed gaat.

wimbo1977
25-06-15, 14:37
Dank je Erik,
Jullie heel veel plezier!

Phubar
25-06-15, 14:49
@Lennart:onze Makro heeft regelmatig sardientjes...of had je daar al geinformeerd?

Lennart
25-06-15, 17:35
Fijn dat jullie er dan zijn, zit ik niet zo alleen ;-)
Heb even gebeld voor sardientjes, hebben ze in principe morgen vers. Ca €6,50 per kg dus zeg het maar.

Vind ik altijd moeilijk inschatten. Voor een tientje aan sardientjes, zo iets denk ik :-)
Is wel lekker snackje voor morgenavond.

EvdP
25-06-15, 18:17
Vind ik altijd moeilijk inschatten. Voor een tientje aan sardientjes, zo iets denk ik :-)
Is wel lekker snackje voor morgenavond.

ga ik regelen

ystava_nl
25-06-15, 19:43
Op de vraag hoe laat zijn we er, weten we niet. Vakantie, dus tijd zat :)
Plan is morgen eerst nog wat boodschappen, dan in de auto en weg. Bij aankomst eerst caravan afleveren, voortent opzetten, en dan op terrein installeren.
Menu :
Banh Xeo
Viskoekjes
Vis tahine
Coquita
Fish Amok
Ontbijt wrap

Je moet toch drie dagen door zien te komen he :)

EvdP
25-06-15, 20:53
OK we zien het wel Wim. Tot morgen!

Eigenhymer
26-06-15, 08:14
Allemaal heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's. Het weer zit in ieder geval mee dus daar kan het niet aan liggen.

EvdP
26-06-15, 09:19
Ik ga zo meteen die kant op om het haardhout in ontvangst te nemen. Vanaf nu ben ik zeer beperkt online.
Degene die zich heeft ingeschreven heeft een PM ontvangen met mijn mobiele telefoonnummer.
Voor degene die last minute nog wil komen, wees welkom, en neem het inschrijfgeld aub contant en gepast mee.

Zin in!

HH75
26-06-15, 09:37
Gaan er nog dames mee? Mijn vriendin besloot vanmorgen dat ze misschien wel mee wil.

Lennart
26-06-15, 09:44
Mijn vrouw is er ook. De wijn staat koud, dus neem je vriendin vooral mee :-)

boesh
26-06-15, 09:45
Gaan er nog dames mee?
Yes, zie de inschrijflijst (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1m0d9mb3kbe9sHA5baWZnyzbfTOAxkZ3S5Np-Iwb9z8g/edit#gid=0), krijg je een idee hoeveel dames er zullen zijn.

HH75
26-06-15, 09:45
Ik bedacht me net dat ik het gewoon in de excel kon zien. Mijn vriendin komt dus ook mee. Heb ik gelijk een bob, want ze drinkt niet. :D

JohanDeJong
26-06-15, 12:52
Veel plezier dit weekend!

EddyDP
26-06-15, 13:10
Veel plezier op het treffen.
Jammer dat wij er niet bij zijn dit jaar

Enrico Pepperoni
27-06-15, 09:17
Jammer Eddy..
Wij zijn er op de valreep toch wel weer bij, last minute en alleen maar zaterdagmiddag/avond.
We betalen rechtstreeks aan Obelix :angelnot:

HH75
27-06-15, 11:42
Wij zijn onderweg. Maar a) te laat en b) file op de A16. Hopelijk zijn we nog op tijd voor de rondleiding

Obelix-BBQ
28-06-15, 16:11
Veel plezier op het treffen.
Jammer dat wij er niet bij zijn dit jaar

Ik dacht dat het zou lukken om jullie niet te missen, maar nee, niet gelukt. We hebben jullie ontzettend gemist.