PDA

Bekijk Volledige Versie : Informatiedraad; Try-out Forum ZeeBeestjes treffen 28 en 29 juni 2014

Obelix-BBQ
18-05-14, 15:39
Al heel lang loop ik rond met de gedachte om een vistreffen te organiseren. Daarvoor heb ik vorig jaar al Laura Alkema benaderd (Lauwtje BBQ) en zij had ook veel zin om het mee te organiseren, roep je op het forum vis, schaal of schelpdieren dan kom je ook al gauw uit bij Erik van de Plasse (EvdP). We spraken elkaar in Ravels en ook Erik vond het helemaal geweldig om aan een dergelijk treffen zijn bijdrage te leveren. Komt nog bij, Erik woont in Zeeland, wat ik toch als onze vis, schaal en schelpdieren provincie beschouw.
Vervolgens heb ik Jeroen (Admin) benaderd met als resultaat dat hij me terug pm-de met als antwoord "doen".

Zeebeestjes treffen 2014 wordt deze keer een try-out om uit te zoeken of er animo voor is en waar we tegenaanlopen om het volgend jaar beter te doen.
We gaan proberen om iemand naar het treffen te halen die veel van vis ed afweet en uitleg kan geven en anders weten Laura en Erik ook veel om uitleg te geven aan diegenen die nog niet veel met vis gedaan hebben maar het wel graag willen leren of gewoon meer willen weten. Ook gaan we zorgen dat diegenen die geen tijd hebben om langs de visboer te gaan of koelproblemen hebben dat we zorgen dat er op zaterdag bij de plaatselijk visboer van het treffen een opgegeven bestelling klaar staat.

Dit jaar wordt gewoon een gezellig samen zijn met liefhebbers van zeebeestjes (rivierbeestjes mogen trouwens ook).

Doel van het treffen; Als doel hebben we gesteld dat op het zeebeestjes teffen alleen gerechten gemaakt worden met vis, schaal of schepdieren en wat er nog meer zo uit het water komt. Een plakje bacon om een coquille kan nog net. Iedereen is uiteraard welkom en we gaan geen politieagent spelen, want we gaan ervan uit dat degenen die zich voor dit treffen in gaan schrijven zich aan deze ongeschreven regel gaan houden. Er zijn natuurlijk altijd stellen of gezinnen waarvan een gezinslid geen vis lust, geen probleem om dan voor diegene vlees te maken maar ronddelen vinden we dan niet zo sportief. We willen nl niet dat mensen om wat voor reden dan ook niet zouden kunnen of willen komen.

Waar; Yerseke, Zeeland. Bij scouting Ridder Boudewijngroep. http://ridderboudewijngroep.webnode.nl/verhuur/
Adres; Burenpolderweg 30B 4401 KX Yerseke

Google maps; https://www.google.com/maps/place/Burenpolderweg+30/@51.498419,4.053089,14z/data=!4m2!3m1!1s0x47c4644d4d42dc53:0x8e17927aeb3c2 54c?hl=nl-NL

We hebben het terrein van zaterdag 14.00 uur t/m Zondagmiddag. Waarna alles schoon opgeleverd moet worden. Gelieve niet eerder te komen dan zaterdag 14.00 uur omdat de scouting nog een programma draait op zaterdagmorgen.

Voor caravans en campers : camping zon en zee (http://www.campingzonenzee.nl/nl/index.lp) ingang camping op ca. 100 meter van het scoutingterrein (Burenpolderweg 30a). Moet je wel zelf regelen en de bijdrage voor het treffen blijft hetzelfde.

Voor de luxe slapers: Er zijn 3 B&B's in het dorp: link (http://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast-nl/yerseke/nederland/c2744129) . Moet je wel zelf regelen en de bijdrage voor het treffen blijft hetzelfde.

Zwemmen bij mooi weer: Zandstrandje op ca. 1 km afstand, hoog water zaterdag middag om 17.36 dus dan kan er eind van de middag gezwommen worden.

Omdat vis een kwetsbaar product is gaan we proberen te zorgen voor genoeg koeling maar dit is nog niet 100% zeker.

Voor hout om een gezellig vuur mee te maken en om op te koken wordt gezorgd.

Op aangewezen plekken mag in vuurschalen een vuurtje gemaakt worden om bv op te koken.
UDS van de grond (niet direct op het gras) Waarschijnlijk zijn er wel losse tegels om dit te regelen (kom ik ook nog op terug)

Ook zorgen we voor een beperkt ontbijt. Broodjes, beleg, koffie.

Zoals ik ook voorstander ben met het treffen van Boxtel dat het voor iedereen betaalbaar moet zijn zo gaan we ook dit treffen organiseren. Daarom hebben we de kosten laag weten te houden.
Kom je het hele weekend dan betaal je €10.- pp kinderen tot en met 12 jaar €5.-
Kom je alleen op zaterdag of zondag even kijken dan zien we graag een bijdrage van €5.- tegemoet.

De bijdrage kunnen jullie overmaken met vermelding van je forumnaam in de overschrijving naar Rekening nummer NL72 RABO 0373 9333 71 t.n.v. H.F Van de Plasse.
BIC is RABONL2U
Voor 22 juni 2014 overmaken, dit omdat wij vooraf al kosten moeten maken.

Met deze spreadsheet kun je je zelf en je eventuele familie leden inschrijven voor het BBQForum Zeebeestjes Treffen 2014.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1m0d9mb3kbe9sHA5baWZnyzbfTOAxkZ3S5Np-Iwb9z8g/edit?usp=sharing

De organisatie; Laura, Erik en Karel.

Obelix-BBQ
21-05-14, 21:27
Update;

Voor sommigen is inschrijven niet mogelijk omdat je een google account nodig schijnt te hebben. Dit moet je dus evt aanmaken. Wil je dit niet stuur me dan een PM en ik schrijf je wel in op de sheet. Aantal personen, samenstelling gezin en kinderen 12jaar of jonger aangeven. Ook welke slaapplaats je wilt, binnen, tent, of zelf iets regelen.

Obelix-BBQ
10-06-14, 22:40
Update; Vele leden waren zeer enthousiast over de organisatie van het zeebeestjes treffen eind juni. De aanmeldingen daarvoor blijven nog achter. Kijk even in je agenda en meld je aan zodat wij beter weten waar we allemaal op kunnen rekenen.

Het treffen is zeer low budget, daarom aan een ieder die zich aanmeld de vraag om op tijd zijn bijdrage over te maken.

Zeebeestjes Organisatie.

Obelix-BBQ
25-06-14, 22:13
Nieuwe update over route naar het treffen toe vanwege Concert at Sea.

Komend weekend is de N57 een aantal malen afgesloten in verband met Concert at Sea.

Quote website Concert at Sea:

Kan ik tijdens Concert at SEA per auto vanuit de richting Ouddorp / Stellendam richting Zeeland?
Nee, de Rijksweg N57 op de Brouwersdam is op de volgende tijden voor al het verkeer afgesloten: vrijdag van 19:00 uur tot uiterlijk 04:00 en zaterdag vanaf 12:00 uur tot uiterlijk 04:00 uur. Je moet dan omrijden via de N59 (richting Oude-Tonge/Grevelingendam/Bruinisse/Burgh-Haamstede/Middelburg). Een routeomleiding (gele borden) wijst je de weg. Mensen die vanuit Zuid Holland / omgeving Rotterdam komen kunnen hier last van hebben.

De aangegeven route loopt via N59/ Zierikzee / Zeelandbrug
De snelste / makkelijkste route is echter volgens mij A29, A59, A17, A58 (snelweg door het brabantse vasteland)

Mvg,
Erik