PDA

Bekijk Volledige Versie : Outdoorchef Gasbarbecue (paris Deluxe) - vraagje

duvellover
03-07-12, 08:55
Ik heb dus een Gasbarbecue en heb het mij nog geen seconde beklaagd. BBQ is minstens even lekker dan op houtskool. Ok op een gewone BBQ heb je misschien iets meer charme maar mijn gasbarbecue gebruik ik veel meer omdat het makkelijk en snel is.

Ik heb wel een vraagje voor de mensen die ook op gas BBQ-en. Men zegt dat je ook de geur van BBQ kunt hebben op een Gas-BBQ. via een schaaltje opvullen met water en vuurkruiden in doen dacht ik. Maar dit geeft toch niet het gehoopte effect.

Zijn er mensen die hierover tips hebben? welke kruiden gebruiken jullie op jullie gasbarbecue of wat zijn leuke weetjes? Ik las onlangs dat je ook bier of wijn in het schaaltje kan doen en dat dat een lekkere smaak/geur geeft.

thx!

joeyckmans
03-07-12, 09:45
Je kan rookschilfers in alufolie doen met gaatjes en erbij opleggen. Je kan van ODC zo een gietijzeren potjes kopen om in de trechter te zetten met idd bier en kruiden.

duvellover
03-07-12, 10:33
rookschilfers in een alufolie! tof! had ik nog niet aan gedacht! ga ik zeker proberen! ja zo een gietijzeren potje heb ik en doe er kruiden in met water maar dat geeft niet het jgewenste effect. Zal het ook is met Bier proberen :-)

nardus
03-07-12, 10:49
http://i45.tinypic.com/5m0f86.jpg
Dichtvouwen en in de buurt van je brander leggen.

duvellover
03-07-12, 11:11
dit ga ik zeker eens proberen! (hopelijk dit weekend al als het weer meezit) :-) bedankt voor de tip

siempie
04-07-12, 18:43
Doe ik ook, werkt perfect! alleen ben nu bezig met het kijken voor een nieuwe bbq en je hebt ze ook met al lades boven de brander waar je hout in kunt doen.

duvellover
05-07-12, 15:37
Doe ik ook, werkt perfect! alleen ben nu bezig met het kijken voor een nieuwe bbq en je hebt ze ook met al lades boven de brander waar je hout in kunt doen. dat is natuurlijk ook een goeie oplossing maar daarvoor ga ik mij geen nieuwe BBQ aanschaffen. Ik heb hem pas van vorige zomer :-D normaal ga ik in mijn verlof eens een gerecht met mosselen klaarmaken en eens een poging doen om pizza te maken op de BBQ met de bijhorende hulpstukken van mijn bbq.

ben echt benieuwd :-)

bosbeest
06-07-12, 21:38
plek voor zoiets: http://www.bbqtotaalmarkt.nl/957-Artikel/Grandhall/Smokerbox-RVS.aspx ?

Groet,
Bosbeest

mailo
06-07-12, 23:16
mooi hoor...maar ff eerlijk mijn mening ( die wil jij niet horen) een gasser kan nooooit tippen aan kolen...sorry

Driekje
08-07-12, 14:23
ODC verkoopt inderdaad schaaltjes waar je aromaten in kunt leggen maar als je rook wilt moet je dat niet in een vloeistof doen. Je kunt rookhout in een beetje aluminiumfolie wikkelen en dit met een ijzerdraadje aan de rand van je bbq hangen zodat die boven de branders komt. Dan heb je daar een perfecte rooksmaak van.
Die paris de luxe is denk ik wel een van de meest efficiënte bbq die ik ken. Een top design en met die trechter altijd een perfect resultaat. Als er mensen zijn die verschil kunnen proeven tussen gas en kolen dan komt dat wellicht doordat de kolen niet goed branden of omdat er iets op is gevallen dat er eigenlijk niet hoort te liggen.

Dat is niet rottig bedoeld mailo maar wel de waarheid, sorry.

duvellover
17-08-12, 14:24
mooi hoor...maar ff eerlijk mijn mening ( die wil jij niet horen) een gasser kan nooooit tippen aan kolen...sorry

idd de geur zal altijd minder zijn bij gas tov kolen. maar over de smaak ben ik niet akkoord. BBQ is even lekker op een gasbbq als op kolen. + op gas is het gezonder ook.

nu ja de geur is wel minder maar wij BBQ'en nu veel meer met onze gas dan met onze kolenBBQ. snel, lekker en gebruiksvriendelijk

duvellover
17-08-12, 14:25
heel goeie tip! dank u!!!

nardus
17-08-12, 14:39
sja, tis dat ik een pyromaan ben ander kookte ik ook op gas :-)

Smoker
17-08-12, 23:26

+1 qua smaak kom je nooooit in de buurt. Misschien als je wat hout toevoegt en dan nog niet.
Veel lekkerder van houtskool anders kan je net zo goed in een koekepan bakken. (mijn mening)

Gas is voor gemakzuchtige mensen ;)

Gerard777
18-08-12, 01:50
Tussen de koekenpan en gas zit wel een wereld van verschil. En wees eens heel eerlijk, als je kokosbriketten stookt en je gaat indirect aan de slag en tegelijk bereid je hetzelfde stuk vlees op een gasser indirect dan proef je gewoon écht geen verschil. De structuur van het vlees (malsheid) zou nog kunnen verschillen omdat je verschillende warmtebronnen hebt waarvan de ene droger is dan de andere...

Direct wordt een ander verhaal. Daarbij komen ook sappen en vetten op de kolen die roken, wat weer in of op het vlees gaat zitten.

Low & slow en high & fast doe ik zelf altijd op houtskool (steaks vind ik bijv het lekkerst als ze écht boven hete kolen gegrild zijn). Alles daar tussen, als het zo doordeweeks beter uit komt, op de gasser, omdat het makkelijk is. Smaakt echt niet minder.

spiffs
18-08-12, 07:38
Jongens, de vraag was hoe krijg ik meer rookgeur met een gasbbq, de discussie over het verschil in smaak tussen gas en kolen is een andere discussie, een leuke discussie, maar die verdient zijn eigen draadje.
met andere woorden
:OT: