PDA

Bekijk Volledige Versie : NK

Ronald Jan
12-12-11, 05:27
NKBBQ III zal in 2012 op zaterdag 23 en zondag 24 juni plaatsvinden op het Burgemeester van Stamplein in Hoofddorp. Toegang gratis. Deelname voor teams vanaf 4 personen Ä 250. Inschrijven via www.nkbbq.nl (wlmailhtml:{27B0527A-34E1-4C53-B7EE-713648E3E539}mid://00000015/!x-usc:http://www.nkbbq.nl/) vanaf 1 januari as. Tot dan.

Mvg uit Edhv,

Mike Meinema
Wedstrijdcommissie NKBBQ

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 11 dec. 2011 om 11:19 heeft "R.J. Bos" <rj.bos@ziggo.nl (wlmailhtml:{27B0527A-34E1-4C53-B7EE-713648E3E539}mid://00000015/!x-usc:mailto:rj.bos@ziggo.nl)> het volgende geschreven:

Kunt u mij misschien helpen en mij vertellen, wanneer en waar worden de Nederlandse kampioenschappen BBQ van 2012 gehouden?
Al vast mijn dank

marco w
12-12-11, 06:06
Mooi dat de datum bekend is!!

EvdP
12-12-11, 08:13
De datum staat vast? Mooi!

Cycl0pz
12-12-11, 12:35
Nice! In de agenda :-)

BBQAart
12-12-11, 14:47
Staat in de agenda!!!

Sid Frisjes
12-12-11, 14:53
't zal een dubbeltje op zijn kant zijn, maar de kans bestaat dat we er niet bij kunnen zijn, wat ik uiteraard jammer zou vinden :-(

Pino
12-12-11, 14:58
Ben nog nooit naar zo'n evenement geweest dus weet niet wat ik kan verwachten maar het lijkt me wel zeer interessant om men aan het werk te zien!

marco w
12-12-11, 16:31
Is er toevallig ook al bekend wat er gemaakt moet worden?

BBQvirus
12-12-11, 16:34
Is er toevallig ook al bekend wat er gemaakt moet worden?

Wou je al beginnen Marco ? :-D

willyowinki
12-12-11, 19:11
't zal een dubbeltje op zijn kant zijn, maar de kans bestaat dat we er niet bij kunnen zijn, wat ik uiteraard jammer zou vinden :-(

Nou,dat zou dan wel heel erg bijzonder buitengewoon onverteerbaar jammer zijn.
Doe ons nou een lol en zorg dat jullie er WEL zijn,belskes.

NKBBQ2011
13-12-11, 20:08
uit: Witte Weekblad door: Maroesja Kuut

HOOFDDORP - Afgelopen zomer ging het er heet aan toe op het Van Stampplein. Het laatste weekend van juni stonden er overal barbecues te gloeien. Het was het begin van het NK barbecue, waarmee Harry Havinga een traditie in gang hoopt te zetten. De nominatie voor de Haarlemmermeerprijs 2011 is alvast een goed begin. Havinga, mede-oprichter van de de Nederlandse Barbecue Stichting, vindt de nominatie voor de Haarlemmermeerprijs al een beloning op zich. 'Te gek dat je zo in samenwerking met elkaar Haarlemmermeer op de kaart kan zetten.' Hij vertelt dat het allemaal begon toen een aantal Nederlanders elkaar in 2008 tegenkwam tijdens het WK barbecueŽn in BelgiŽ. 'Het was zo'n enorm feest daar. Dat moesten we gewoon ook naar Nederland halen.'

In 2010 werd het NK barbecue voor het eerst georganiseerd. Toen nog in Ede als onderdeel van een groot evenement waarvoor entree moest worden betaald. Havinga kwam daar in gesprek met iemand van de gemeente Haarlemmermeer. Of het NK barbecue niet iets was voor de gemeente en als Hoofddorper hoefde Havinga daar niet lang over na te denken. 'Ik vind het bovendien een groot voordeel dat het nu een openbaar evenement is. Het is voor iedereen toegankelijk en iedereen kan en mag meedoen, je hoeft bijvoorbeeld geen kok te zijn. Het leuke is ook dat de titel is gegaan naar een team dat bestaat uit hobbyisten.'

Hoewel ook buitenlandse teams zich mogen aanmelden, kan de titel alleen naar een Nederlands team gaan. Omdat de eerste drie plaatsen werden bezet door Belgische teams, kreeg Lowlands Smokers dat vierde werd, deze eerste keer in Hoofddorp de eer zich nationaal kampioen te noemen. Havinga: 'De Belgen lopen enorm voor op ons. Ze organiseren zelf al tientallen jaren dit soort wedstrijden. Overigens hebben ze, behalve de titel, wťl hun prijzen gekregen en tellen de punten mee voor het WK-klassement.'

De stichting wil volgend jaar nog meer binding met Haarlemmermeer creŽren. 'Meer samenwerken met de regioboeren en we lopen met het idee voor een junior editie, waarin kinderen hun barbecuekookkunsten kunnen laten zien', vertelt Havinga. Het NK is vooral een landelijk evenement. Volgens Havinga speelt de ligging van Hoofddorp daarin ook mee. 'Wij willen graag in Hoofddorp blijven. De centrale ligging is perfect. We willen dit evenement op de evenementenkalender krijgen.'

De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente op 2 januari.

STEUN ONZE KANDIDATUUR VOOR DE HAARLEMMERMEERPRIJS 2011 !
Stuur een mailtje naar: citymarketing@haarlemmermeer.nl en laat ze daar weten wie die prijs verdient: Nederlandse Kampioenschappen Barbecue 2011. Je kan stemmen t/m woensdag 28 december 2011.

:-)

ystava_nl
14-12-11, 10:17
mailtje gestuurd !

BartH
14-12-11, 10:42
Mail natuurlijk verzonden maar hoezo Hoofddorp centraal gelegen, centraal tov van waar :-T Da's toch nog een uur rijden/70 KM van Amersfoort wat gezien mag worden als de meest centrale plaats van Nederland? Hoop dat het goed komt met de prijs!

Mail:

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Bart

Datum: 14 december 2011 10:40

Onderwerp: Haarlemmermeerprijs 2011

Aan: citymarketing@haarlemmermeer.nl

L.s.,

Het afgelopen jaar hebben mijn vrienden en ik enorm genoten als toeschouwers van de Nederlandse Kampioenschappen Barbecue 2011.
Uiteraard was het weer fantastisch maar de locatie, bereikbaarheid, de parkeerplaatsen en de horecavoorzieningen hebben hier zeerzeker ook bij geholpen. Het was dan ook een aangename verrassing dat het kampioenschap voor 2012 wederom in Hoofddorp gehouden mag worden.

Het culinaire geweten van de Nederlanders ontwikkeld zich de laatste jaren sterk, je ziet dit op tv, op het internet en de diverse evenementen die georganiseerd worden. Zo heeft het BarbecueŽn op een ander nivo ook een ware toevlucht gekend.

De gemeente Haarlemmermeer heeft mijns inziens met het NK BBQ een knaller in huis gehaald en daarom gaat mijn stem voor de Haarlemmermeerprijs 2011 naar de Nederlandse Kampioenschappen Barbecue 2011.

Met vriendelijke groet,

Bart uit Helmond

elpedro
14-12-11, 20:44
Ook een mailtje gestuurd!

Harry
14-12-11, 22:12
Allen alvast bedankt voor het sturen van een mailtje naar Citymarketing Haarlemmermeer. Voor wat betreft de gerechten voor op het NK:
Vis: Red Snapper
Varken: Livar Rack
Rund: Sukkade ( heel stuk, dus de keuze om te splitsen of niet)
Kip: Hele Kip
Dessert: vooralsnog freestyle

!! note: De bovengenoemde zaken zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid, mocht om wat voor reden dan ook deze ingrediŽnten niet beschikbaar tegen die tijd zijn dan staat de organisatie vrij om hiervoor iets anders aan te bieden met een minimum periode van 14 dagen voor het evenement. Maar tot nu toe is het gelukt om de ingrediŽnten te leveren dus wij zien geen problemen. Voor alle zekerheid toch even dit voorbehoud.

Gr Harry

elpedro
14-12-11, 22:38
Harry,

Begrijp ik het goed dat de organisatie de produkten aanleverd en dat de teams hiermee aan de slag moeten?
Moeten de teams dan zelf aanvullend nog wat verzorgen, zoals kruiden en bijprodukten?
Of zit ik er helemaal naast?

spiffs
15-12-11, 07:06
Cool Harry en Mike,
Dat is mooi dat er nu al producten bekend zijn, helemaal te gek, en freestyle dessert... love you!

Elpedro, dat klopt, hoofdingredient wordt aangeleverd, en je mag er zelf mee doen wat je wilt (bijprodukten etc)

JohanDeJong
15-12-11, 07:16
Dat zijn wel mooie ingredienten waar je van alles mee kunt doen! Ben heel benieuwd naar de proefsessies van de deelnemende teams!

culinairezaken
15-12-11, 12:25
@harry,

Wat is de bedoeling, gerechtjes maken a la bk of presenteren als wk?

Niek
15-12-11, 12:35
@CZ

Net zoals vorig jaar op NK. Dus a la BK.
De westrijd in 't Twiske is a la WK.

Roadkill
15-12-11, 12:41
mooi, is om de hoek! vorig jaar gemist dus dit jaar zeker even kijken!

Cycl0pz
15-12-11, 17:09
Wauw, dat is inderdaad snel! Helemaal goed :-)

EvdP
15-12-11, 19:34
Super! Aan de slag!

marcspot
15-12-11, 19:37
Nou ik heb hem ook maar vast in de agenda gezet. Afgelopen jaar helaas niet mee kunnen maken, maar dit jaar moet het er gewoon van komen. Alleen al omdat het bijna om de hoek is vanuit zwanenburg :-D

Lerxst
15-12-11, 19:58
Ahhh.... red snapper.... zelf gevangen in New Zealand.......

http://i839.photobucket.com/albums/zz314/Lerxst37/diversen/IMG_1376.jpg

Harry
17-12-11, 11:54
@Niek @CZ het NK volgt de lijn van BK/WBQA en TS is KCBS style

belgian bbq team Matthias
19-12-11, 21:48
@ Harry,NK staat op de kalender,Twiske ook,maar zal denkelijk zonder mezelf zijn.
@Sid culinaria,je MOET erbij zijn,en dit keer ook met ne roze onderbroek...
@ ALL.. hopelijk zijn alle belgische teams van de partij,t'is een goede voorbereiding voor het EK
Ikzelf & het voltallige Belgian bbq team "Matthias" wensen jullie een vrolijk kerstfeest & voorspoedig nieuw jaar

Sid Frisjes
20-12-11, 10:34
Allez hup,

We hebben de koppen nog even bij elkaar gestoken en vonden toch ook dat we niet afwezig mochten zijn. De taken verdeeld. Met uitzondering van een lid of twee zakken we zaterdag af naar Hoofddorp. De rest komt zondag. Ik loop er allicht met een kater rond, want vrijdag toch snel een dagje Graspop meepikken. Tot ginder!

NKBBQ2011
10-01-12, 14:22
Uiteindelijk heeft NKBBQ II niet de prijs geworden voor HET evenement 2011 in de Haarlemmermeer. We mogen het dit jaar nog een keer proberen...

http://i643.photobucket.com/albums/uu151/qqedgukk/NKBBQ2012-1.jpg

It giet oan.

Binnenkort de volgende sponsor gesprekken...

BBQvirus
10-01-12, 15:22
Nooit geweten dat ze nu ook al fries spreken in hoofddorp :)

Hugo
10-01-12, 21:08
Uiteindelijk heeft NKBBQ II niet de prijs geworden voor HET evenement 2011 in de Haarlemmermeer. We mogen het dit jaar nog een keer proberen...

Jammer, nog een keer!!

It giet oan.