PDA

Bekijk Volledige Versie : marinade spareribs

kiki
30-04-11, 11:15
Hallo,
vorig jaar heb ik via dit forum een recept voor de marinade van spareribs gevonden en die vonden we heerlijk. Maar volledige paniek, ik kan hem niet meer vinden.
Ik weet nog dat hij bij een forumlid op de website stond en uit mijn hoofd de volgende ingredienten:
honing, bruine suiker, sambal, ketjap, knoflook. Ik moest de marinade koken. Gaat er bij iemand een belletje rinkelen? ik wil heel graag dit recept dit weekend maken.....
gr,
kiki

Big Willie
30-04-11, 11:34
als je nou eens gewoon die dingen, behalve de honing, bij mekaar gooit, beetje gember erbij, evt beetje limoensap, en je marineert de ribben daarin, ben je al een heel eind.
de overgebleven marinade doe je honing bij, kookt het ff en als je ribs bijna klaar zijn, kwast je ze het laatste kwartier daarmee in.
succes!

kiki
30-04-11, 12:33
bedankt voor je reactie. Mijn probleem is altijd de verhoudingen, daarom ben ik op zoek naar dat recept. Maar anders zit er inderdaad niets anders op dan het zelf te proberen.

Big Willie
30-04-11, 13:12
ach joh, gewoon op gevoel, kun je niet veel aan verkloten! je weet zelf wel dat als je er veel sambal in mikt, dat het heet wordt enz. en staat het je niet aan, pas je het de volgende x gewoon weer aan!

noskos
30-04-11, 13:18
Kijk even op barberuud (http://www.barberuud.tk/) zijn site, die heeft onder vlees en dan spareribs dit staan als marinade:

Ingredienten

Ketjap ( 150 ml)
Olijfolie ( 25 ml)
Bruine basterd suiker (2 eetlepels)
Honing ( 50 ml)
Tomaten puree ( 1 eetlepel )
Oestersaus ( 1 eetlepel)
1 theelepel kaneel poeder
1 theelepel koriander poeder
1 theelepel komijnen poeder
1 thee lepel zwarte peper
4 teentjes knoflook
3 theelepels sambal

Is dat hem?!?

@barberuud, ik heb even je ingrediŽntenlijst gekopieerd, ik hoor wel als dat een bezwaar is!!

kiki
30-04-11, 13:27
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Printen en nooit meer kwijt raken.
bedankt, ik ga aan de slag!
gr,
kiki

noskos
30-04-11, 15:30
Graag gedaan ;-)

BBQAart
30-04-11, 15:31
Ja die van Barberuud heb ik ook al een aantal keren gemaakt en die is echt wel lekker!!!!!

rob-a
03-05-11, 17:03
Ja ook van mijn kant bedankt! Net de ribbetjes besteld bij de slager, dus zondag mag ik ook weer aan de slag :)

Barberuud
14-05-11, 00:21
Kijk even op barberuud (http://www.barberuud.tk/) zijn site, die heeft onder vlees en dan spareribs dit staan als marinade:

Ingredienten

Ketjap ( 150 ml)
Olijfolie ( 25 ml)
Bruine basterd suiker (2 eetlepels)
Honing ( 50 ml)
Tomaten puree ( 1 eetlepel )
Oestersaus ( 1 eetlepel)
1 theelepel kaneel poeder
1 theelepel koriander poeder
1 theelepel komijnen poeder
1 thee lepel zwarte peper
4 teentjes knoflook
3 theelepels sambal

Is dat hem?!?

@barberuud, ik heb even je ingrediŽntenlijst gekopieerd, ik hoor wel als dat een bezwaar is!!

No Problemo signor!